'Juventus geeft de strijd om De Ligt op en schakelt door: directeur naar Lissabon'

'Juventus geeft de strijd om De Ligt op en schakelt door: directeur naar Lissabon'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 08:59zo 24-03-2019 om 08:59

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 09:06zo 24-03-2019 om 09:06

Juventus heeft zich erbij neergelegd dat het naast Matthijs de Ligt gaat grijpen, meldt Mundo Deportivo zondagochtend. De Oude Dame zou inmiddels zijn vizier hebben verlegd naar Benfica-verdediger Rúben Dias.

Volgens Spaanse media gaat De Ligt zijn carrière voortzetten bij FC Barcelona. Hetzelfde Mundo Deportivo meldde zaterdag dat de transfer van de Ajax-captain 'de beslissende fase' nadert. Een dag eerder berichtte Onda Cero dat FC Barcelona-voorzitter Josep Maria Bartomeu binnenkort afreist naar Amsterdam voor een vergadering met de European Club Association (ECA) en dat hij van de gelegenheid gebruik wil maken om met De Ligt om tafel te zitten.

Juventus was ook in de markt voor De Ligt, maar heeft inmiddels doorgeschakeld, schrijven MD en La Gazzetta dello Sport. Fabio Paratici, sportief directeur van La Vecchia Signora, zou zondag eigenlijk naar de Johan Cruijff Arena afreizen om De Ligt aan het werk te zien tijdens Nederland-Duitsland, maar lijkt het vliegtuig naar Lissabon te pakken. Portugal speelt maandagavond, hoogstwaarschijnlijk met Dias in de gelederen, een EK-kwalificatiewedstrijd tegen Servië in het Estadio da Luz.

Dias brak vorig seizoen door bij Benfica en tekende afgelopen zomer een contract tot medio 2023.

Plaats een reactie

Geeltje +2155
zondag 24 maart 2019 om 09:03
Lekker man, De Ligt en Frenkie samen bij Barca.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:09
Zit er dik in! Jammer ze te zien vertrekken, andere kant weer twee toppers afgeleverd. Kunnen we trots op zijn als klein voetballand. Succes vanavond boys👊
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:20
Ik zie de Ligt liever naar Juve gaan. Leren van grootmeester Chiellini. 1 van de beste verdedigers allertijden. Of naar Liverpool, een mooi duo met van Dijk vormen. Zou mooi voor het NL elftal zijn als ze nog wat meer op elkaar ingespeeld raken. Met Barca heb je met Pique en Umtiti nog 2 hele goede verdedigers. En daarachter die Lenglet, dat vind ik ook geen matige speler.
Vind ik leuk
3-0achter +1675
zondag 24 maart 2019 om 09:38
Pique? Kijk jij wel voetbal?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:41
Pique wordt wel ouder natuurlijk. Maar was laatst in El Clasico weer geweldig. Kan nog steeds makkelijk mee bij Barca
Vind ik leuk
3-0achter +1675
zondag 24 maart 2019 om 09:44
De Ligt wordt de opvolger van Pique. Pique gaat zeer waarschijnlijk naar China en Umtiti loopt te flirten met Manchester United.
Vind ik leuk
Nummer Diez +3342
zondag 24 maart 2019 om 13:55
Piqué zal nooit of te nimmer naar China gaan !
Vind ik leuk
Nummer Diez +3342
zondag 24 maart 2019 om 13:54
Pique speelt nog altijd heel degelijk, en is door zijn boomlange gestalte een van de beste koppers van de verdediging.
Tegen Lyon was hij superieur, ik vraag mij af of jij wel kijkt naar voetbal!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:39
Liverpool was ook mooi geweest en idd samen met van Dijk. Zelf denk ik dat de Ligt er al over uit is. Zou me niks verbazen dat het al rond zou zijn met Barça.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:43
Want van wereldkampioen Piqué kan hij niets leren? Verder is de ligt in de opbouw veel beter dan umtiti dus ik denk dat hij zich daar zo in de basis speelt
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:47
Pique is een uitstekende verdediger. Dat staat vast. Maar zeg tegen Chiellini dat Mauro Icardi een hele wedstrijd geen bal mag raken en hij doet het. Die man is zo verschrikkelijk goed in een spits uitschakelen. En het is bovendien een echte professional. Niet dat Pique dat niet is maar ik denk Chiellini meer. En Chiellini blijft ook altijd rustig. Als ik moet kiezen tussen Pique of Chiellini zou ik voor Chiellini kiezen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:50
Ik ben het met je eens dat, als je wil leren verdedigen, je beter naar Italië of Duitsland kan gaan. Echter past Barcelona qua spel beter bij wat de ligt kent en is het ook goed voor het NL elftal als hij met Frenkie kan blijven spelen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:51
Niet te vergelijken met elkaar. Pique verdedigd met 40 meter in zn rug. Das vele malen moeilijker.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12765
zondag 24 maart 2019 om 09:45
grootmeester Chiellini Hahaha die is nog erger dan Neymar man
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 10:44
Helemaal mee eens. Real Madrid mag van mij ook nog. Ploegen die goed in omschakelen zijn past wel bij de ligt.
Vind ik leuk
Bosmeister +1201
zondag 24 maart 2019 om 11:05
Liverpool ben ik helemaal met je eens. Zou voor Oranje inderdaad perfect zijn. Juventus niet, daar heb ik een grote aversie tegen.
Vind ik leuk
Gerro +9612
zondag 24 maart 2019 om 10:40
Idd kunnen we daar trots op zijn maar het word zo wel erg vroeg dat ze vetrekken en dat je nog nauwelijks de vruchten kunt plukken van je eigen opleiding. De wisselwerking hiervan is dat de grote landen de kleine landen hiermee op afstand houden en daarmee de stem hebben in het UEFA beleid dat de kleine landen niets voorstellen zodat we straks nog meer voorrondes moeten spelen om aan de cl mee te mogen doen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:16
Het enige wat je hier tegenover kunt zetten is nog meer spelers opleiden en voor hoge bedragen verkopen. De clubs met hele hoge budgetten kunnen toch niet iedereen kopen. Financieel kun je als Nederlandse topclub nu doorpakken en de zaken op orde brengen ten koste van de Europese koopclubs.
Vind ik leuk
Dutchman +914
zondag 24 maart 2019 om 11:30
Klopt helemaal en Ajax als bedrijf zijnde kan die vele miljoenen ook nog eens goed investeren zodat de club financieel gezond blijft ook in de mindere jaren. Ajax kan bijvoorbeeld het stadion kopen en alle winst zelf opstrijken. Zelfs investeren in vastgoed zal niet eens heel verkeerd zijn. Uiteindelijk kan met de winst die dan structureel gemaakt wordt door rendement en huurinkomsten ook weer het salarisplafond omhoog.
Vind ik leuk
Gerro +9612
zondag 24 maart 2019 om 13:30
Nou die grote clubs zijn daar natuurlijk ook wel achter dat de transfers ze steeds meer geld kosten dus er worden ook al heel veel talenten weggehaald uit de jeugd nog voor ze het eerste gehaald hebben dat maakt het er niet makkelijker op.
Vind ik leuk
Tarcotsira +1092
zondag 24 maart 2019 om 12:39
Het is nog maar de vraag of we trots kunnen zijn, voor hetzelfde geld rotten ze weg op de bank bij Barca……..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:04
Alles is mogelijk maar ik denk niet in doemscenario's😉
Vind ik leuk
Tarcotsira +1092
zondag 24 maart 2019 om 15:10
Wat dan utopische scenario's, denk dat bv de jong wel potentie heeft maar gewoon te weinig scoort het lijkt net of hij niet op doel wil schieten …..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:48
Inderdaad! Het zou zo mooi zijn als we tijdens het EK weer meerdere spelers bij Oranje hebben die bepalend zijn bij de grootste clubs van Europa!
Vind ik leuk
Bennamari +297
zondag 24 maart 2019 om 10:26
Kunnen ze in iedergeval elkaar verstaan op de bank
Vind ik leuk
Palafima +396
zondag 24 maart 2019 om 10:56
Heerlijk man, samen op het bankie. Zonde van talent
Vind ik leuk
Gyrosregime +2767
zondag 24 maart 2019 om 12:26
Nu nog van Dijk, Dumfries, Ake, de Roon, Wijnaldum, Memphis, Bergwijn en dan kan Barca echt knallen :p
Vind ik leuk
jari11 +5761
zondag 24 maart 2019 om 09:03
Ja lekker wegwezen, beetje stomme spelletjes spelen voor een kwartfinale.
Vind ik leuk
HansVites +6781
zondag 24 maart 2019 om 09:04
DE Ligt gaat naar Barcelona let maar op dat is al lang in kannen en kruiken.
Vind ik leuk
Raziel +142
zondag 24 maart 2019 om 09:06
Zoals h het hoort. Spelers van oranje horen bij Barca te spelen als ze in Spanje ballen. Tig jaar geleden liepen er zes Nederlanders bij Real. Klopte simpelweg niet.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:07
"Juventus geeft de strijd op"... dat hoop ik in april ook te zien!
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 18:07]
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 24 maart 2019 om 09:10
wie staan ze nu in de weg bij Ajax?
moeten ze nu ook ruimen net als Bakker onder 19
die niet meer speelt omdat hij naar PSG gaat
en mogen ze wel met Oranje meedoen?
Vind ik leuk
Ale +6197
zondag 24 maart 2019 om 09:17
Bakker onder 19? heet hij zo?
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 24 maart 2019 om 09:25
IQ van niks
heet jij zo?
Vind ik leuk
3-0achter +1675
zondag 24 maart 2019 om 09:40
Dit heeft niets met IQ te maken. Jij maakt een fout en anderen reageren daarop.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 24 maart 2019 om 09:45
hoezo fout? die speelt toch bij belofte onder 19
Vind ik leuk
3-0achter +1675
zondag 24 maart 2019 om 09:48
Dat klopt. Dit zijn wel jou eerste zinnen van je eigen reactie.

wie staan ze nu in de weg bij Ajax?
moeten ze nu ook ruimen net als Bakker onder 19

Wat denk je zelf wat fout is en waarom anderen daar dus op reageren.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 24 maart 2019 om 09:54
wat is daar fout aan maak ik een schrijffout?
of snap je de reactie niet?
onder 19
Vind ik leuk
Ale +6197
zondag 24 maart 2019 om 10:14
Whoo! Zo dom maak ik ze zelden mee!
Vind ik leuk
3-0achter +1675
zondag 24 maart 2019 om 10:18
Ja dombo. Geen hoofdletters en nog meer.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:14
😘🙈🙈🙈🙈
Vind ik leuk
vierde-ster +9153
zondag 24 maart 2019 om 09:49
En als PSV-er weet hij best wel veel van Ajax....ik zou het andersom niet willen weten wie er in de jeugd van PSV loopt en weggaat en zeker niet hoe oud ze zijn....ik noem dat frustratie
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 24 maart 2019 om 09:55
bij ons gaan net zo goed jonge spelers weg
weer zo'n domme nutteloze reactie
Vind ik leuk
vierde-ster +9153
zondag 24 maart 2019 om 09:57
Ik wil dat niet weten...lees een keer voordat je domme opmerkingen plaatst
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 24 maart 2019 om 10:20
gek dat je dat woord frustratie steeds noemt
waarom moet ik dat zijn?
omdat wij kampioen zijn?
Vind ik leuk
vierde-ster +9153
zondag 24 maart 2019 om 10:33
Lees jezelf maar terug op elke topic heb je het over Ajax....dat heet frustratie
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:16
😂😂😂😂🙈🙈🙈🙈🙈
Vind ik leuk
Dr. PA +981
zondag 24 maart 2019 om 09:17
Want de ligt en de jong hebben ook een contractvoorstel afgewezen en lopen transfervrij de deur uit? Iets met appels en peren
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 24 maart 2019 om 09:51
nee niks appels met peren
die twee kan het toch geen moer schelen of Ajax nog kampioen wordt of niet
die zijn weg en staan andere talenten in de weg!
dat is de reden bij Bakker
als je iedereen daarom niet meer laat spelen
hou je niks meer over!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:42
Hoi PSVer. Ik steun dezelfde club als jij, dus eigenlijk zijn we een soort bondgenoten. Maak even een nieuw account aan met een naam en avatar die niet je clubliefde verklaren. Je zet onze hele club voor lul met je waardeloze berichten overal. Een lesje interpunctie zou ook welkom zijn. Je komt nu belachelijk dom over en ik zou het jammer vinden als men dat met onze mooie club gaat associëren.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 24 maart 2019 om 11:47
jammer voor jou
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:21
🙈🙈🙈🙈
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:21
ik hoop idd dat de gemiddelde supporter meer verstand heeft dan dit boerke! Wat een onozelaar! 😂😂😂😂😂🙈🙈🙈🤣
/> Maar wel goed voor mijn lachspieren!
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 24 maart 2019 om 13:31
leuk toch heb jij weer gelachen
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:48
Denk dat dit een andere situatie is. De ligt heeft z'n waarde al bewezen in het eerste, waar Bakker nog enkel zoniet vooral in de jeugd speelt. Dat Ajax zuur is over het feit dat een talent ervoor kiest om naar PSG te gaan terwijl hij waarschijnlijk volgend jaar zou kunnen instromen, dat snap ik wel. Vind het wel wat kinderachtig om hem niet op te stellen, maar goed dat zie je wel vaker in het profvoetbal
Vind ik leuk
3-0achter +1675
zondag 24 maart 2019 om 09:18
Na de interlandperiode zal naar buiten komen dat de Ligt voor 80 miljoen naar Barcelona gaat. De deal is al rond. Het is wachten op het persbericht.
Vind ik leuk
Paulhuynh +2070
zondag 24 maart 2019 om 09:27
80 miljoen lira
Vind ik leuk
3-0achter +1675
zondag 24 maart 2019 om 09:30
Maak daar maar keiharde Euro's van.
Vind ik leuk
Phoxythebest +1127
zondag 24 maart 2019 om 09:43
De Ligt en Frenkie bij Barcelona, v. Dijk en Gini bij Liverpool, hopelijk maakt Cillissen een mooie transfer naar een club waar hij wekelijks speelt en Memphis ook. Dan speelt de hele as van Oranje op topniveau, er breken weer mooie tijden aan voor het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12765
zondag 24 maart 2019 om 09:47
Die gaat weer terug naar Ajax net als Suarez. Wordt in de deal betrokken 😁🍺🎶
Vind ik leuk
Phoxythebest +1127
zondag 24 maart 2019 om 11:55
Zou zomaar kunnen, ik denk wel dat er salarissen bij zullen moeten passen maar Ajax heeft geld dus.
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 24 maart 2019 om 10:09
Ik kan niet wachten op volgend jaar als Barcelona tegen Aiaks moet. 😉
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 24 maart 2019 om 10:09
Tot
Vind ik leuk
3-0achter +1675
maandag 25 maart 2019 om 12:35
of tegen PSV
Vind ik leuk
Isakson +761
maandag 25 maart 2019 om 12:53
Is nog ver volgend jaar 😉
Vind ik leuk
Oud Fluks +1237
zondag 24 maart 2019 om 10:35
Zo die zijn afgewimpeld en hebben hun pijlen nu op een andere gericht en weer een verlies voor Raiola in Italie want die clubs daar zijn pro Raiola en in Spanje heel veel clubs niet, de Ligt maakt een goede keuze om naar Barca te gaan want daar in Spanje is het voetbal altijd lekker aanvallender dan in Italie !
Vind ik leuk
Bizzy +22925
zondag 24 maart 2019 om 12:05
Zie de Ligt liever spelen Juve. Die club past bij hem.
Vind ik leuk
Nummer Diez +3342
zondag 24 maart 2019 om 14:00
Now way want ik heb al horen zeggen in de kleedkamer van Juve dat Ronaldo hem zou willen ….
Vind ik leuk
Bizzy +22925
zondag 24 maart 2019 om 14:48
Verdedigen leer in Italie 😁
Vind ik leuk
Nummer Diez +3342
zondag 24 maart 2019 om 22:56
Onze De ligt moet niets meer leren en als hij dan nog hoger kan , kan dat alleen bij Barça , de club waar hij het liefst zou willen spelen met de beste ooit, en dat mogen wij hem niet afnemen!
Vind ik leuk
Tarcotsira +1092
zondag 24 maart 2019 om 12:38
Ruben Dias is ook stuk beter goede keuze van Juventus !!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:29
Mooie combinatie voor beide in sterk elftal, samen de komende 10 jaar daar de uitblinkers En als ze bij elkaar in de buurt gaan wonen hebben ze aanspraak en worden ze de spaanse taal vanzelf machtig
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws