Koeman wijzigt opstelling: 'Eén is type speler. Twee is het systeem van Duitsland'

Koeman wijzigt opstelling: 'Eén is type speler. Twee is het systeem van Duitsland'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 20:22zo 24-03-2019 om 20:22

Ronald Koeman heeft Quincy Promes zondagavond in de basis geposteerd voor het EK-kwalificatieduel met Duitsland. Steven Bergwijn moet plaatsmaken, volgens Koeman is de ingreep gebaseerd op tactische redenen.

"Omdat dat tactisch gezien beter uitkomt", reageert Koeman op de vraag van NOS-verslaggever Jeroen Stekelenburg waarom hij voor Promes heeft gekozen. "Eén is het type speler. Twee is dat Duitsland verschillende systemen kan spelen. En wij kunnen het, ongeacht welk systeem ze spelen, met Quincy iets beter invullen dan met Steven."

Volgens BILD begint Duitsland met een 3-4-3 systeem aan de wedstrijd, maar Koeman houdt er rekening mee dat Die Mannschaft nog een tactisch konijn uit de hoge hoed tovert. "Wij hebben ons voorbereid op dit en we hebben ons voorbereid op vier verdedigers. Het zal geen verrassing voor Nederland zijn."

Nederland en Duitsland kruisen zondagavond de degens in de Johan Cruijff Arena. De aftrap staat gepland voor 20.45 uur.

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Wat wordt Nederland-Duitsland?

(13643 stemmen)

Plaats een reactie

henkvlis +4690
zondag 24 maart 2019 om 20:24
Hoop dat je gelijk hebt Ronald.
We gaan het zien zo.
Vind ik leuk
davidben +6902
zondag 24 maart 2019 om 20:29
Hij had erin moeten houden, maar hij was inzichtbaar tegen Wit-Rusland. Kieft n vd Gijp hadden daar ook hun zegje over.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:30
Bergwijn is een goede speler. Maar vaak onzichtbaar bij het Nederlands elftal. Promes doet het ook niet geweldig maar door zijn positie bij Sevilla zou ik hem ook de voorkeur geven.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 20:30]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:32
Promes wordt, obv wit-Rusland, terecht een kans gegund en verkozen boven Bergwijn, die onvoldoende bijdroeg.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:25
Valt wel op dat het steeds PSV-ers zijn die gewisseld worden en gespaard worden. Bergwijn is in alles beter dan Promes, dus waarom speelt hij niet gewoon?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:28
Bergwijn was onzichtbaar tegen Wit-Rusland.
Promes en Bergwijn zij vergelijkbaar op die positie.
+ Promes is verdedigend stukken beter door zijn positie bij Sevilla.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 20:29]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:30
Komt omdat iedereen in dienst van 1 man moet spelen wil die ene persoon functioneren. Dus ook Promes zal dat moeten doen en zodoende onzichtbaar zijn.

Daarom geloof ik ook niet dat het een houdbaar model is, voor nu werkt het, maar als zulke jongens transfers naar grote clubs gaan maken en zich ook meer het mannetje gaan voelen gaan ze niet meer volledig in dienst spelen van Depay.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:32
Ja maar goed, Het gaat de laatste periode stukken beter op deze manier. Ik zou persoonlijk me daar ook aan vast houden.

Ik vindt Bergwijn ook een goede speler. Maar ik denk dat Promes meer kan brengen momenteel. Mocht het niet lukken met Promes dan zal Bergwijn er snel inkomen. Naar de wedstrijd kunnen we concluderen wie beter is op die positie.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:34
Koeman heeft geen andere keuze, voor dit moment is er geen alternatief, maar houdbaar is het ook niet en ik denk dat Koeman dat ook wel weet, hij geeft niet voor niets aan dat hij ook kritisch met Depay praat .

Voor de langere termijn is het te hopen dat er meer opties bij komen, dat misschien wel Janssen weer een optie wordt, dat Boadu zich goed ontwikkeld, dat Lammers zich goed ontwikkeld, dat hebben we echt nodig.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:31
Boehoe
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:32
Ben je verdrietig? Misschien even naar je moeder gaan voor een knuffel.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:33
Ik heb 2 vaders, 1 ervan is een transgender.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:34
Dan snap ik dat je moet huilen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:34
Ja dat is logisch he
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:41
Zeker, lijkt me toch niet makkelijk om je transgender te voelen en ook om een ouder te hebben die zo wil leven.

Daarmee geef ik verder geen waarde oordeel, iedereen moet doen en laten wat ze willen zolang ze anderen er niet mee lastig vallen, maar wetenschappelijk gezien ben je na operaties nog steeds van het zelfde geslacht als ervoor...
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:51
Zeker ik, ik ben weer teruggetransgenderd, had het bonnetje nog.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:58
Lekker zeg, was het nog binnen de garantietermijn?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 21:00
Jazeker, de hechtingen zaten er nog in 😆
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:30
Ons komen de goals van Bergwijn in de arena volgende week ook beter uit.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:38
Comeon boys
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:40
Kom op Oranje!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws