Roda JC sluit rotweek af met duur puntenverlies in beladen Limburgse derby

Roda JC sluit rotweek af met duur puntenverlies in beladen Limburgse derby

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 18:36zo 24-03-2019 om 18:36

Roda JC heeft een zege uit handen gegeven in de beladen derby tegen MVV. Het werd na een 2-0 voorsprong alsnog gelijk in de absolute slotfase. Eric van der Luer stond na het ontslag van Robert Molenaar, eerder deze week, voor de eerste keer aan het roer bij Roda. 

Een spannende, maar niet al te beste burenruzie tussen Roda en MVV werd in het Parkstad Limburg Stadion in de tweede helft opengebroken door Livio Milts. Hij scoorde in de 52e minuut op aangeven van Mart Remans. 

Kort nadat Joeri Schroyen een grote kans op de gelijkmaker had gemist, werd het 2-0. Ditmaal was het Remans zelf die uit een assist van topscorer Mario Engels kon afronden. 

Tien minuten voor het laatste fluitsignaal bracht Anthony van den Hurk de spanning terug in de wedstrijd door de 2-1 binnen te schieten. Nadat MVV eerst nog een enorme kans had laten liggen, haalde Jordy Croux even later wél de trekker over. Bij die 2-2 bleef het. 

Roda was bij een overwinning opgeklommen naar de zesde plek. Nu blijft de ploeg van Van der Luer op een gedeelde achtste plek steken. Net als de rivaal heeft ook MVV 44 punten. Eerder op de dag won koploper FC Twente bij Go Ahead Eagles (1-2). De Tukkers staan elf punten los aan kop. Sparta won met 1-0 van NEC

Plaats een reactie

FSCeara +9567
zondag 24 maart 2019 om 18:40
na slechte eerste helft heel leuke 2de helft. Roda mag niet klagen over de arbitrage. beide goals van Roda waren uit situaties waaraan een fout van de arbitrage. gelukkig dat de 4de club in Limburg met 2 mooie goals tegen de 3de club van Limburg nog gelijk uit het vuur haalde.
Vind ik leuk
045Brunssum +1116
zondag 24 maart 2019 om 18:42
Alle 2 deze teams hebben eigenlijk niets te zoeken in eredivisie.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1972
zondag 24 maart 2019 om 18:44
Who the fuck gives a shit
Vind ik leuk
FSCeara +9567
zondag 24 maart 2019 om 18:45
dat heeft ook met begroting te maken. Over jullie situatie financieel momenteel hoeven we toch niet te spreken of wel ?
Het is te hopen dat de situatie met Korotaev word opgelost en jullie weer terugkeren waar jullie horen. middenmoot eredivisie
Vind ik leuk
Hookiepoki +284
zondag 24 maart 2019 om 19:51
Dat gaat niet gebeuren geldschieter laat zich nooit meer zien dus geen levensvatbaarheid in de eredivisie .
Alleen fuseren kan ze redden
FC Limburg
Vind ik leuk
FSCeara +9567
zondag 24 maart 2019 om 20:11
Ik was er al op aan het wachten tot er weer een idioot mee kwam. Gefeliciteerd jij hebt gewonnen.
Vind ik leuk
Hookiepoki +284
zondag 24 maart 2019 om 20:13
Dank maar jullie niet
Vind ik leuk
FSCeara +9567
zondag 24 maart 2019 om 20:16
Hahahaha de stamdpunten en de achterban zal nooit samengaan. Ook niet zonder ons. Dat station is al lang gepasseers en heeft geen nut om dat te blijven hethalen.dat is er nooit geweest en zal er ook nooit komen.
Vind ik leuk
Hookiepoki +284
zondag 24 maart 2019 om 20:36
De standpunten bijstellen.
De achterban moet samengaan.
FC Limburg oprichten 3 clubs samenvoegen strijden voor een plek in de bovenste regionen .
Zoniet dan bestaan ze over 5 jaar niet meer .
Vind ik leuk
FSCeara +9567
zondag 24 maart 2019 om 20:39
De clubs zullen over 10 jaar nog bestaan en de achterban zal nooit samengaan.zijn de meest beladen derbys van het land.als mijn club zou fuseren met roda of mvv zal ik nooit meer gaan.liever stoppen te bestaan dan je identiteit verliezen. En dat is niet alleen hier zo.heerenveen en cambuur zullen ook nooit een fc friesland vormen of NAC,Willem 2 met RKC en eindhoven een fc brabant
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:42
Dat is geen fusie dat is clubmoord
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:58
Vind het best wel schimmig die miljoenen uit het oosten Europa ook bij Den Bosch en wat hebben ze er eigenlijk aan?
Want als er nou zoveel miljoen is dan had Den Bosch nu toch een team moeten hebben die 20 punten voor staat op de nummer 2. Ze staan niet eens 2e en meer dan 10 punten achter op Twente en die hebben helemaal geen geld en die hebben ook een matig ploegje want die staan volgend seizoen gewoon mee onderaan in de eredivisie want dat vreemdelingen legioen is ook volgend jaar vertrokken.
En zeker Aisaidi die kan nog makkelijk in de top subtop van de eredivisie mee en die zou toch niet weer een heel seizoen achter de bal aan willen lopen hij moet juist de bal krijgen en dat gaat nu nog wel in KK competitie. Maar het verschil met de eredivisie is toch wel heel groot.
Vind ik leuk
045Brunssum +1116
zondag 24 maart 2019 om 20:00
Sportief van jou 💪🏼👍🏻
Vind ik leuk
FSCeara +9567
zondag 24 maart 2019 om 20:14
Is toch gewoon zo. Probleem is het beleid van Roda de laatste jaren door mensen die zich belangrijker vinden dan de club. Wij hebben dik 15 jaar dezelfde ellende gehad en zijn sinds de komst van onze turkse eigenaar gelukkig deze periode te boven gekomen.ik mag hopen dat dat bij jullie ook gebeurd want roda is te groot om in de vergetenheid te vergaan
Vind ik leuk
denman21 +192
zondag 24 maart 2019 om 20:03
3de club idd. Wrijf het er maar in. Prima hoor wij zouden het ook doen
Vind ik leuk
FSCeara +9567
zondag 24 maart 2019 om 20:10
Hebben jullie jaren gedaan maar hoort wel erbij.beetje stangen.desondanks heb ik geen hekel aan roda. Zonde dat het de laatste jaren zo is afgegleden.
Vind ik leuk
denman21 +192
zondag 24 maart 2019 om 20:53
Ik ook niet aan fortuna. Heb het al eerder gezegt jullie supporters verdienen dit succes , klaar
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:48
Nou toen stonden nog genoeg mensen achterin om gewoon te verdedigen. Dus slap excuus dat de arbitrage de schuld heeft er zijn genoeg scheidsrechters die ook niet fluiten en terecht.
Vind ik leuk
rjc71 +1661
zondag 24 maart 2019 om 18:41
Jammer ... had wel gehoopt op 3 punten..
Nu nemen de mvv supporters 1 punt mee naar huis.. oh.nee ze waren niet aanwezig ... om hun clubje te steunen ..
Toch eerlijk verdeeld .. dus geen gezeik..
Danke bitte.. !
Vind ik leuk
Paulhuynh +1972
zondag 24 maart 2019 om 18:44
Proficiat met het punt great news
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:51
Haha vertel je ook waarom de MVV supporters niet aanwezig waren? Niet? Dan zal ik het wel doen: Roda wilde maar 400 kaarten aan MVV supporters geven. Daarbij heeft de MVV aanhang gezegd dat ze niet meer willen gaan wanneer er maar 400 supporters mogen komen. Daarna op het laatste moment bood Roda 1000 kaarten aan maar toen was het al te laat. MVV heeft een scherm in het eigen station geplaatst. MVV had de overwinning verdient. (Beide waren slecht trouwens).
Vind ik leuk
rjc71 +1661
zondag 24 maart 2019 om 19:30
De mvv supporters hadden er toch gewoon moeten zijn.. maar dat is het Maastrichter volk.. Principe kwestie...
Jammer .. maar ik ken ze niet anders.. dan was het wel een prima sfeer geweest...
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:00
Ik begrijp hun keuze wel. Het is meer een principe kwestie.
mag een deel niet gaan dan gaat het andere deel ook niet.
vandaag was iedereen in het MVV stadion met een groot scherm en artiesten ook leuk. ;)

Maar goed, Ik zie inderdaad liever de Roda en MVV supporters samen in een station. Jammer dat het altijd verkeerd gaat. Rivaliteit moet op het veld gebeuren en niet op de tribune.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 20:17]
Vind ik leuk
denman21 +192
zondag 24 maart 2019 om 20:05
Zij kregen maar 400 kaarten omdat ze bijna overal voor gezeik zorgen. Daarom mogen jullie al in 2 stadions niet binnen komen. Om gezeik te voorkomen
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:19
Tja, Er zitten altijd rotte appels bij elke club.
MVV heeft ook maatregelen genomen tegen de personen die zich hebben misdragen.
Vind ik leuk
FSCeara +9567
zondag 24 maart 2019 om 20:18
Het kleinzielig gedoe overal door clubs,gemeente en politie is belachelijk. Voetbal is voor de fans en zal ook altijd zo blijven. Ze zouden clubs die dit soort acties doen een boete moeten geven.
Vind ik leuk
Rodapaus +6203
zondag 24 maart 2019 om 18:48
Jammer dat ze t zo weggeven. Hopelijk volgende wedstrijd beter
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:48
Was niet nodig geweest. 3 punten in de knip. En dan geven ze gewoon 2 doelpunten weg..
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 18:51]
Vind ik leuk
Noah_VP +11
zondag 24 maart 2019 om 18:49
Vooral vanaf de 70e minuut zonder middenveld spelen. Wat speelde Simakala een wereldpot zeg 🙄
Vind ik leuk
denman21 +192
zondag 24 maart 2019 om 20:07
Die was vreselijk. Maar ook hij staat met zijn rechterpoot op links en van velzen normaal met zijn linker poot op rechts. Die trainers denken echt het wiel uitgevonden te hebben
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:50
Meer zit er niet in met dit materiaal
Vind ik leuk
Mr bien +8724
zondag 24 maart 2019 om 18:59
Roda. Mooie club en qua stadion eredivisie waardig
Vind ik leuk
FSCeara +9567
zondag 24 maart 2019 om 19:51
Helaas qua voetbal momenteel niet.dat is toch al eerst vereiste volgens mij.helaas liggen daar financiele zaken aan ten grondslag. Roda had mijns inziens nooit met Nol moeten breken
Vind ik leuk
Hookiepoki +284
zondag 24 maart 2019 om 18:59
Mooi moment vandaag om de besprekingen voort te zetten fuseren naar FC Limburg geen gezeur meer over kaarten.
Juichen voor 1 club FC LIMBURG
Vind ik leuk
appeltje +4301
zondag 24 maart 2019 om 19:09
Alsjeblieft niet zeg
Vind ik leuk
Pvm9 +1055
zondag 24 maart 2019 om 19:15
Roda kan beter fuseren met Twente en samen in de tweede bundesliga gaan spelen
Vind ik leuk
denman21 +192
zondag 24 maart 2019 om 20:08
Ga jij maar lekker naar fc limburg kijken. Dan ga ik op zondag lekker uitbuiken op de bank.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:26
Als ik de commentaren hoor van de spelers over de fitheid bv zijn ze ongeschikt voor het profvoetbal.
Vind ik leuk
Alucard +142
zondag 24 maart 2019 om 19:33
Het zo beroemde schokeffect, door de clubleiding in werkinv gezet door Robert Molenaar te slachtofferen, heeft dus niet het gewenste effect gehad.
Vind ik leuk
FSCeara +9567
zondag 24 maart 2019 om 19:52
De enige schok zal zijn dat een kwal als van de luer voor de groep komt te staan.
Vind ik leuk
ROCK +115
zondag 24 maart 2019 om 20:21
Die Molenaar zat er vanmorgen flink doorheen, naar om te zien.
Vind ik leuk
Broes +1079
zondag 24 maart 2019 om 20:01
Het was armoedig, maar veel meer kun je nu niet van Roda verwachten. Het is dat Engels het hele seizoen vleugels heeft, anders had Roda niet in het linkerrijtje van de KKD gestaan. Het seizoen proberen netjes af te ronden, misschien nog wat playoff-potjes, en dan hopelijk volgend seizoen verder gaan met bouwen. Maar het geduld zal de komende jaren op de proef worden gesteld.
Vind ik leuk
denman21 +192
zondag 24 maart 2019 om 20:08
Precies ! Amen
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
zondag 24 maart 2019 om 20:18
Hansie Kraaij wat meer Respect voor Eric VDLeur..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:32
En ze hebben gestreden ! Hahaha
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 21:30
Fusie Fort Roda Maastricht enige oplossing. Betere naam ook dan FC Limburg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws