Pusic roept Assaidi tot de orde na interview bij FOX: 'Dat was niet goed'

Pusic roept Assaidi tot de orde na interview bij FOX: 'Dat was niet goed'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 15:51zo 24-03-2019 om 15:51

FC Twente-trainer Marino Pusic was niet blij met uitspraken die Oussama Assaidi een week geleden deed bij FOX Sports-talkshow De Tafel van Kees. Assaidi gaf aan te balen van het het beperkt aantal speelminuten dat hij van Pusic kreeg. 

Volgens de linksbuiten had Pusic 'iets uit te leggen' nadat hij tijdens FC Twente-FC Volendam géén beroep op hem had gedaan. Pusic kreeg de uitspraken van Assaidi uiteraard mee. "Laat ik het zo zeggen: ik ben bij hem op bezoek geweest. Dat was geen goed interview, dat weet hij zelf ook", aldus de coach, vlak voor Go Ahead Eagles - FC Twente, in gesprek met FOX Sports

"We hebben het uitgepraat en het ligt achter ons. Een speler zegt dingen in z'n emotie en ergens is dat begrijpelijk, maar het is niet goed geweest."

"Laat ik voorop stellen - dat weet iedereen die met mij samenwerkt - dat het teambelang bij mij altijd boven individueel belang staat, ondanks je naam en faam. Of je dat nu leuk vindt of niet leuk vindt."

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 15:54
Heb je als kkd club de luxe om over zo’n speler te beschikken.... stel je hem niet op...

Besloot trouw te blijven aan Twente ondanks dat ze degradeerden, maar moet ruimen voor een stel gehuurde jochies?
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 15:55]
Vind ik leuk
Rabarber +8733
zondag 24 maart 2019 om 15:55
Zo geweldig is hij nou ook weer niet.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 15:56
Was de enige ik herhaal de énige speler die iets goed heeft gedaan in het seizoen waar Twente met de 4de begroting van NL erin slaagde te degraderen...

Vervolgens gaat hij itt Jensen niet weg, en is dit hoe de club hem behandeld...
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 15:57]
Vind ik leuk
Rabarber +8733
zondag 24 maart 2019 om 15:58
Kan inderdaad een goede speler zijn en mooie dingen laten zien maar dat laat hij maar af en toe zien. En dat op laag niveau.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 15:59]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:14
Assaidi had de club ook voor het uitkiezen.
Een dat hij op de bank zit zal wel zijn redenen hebben. Ondanks status of trouw blijven stel een trainer gewoon de besten op, en daar hoort hij niet bij.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:22
Warme club
Vind ik leuk
Stadsgeweld +1069
zondag 24 maart 2019 om 19:28
Zijn je blokjes verdwenen in de was?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:30
Rinusje is weer geblokt en vandaar in de ban denk klein maand blokje voor die kiezen gekregen
Vind ik leuk
Roeptoeter +19119
zondag 24 maart 2019 om 15:58
Een speler die er zo een lange tijd uit is puur op naam erin zetten in een team dat goed draait en bovenaan staat?
Assaidi mag zijn onvrede uiten en Pusic heeft daarop gereageerd. Wat mij betreft is dat nu over.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:01
Maar is t slim om huurlingen de voorkeur te geven? Die zijn aan t einde van t seizoen pleite, Assaidi kan je nog een seizoen verbinden als je t slim aanpakt.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19119
zondag 24 maart 2019 om 16:05
Hoe weet je dat die pleite zijn? Misschien zien ze wel uitdaging om met Twente in de eredivisie te spelen. Ook voor die huurlingen een hoger podium.

Het doel is promoveren. Als ik het zo lees moet Pusic er toch uit eind van het seizoen dus die maakt zich helemaal niet druk om individuen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:07
Lekker ambitievol om je elftal vol te gooien met huurspelers. Zeker als je een speler als Assaidi zou kunnen behouden. Een speler waarvan je al weet dat deze het niveau aankan.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19119
zondag 24 maart 2019 om 16:09
De ambitie van Twente is de eredivisie. Die verkopen de moeders van de spelers nog om terug te keren.
Denk je dat ze zich daar druk maken om restwaardes? Volgend jaar komt het geld weer binnen, zo redeneren zij.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:12
Ik weet dat Twente zich niet druk maakt om geld. Ze hebben de boel immers jaren besodemieterd. T zou ze sieren als ze nu eens op een eredivisiewaardige manier, dus zoals Groningen en Heerenveen beleid voeren zodat ze mee kunnen draaien in de subtop van de competitie.
Vind ik leuk
Enden +5032
zondag 24 maart 2019 om 16:21
Twente besloot hem de kans te geven waar andere clubs dit niet wilden.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:24
Denk je? Geloof ik vrij weinig van zelfpersoonlijk. Elke club in het rechterrijtje had graag Assaidi bij zich gehad. En gezien t feit dat ie na een avontuur uit de VAE terug kwam zal geld t probleem niet zijn geweest. Hij zit immers al een tijd bij de club die nu KKD speelt.
Vind ik leuk
Enden +5032
zondag 24 maart 2019 om 16:42
Heeft het hele seizoen nodig gehad om fit te worden
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:43
Dat weet ik, maar waarom zou je hem nu niet gebruiken?
Vind ik leuk
Enden +5032
zondag 24 maart 2019 om 16:47
Kwam van een blessure terug. Zou een aantal minuten maken. Heeft deze niet gekregen Volgens mij in een wedstrijd die al beslist was. Misschien wilden ze geen risico nemen met de man van glas
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:03
Belachelijk, Assaidi is een hele goede speler, maar geen teamspeler.
Vind ik leuk
Jandieze +1035
zondag 24 maart 2019 om 15:55
Altijd hetzelfde met dat soort types. Niet tegen kritiek kunnen, dan de slachtofferrol in en dan achterbaks iemand bekritiseren. Zo voorspelbaar.
Vind ik leuk
bartzwolle +215
zondag 24 maart 2019 om 16:04
Kan zo analist worden 😎
Vind ik leuk
Jandieze +1035
zondag 24 maart 2019 om 16:27
Precies. Vooral als geloofwaardigheid en intelligentie geen criteria zijn.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:00
Dat moet ie zelf ook niet doorgaan
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1300
zondag 24 maart 2019 om 17:08
Het was niet goed van Assaidi om zo te reageren de trainer bepaald wie er spelen en wie niet anderzijds was het (als het tenminste klopt wat Assaidi beweerde) ook niet handig/slim van de trainer om hem speeltijd te beloven want belofte maakt schuld je moet geen beloftes maken die je niet kan nakomen.
Vind ik leuk
Mo +13236
zondag 24 maart 2019 om 17:45
Toch raar. Vorig jaar was die jongen met afstand de beste van Twente.
Vind ik leuk
Fc hamkel +1618
zondag 24 maart 2019 om 18:02
Man man bij heerenveen stuurde die zijn tegenspelers helemaal kapot de ene panna na de ander jammer man dat ie dit niet meer etaleert tegenwoordig..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws