'Een van moeilijkste interlands' van De Ligt: 'Dat mag verdediger niet overkomen'

'Een van moeilijkste interlands' van De Ligt: 'Dat mag verdediger niet overkomen'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 07:42ma 25-03-2019 om 07:42

Matthijs de Ligt had zondagavond tijdens het EK-kwalificatieduel tussen het Nederlands elftal en Duitsland de handen vol aan Leroy Sané en Serge Gnabry. De Telegraaf-rapporteur Ben Wijnstekers is kritisch op de negentienjarige verdediger van Ajax.

"Dit was voor hem een van zijn moeilijkste interlands", stelt de oud-international, die De Ligt een 6,5 geeft. "De vele positiewisselingen bij de Duitsers, die met hun snelle aanvallers maar bleven switchen en de verdediging van Oranje uit elkaar trokken, waren hem bij fases te veel. Dit was gewoon niet voldoende van zijn kant."

"Natuurlijk maakte hij na rust een prima doelpunt met het hoofd, maar wat blijft hangen is ook het beeld dat hij op zijn gat ligt in de eigen zestienmeter op het moment dat Leroy Sané kan scoren", aldus Wijnstekers. "Dat mag een verdediger niet overkomen. Je moet als centrale verdediger betrouwbaarheid uitstralen en dit optreden was gewoon niet solide genoeg."

Ook Ajax-teamgenoot Frenkie de Jong kreeg een 6,5. "Ik vind hem op zijn best als hij zich echt op het middenveld laat zien en als hij overtuigend is. Er moet een wisselwerking zijn met de andere middenvelders en de verdedigers achter hem. Tegen een grote ploeg als Duitsland word je echt getest en moet je een antwoord hebben op de vele positiewisselingen. Frenkie was een hele tijd zoekende."

Lees ookVan Hanegem adviseert De Ligt: 'Onze geroemde verdedigers wisten dat niet'

Plaats een reactie

Come on Utreg +30174
maandag 25 maart 2019 om 07:49
Charmante foto ook..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:52
Werd Sane toch een keer gedekt gisteravond.
Vind ik leuk
HardSchot +163
maandag 25 maart 2019 om 08:49
Dat is de deal!
Sané mag winnen maar dan krijgt ie wel de lul van De Ligt van achteren!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:52
Die grasmat daar blijft natuurlijk ook drama, altijd glijdende spelers daar. Ik ken op zo n 50 kilometer een veel betere grasmat.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:00
Waar Nederland tevens betere resultaten heeft gekend dan in de arena.
Vind ik leuk
_Mark +831
maandag 25 maart 2019 om 11:05
Ja, maar de kroketten zijn daar niet goed genoeg, dus dat gaat niet gebeuren.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:32
Alle thuis interlands in De Kuip. De beste grasmat van Europa!
Vind ik leuk
Broodje Aad +1419
maandag 25 maart 2019 om 08:41
Een foto zegt meer dan 1000 woorden
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21059
maandag 25 maart 2019 om 07:50
Goede foto er ook bij...
Vind ik leuk
Busk +2145
maandag 25 maart 2019 om 07:56
Ehhhh , dit lijkt op heel wat anders dan voetbal ....
Vind ik leuk
HardSchot +163
maandag 25 maart 2019 om 08:50
Wat denk je dat die twee teams hebben gedaan in de kleedkamer achteraf? 😉
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:51
Waren er wel zoveel positiewisselingen?

Ik heb Sane alleen maar rechts gezien. Oranje stond gewoon te dromen.
Vind ik leuk
Broodje Aad +1419
maandag 25 maart 2019 om 08:41
De Ligt deed aan positie wisselingen zonder dat het nodig was
Vind ik leuk
HanV +5707
maandag 25 maart 2019 om 10:06
Op een gegeven moment liep die zelfs als linksbuiten lucht door te dekken en moest Promes rechtsback spelen omdat de rechtsback ook weg was, dat liep nog goed af.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:40
Promes blokte die aanval, de bal rolt terug naar die Duitser, en toen stond Promes te kijken. Haha.

Hij vond blijkbaar dat hij al genoeg had gedaan.
Vind ik leuk
SantiagoErik +2391
maandag 25 maart 2019 om 07:53
O jee op de foto komt kritiek van die hele linkse grachtengordel😳
Vind ik leuk
Settler11 +307
maandag 25 maart 2019 om 07:56
Van links? Komt gewoon van achteren hoor.
Vind ik leuk
HardSchot +163
maandag 25 maart 2019 om 08:51
Nee joh, is interraciaal, hartstikke goed juist! 😄
Vind ik leuk
Habbekrats +347
maandag 25 maart 2019 om 07:53
Charmante foto ook bij dit artikel :)
Vind ik leuk
SantiagoErik +2391
maandag 25 maart 2019 om 07:57
Hahaha, erop en erover
Vind ik leuk
MoSalah +168
maandag 25 maart 2019 om 07:54
Als dit zn moeilijkste interland was, en hij krijgt een 6.5, dan is dat niet slecht hoor
Vind ik leuk
Busk +2145
maandag 25 maart 2019 om 07:54
F. de Jong vond ik zo slecht nog niet. Bleef voetballend naar oplossingen zoeken.
De Ligt viel ondanks zijn goal, verdedigend (zwaar) tegen.
Hij viel eigenlijk door de mand.

Het is niet zo ,dat hij er niks van kan
Dat is onzin.
Maar in dergelijke wedstrijden komt wel aan het licht,dat hij nog lang niet zo ver is ,als menigeen denkt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:00
Wat eem gelul weer. 1 mindere wedstrijd. Jij denkt dat topverdedigers dat niet gebeurt? Ik heb bij Ramos een keer geconstateerd dat hij alle hoeken van het veld te zien kreeg tegen Oranje.
Vind ik leuk
Busk +2145
maandag 25 maart 2019 om 08:21
Geen gelul, gewoon geen goede wedstrijd.

De Ligt is een goede verdediger. En zal echt zijn toptransfer wel krijgen. Maar zal nog wel vaker met z'n neus op te feiten gedrukt worden.

Dat is verder geen ramp.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:25
Wat elke verdediger dus weleens gebeurt in de top.Ik zag v Dijk ook een fout maken bij die 2-0.Is die er dan ook nog lang niet?
Vind ik leuk
Busk +2145
maandag 25 maart 2019 om 08:39
Nee , dat klopt.
Ook die wordt teveel bewierookt.
Het is gewoon een goede verdediger.
Maar ook die laat zijn steken vallen.

Misschien is het wel goed geweest dat de Duitsers ons teruggezet hebben op aarde.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:48
Die 2 kwamen gewoon te zwemmen. Konden hun vaste man niet vinden omdat Duitsland t tactisch goed voor elkaar had. Gewoon verast werden we de 1e helft.
Vind ik leuk
Martinus69 +6323
maandag 25 maart 2019 om 08:22
De tweede helft speelde de Ligt een stuk beter maar het werd wel pijnlijk duidelijk dat hij beschermd noet worden door wen goed spelend team. In de eerste helft was hij rijp voor een wissel en Laren we eerlijk zijn; hij heeft wel vaker een mindere wedstrijd gehad..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:26
Nou vertel wanneer? Van Dijk zag er ook niet goed uit bij die 2-0.Is een speler van Liverpool!
Vind ik leuk
Senn +7950
maandag 25 maart 2019 om 11:42
Even ajax brilletje afzetten
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:47
Kom met voorbeelden dan?
Vind ik leuk
Senn +7950
maandag 25 maart 2019 om 11:54
Ze hebben het over de ligt en jij begint steeds over van Dijk.
De ligt en blind waren gewoon kut
Vind ik leuk
1313 +12709
maandag 25 maart 2019 om 12:37
Hahaha, wat ben jij dom zeg. Eerst zeg je tegen hem "Ze hebben het over De Ligt, en jij begint steeds over Van Dijk". Waarmee je dus vind dat hij dat niet mag doen.

Om vervolgens precies hetzelfde te doen als hij doet. "De Ligt en Blind waren gewoon kut".

Ik dacht dat ze het over De Ligt hadden, en niet over Blind? Kortom, je doet precies hetzelfde als hem. Ga dan niet zeiken als hij Van Dijk erbij haalt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:35
Kun jij zijn 1e interland nog herinneren, Gestrekt Been ?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:31
Das 2 jaar geleden man! Echt hele ouwe koeien haal je uit de sloot.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:22
Jij vroeg toch om een voorbeeld. Ik geef jou er 1 en je begint meteen over 2 jaar geleden. Onverantwoord om een gozer van 17 te laten debuteren van Oranje. Danny Blind deed het. Oeps!
Vind ik leuk
Bennamari +297
maandag 25 maart 2019 om 11:01
de ligt is goed maar moet wel beseffen twee A drie wedstrijden zo spelen in barca shirt dan zul je em niet meer zien
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:05
Bij Barca heb je ook veel betere spelers om je heen. Pique maakt geen fouten? Hij is pas 19 he. Dit wordt door iedereen weleens vergeten
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 08:01
En dat baseer je op 1 wedstrijd terwijl hij in de CL het prima doet tegen wereldtoppers
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:27
Waan van de dag noemen we dat! Wordt daar zo moe van.
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 08:32
Klopt speelde gister geen goede pot, maar om te zeggen dat hij door de mand valt gaat wel erg ver. Vooral als hij zo constant speelt bij zijn club.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:52
Het hele elftal werd gewoon tactisch overklast gisteren de 1e helft. En dan worden de 2 CV's ook kwetsbaar. Maandenlang worden deze 2 spelers geroemd 1 mindere helft en ze kunnen er weer niks van. Typisch dat negatieve gedoe van een Nederlander.
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 08:56
Helemaal met je eens
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
maandag 25 maart 2019 om 08:49
Wereldtoppers die allemaal compleet uit vorm waren, München had zijn slechtste periode in 10 jaar en bij Real waren ze ook niet in topvorm en hadden ze uit de classico in de benen want bij Real lopen er geen overhypte mietjes rond die een daggie ext5ra vrij moeten hebben

Voor de rest heeft Ajax alleen maar tegen Europese middenmoters gespeeld, precies het niveau van v/d Ligt en de Jong.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:55
Oh en dan zijn t wereldtoppers die uit vorm waren. Als de ligt of de Jong een mindere wedstrijd heeft dan kunnen ze er niks van ineens.Je kan ook gewoon zeggen dat je een enorme bloedhekel hebt asn Ajax en dat je daardoor niet objectief bent. Draai er niet om heen man.
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
maandag 25 maart 2019 om 08:57
Ik heb ook een bloedhekel aan Ajax, doet niets aan het feit af dat als die twee overhypte spelers er MOETEN staan ze niet thuisgeven, zijn gewoon europees twee hele middelmatige spelertjes waar Ajax straks veel geld aan gaat verdienen.

Wees blij
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:42
Ik las van tevoren al dat de selectie van Berghuis en Vilhena bespottelijk was. Dat dat zulke waardeloze spelers zijn die helemaal niets toevoegen aan Oranje. Tevens er ook nog even bij vermelden dat Berghuis waarschijnlijk nog geen 8 miljoen zou opbrengen en Vilhena hooguit 5 miljoen. Ik heb geen hekel aan Ajax maar wel aan die supporters die Feyenoord zonodig moeten downgraden. Van spelers die allebei rond de 80 miljoen moeten gaan opbrengen mag je gerust wat verwachten. "Hoge bomen vangen veel wind", is een toepasselijk gezegde hiervoor.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
maandag 25 maart 2019 om 08:01
Ik vond het voor frenkie hetzelfde.
Lijd een paar x gevaarlijk balverlies.
1x corrigeert hij het zelf,maar dat zijn dingen die niet kunnen in de top.

Vind ik leuk
M1GST4R40 +381
maandag 25 maart 2019 om 08:52
Misschien is Frenkie nog helemaal niet zo goed als iedereen beweert dattie is
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
maandag 25 maart 2019 om 09:05
Frenkie is wel goed.
Alleen roep ik al een half jaar dat ie onder druk fouten maakt.
En dat blijft hij doen.
Je kan zeggen het is duitsland.
Maar het gebeurt ook tegen feyenoord en heracles.
Dat moet eruit,anders gaat ie het niet redden in de top.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +381
maandag 25 maart 2019 om 09:13
Ja tegen de kleintjes en als hij de vrijheid krijgt. Zoals je zegt, in de top kan dat niet.

Hij is wat dat betreft te snel bewierookt vind ik. Mag wel kritischer.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
maandag 25 maart 2019 om 09:17
Dat vind ik van alle talenten.
Ik blijf van mening dat je minimaal 100/150 ed wedstrijden en ongeveer 25 interlands moet hebben voor je hogerop gaat.
Je mist gewoon ervaring.
Vind ik leuk
Truth +4410
maandag 25 maart 2019 om 09:20
Dat lijkt mij ook en pak er te licht ook maar bij ...ze zouden beter naar een andere competitie gaan bij een middenmoter ipv direct naar barca...das geen stap zetten das dom zijn
Vind ik leuk
M1GST4R40 +381
maandag 25 maart 2019 om 09:30
Voor de Ligt vind ik het logischer dat hij de stap maakt. Hij speelt al langer dan de Jong in het eerste. Hij heeft meer ervaring op t hoogste niveau.

Het is een verdediger en hij heeft net als van Dijk alles wat een verdediger in de top nodig heeft. Met de juiste begeleiding, zoals bij Barça zal hij het echt wel redden.

Voor zo een jonge kerel maakt hij echt weinig fouten. Frenkie daarentegen doet onder druk wel eens rare dingen. Ik denk dat het wel eens een persoonlijkheidsding is

Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:46
Vond frenkie ook zo slecht nog niet in het begin van de wedstrijd nog zoekend maar juist door hoe hij het oppakte laat wel zien dat die er wel komt. Met meer ervaring gaat die vanzelf vanaf het begin beter spelen en heeft die minder tijd nodig om zich aan te passen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:55
Tuurlijk is de teleurstelling er maar zie ze gewoon 2e eindigen in deze poule.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:58
Daarom, er is nog geen man overboord ;)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:17
Ik ook.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:58
Dit is een ander niveau als de eredivisie
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:18
Zo makkelijk dit. Waar was jij na Real? Na Portugal? Na Frankrijk? Na Bayern?
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
maandag 25 maart 2019 om 08:50
LOL tegen een Real en een Munchen die volledig uit vorm waren en waar Real ook nog eens de classico in d ebenen had, makkelijk hé, om dat feitje even snel te vergeten?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:57
Frankrijk ook uit vorm. Oh nee, die nam t niet serieus natuurlijk. Kerel, ga lekker naar de creche ofzo.
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
maandag 25 maart 2019 om 08:58
Typische opmerking van een neus, je mag geen kritiek hebben dan moet je naar een crèche.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:04
Nee je bent gewoon niet objectief. Door je enorme hekel ga je dit soort uitspraken doen. Daar heb ik moeite mee. Kinderachtig niveau dus.
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
maandag 25 maart 2019 om 12:40
Ik kan een hekel aan iemand hebben en hem toch een goede voetballer vinden (Ramos Ronaldo, dichter bij huis Depay bijvoorbeeld) ...

Jij bent gewoon niet objectief en gelooft net als de Ajax geile redactie van VP dat het stront de Jong en de Ligt naar roosjes ruikt en iedereen die het daar niet mee eens is, is kinderachtig...

Typisch dram gedram van de gemiddelde neus, what else is new?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:38
Barca koopt de Jong en wil de Ligt hebben.Half Europa wilt ze hebben. Die scouts van alle topclubs hebben echt stront in hun ogen. En dan nette jongens als de Ligt en de Jong stront noemen. Je hebt t niet eens door dat je hekel t wint boven de objectiviteit. Triest hoor!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:18
Dus dat was dan wel niveau eredivisie? Man, man, man, hou op met haten en start met kijken.
Vind ik leuk
Jozef +45094
maandag 25 maart 2019 om 08:18
Ook dan Real?
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 07:59
Zeker niet de beste pot van Mathijs...
Vind ik leuk
HardSchot +163
maandag 25 maart 2019 om 08:51
Nou als je naar de foto kijkt heeft ie toch de hoofdprijs te pakken
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
maandag 25 maart 2019 om 08:18
De Ligt (1e goal), maar zeker ook van Dijk (2e goal, zta hij niet kort genoeg) hebben gewoon heel veel moeite met Beweeglijke snelle spelers. Moeten ook een doodschop durven te geve. Geef mij maar RAMOS!
Vind ik leuk
Vakkie D +4794
maandag 25 maart 2019 om 08:25
Misschien een verdediger die in de italiaanse competitie speelt?!
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
maandag 25 maart 2019 om 10:26
DE VRIJ!!!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:28
Ik ken nog een wedstrijd herinneren toen Ramos helemaal dronken werd gespeeld. Iets met 5-1 ofzo.
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
maandag 25 maart 2019 om 10:27
Klopt. 1 wedstrijd in heel zijn carriere
Vind ik leuk
Aihlre +449
maandag 25 maart 2019 om 08:27
"dit was gewoon geen voldoende van zijn kant". Rapportcijfer 6.5....
Vind ik leuk
Aihlre +449
maandag 25 maart 2019 om 08:28
Beide cv verdedigers gewoon onvoldoende.
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
maandag 25 maart 2019 om 08:44
De Ligt is net als de Jong zwaar overhyped door de Ajax geile media, dat was gisteren weer eens duidelijk te zien, niet meer dan middenmotor in Europa, beide niet.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +381
maandag 25 maart 2019 om 08:51
De Ligt had toch maar 1 keer gescoord gisteren? ....

Deze foto doet vermoeden dat er meer kansen zijn verzilverd.
Vind ik leuk
HardSchot +163
maandag 25 maart 2019 om 08:52
Gescoord recht in het doel 😜
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 08:55
Je ziet toch ook dat mathijs alles heeft om een wereldtopper te worden, net zoals frenkie. De inteligentie hebben ze allebei. De ligt heeft de kracht en voetballendvermogen om mee te kunnen. En frenkie is zo slim in het veld, en is belangrijk met zijn spelinzicht en onderscheppingen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:07
jij ziet niet goed....
Vind ik leuk
Truth +4410
maandag 25 maart 2019 om 09:16
Hij ziet niet goed , hij is gewoon Blind !
Ja man als je dit durft zeggen na gisteren dan ken je geen reet van voetbal of ben je familie ?
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 09:20
Als je eerst even leert lezen en dan pas gaat reageren zou fijn zijn!
Vind ik leuk
Truth +4410
maandag 25 maart 2019 om 09:26
Ik draag mss wel bril maar je statement is belachelijk ...hij heeft alles ...om een ....te worden ...dat is voor mij speculeren of je gedachtengang ?
Ik kijk gewoon objectief naar voetbal en wat ik zie daar reageer ik op ! En de ligt is voor mij een modale speler ..beetje lomp , en traag ...stond vaak slecht opgesteld ..kijk maar eens terug bij die lange bal ...sorry maar de klasse droop er niet vanaf ...ik zag een overhypte jongen dik door de mand vallen
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 09:35
Heel leuk wat je hier zegt, maar je baseert je mening nu op een wedstrijd. Is van Dijk nu ook in een keer geen wereldtopper meer omdat hij een slechte wedstrijd speelt? volgens jou benadering wel.
Vind ik leuk
Truth +4410
maandag 25 maart 2019 om 09:15
Ik heb een andere wedstrijd gezien dan 😳😳😳
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 09:17
Ik heb het toch ook niet over de wedstrijd maar over het algemeen
Vind ik leuk
Truth +4410
maandag 25 maart 2019 om 09:21
Zeg mij nu eens in het algemeen wat deze 2 zo speciaal maakt dat ze dergelijke bedragen waard zijn ?
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 09:33
Mathijs speelt wekelijks goed in zowel de eredivisie als in de Champions league. Hij is op zijn 19de al aanvoerder van Ajax, en heeft een goldenboy award in de kast staan.

Frenkie is ongelooflijk slim en heeft een ongelooflijk spelinzicht. Hij is in verdedigend opzicht ook niet zwak. Hij kan de bal ongelooflijk kort aan de voet houden wat hem heel wendbaar maakt (dit hebben spelers als Messi en Cruijff ook).
Vind ik leuk
Truth +4410
maandag 25 maart 2019 om 09:59
Ja ik heb het gisteren gezien
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 10:02
Nogmaals gister speelde De Ligt niet goed, Frenkie speelde een prima pot. Je geeft nu je mening over 1 wedstrijd, als je nu met meer feiten komt zou dat fijn zijn.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:06
wat was de Ligt slecht, waardeloos gespeeld. En die jongen wil naar Barca..... hahaha. Geld vangen en hoog op de tribune in Camp Nou
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 09:17
En dit baseer je op 1 wedstrijd
Vind ik leuk
Truth +4410
maandag 25 maart 2019 om 09:14
6,5 😳😳😳
Een 5 is meer op zijn plaats !
Te licht straalde niks uit en de jong hoorde of zag ik nauwelijks !
Ik blijf erbij beide zijn enorm overhyped en de toekomst zal het uitwijzen of zij Toppers in wording zijn of gewoon degelijke spelers ...ik gok op nr 2
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:08
Ik ben gestopt met lezen bij te licht
Vind ik leuk
Truth +4410
maandag 25 maart 2019 om 15:28
Nieuwe account aangemaakt , hoe oud ben jij ?
Vind ik leuk
hannes +372
maandag 25 maart 2019 om 10:07
Willem van Hanegem had het weer eens bij het goede eind in zijn collum.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws