L'Equipe: Olympique Lyon overtuigt jonge PSV-verdediger, overgang aanstaande

L'Equipe: Olympique Lyon overtuigt jonge PSV-verdediger, overgang aanstaande

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 17:43zo 24-03-2019 om 17:43

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 18:05zo 24-03-2019 om 18:05

Olympique Lyon heeft zijn pijlen gericht op PSV-speler Héritier Deyonge. De zeventienjarige linkervleugelverdediger staat volgens L'Equipe op het punt om een profcontract te tekenen bij de Franse club.

Volgens het Franse medium is Deyonge een van de meest veelbelovende linksachters van Europa. Hoofd scouting Florian Maurice zou al enkele weken bezig zijn de verdediger van PSV te overtuigen de overstap naar Frankrijk te maken. Naar verluidt is de zeventienjarige Belg inmiddels overstag.

Naast Lyon hebben meer grote Europese clubs interesse in de PSV-verdediger. Onder meer Paris Saint-Germain hield de verrichtingen van de tiener nauwlettend in de gaten. De koploper van de Ligue 1 lijkt dus naast het net te vissen.

Deyonge speelde eerder in de jeugd van Westerlo voor hij in 2012 de overstap maakte naar De Herdgang. Daar speelt hij zijn wedstrijden vooral voor PSV Onder 17. Daarnaast heeft Deyonge vier interlands voor België Onder 17 op zijn naam staan.

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 17:44
Wie?! Haha
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:46
Ben je als PSV dus te laat je had die knaap een goed contract moeten aanbieden een jaartje of wat laten spelen en dan cashen
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:51
Volgens mij mag je pas vanaf 18 jaar spelers een langdurig contract aanbieden.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:56
Als PSG het kan moet PSV het toch ook kunnen lijkt mij ?
Vind ik leuk
Smash +4314
zondag 24 maart 2019 om 18:48
PSG zal het wel op een andere manier doen, om de regels te omzeilen. Bijvoorbeeld zijn vader een baan aanbieden met een belachelijk hoog salaris.
Vind ik leuk
Spiegel +11559
zondag 24 maart 2019 om 19:06
Nederlandse regelgeving is anders dan die van de Europese (top)landen.

In Nederland mag je geloof ik vanaf 16 max 3 jaar (zonder opties) aanbieden.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:15
Tot de 18e verjaardag max. 3 jaar inderdaad.
Vind ik leuk
appeltje +4303
zondag 24 maart 2019 om 17:58
Nee hoor. Vanaf 16 jaar mag je een 3-jarig contract aanbieden. Deyonges 16e verjaardag is al meer dan 'n jaar geleden.
Dus of PSV heeft hem geen contract aangeboden omdat ze geen groot genoeg talent in hem zagen. Of buitenlandse clubs zijn al langer geïnteresseerd in Deyonge en daarom heeft hij elk contractaanbod geweigerd.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 18:23]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:16
Kijk weer wat geleerd vandaag
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
maandag 25 maart 2019 om 00:58
Clubs besparen vaak op deze kosten en gokken erop dat ze er wel mee wegkomen en die jongen zonder contract blijft ballen. Kan ook zijn dat psv hem wel degelijk een contract heeft aangeboden maar dat hij weg wilde en daarom niet tekent. Jeugdopleiding van Lyon is wel van een hoog niveau, als Belg zijnde is hij zelf ook door Psv ergens weg gekocht dus het zou mij niet verbazen.
Vind ik leuk
appeltje +4303
maandag 25 maart 2019 om 12:09
Klopt helemaal. Ondertussen heb ik vernomen dat PSV wel daadwerkelijk hem een contract wilde aan bieden. En dat er al enige tijd interesse is van grotere clubs.
Vind ik leuk
Bengelino +14625
zondag 24 maart 2019 om 18:01
Héritier Deyonge
Vind ik leuk
Koeien +4222
zondag 24 maart 2019 om 18:09
Frenquie Deyonge
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
maandag 25 maart 2019 om 00:59
Luque Deyonge
Vind ik leuk
Rabarber +8772
zondag 24 maart 2019 om 18:10
Jij hebt dus geen echte interesse in je club als je je niet eens verdiept in wat er in de jeugd rondloopt.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1831
zondag 24 maart 2019 om 18:31
Dit is echt een super groot talent. Maar ook nog erg jong. Hoop dat psv hem kan behouden.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:36
Dat was dus sarcasme he.. maar dat snapt een simpele als jij weer niet. Verder kijken dan je neus lang is gast.
Vind ik leuk
Rabarber +8772
zondag 24 maart 2019 om 18:57
Tuurlijk menneke.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 18:54
De jeugd stelt niks voor kijk maar naar die jeugd Ek's die Nederland gewonnen had hoeveel spelers zijn uiteindelijk bij een goede club geslaagd ?
Vind ik leuk
RenW +5710
zondag 24 maart 2019 om 23:51
Moet jij toch weten, zeker als je stellig zegt dat ze niks voor stellen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:54
wij hebben plattekarren vol met veul goei................
Vind ik leuk
Stranger +7040
zondag 24 maart 2019 om 19:21
Ik ben voor Feyenoord al meer dan 48 jaar al zo'n 15 jaar een seizoenkaart maar wat er in de jeugd loopt. Ik weet het niet . Ik heb ook nog andere hobby's en een wetgever .
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
maandag 25 maart 2019 om 00:59
Is ook maar sinds kort dat er wat jeugd doorkomt in Eindhoven he, niet zo vreemd dat supporters er dus niet naar omkijken laat staan zich erin verdiepen...
Vind ik leuk
pietprecies +12524
zondag 24 maart 2019 om 18:33
Ze zagen die naam en dachten: dat klinkt als De Jong!! Een nieuwe Frenkie!! Kopuhhh
Vind ik leuk
RenW +5710
zondag 24 maart 2019 om 18:39
Volg je club en de spelers anders een keertje.
Dan weet je wat zinnigs te melden.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:45
Dat was sarcasme, kerel hoe dom ben jij om dat niet te zien? Hij heeft nog niks gepreseteerd dus vandaat dat ik zei: wie?!
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
zondag 24 maart 2019 om 18:44
Met zo n naan MOET je ook gewoon in Frankrijk spelen. Klaar!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:02
Heeft Teze nog voor zich, maar daarachter hoog in orde om tzt Dumphries op te volgen.
Vind ik leuk
Spiegel +11559
zondag 24 maart 2019 om 19:07
Das knap. Dumfries is rechtervleugel en deze jongen is stijf links dacht ik.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:47
Brenet deed een jaar lang niet anders.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:49
Je hebt gelijk, zit achter Angeliño.
Vind ik leuk
Just Nuts +868
zondag 24 maart 2019 om 17:45
Tot ziens liever tijd investeren in een Nederlandse linksback
.
Vind ik leuk
lexy88 +1950
zondag 24 maart 2019 om 17:45
Ach, PSG heeft Mitchell Bakker en Levi Opdam al haha
Vind ik leuk
Psvsg +144
zondag 24 maart 2019 om 17:52
(Inmiddels is de titel aangepast zie ik )In de kop wekken ze de suggestie dat hij al heeft getekend, dat is niet het geval. Het is overigens wel een groot talent en speelt al jaren bij psv. Mocht hij weggaan is dat best zuur aangezien in zulke jongens flink wordt geïnvesteerd.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 17:56]
Vind ik leuk
appeltje +4303
zondag 24 maart 2019 om 17:59
Waarom heeft hij nog geen contract dan?
Vind ik leuk
Psvsg +144
zondag 24 maart 2019 om 18:22
Als ik het goed begrepen heb heeft hij een 1e en 2e aanbod niet geaccepteerd.
Vind ik leuk
appeltje +4303
zondag 24 maart 2019 om 18:24
Ah oké. Heb je hier een bron van?
Vind ik leuk
Psvsg +144
zondag 24 maart 2019 om 18:35
Een link ofzo over dit heb ik niet zo bij de hand.
Dit hele verhaal speelt als sinds oktober ofzo toen heeft hij Chelsea afgewezen en heb ik het al eens uitgezocht omdat ik ook nieuwsgierig was naar het hoe en wat.
Vind ik leuk
appeltje +4303
zondag 24 maart 2019 om 19:04
Oké, bedankt. Maar Deyonge had 14,5 maand geleden al zijn eerste contract kunnen tekenen.
Vind ik leuk
Psvsg +144
zondag 24 maart 2019 om 19:10
Ja klopt, ik moet ook eerlijk zeggen dat het mij niet duidelijk is geworden of hij vanaf zijn 16e tot zijn 17e een eenjarig contract heeft gehad.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 19:10]
Vind ik leuk
appeltje +4303
zondag 24 maart 2019 om 19:22
Heb even wat gespit door het internet:
- Aan het begin van dit seizoen zou er spraken zijn geweest van een contractaanbod: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2018-07-13/heritier-deyonge-gaat-zijn-eerste-profcontract-tekenen-bij-psv

- In november was er sprake van interesse van internationale topclubs: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=340694
Vind ik leuk
Dharmpie +1153
zondag 24 maart 2019 om 18:00
Als het grote geld komt is er geen enkele NL club die er iets aan kan doen. Dit lot was en blijft ons voorbehouden. Clubs op de “laatste” plaatsen in de competities krijgen “startgeld” die bijna net zo hoog zijn als van onze Top 3. Daar kunnen we echt niet van winnen. Veel van deze talenten komen ook vaak uit gezinnen die het niet makkelijk hebben gehad. Men kiest er nu voor om heel veel geld binnen te halen omdat ze niet zeker weten of ze straks wel echt doorbreken. Als; is een onzekere factor, sommige ouders vinden dit risico te groot. Ze gaan liever direct voor het grote geld. Als zoonlief het alsnog redt is dat helemaal een bonus.
Vind ik leuk
appeltje +4303
zondag 24 maart 2019 om 18:03
Weet je op PSV hem überhaupt wel een contract heeft aangeboden?
Vind ik leuk
Gyrosregime +2755
zondag 24 maart 2019 om 18:05
Ze noemen ook echt alles toptalent tegenwoordig.. ik heb nog nooit van deze jongen gehoord..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:06
Het zijn vaak toch de niet uit nederland afkosmtige spelers die vroegtijdig voor het buitenland kiezen..
Vind ik leuk
Dharmpie +1153
zondag 24 maart 2019 om 20:45
Dat ben ik niet met je eens.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:01
Leg mij eens uit dan! ALs je naar de verhoudingen kijkt van de spelers die vertrekken...
Vind ik leuk
Dharmpie +1153
zondag 24 maart 2019 om 23:17
Het lijkt erop dat je de alleen de “buitenlandse” spelers aanmerkt als spelers die kiezen voor het grote geld. Dat is naar mijn mening niet zo! Alle voetballers die gelokt worden door de grote ploegen gaan over het algemeen. Heeft niets met welke kleur dan ook.
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
zondag 24 maart 2019 om 18:13
Onkzet webbel
Vind ik leuk
MojoRisin +16253
zondag 24 maart 2019 om 18:13
Daar hoor je dus waarschijnlijk ook nooit meer iets van..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:27
Bij Lyon krijg je wel meer kansen dan bij PSG.
En als het belg is neem ik aan dat hij ook Frans spreekt dus voor hem zal PSV of Lyon niet zo heel veel uitmaken.
Vind ik leuk
Bixente +482
zondag 24 maart 2019 om 18:15
Zoveul goei 😆
Vind ik leuk
Aart +302
zondag 24 maart 2019 om 18:21
7 jaar van de opleiding genieten en dan wegwezen. Beetje asociaal.👎👎👎
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:28
PSV heeft hem ook bij Westerloo weggehaald dus zo anders is dat niet.
Als hij verstandig is kiest hij in ieder geval niet voor PSG maar Lyon is wel een ploeg die de jeugd de kans geeft.
Vind ik leuk
Isakson +666
zondag 24 maart 2019 om 18:21
Morgen alle hens aan dek. 🔊
Vind ik leuk
Mari +13272
zondag 24 maart 2019 om 18:35
Nog niet in het eerste en dan al weg. Lijkt mij onverstandig.
Misschien komt hij er wel, maar het zal nu veel langer uren.
Of zag Bommel het niet in hem?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:40
Jammer heb hem wel eens zien spelen fysiek sterk snel en rustig aan de bal had hem graag in PSV 1 gezien over een paar jaar
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:45
helemaal niet waar deyonge gaat nergens heen tekend zijn contract gewoon in eindje begin julie
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:54
En weer verlaat een toptalent Psv en Feijenoord... voor een buitenlands avontuur...
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
zondag 24 maart 2019 om 19:35
Jezus weer een enorme fout van die John de jong. Oprotten met die gast. Heb een paar wedstrijden van de o17 gezien en hij viel me direct al op. Je zou toch denken dat ze hem al lang een profcontract zouden hebben gegeven maar neehoor. Amateuristisch gewoon, hij is al 17... ik dacht oprecht dat hij de opvolger van angelino kon worden.
Vind ik leuk
Iefmeister +7867
zondag 24 maart 2019 om 22:28
Blijf van onze goei af
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws