Gemengde reacties bij Die Mannschaft: 'We hadden wel geluk met de 2-3'

Gemengde reacties bij Die Mannschaft: 'We hadden wel geluk met de 2-3'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 23:34zo 24-03-2019 om 23:34

Duitsland heeft zondagavond een interland met twee, zo niet drie gezichten afgewerkt. Die Mannschaft was drie kwartier lang heer en meester tegen Nederland en liep uit naar een 0-2 voorsprong, wankelde na de 2-2 van Oranje en won uiteindelijk toch met 2-3 in Amsterdam.

Volgens bondscoach Joachim Löw was de eerste helft van zijn ploeg 'klasse'. "Wij hadden de wedstrijd volledig onder controle", liet hij weten aan de Duitse tv-zender RTL. Serge Gnabry, de maker van de 0-2, viel zijn trainer bij. "De eerste helft was sensationeel. We zijn tot het einde blijven knokken en we hebben nog een verdiende goal gemaakt."

Doelman Manuel Neuer ging echter niet voorbij aan de moeizame fase die Duitsland in de tweede helft beleefde. "Na de 2-2 werd het heel lastig. Wij hebben onze moed niet verloren, maar we hadden wel geluk dat we nog de winnende goal maakten."

Oranje zal tot het nieuwe seizoen moeten wachten om revanche te kunnen nemen. De 'returnwedstrijd' in Duitsland staat gepland voor 6 september.

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 23:36
Die pakken we nog weer..
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 23:37]
Vind ik leuk
Wim Horst +1221
zondag 24 maart 2019 om 23:38
realistische reacties, had zo maar 2-2 of 3-2 kunnen worden, het werd 2-3, jammer maar geen man overboord,
Vind ik leuk
ENSTN-FULB +698
zondag 24 maart 2019 om 23:38
Alle drie de doelpunten komen voor de Duitsers vanaf links, dus onze rechterkant.

Slim gespeeld van de Duitsers, onze zwakste schakel opzoeken.
Vind ik leuk
Counterattack +11552
zondag 24 maart 2019 om 23:42
De impliciete suggestie van een ajaxiet dat de zwakste schakelen PSV-er was neigt naar subjectieve beeldvorming en provocatie. Dumfries was m.i. zeker niet zwak
Vind ik leuk
ENSTN-FULB +698
zondag 24 maart 2019 om 23:49
Hij was erg slecht.
Vind ik leuk
Counterattack +11552
zondag 24 maart 2019 om 23:58
Blind, de Ligt, de Jong, Bergwijn, Babel, Promes, van Dijk, de Roon en Wijnaldum. Cillessen en Memphis bleven overeind. Tweede helft beter dan eerste. Jouw analyse is van oranje 1e helft niveau.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:23
Hij was verschrikkelijk.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6498
maandag 25 maart 2019 om 03:58
Ik vond Dumfries het best aardig doen. Zijn pech was dat hij tegen de -veruit- beste speler van Duitsland stond.
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
maandag 25 maart 2019 om 00:36
De zwakke schakels waren inderdaad De Ligt..en....Blond....ehh... Blind..... lekker verdedigd bij die goals tegen maar niet heus..Dijk viel ook tegen .en Van Roon... tja....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:00
De Roon is mij maar 1x negatief opgevallen. Toen hij stond te zwaaien voor buitenspel.
Op die positie val je nooit op, behalve als je Kante heet.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 05:58
Misschien omdat Sane daar stond? De beste Duitser. Robben werd ook vaak gezocht voorheen. Dat lijkt mij logisch.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 14:19
Hun beste spelers liepen op links. Zo kun je het ook zien.
Vind ik leuk
mvr +248
zondag 24 maart 2019 om 23:41
Ja, het is de arena.. elke keer dat nl in de arena speelt dan is er altijd slechte uitslagen. Stoppen met wedstrijden in de Arena.
Vind ik leuk
Gijsie +2095
zondag 24 maart 2019 om 23:44
Ligt het aan mij of lijkt het veld groter in de Arena
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
maandag 25 maart 2019 om 00:01
Afbreken die tent...
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2317
maandag 25 maart 2019 om 09:56
3-0??
Vind ik leuk
Alucard +142
zondag 24 maart 2019 om 23:47
Wel opmerkelijk dat deze wedstrijd is beslist door nummee 14, Nico Schultz!
Vind ik leuk
Alucard +142
zondag 24 maart 2019 om 23:48
Op deze dag he, in dit stadion dat door de mensen op TV ook zo’n 14 is genoemd.
Vind ik leuk
Alucard +142
zondag 24 maart 2019 om 23:51
Ik denk dat de KNVB op deze dag, in dit stadion, als we dan toch verliezen, liever had gehad dat het 1-4 was geworden!
Vind ik leuk
Alucard +142
maandag 25 maart 2019 om 00:01
De regie wist ook niet hoe snel ze de camera moesten afwenden toen Schulz zich, na het doelpunt omdraaide im zijn rugnummer te tonen.
Vind ik leuk
ritje +780
maandag 25 maart 2019 om 07:37
hallo Koeman mag dit zich zelf aanrekenen! Hij heeft babel vervangen door een renner (bergwijn) die is goed voor uitwedstrijden! maar in deze wedstrijd had hij moeten kiezen voor de topscorer Luuc de Jong) En het was beter geweest met propper inplaats van de Roon ( te veel balverlies! ) koeman had nadat Reus er inkwam1 AKE moeten brengen op REUS! mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws