'Iets Nederlands om opeens te denken dat wij nu de favoriet zijn, wel grappig'

'Iets Nederlands om opeens te denken dat wij nu de favoriet zijn, wel grappig'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 07:39zo 24-03-2019 om 07:39

Matthijs de Ligt vindt het opmerkelijk dat Nederland opeens de favoriet is voor het EK-kwalificatieduel met Duitsland. Een klein jaar geleden zou dit nog ondenkbaar zijn, beseft de negentienjarige Ajax-aanvoerder.

Sinds de zomer is er echter veel veranderd: de regerend wereldkampioen werd roemloos uitgeschakeld op het WK in Rusland en eindigde onderaan in zijn Nations League-poule met Nederland en Frankrijk. De Ligt is echter op zijn hoede "Het is wel iets Nederlands om opeens te denken dat wij de favoriet zijn, dat vind ik altijd wel grappig", vertelt de centrale verdediger aan De Telegraaf.

De Ligt merkt dat Duitsland momenteel bouwt aan de toekomst: wereldkampioenen Mats Hummels, Jerome Boateng en Thomas Müller moeten plaatsmaken voor de nieuwe generatie. "Ik denk een beetje wat het Nederlands elftal een jaar geleden ook had", vergelijkt de veertienvoudig Oranje-international. "Ik vind dat ze nog steeds een geweldig elftal hebben, misschien wat frisser zonder de zogenaamde oudgedienden."

Nederland staat zondagavond in de Amsterdamse Johan Cruijff Arena tegenover Duitsland. De aftrap is om 20.45 uur.

Lees ook: 'Als het nu crisis is in Duitsland, wat was het dan bij ons de laatste vier jaar?'

Poll

Wat wordt Nederland-Duitsland?

(13644 stemmen)

Plaats een reactie

Geeltje +2155
zondag 24 maart 2019 om 07:43
De nieuwe Duitse LIGting maar gelijk een lesje geven dan!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 07:50
Ligt niet aan zijn stelling😉 het blijven de Duitsers natuurlijk waar we het vaak lastig mee hebben gehad. Maar denk toch wel dat we in het voordeel zijn vanavond. Succes vanavond boys👊👊
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 07:55]
Vind ik leuk
Romario9 +14021
zondag 24 maart 2019 om 07:44
Verfrissend hoe nuchter deze jongen is
Vind ik leuk
AZVork +3116
zondag 24 maart 2019 om 08:21
Het is ook vroeg in de ochtend. Als hij nu niet nuchter meer is heeft dat niets net dorst meer te maken, maar met een probleem.
Vind ik leuk
Kevindo +2025
zondag 24 maart 2019 om 10:15
Dan heb ik dus een probleem..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 10:27
Ik heb zo maar de indruk dat weinig VP-leden de Bundesliga intensief volgen. Spelers als Gnabry, Kehrer (en het aanvallende alternatief voor Kehrer, Havertz met Brandt ook nog erbij) zijn zeker vergelijkbaar met het Nederlandse middenveld. In de voorhoede hoeven het over Sané niet te hebben. Hem kent men wel. De combinatie Reus : Gnabry is heel gevaarlijk. Beiden intelligente box-to-box spelers die samen met gemak een verdediging uit elkaar weten te spelen, zeker
die van een (in principe) aanvallend spelende ploeg. Maar goed ik verwacht niet dat Löw Brandt en Havertz samen in de basis durft te zetten. Dan hebben we namelijk echt een probleem.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 10:28]
Vind ik leuk
AZVork +3116
zondag 24 maart 2019 om 21:24
0_5 zal me niks verbazen.
Vind ik leuk
Suomi71 +1137
zondag 24 maart 2019 om 12:19
Zeker wel, de Ligt is een realistische jongen, echter proberen beiden kampen de underdog rol in te nemen. Wel raar van Oranje want als je op de resultaten van het afgelopen jaar gaat kijken dan zijn dan zijn wij toch echt wel favoriet. Er staat nu echt een team met een duidelijke structuur en in goeie doen. Dat kan momenteel niet gezegd worden van Duitsland dat zoekende is. Daarnaast denk ik overigens niet dat als je de selecties naast elkaar legt, Duitsland daadwerkelijk beter is. Kortom wij mogen best de favorieten rol op ons nemen. Duitsland heeft nog steeds de naam en reputatie maar ze zijn vanavond echt wel te pakken.
Vind ik leuk
AZVork +3116
zondag 24 maart 2019 om 21:29
Realistisch en dan zoveel geld verdienen heeft niks te maken met de prestaties oo het vekd. De ligt waardeloos frenkie waardeloos dumfries waardeloos enz enz. Wat een bagger dat nl elftal
Vind ik leuk
Plattekar bv +35887
zondag 24 maart 2019 om 07:44
Duitsland speelde afgelopen week tegen Servië weergaloos ( 2e helft ). Veel combinaties en steeds lopende mensen. Was mooi om te zien. Een wonder dat het niet 5-1 werd, maar tegen Ned misten zij ook de kansen. Duitsland blijft gewoon de favoriet.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 07:45]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 24 maart 2019 om 08:57
L*l
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 09:17]
Vind ik leuk
M.de jong +246
zondag 24 maart 2019 om 09:19
Dat is precies het probleem. Een jong team, met talenten zoals werner. Zij hadden tegen Nederland ook 3-0 voor kunnen staan, en misschien wel moeten staan. Maar we blijven hangen op de gedachte dat we van ze gewonnen hebben. Ja dat klopt omdat de koppies gingen hangen van de jeugdige. Als ze wel 3-0 voor hadden gestaan, dan was dat misschien wel bij onze spelers gebeurd, en dan kan het zomaar 6-0 worden voor die Duitsers. Ik heb er een hard hoofd in vanavond. Ik ben al blij met een gelijkspel. 2-2 vanavond
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 10:35
Ik ben het met je eens. De vraag is alleen of Löw in dezelfde opstelling durft te spelen als tegen Servië. Dan heeft Koeman een flink vraagstuk om mee te dealen. En ik ga me verder niet herhalen maar er heerst hier een enorme onderschatting van het nieuwe Duitse elftal. Ik denk dat Löw zijn beste tijd heeft gehad maar hij heeft nu wel ingegrepen en zijn keuzes zijn absoluut niet alleen verdedigbaar maar goed. Ook Kroos staat niet lang meer vast in de basis.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 07:49
Ik ben neutraal, maar voorzie een 1-3 overwinning voor de Duitsers.
Vind ik leuk
Janzijnvader +17417
zondag 24 maart 2019 om 07:50
#Ahoe!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 07:52
Er lopen aardige wat jongens rondt die niet zo geweldig zijn in het Nederlands elftal.

Dumfries.
van Roon.
Blind.
Babel
Vind ik leuk
Romario9 +14021
zondag 24 maart 2019 om 08:24
Sorry ik wil hier niet de taalpolitie uithangen hoor, maar “rondt”?

Maar om inhoudelijk in te gaan op je reactie.. idd niet alle Oranje spelers zijn top, maar zolang ze de betere spelers goed kunnen laten functioneren lijkt me dat niet per se een probleem. Ze kunnen alsnog waardevolle radertjes in de machine zijn.
Vind ik leuk
Arie Haan +1454
zondag 24 maart 2019 om 08:44
Veel mensen klagen over Babel, maar is toch elke keer sterk aan de bal, dreigend met diepgang en redelijk doelgericht.. ik zie hem graag spelen de laatste jaren..
Vind ik leuk
Jozef +45207
zondag 24 maart 2019 om 09:40
Ik niet. Vooral als hij acties maakt, dan zijn die gedoemd te mislukken. Af en toe de vrije ruimte insturen of diep aan spelen kan nog wel eens succes hebben, maar eigenlijk vind ik hem niet goed genoeg. Al jaren.
Vind ik leuk
Arie Haan +1454
zondag 24 maart 2019 om 09:44
Ieder zijn eigen mening.. ik zeg niet dat ik hem mijn perfecte speler vind daar, maar zie momenteel niet wie er anders beter zou spelen daar op linksbuiten..
Vind ik leuk
Jozef +45207
zondag 24 maart 2019 om 09:47
Sinds hij weer mee mag doen presteert Oranje best aardig en ik zal gewoon juichen als hij scoort hoor, maar ik vind hem gewoon veel te houterig. Misschien zie ik bepaalde dingen niet, tenslotte ben ik maar een leek...
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 09:48]
Vind ik leuk
Arie Haan +1454
zondag 24 maart 2019 om 09:49
Hier nog een leek hoor, Haha.. ik denk dat de alternatieven die we hebben gewoon minder zijn.. maar er komen er wel een paar aan volgens mij.. we geven Babel nog een jaartje of 1 a 2 denk ik!
Vind ik leuk
Nova +2080
zondag 24 maart 2019 om 08:47
Het gaat uiteindelijk erom hoe Nederland als team speelt. En in dit geval met deze jongens gaat het goed, maar voor Koeman is het natuurlijk logisch dat hij de andere spelers die zich aandienen op die posities in de gaten houdt.
Vind ik leuk
Johnnies +2947
zondag 24 maart 2019 om 07:56
Inderdaad Matthijs we denken er veels te makkelijk over.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 07:57
Waarom zijn jullie er allemaal al uit, het is zondag, hebben jullie geen leven of zo ? :P
Vind ik leuk
Geeltje +2155
zondag 24 maart 2019 om 08:09
Mijn pamper zat vol:)
Vind ik leuk
Jozef +45207
zondag 24 maart 2019 om 09:41
In je nest liggen stinken is voor mij niet 'het leven' eigenlijk...😁
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 10:07
Nee, er om 0600 uitgaan in het weekend dat is lekker leven :P
Vind ik leuk
Jozef +45207
zondag 24 maart 2019 om 10:15
Je weet duidelijk niet half hoe mooi en vredig de wereld bij zonsopgang is. Er zijn bovendien mensen die met 4 uur slapen wel genoeg hebben: ondergetekende


Lekker belangrijk trouwens.
Vind ik leuk
Gerardovic +220
zondag 24 maart 2019 om 08:38
Fijn dat de boys zelf in elk geval met beide voetjes nog op de grond staan
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:44
Ook echt niemand zegt dat wij de favoriet zijn. Het is alleen wel logisch als je kijkt naar de afgelopen wedstrijden van Nederland en die dan naast die van Duitsland legt, wij wel in het voordeel zijn
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:53
Koeman heeft de wind mee. Dat duurt meestal nooit zo lang.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 24 maart 2019 om 09:01
Zoals altijd, negativiteit ten top.
Stel je nu eens positief op, zwartkijkers genoeg en die dragen niets bij aan een betere toekomst.....
Kom (p) op Wim ! 👍
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:04
De toekomst is hoopvol, maar de realiteit ziet er vaak anders uit.

Ik ben gematigd optimistisch. Telt dat ook?
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 24 maart 2019 om 09:06
Kom op Wim, we vreten ze op, waar is je strijdlust ? laat je niet kennen, kanjer !
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:10
Voor nu denk ik ook wel dat ze winnen.
Maar dat kan over een half jaar weer heel anders zijn.

De selectie bestaat uit 5 goede spelers, dat is best mager.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 24 maart 2019 om 09:16
Wim, we hebben goud in handen.......het klopt
allemaal: prima Trainer, de Ligt, van Dijk , Frenky, Memphis en prima spelers er omheen...."see it from the sunny side" .
De zon schijnt voor jou en voor mij........kom op Wim !

[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 09:17]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 24 maart 2019 om 08:56
De Ligt voelt de druk......................ha ha
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 24 maart 2019 om 09:05
Niet zo angstig de Ligt, maak je miljoenen waar....................Oranje heeft een
wereld team, waarom zo bang ?
Vind ik leuk
3-0achter +1667
zondag 24 maart 2019 om 09:16
3-0 Nederland. Duitsland gaat even een dikke tik krijgen.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 09:19]
Vind ik leuk
MojoRisin +16279
zondag 24 maart 2019 om 09:22
Er is geen duidelijke favoriet vanavond..
Denk wel dat wij iets in het voordeel zijn aangezien we thuis spelen..
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1135
zondag 24 maart 2019 om 09:36
En dan vanavond met 0-2 op de kloten krijgen
Vind ik leuk
Wittepiet +248
zondag 24 maart 2019 om 09:52
Krijgen voetballes van de Duitsers vanavond. Zo goed speelt nederland helemaal niet.
Vind ik leuk
JanTa48 +9475
zondag 24 maart 2019 om 10:16
Aan voorspellingen doe ik niet aan mee maar dit Nederland heeft een beter elftal dan die van Duitsland en die gaan het verdomd moeilijk krijgen.
Vind ik leuk
Bennamari +297
zondag 24 maart 2019 om 10:17
het is financieel miscchien goed voor Ajax om de ligt te verkopen maar houd dan wel rekening met komend vijf jaar geen kampioenschap in Amsterdam verdediging word weliswaar een 5Je
Vind ik leuk
Gyrosregime +2767
zondag 24 maart 2019 om 10:29
Als je als Nederland zijnde thuis speelt hoor je altijd favoriet te zijn..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 10:41
De Ligt heeft gelijk. De arrogantie druipt er bijna al weer vanaf. Na jaren van afgang hebben we er uiteindelijk niets van geleerd.
Bijzonder volk die Nederlanders.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:18
Wat weet die snotneus daar nou van?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws