Janssen breekt lans voor oud-ploeggenoot: 'Laat Oranje nog meer voetballen'

Janssen breekt lans voor oud-ploeggenoot: 'Laat Oranje nog meer voetballen'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 08:19zo 24-03-2019 om 08:19

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 08:26zo 24-03-2019 om 08:26

Oranje-bondscoach Ronald Koeman kan beter met Davy Pröpper op het middenveld spelen dan met Marten de Roon, vindt Theo Janssen. De VTBL-analist heeft een hoge pet op van zijn oud-ploeggenoot bij Vitesse.

Janssen reageerde zaterdagavond bevestigend op een kijkersvraag. "Honderd procent, ben ik het helemaal mee eens", aldus de 37-jarige oud-middenvelder. "Ik snap wel dat je tegen sommige tegenstanders, zoals Duitsland, een type-De Roon neerzet: die is verdedigend sterk en loopt de gaatjes dicht als Frenkie de Jong aanvallend iets doet. Maar Davy brengt het Nederlands elftal nog meer aan het voetballen."

Pröpper viel donderdagavond tegen Wit-Rusland na één helft in voor De Roon. "Hij speelde wel heel veel terug, eigenlijk hetzelfde als De Roon", beaamt Janssen. "Maar voor zijn blessure deed hij dat heel anders. En toen speelde het Nederlands elftal beter voetbal dan nu."

De Roon staat zondagavond waarschijnlijk weer in de basis bij Oranje, dat het in Amsterdam opneemt tegen Duitsland. De aftrap is om 20.45 uur.

Poll

Wie zie jij liever op het Oranje-middenveld?

(1294 stemmen)

Plaats een reactie

Geeltje +2155
zondag 24 maart 2019 om 08:22
Het zijn beide goeie voetballers, toch lekker als je veel keus hebt als bondscoach.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:25
Is zeker lekker. Alleen, ze zijn op een andere manier goed, en Ronald moet kiezen of hij liever controle wil hebben of aanval.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 08:25]
Vind ik leuk
Castromann +9711
zondag 24 maart 2019 om 09:03
Wie is er in godsnasm op het idee gekomen om Theo Janssen als "analist" op tv te laten komen.
Die vent kan je niet serieus nemen....
Vind ik leuk
M1GST4R40 +426
zondag 24 maart 2019 om 09:20
Tsja...

In het land den blinden. Ze hebben waarschijnlijk bij de selectie gekeken hoe men tussen VI en Studio Voetbal in kon zitten.

Elk praatprogramma over voetbal heeft zo een café braller met voetbalachtergrond aan tafel die de bitterbal en frikandel grapjes maakt met een potje bier erbij om een beetje aansluiting te houden met het publiek.

Of... voetballers zijn over het algemeen niet zo slim. Of een combo van beiden.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 09:52]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:32
Waarom zou je ook een voetballer serieus nemen die speler van het jaar is geworden in de Eredivisie, paar Interlands achter zn naam, gewoon een hele goede speler was, die bij Vitesse en Twente ook vaak aanvoerder is geweest omdat hij Tactisch heel sterk was, waarom zou je?
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12765
zondag 24 maart 2019 om 09:42
Als er 1 is die het spelletje goed kan lezen dan is het Theo wel. Dus ja ik snap die keuze wel.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 09:43]
Vind ik leuk
M1GST4R40 +426
zondag 24 maart 2019 om 15:43
Omdat hij vaker nonsense uitkraamt?

Omdat hij minder uit zn carrière heeft gehaald dan dat hij had gekund als hij een andere houding en gedrag had vertoond?
(Zegt ie zelf)

Bovendien, een denkwijze en visie onder woorden brengen is moeilijker dan in t veld voetballend een oplossing zien. Althans dat vind ik.
Vind ik leuk
3Bier +15889
zondag 24 maart 2019 om 10:25
Waarom niet. Het is al heel wat als iemand zegt wat hij denkt in het voetbalwereldje. Geen dubbele agenda of iets dergelijks.
Ik heb liever gasten als Theo, vd Vaart en Gijp, die zeggen wat ze denken, dan open deuren jongens als Levtjenko, Bruggink en van Halst.
Vind ik leuk
Daaniet123 +411
zondag 24 maart 2019 om 13:18
Heb je zn analyses gehoord op zondag? Deze zijn veel beter dan die van Gijp en Derksen bij elkaar. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat ook niet verwacht had, maar het is toch echt zo. Hij heeft voetbalverstand.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:24
Had ik vooraf ook eigenlijk gehoopt tijdens de wedstrijd van donderdag. Pröpper kan van toegevoegde waarde zijn voor het team als het gaat om drive naar voren, daar hebben we wat aan. Vooral tegen Duitsland. Als het verdedigend niet zo soepel verloopt, of we verdedigen een 1-0 voorsprong, DAN zou ik kijken naar De Roon. Beetje open deuren intrappen van mij maar oké.
Vind ik leuk
Koeien +4222
zondag 24 maart 2019 om 09:00
dan heb je wel Pröpper's drive naar voren, maar als de Roon staat heeft Frenkie juist ruimte naar voren. Als hij tussen 2 puur aanvallende middenvelders staat moet hij meer bezig met de verdedigende taken.

Het gaat niet altijd om de individuele kwaliteit, maar ook hoe die rol invloed heeft op andere spelers.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:23
Ook, maar Pröpper zou misschien ook van toegevoegde waarde zijn van Frenkie met zijn ruimte naae voren. Als dat niet zo is, dan kun je zeker De Roon er weer in zetten.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:27
Als je enige liefde voor het spel hebt en daarnaast wil winnen, speel je altijd met Frenkie de Jong, Pröpper en Wijnaldum op dus een driemans-middenveld.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 08:29]
Vind ik leuk
ArieBombarie +43477
zondag 24 maart 2019 om 08:59
De laatste paar potten speelde Propper echt heel goed in Oranje.
Dat is zeker waar. Maar met de Roon wonnen ze toch ook wel heel sterk van een paar toplanden..
Vind ik leuk
Johnnies +2946
zondag 24 maart 2019 om 08:30
Zie toch liever Maarten de Roon, die heelveel vuil werk opknapt.
Vind ik leuk
Smithsonian +45294
zondag 24 maart 2019 om 08:43
Sowieso propper.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:14
idd, in plaats van frenkie, veel beter rendement............
Vind ik leuk
derksen +8898
zondag 24 maart 2019 om 09:00
Absoluut niet met propper spelen die loopt frenki in de weg
Zeker niemand opgevallen de 2e helft
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
zondag 24 maart 2019 om 10:07
Ik vond juist dat frenkie te vaak op verkeerde momenten doorschoof.
Als bergwijn en babel naar binnen kwamen en memphis uitzakte wilde frenkie diepte zoeken.
Werd een beetje te druk waarop er veel balverlies werd geleden.
Vind ik leuk
NvC +9679
zondag 24 maart 2019 om 09:36
Scherpe analyse weer van Theetje 😉
Vind ik leuk
Kuip +10310
zondag 24 maart 2019 om 09:54
Veel liever De Roon. Daar zit tenminste wel gif in. Propper is een ‘dooie’, die is traag als dikke stront.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:59
Je kan niet alleen maar pure aanvallers hebben in het team
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 24 maart 2019 om 10:23
Propper is te veel mooi weer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws