'Als het nu crisis is in Duitsland, wat was het dan bij ons de laatste vier jaar?'

'Als het nu crisis is in Duitsland, wat was het dan bij ons de laatste vier jaar?'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 16:38za 23-03-2019 om 16:38

Laatste update: zaterdag 23 maart 2019 om 17:03za 23-03-2019 om 17:03

Marten de Roon denkt niet dat het Nederlands elftal de favoriet is tijdens de clash met Duitsland van zondagavond. Dat Oranje tijdens de onderlinge Nations League-wedstrijden nog vier punten pakte tegen de Oosterburen, zegt de controleur uit Zwijndrecht niet veel.

Die Mannschaft degradeerde uiteindelijk uit Divisie A van de Nations League en bondscoach Joachim Löw kwam onder grote druk te staan. "Ach, als het nu crisis is in het Duitse voetbal, wat was het dan bij ons de afgelopen vier jaar", relativeert De Roon echter in gesprek met NUsport.

Volgens de middenvelder van Atalanta Bergamo bulkt Duitsland nog steeds van het talent, met Leroy Sané als grote blikvanger. "Dan heb je Gnabry, Brandt en Werner nog. En achterin Süle en Kehrer. Met zulke spelers is Duitsland echt niet minder geworden."

De 2-2 in Gelsenkirchen
Tijdens de laatste onderlinge ontmoeting in Gelsenkirchen had Nederland bovendien het geluk aan zijn zijde: Oranje maakte in de laatste vijf minuten een 2-0 achterstand goed. "Duitsland was beter, maar wij hadden mazzel. Ik denk dat we die wedstrijd 75 minuten aan het zoeken waren voordat we iets creëerden", herinnert De Roon zich. "Zo lastig kan het nu weer worden. Ik zie Oranje daarom nog steeds als underdog."

Nederland en Duitsland trappen zondagavond om 20.45 uur af in de Johan Cruijff Arena.

Lees ook: De Roon: 'Het zou ook gek zijn om die Duitse jongens dat te verwijten'

Poll

Wat wordt Nederland-Duitsland?

(13644 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 16:42
Zonder geluk vaart niemand wel
Vind ik leuk
jari11 +5757
zaterdag 23 maart 2019 om 16:43
Hehe eindelijk een keer iemand met realisme. Hopen op weer een flinke portie geluk aan onze zijde!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:47
We staan anders wel in de 1/2 finale van de nations League dit beteken dat we Europese top zijn
Vind ik leuk
jari11 +5757
zaterdag 23 maart 2019 om 16:48
Nouuuuuu.. nee
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:50
Maar als je in de 1/4 finale van de CL staat ben je wel Europese top ??
Vind ik leuk
Hans van Hit +1064
zaterdag 23 maart 2019 om 16:56
Ik vind Ajax en Oranje op het moment bij de Europese subtop horen. Oranje heeft vergeleken met bijvoorbeeld Frankrijk geen echte toppers (naast van Dijk), maar wel toppers in de wording. En Ajax heeft hetzelfde.
Vind ik leuk
jari11 +5757
zaterdag 23 maart 2019 om 21:57
Nouuuu neee
Vind ik leuk
Piranha73 +342
zaterdag 23 maart 2019 om 16:44
6-6
Vind ik leuk
jari11 +5757
zaterdag 23 maart 2019 om 16:48
Prima uitslag, mooie pot.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:54
Zo, Dat doet me
Denken aan die 5-5 tegen België, jaar of 10 geleden..soms heb je van die memorabele potten.

Wat is het toch een mooi spelletje!
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zaterdag 23 maart 2019 om 16:44
De afgelopen 4 jaar was het stadium crisis ver voorbij Marten, ons voetbal was de afgelopen 4 jaar zo dood als een pier.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:49
Het komt goed. Wij hebben Memphis.

En een coach die zich na de 3-0 tegen Duitsland nog afvraagt of die uitslag wel zo terecht was.

Dat vind ik zo mooi aan Koeman. Hij durft zich dat hardop af te vragen. Zelfkritiek! Het maakt heel Oranje beter.
Wat een verademing t.o.v. al die flutcoaches die alles maar goed proberen te praten en na die 3-0 alleen maar de loftrompet hadden gestoken.

Het gaat lukken morgen. Wat gaat de tijd toch langzaam dit weekend...
Vind ik leuk
Hans van Hit +1064
zaterdag 23 maart 2019 om 16:57
En niet vergeten, ook de spelers zijn kritisch op zichzelf en anderen, maar dan op een positieve manier.
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 16:56
Nederland had beide keren kunnen verliezen van Duitsland, het ging maar net goed. Het wordt een lastige, mooie pot morgen. Een geweldige prestatie als we winnen!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 17:12
Inderdaad. Heb er niet een heel best voorgevoel bij, maar het zou toch prachtig zijn als we na die twee keer 'net goed' ditmaal niet alleen weer winnen, maar ook echt de vloer met die moffen aanvegen.

Ik heb hoop!
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 17:19
Zeker, dat zou geweldig zijn!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:27
Helaas. ;-(
Vind ik leuk
Het Brein +4970
zaterdag 23 maart 2019 om 17:00
Die defensie is zwakker geworden hoor..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 17:14
Nederland heeft echt weg een grotere kans hoor. Je kan gewoon zien dat Duitsland zoekende is naar vorm en de juiste opstelling. Ik denk dat dit elftal op het moment beter is.
Vind ik leuk
Jasperkoos +2894
zaterdag 23 maart 2019 om 17:35
Crisis.
Vind ik leuk
Iefmeister +7882
zaterdag 23 maart 2019 om 17:42
Hij ziet dat goed.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 17:52
Het is geen toernooi, dan spelen er meer zaken in de Duitse koppies. In de aanloop naar een toernooi wordt er ook gepuzzeld. Nieuwe ronde, nieuwe kansen voor een ieder die werd geselecteerd. Geeft niet het beeld van een volwaardig team, en zeker niet hoe Der Mannschaft er volgend jaar uitziet op het veld.

In ieder geval een goed moment om ze te treffen, lijkt me. De kans is dan veel groter om voor ons doen een goed resultaat te behalen.
Vind ik leuk
Tarcotsira +1090
zaterdag 23 maart 2019 om 18:51
Duitsland zit helemaal niet in een crisis ze hebben een slecht WK gehad maar hebben nog steeds een geweldige selectie het feit dat Muller, Hummels en Boaten niet opgenomen worden in de selectie is een luxe probleem...………………..
Vind ik leuk
Sanders +4349
zaterdag 23 maart 2019 om 19:15
Als het een luxe probleem was had hij ze niet definitief vaarwel gezegd. Ik ben het met je eens dat we ze niet moeten onderschatten en dat er nog steeds een heel sterk team staat, maar nu doe je alsof ze helemaal niet in een dip zitten en dat is ook gewoon niet waar.

Realistisch zijn werkt twee kanten op he.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws