Koeman na gefilmd briefje van Lodeweges: 'Signaal dat we slimmer moeten zijn'

Koeman na gefilmd briefje van Lodeweges: 'Signaal dat we slimmer moeten zijn'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 07:59ma 25-03-2019 om 07:59

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 10:35ma 25-03-2019 om 10:35

Na 'het briefje van Lodeweges' bij Duitsland - Nederland is er nu een 'briefje van Lodeweges' bij Nederland - Duitsland. Volgens De Telegraaf zal de staf van Oranje echter niet blij zijn dat de NOS vlak voor rust duidelijke beelden liet zien van dat briefje.

"Voor ons een signaal dat we slimmer moeten zijn", zei bondscoach Ronald Koeman daar na afloop over tegen De Telegraaf. Volgens de krant krijgt de zaak mogelijk nog een staartje. De NOS liet namelijk beelden zien van een briefje waarop Lodeweges zijn tactische ideeën had gepend. Die beelden waren voor de Duitsers uiteraard ook te zien.

Die Mannschaft leidde op dat moment nog met 0-2 in de Johan Crijff Arena. Na rust was er een totaal ander Nederlands elftal te zien en knokte de formatie van Ronald Koeman zich terug tot 2-2. Nederland ging in de slotfase alsnog de boot in en verloor met 2-3.

Toch deed het moment terugdenken aan de Nations League-wedstrijd in Duitsland. Toen werd een handgeschreven briefje van Lodeweges het veld in gestuurd. In de absolute slotfase tekende Virgil van Dijk toen voor de gelijkmaker.

Lees ookBuitenlandse pers na verlies Oranje: 'Een marteling voor De Ligt en Van Dijk'

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Geeltje +2026
maandag 25 maart 2019 om 08:02
Tablet een optie?
Vind ik leuk
kees ee +1075
maandag 25 maart 2019 om 10:55
. . en die aansluiten op het scorebord van het stadion ?? 😃
Vind ik leuk
Fritske01 +5318
maandag 25 maart 2019 om 08:03
Goed gedaan NOS, of was het NSB
Vind ik leuk
SantiagoErik +2391
maandag 25 maart 2019 om 08:04
En dat allemaal in het digitale tijdperk😳
Vind ik leuk
Fritske01 +5318
maandag 25 maart 2019 om 11:05
Tablet gaat zo lastig in je sok 😎
Vind ik leuk
kees ee +1075
maandag 25 maart 2019 om 14:21
. . vandaar de weergave op 't scorebord !? 😎
Vind ik leuk
jari11 +5192
maandag 25 maart 2019 om 08:04
Er is maar 1 conslusie, betere aanvallers graag. Helaas zijn die er (nog) niet.
Vind ik leuk
Doenorma +179
maandag 25 maart 2019 om 08:27
Er is maar een conclusie betere supporters... Als je van 0-2 achterstand terug kan knokken dan heb je genoeg in je mars om top te worden... Alleen daar waar het elftal evolueert doen de azijn pissende thuis op de bank zitters dat niet. Aanvallend waren we de tweede helft beter... Duitsland had daar heel veel moeite mee. Als het 2-2 of 3-2 was geworden dan had je als een zombie meegeloeid met de rest. Zelfs de Duitsers geven aan dat ze geluk hadden. Dat we zo dicht bijelkaar liggen als elftallen geeft aan dat dit elftal stappen maakt. Mentaal wellicht het sterkste oranje wat we ooit gehad hebben. Ik ben trots op deze mannen...De meesten alleen als. Oranje wint want dan kan winnen wij maar als ze verliezen dan is opeens niet wij maar zij... Nederlandse bank supporters van nu wellicht de slechtste ooit... 😂 😂 😂 😂
Vind ik leuk
jari11 +5192
maandag 25 maart 2019 om 11:08
Triest weer, blijkbaar lees je niet vaker de reactie. Geeft niet doe maar lekker
Vind ik leuk
Doenorma +179
maandag 25 maart 2019 om 12:28
Tuurlijk mijn trieste opmerking op jou trieste reactie mooi hè lol...ik heb het gelezen en dacht WoW wat een trieste opmerking dat verdient een trieste reactie hahahhahahahhaa
Vind ik leuk
Doenorma +179
maandag 25 maart 2019 om 12:29
O ja 14 likes tov jou 4...ik win lol
Vind ik leuk
jari11 +5192
maandag 25 maart 2019 om 12:38
Je bent nog niet volwassen kan je ook niks aan doen
Vind ik leuk
Godin1 +1304
maandag 25 maart 2019 om 08:05
Ik heb een tip! NOOIT meer de Roon opstellen!!!!! Die kan er helemaal niks van! Onbegrijpelijk dat deze dissonant überhaupt wordt opgesteld. Veel te traag en Reus liep bij de 2-3 heel makkelijk weg uit de rug van de Roon. Loopt verder als een oud wijf niks te dekken. En o ja: ook Promes niet meer oproepen aub.
Vind ik leuk
Pimman +11490
maandag 25 maart 2019 om 08:25
Mee eens dat de Roon erg middelmaat is maar dat geld uiteindelijk óók voor bijvoorbeeld een Babel, Blind, Bergwijn, Promes etc... Daarom moet het Nederlands Elftal het vnl hebben van teamverband.
Vind ik leuk
Godin1 +1304
maandag 25 maart 2019 om 08:29
De Roon veruit de slechtste en inderdaad Babel en Promes niet meer oproepen. Babel heeft te weinig techniek. Neemt bijna geen bal goed aan. Blind is wel een slimme speler, maar wat traag. Door zijn voetbalintelligentie compenseert hij dat vaak goed. Gisteren wat minder.
Vind ik leuk
Pimman +11490
maandag 25 maart 2019 om 09:01
Eens.. Blind is rustig en behoud het overzicht. Babel had minimaal 1zoniet 2x moeten scoren. De Roon brengt niéts extra's!
Vind ik leuk
Peter12345 +612
maandag 25 maart 2019 om 10:10
Met dat teamverband zijn we aardig ver gekomen in Brazilie. Want het verdedigen moest toen ook met zn allen want de verdedigers alleen konden het niet aan.

Maar dan zie je dat je door samen te werken en een beetje geluk erg ver komt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:47
Voetbal is toch ook een teamsport??!!
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1115
maandag 25 maart 2019 om 08:09
Lag het aan mij of was het een beetje lachwekkend hoe, met name Koeman, op de bank zat met die Lodeweges er naast? Het leek wel of Koeman de kluts kwijt was?
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 08:12
Ik zei het al voor de Tv dit is niet heel tactisch
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6021
maandag 25 maart 2019 om 08:15
Zullen we gewoon even kappen met die briefjes? Interessantdoenerij.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:38
De eerste keer dat dezelfde mening heb als Kim Jung-on!
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6021
maandag 25 maart 2019 om 08:45
Moet je vaker mijn reacties lezen. Zal je verbazen hoe vaak we het eens worden! :-)
Vind ik leuk
Isakson +655
maandag 25 maart 2019 om 08:20
Een goed coachend team heeft alleen inzicht en een goed geheugen nodig zonder hulpmiddelen .
Vind ik leuk
LaPulga +617
maandag 25 maart 2019 om 08:55
Ze praten ook allemaal met een hand voor de mond zag ik gister. Jammer allemaal dat het nodig is.
Vind ik leuk
peinke +2391
maandag 25 maart 2019 om 09:08
Ach, dat eindeloze gezanik over briefjes. Vanaf minuut 1 stond het helemaal niet en dan duurt het vervolgens 43 minuten voordat die Lodeweges een briefje laat zien aan de eveneens radeloze Koeman. Die is volledig afgetroefd door z'n Duitse collega in de eerste helft. Een simpele wissel in de eerste helft na een kwartier, was om v.d. Beek te brengen voor Babel en Promes te wisselen voor Bergwijn, die dan samen met Memphis in een vrije rol kan spelen. Verder had op het briefje moeten staan bij 2-2 - Aanvaller eruit; Vilhena er in en professioneel een punt pakken. Maar goed, niet alleen de spelers waren ondermaats.

[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 09:09]
Vind ik leuk
B. Alrond +1891
maandag 25 maart 2019 om 09:13
Vilhena voor de Roon was wel goed geweest.
Dat verlicht de druk op Frenkie zodat die wat beter in zijn aanvallende rol kan komen. Verdedigend deed Frenkie het uitstekend.
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 09:44
Dat briefje is totaal onnodig hoor..hij had gewoon dumfries kunnen wisselen dan hadden we zeker niet verloren
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:02
Het feit dat de NOS dit in beeld brengt betekent dat ze eigenlijk te dom zijn om zelf te poepen.

De regisseur gelijk ontslaan, want met dit soort fratsen help je je tegenstander onnodig.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:42
Koeman heeft een assistent met een mening en geen jaknikker dat vinden veel trainers irritant maar Koeman maakt er gebruik van. Slim.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws