Sparta klopt NEC in Rotterdam en kan rustig achterover leunen tijdens kraker

Sparta klopt NEC in Rotterdam en kan rustig achterover leunen tijdens kraker

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 14:09zo 24-03-2019 om 14:09

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 14:24zo 24-03-2019 om 14:24

Dankzij een krappe zege op NEC heeft Sparta het gat naar Keuken Kampioen Divisie-koploper FC Twente zondagmiddag verkleind naar acht punten. Op Het Kasteel werd het 1-0, dankzij een treffer van Ragnar Ache. 

De twintigjarige Ache tekende in de veertigste minuut van de wedstrijd voor de winnende treffer. Na een goede actie en dito voorzet van Royston Drenthe kopte hij binnen. Voor de twintigjarige Duitser betekende het pas zijn tweede doelpunt in dienst van Sparta. Vorige week scoorde Ache ook al tegen Almere City. 

Sparta was na de pauze erg dichtbij de 2-0. Een knal van Laros Duarte spatte uiteen op de onderkant van de lat. Ook invaller Halil Dervisoglu had in de tweede helft de tweede Rotterdamse goal op z'n voet. In blessuretijd raakte NEC-aanvaller Randy Wolters nog de paal. 

Door de overwinning op NEC heeft het Sparta van trainer Henk Fraser nu 58 punten, acht minder dan koploper Twente. NEC is de nummer elf van de ranglijst. Twente speelt om 14.30 uur het uitduel tegen nummer drie Go Ahead Eagles. De formatie uit Deventer staat op 54 punten. Het derde duel van de dag is de Limburgse derby tussen Roda JC en MVV. Die wedstrijd begint om 16.45 uur. 

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 14:11
Gefeliciteerd Spartanen
Vind ik leuk
The Iceman +18116
zondag 24 maart 2019 om 14:13
Heftig hoor, nog maar 8 punten.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:15
Gefeliciteerd Sparta, toch nog 3 punten in Rotterdam dit weekend.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2945
zondag 24 maart 2019 om 14:15
Verdiende overwinning! Maar wat een vreselijke slechte scheidsrechter wederom. Die Bax kan er niks van. Wolters had eraf gemoeten. Verder warrig naar beide kanten. Nu lekker naar huis en voor de buis kijken naar de rest.
Vind ik leuk
Geeltje +2026
zondag 24 maart 2019 om 14:17
Gefeliciteerd!
Geweldige actie van Drenthe.👌
Vind ik leuk
NvC +9670
zondag 24 maart 2019 om 15:08
Hij bax er weer niks van.
Nee maar klopt, scheids was weer lekker onduidelijk.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 15:35
Hij was achter Bax.
Vind ik leuk
Joost69 +1157
zondag 24 maart 2019 om 14:15
Gefeliciteerd Sparta, dik verdiend.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:17
Alle Spartanen gefeliciteerd met deze overwinning..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:33
we keumen der wel.
Vind ik leuk
NvC +9670
zondag 24 maart 2019 om 15:09
Ja precies komt wel goed. Alleen jammer, 3 puntjes en je was 6e.
Vind ik leuk
tikkitrug +910
zondag 24 maart 2019 om 14:46
Achterover leunen?? Ook al blijft het 8 punten, dan nog geen reden om achterover te leunen lijkt me.
Vind ik leuk
NvC +9670
zondag 24 maart 2019 om 14:50
Gefeliciteerd Sparta! Gezien de wedstrijd iets meer verdiend. Jammer dat we onze kansen niet afmaken. We zijn iets te afhankelijk van Druijf. Op naar vrijdag! 💪
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:11
Twente komt wel erg gemakkelijk op 1 - 2 tegen de Egels
Vind ik leuk
Kwal +845