De Jong: 'Toch denk ik dat PSV ons in de openingsfase onder druk wil zetten'

De Jong: 'Toch denk ik dat PSV ons in de openingsfase onder druk wil zetten'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 09:13ma 25-03-2019 om 09:13

Na de nederlaag tegen Duitsland (2-3) richten de Oranje-internationals van Ajax en PSV het vizier al snel op de topper van volgende week tussen die twee ploegen. Ajax-middenvelder Frenkie de Jong verwacht dat PSV de nummer twee van de Eredivisie in de beginfase onder druk gaat zetten.

Volgens De Jong werd er in het trainingskamp van Oranje al regelmatig gesproken over de topper van volgende week. "Dan zeiden wij dat we wel wisten hoe PSV ging spelen", aldus De Jong tegenover het Algemeen Dagblad. In Amsterdam kwamen zondag van beide clubs drie spelers in actie voor Oranje. Namens Ajax stonden Daley Blind, Matthijs de Ligt en De Jong in de basis. PSV'er Dumfries begon ook, Steven Bergwijn en Luuk de Jong vielen in.

De Eindhovenaren hebben vijf punten voorsprong op Ajax en doen met een gelijkspel uitstekende zaken. "En toch denk ik dat ze ons zeker in de openingsfase onder druk willen zetten", aldus De Jong. "Maar goed, wij moeten winnen. Zeker na die nederlaag van vorige week in Alkmaar. Als dat lukt, dan ligt alles weer open."

De Jong maakt zich over Oranje in ieder geval niet al te veel zorgen, ondanks de nederlaag van zondag in de Johan Cruijff Arena. "Met onze kwaliteiten moeten we gewoon bij de beste twee in de poule eindigen", vindt hij.

Poll

Wat wordt de uitslag bij Ajax-PSV?

(10211 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 09:15
Mooi. Gas op die competitie nu! Heb er weer zin in!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:20
Ik heb er ook veel zin. Leuk en aardig die interlands, maar doe mij liever de competitie.
Vind ik leuk
pinkelman +4473
maandag 25 maart 2019 om 09:26
Toch zie je dat al die spelers nog veel moeten leren: Bergwijn, de Ligt, de Jong. Ze zijn nog lang niet de echte internationale toppers die vele er in willen zien.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:39
Ja dat klopt. Ze zijn al erg goed voor hun leeftijd, maar ze hebben ook nog veel bij te leren. De toekomst van het Nederlands elftal is echter wel gewaarborgd als je kijkt naar wat er aanwezig is en het talent dat op de deur klopt.
Vind ik leuk
pinkelman +4473
maandag 25 maart 2019 om 09:52
als straks jongens als Bergwijn, de Jong, etc. vertrekken en vervolgens bij hun club op de bank zitten maak ik me wel zorgen. Laten we eerlijk zijn, wat is Bergwijn meer dan zo'n soort gelijke Lens??
Je krijgt dan het zelfde als die spelers die de eredivisie hebben verlaten en uit de radar zijn (kluivert, klaassen, lens, etc.) Andere spelers die vervolgens in de eredivisie weer van zich doen laten spreken zullen die plekjes vervolgens weer overnemen van de buitenlandse bankzitters zo gaat het al tijden en is niet meer te vergelijken met destijds toen Gullit, van basten, Bergkamp, etc. furore maakte bij hun buitenlandse clubs.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 09:54]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:55
Veel zal afhangen van hun clubkeuze en hoe ze zich gaan ontwikkelen. Ik denk zelf dat Bergwijn bijvoorbeeld nu al over meer kwaliteit beschikt dan een Lens in zijn beste periode. We gaan zien hoe het zal lopen de komende jaren
Vind ik leuk
Wim Horst +1227
maandag 25 maart 2019 om 16:02
sorry bergwijn leuke voetballer, maar niet gezien van hem in de 2 interlands
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 10:11
Bergwijn staat minder vaak buitenspel ;-)
Vind ik leuk
mcmodd +28725
maandag 25 maart 2019 om 10:43
Pinkelman, een haarfijne analyse, eerlijk. Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat spelers, zodra ze een aantal dagen bij elkaar zijn voor Oranje, zich zo bij elkaar in de kaarten laten kijken.Ik kan me niet voorstellen dat hun clubcoaches daar zo blij mee zullen zijn. Het geeft overigens wel weer hoe sterk bij Oranje het groepsproces is gegroeid, ze kunnen alvast geen hekel aan elkaar hebben in de onderlinge klassieker.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 10:44]
Vind ik leuk
isnake +2835
maandag 25 maart 2019 om 14:36
Waarom zouden voetballers sowieso een hekel aan elkaar hebben. Daar winnen ze toch niets mee?
Al die primitieve supporters die de tegenstander als de grote vijand zien...
Vind ik leuk
mcmodd +28725
maandag 25 maart 2019 om 14:41
Nee, dat zeg ik met praktijkervaring. Zelf kwam ik soms jarenlang dezelfde spelers tegen in de wedstrijden tegen elkaar, in mijn eigen ‘voetbalcarrière’ zoals ik het maar zal noemen. Dezelfde spelers die al bij het zien van mijn hoofd agressief werden. Dus tweekeer per competitie kreeg ik aanslagen op mijn benen, een keer op mijn hoofd, een keer tegen mijn zakie voor Sjakie, een keer op mijn knie en wel vier keer op mijn enkels. Van alle andere spelers kan ik alleen maar zeggen dat ik daar fijne herinneringen had, maar je had er een stel houthakkers tussen...
Vind ik leuk
Ruud1987 +6374
maandag 25 maart 2019 om 17:45
dat waren andere tijden , toen waren het nog lang niet zulke profs als het nu zijn.

Onderlinge haat zou alleen op basis van persoonlijkheid zijn en vrij weinig op basis van welke clup je vandaan komt.
Vind ik leuk
Gini +375
maandag 25 maart 2019 om 11:27
Volgens mij vergis je je, deze spelers hebben meer kwaliteit en waarom komen ze op de bank. Menphis staat er toch ook.

Stevie, Frenkie en de Ligt komt het wel goed mee, dan komen er veel talenten aan, Ake, Chong, Ihatheren, bij Bayern loopt nog zo’n talent, Danjuma, Gakpo en ook bij Ajax en Feyenoord komt er vast het nodige aan en dan heb je ook bv nog een Stenghs. Heb er best weer vertrouwen in.
Vind ik leuk
Metal +3479
maandag 25 maart 2019 om 09:55
De Jong liet gisteren ook zien dat als hij dubbele dekking krijgt er van zijn creativiteit weinig overblijft. Het is dan maar een pion op het veld. Als PSV erin slaagt hem zo te bestrijden en Tadic uit de wedstrijd te houden dan moet het goed komen.
Moet overigens wel vermelden dat het ook de schuld is van de medespelers van De Jong. Positiespel van Oranje was ook niet best. En als er al eens werd ingespeeld dan was er veel te snel balverlies door slechte aanname, of slechte kaats/doorpassing.
Memphis is een prima speler, maar is geen spits die met een man in de rug kan worden aangespeeld. Zelfde geldt voor Promes en Babel...spelers die leuk meekunnen tegen WitRusland, maar tegen de echte toplanden aantonen niet goed genoeg te zijn. Hun handelingssnelheid en overzicht laat daarvoor veel te wensen over. Doorselecteren maar!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:08
Dat de Jong dubbele dekking krijgt is helemaal niet erg. Dat betekent dan toch immers dat er ergens anders een mannetje vrij staat ?

Daar werd gisteren alleen totaal geen gebruik van gemaakt.
Vind ik leuk
Fritske01 +5320
maandag 25 maart 2019 om 11:37
Ja dat was het mannetje op de Roon. Die had niets te doen.
Vind ik leuk
El Pibe +1624
maandag 25 maart 2019 om 10:42
Duitsland beschikt natuurlijk wel over veel betere spelers dan PSV.
Het zal toch weer snel de lange bal op Luuk worden. Die gaat lopen trekken/duwen/vallen/zeuren en daar kunnen ze Ajax het meeste pijn mee doen denk ik.
Vind ik leuk
Importbrabo +2429
maandag 25 maart 2019 om 10:22
Ik vond Frenkie gisteren erg sterk spelen. De Ligt niet goed, scoort wel maar stond ook aan de basis van wat tegengoals. Uitglijden is pech, maar geeft ook aan dat je niet in goede balans was dat moment. Bergwijn niet minder dan Babel en Denzel deed het ook prima.
Vind ik leuk
Senn +7950
maandag 25 maart 2019 om 11:50
Verdedigde erg sterk, maar aan de bal was het toch erg slecht
Vind ik leuk
Wim Horst +1227
maandag 25 maart 2019 om 16:06
dumfries was een van de slechtste op het veld zal goal tegen gingen via zijn kant,.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:41
Laten we het hopen dat we de competitie nu gewoon uit kunnen spelen zoals het gepland staat en biet dat we weer wedstrijden gaan verplaatsen ect
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:53
Als ik Bergwijn en Dumfries in Oranje zie dan moet je toch vrezen als PSV supporter.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:16
Wordt een spannende pot, zin in!
Vind ik leuk
Mendix +159
maandag 25 maart 2019 om 09:16
Het geluk van PSV zal nu wel een keer op zijn geraakt toch?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:35
Dus het verlies van Ajax tegen AZ is het geluk van PSV? En maar anderen de schuld geven..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:52
Je weet wel wat hij bedoelt toch of hou je ervan om naar de bekende weg te vragen. Hij bedoelt de wedstrijden waar Psv flink veel geluk heeft gehad door steeds aan puntverlies te ontsnappen.
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 25 maart 2019 om 10:19
Nou, noem al die wedstrijden dan maar op waarin PSV ondanks dat ze duidelijk de mindere ploeg waren, toch nog aan puntverlies wisten te ontsnappen.
Want als je gewoon beter bent en je wint nog op het laatst dan is dat geen geluk. Als een bal er in de 89e minuut invliegt of in de 5e minuut is dan evenveel geluk.
Vind ik leuk
Miquelfb +18
maandag 25 maart 2019 om 10:43
Vergeet ook niet het geluk dat de tegenstander het slechte spel van PSV niet weet af te straffen met een goal, of noem je dat dan ook weer kwaliteit van PSV...
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 10:44]
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 25 maart 2019 om 11:07
Hahaha... ja, zo kun je alles aan geluk toewijzen.
Uiteindelijk staat na 34 wedstrijden de terechte winnaar bovenaan. En soms heb je wat geluk nodig, maar het elke keer maar weer beginnen over hoeveel geluk PSV wel niet heeft begint zielige vormen aan te nemen.

PSV heeft niet meer geluk dan welke willekeurige andere club in de Eredivisie.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:22
Wat een grote smoes om 2e te staan, triest! Alsof wij dat nog niet vaak genoeg gehoord hebben. Ik kan meer discutabele momenten van Ajax opnoemen dan van psv, en dat bevestigt opta john ook.
Vind ik leuk
Mass +5705
maandag 25 maart 2019 om 11:49
Dat is kwaliteit...geen geluk.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:03
Kwaliteit ja? Nou even kijken dan hoelang jullie " kwaliteit " aanhoudt.. Psv presteert gewoon boven haar kunnen in de competitie. Als je dat niet wilt zien, dan ben je totaal niet objectief.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:04
Ik zou ook kunnen zeggen dat mijn club gewoon slecht presteert en dat is ook zo. Het is een combinatie van beiden
Vind ik leuk
isnake +2835
maandag 25 maart 2019 om 14:39
En dan toch nog het geluk om zoveel punten te hebben.
Vind ik leuk
leozao +2576
maandag 25 maart 2019 om 09:54
psv mag ook nog tegen AZ. Zij hebben over 2019 het beste track record
Vind ik leuk
Degraaf +2798
maandag 25 maart 2019 om 09:55
PSV was er maar wat blij mee.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:23
Net als dat Ajax fans blij zijn als PSV verliest. Wat wil je daarmee zeggen?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:32
Ajax heeft geluk dat we niet al veel verder zijn uitgelopen hoor. Die potjes tegen emmen en utrecht en feyenoord thuis had psv gewoon moeten winnen normaal gesproken.
Vind ik leuk
1313 +12746
maandag 25 maart 2019 om 12:26
'Normaal gesproken'. Wat is dit nu weer voor domme redenatie? Als we het daarover gaan hebben dan kun je ook stellen dat Ajax bij AZ had moeten winnen 'Normaal gesproken'. En 'Normaal gesproken' 2 keer van Heracles hadden moeten winnen. En 'Normaal gesproken' van Heerenveen thuis had moeten winnen. Je argument slaat nergens op.😂
Vind ik leuk
Wim Horst +1227
maandag 25 maart 2019 om 16:08
als Ajax wint, dan wordt de laatste tegen AZ uit voor PSV niet gemakkelijk want AZ speelt om de 3de plek en die zullen er vol voor gaan, Vitesse uit zal ook niet eenvoudig worden.
Vind ik leuk
Only1nr7 +1596
maandag 25 maart 2019 om 09:37
Geluk zeker, dat is na de winterstop allang op. Of wacht jij vond die zege vorige week weer geluk? Gisteren nog weer het goede voorbeeld gekregen, de uitslag na het laatste fluitsignaal daar gaat het om. Dat doet PSV goed, geduldig wachten en niet teveel weggeven....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:02
Waarom lukt het tegen Feyenoord, Emmen, Heerenveen en Utrecht dan niet?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:25
Reflecteert jouw vraag eens op elke club. Beetje dom vind je niet? Daar heeft niemand een antwoord op..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:32
Ik bedoel alleen dat als het kwaliteit zou zijn dat ze in die wedstrijden ook wel in de laatste minuten hadden gescoord.
Vind ik leuk
Only1nr7 +1596
maandag 25 maart 2019 om 16:37
Waarom wint jouw cluppie dan niet al zijn wedstrijden? Jullie vinden jezelf toch de beste? Ik reageer omdat elke late goal als geluk wordt neergezet door sommigen.
Wat is geluk of pech in de sport? Kijk naar Oranje gisteren. Hadden de beste kansen. Babel scoort normaliter zeker 1 van de 2 gigantische kansen. Duitsland weinig kansen maar scoort er 3.

In de wedstrijden van PSV die ze laat wonnen hadden ze altijd meer kansen dan de tegenstander. Wel terechte zeges lijkt me.

Maar blijf het maar als geluk afdoen. Ik heb liever niet dat Ajax er wat van leert. Komende jaren zal het vaak tussen PSV en Ajax gaan. Details beslissen kampioenschappen, blijven drukken en soms veranderen heeft PSV al veel gebracht. Hopelijk blijft dat zo....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:34
Welk geluk? Sodemieter op man.. tege ajax tegen pec was geluk en jullie hele CL avontuur was geluk. Ajax heeft geluk dat psv niet al veel verder de voorsprong in punten had uitgebouwd.. had wel gemoeten gewoon.
Vind ik leuk
karnisse +605
maandag 25 maart 2019 om 14:50
Ach donder op. We hebben Real uit het veld geschopt
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:18
Gewoon de 3 punten pakken Frenkie. Hoe? Dat maakt ons niks uit..
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 09:19]
Vind ik leuk
Patje41 +1220
maandag 25 maart 2019 om 09:41
Frenkie maar eens op de bank laten beginnen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:42
Omdat?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:43
Frenkie en kornuiten zijn moe hebben te veel wedstrijden gespeeld , wellicht in het belang van het Nederlandse voetbal dat we de wedstrijd moeten uitstellen
Vind ik leuk
Molletje +4037
maandag 25 maart 2019 om 10:00
Geblokte Rinusje… Ben jij dat?
Vind ik leuk
Werner1913 +11104
maandag 25 maart 2019 om 10:09
??? Wat zeg je nu?? Ik dacht dat het in Amsterdam juist wel uitmaakte hoe je de wedstrijd wint. Tenminste, dat maak ik op uit de reacties wanneer PSV een wedstrijd lelijk wint... ;-)

We gaan het zien zondag. Zal spannend worden. Ik verwacht een 'Europees' Ajax, met Tadic in de spits en veel beweging. Daar gaan wij het erg lastig mee krijgen. Dat de beste mogen winnen... Alhoewel, het maakt mij eigenlijk ook niet uit hoe we winnen... ;-))
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:29
Normaalgesproken is het wel zo. Alleen vind ik het voor nu even niet belangrijk hoe de 3 punten gepakt worden, als ze maar gepakt worden 😎

Succes en moge de beste winnen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:18
Basis tegen de Bank moet geen probleem zijn voor Ajax
Vind ik leuk
voetbal@com +1073
maandag 25 maart 2019 om 09:20
Ik denk 1-1, ik hoop 0-3
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:43
Beide goed
Vind ik leuk
Linke loe +2355
maandag 25 maart 2019 om 09:23
Zoals de vorige 2 keer dat Ajax verzuimde de koppositie te pakken.. spelen ze nu weer een wedstrijd die gewonnen moet worden ! Ik moet het allemaal nog maar zien! En daarbij hebben we mits we winnen nog steeds helemaal niks he
Vind ik leuk
Buck Worrier +2655
maandag 25 maart 2019 om 09:48
3-0, maar uiteindelijk maakt het niks uit.
Psv laat hierna geen punten meer liggen en laatste wedstrijd tegen AZ gaat nergens om. Die hebben van Ajax gewonnen om vervolgens de komende jaren weer geen topper te kunnen winnen.
Helaas.
Beker enige prijs dit jaar.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 09:49]
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 09:48
Kan Ajax niet een brief sturen naar de KNVB met daarin dat Ajax deze wedstrijd niet wilt spelen ivm met korte pauze voor de spelers.

Ajax heeft namelijk helemaal geen belang bij deze wedstrijd.
1. Prijs is lelijk, de lelijkste van alle landskampioenschappen.
2. Prijs stelt alleen in Eindhoven en Rotterdam wat voor, daar zijn ze namelijk wel blij mee als ze een kruimel krijgen van een taart, terwijl ze de taart laten bederven.
3. De waarde van spelers gaat niet perse omhoog door landskampioen te worden. Bij Feyenoord en PSV lopen genoeg spelers rond die eerder landskampioen zijn geworden maar spelen nog altijd bij hun club. Terwijl Ajax spelers gewild zijn terwijl ze al 4 jaar droog staan.
4. Nederland punten moet verdienen in europa en de enige die dat nu nog kan doen is Ajax.
5. En er wordt roofbouw gepleegd op 2 belangrijke spelers voor de toekomst, Frenkie en De Ligt.
6. Ajax wordt toch wel 2de en of je nou 1ste of 2de wordt, je blijft kwalificatie spelen.
7. FOX kan de PSV-Ajax uitzenden, dat vinden PSV supporters vast wel fijn.
8. Ajax verliest, dat vinden PSV, Feyenoord en AZ ook wel fijn.
9. Ajax supporters willen liever van Ronaldo winnen dan van Lozano? Wie?
10. Neutrale toeschouwers kunnen dan naar MAX in Bahrein gaan kijken.

Is toch wel genoeg redenen om deze wedstrijd gewoon met 0-3 af te doen toch?
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 09:49]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:54
Heerlijk wat een frustratie van 5 jaar niks! Maar zodra jullie kampioen worden is het opeens een geweldige prijs... hou toch op man
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
maandag 25 maart 2019 om 10:07
Weer een. Trolliebollie gekkie.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 10:10
Hoezo, vind jij die prijs mooi dan? Het ziet er toch niet uit man.
Het is net bord waar je hapjes erop doet of een bord waarvan je eet.

Dat blijf ik ook vinden ook als Ajax er 34 in de kast heeft staan.
Het blijft een lelijk ding.

Engeland heeft een veel mooiere prijs voor de landskampioen.
Maar ja, dat is mijn mening. Als jij er blij mee bent, dan mag jij die hebben. Ik zou er namelijk geen moord voor doen om 34 van die lelijke dingen aan de muur zien hangen in mijn huiskamer. Ik zou ze opbergen in depot.

Het is echt een vergroot bord van de IKEA en daarin is dan iets ingeschreven, waardoor het uniek is. Maar dat kan je ook met een bord van de Action of Hema doen. Betekend niet dat het mooi is.
Geef mij maar een vaandel met daarin dat we landskampioen zijn geworden.

Het is echt lelijk! Wij zijn een land van Van Gogh en Rembrandt, dan eren we de landskampioen met zo'n gedrogt. Er is toch wel iemand een mooier prijs kan maken dan zo'n schaal?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:13
Ik vind het een mooi ding
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 10:14
Dan ben je zeker snel gelukkig?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:58
Hoor hem nadat de club voor t eerst in 13 jaar doorgaat in de CL... je hebt een gouden generatie man. T gaat je niet zo makkelijk meer lukken om iets te presteren in Europa zonder De Ligt en Onana.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 09:58]
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 10:13
Daarom moet je ook alles op alles zetten op de CL omdat het uniek is wat Ajax heeft. Landskampioen dat worden we waarschijnlijk wel een keer.
PSV heeft er 7 jaar over gedaan om kampioen te worden en Feyenoord 18.
Dus waar praten we dan over? lekker negeren die competitie maar wel voor zorgen dat Ajax 2de wordt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:21
Tja, je kan er zo over denken. Maar t is realistischer om voor een prijs te gaan die dichter in het handbereik valt
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 10:45
Hoezo? Ajax is met een ander elftal ook gewoon 1 van de favorieten, volgend jaar ook weer.
Nu hebben we een selectie, die je voor de komende 10 jaar niet meer hebt. Dus dan moet je voor die ene kans gaan.
Mocht het niet lukken, ja jammer dan.

Ajax is met Niki Zimling of Cristian Poulsen ook kampioen geworden. Of met andere rare spelers waarmee Ajax 4 a 5 jaar geleden mee kampioen is geworden.

Als je met Viergever en Swaab achterin kampioen kan worden dan hoef je daar niet echt moeite voor te doen om daar betere spelers te hebben of niet soms? Of denk je dat Real en Barca nu in de rij staan voor deze 2 spelers?
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 25 maart 2019 om 10:22
En ik maar denken dat dit sarcastisch bedoeld was...
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 10:52
Wat? Landskampioen worden is leuk, dat is het zeker.
Maar de prijs is heel lelijk.
Ajax heeft een selectie waarvan je beter op andere dingen kan richten ook al is de kans daarop natuurlijk heel klein, maar Ajax gaat de komende 10 jaar niet zo goede selectie meer krijgen.

Als je de selectie van de afgelopen 10 jaar erbij pakt dan is dat echt een wonder dat ze kampioen zijn geworden. Ajax is kampioen geworden met Van der Hoorn, Enoh en Kishna in de selectie. Feyenoord is kampioen geworden met een achterhoede die nog altijd bij Feyenoord speelt.
PSV staat nu bovenaan met een achthoede waarvan nummer 18 van Engeland nog een betere achterhoede heeft, vandaar dat ze nog altijd daar spelen en niet in het buitenland.

Sorry maar Ajax is volgend jaar ook gewoon weer 1 van de favorieten, ongeacht welke spelers er allemaal weg gaan. Het niveau in Nederland is namelijk bedroevend. Vandaar dat in September alleen nog maar Ajax en PSV over waren in Europa.
En dan gaan juichen omdat je kampioen bent geworden van de lamme en de blinden, lol...
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 25 maart 2019 om 11:10
Indekken heet dit.
Hoe kun je de landstitel nou een lelijke prijs noemen. Afgezien van hoe hij er uit ziet. De landstitel blijft de prijs waarvoor je het hele jaar voetbalt.
Natuurlijk, voor Ajax is het nu een geweldig Europees seizoen en mochten ze zelfs de halve finale halen dan kan ik me wel voorstellen dat je daarvoor de landstitel een keer in zou willen leveren. Echter Ajax is al 4 jaar geen kampioen meer geworden. En dat wordt nu steeds meer door de fans goedgepraat. Geen probleem hoor, maar sta dan zometeen ook niet te juichen als je wel weer een keer kampioen wordt. Dan moet je dan ook gewoon zeggen dat het een kutprijs is, maar dat gebeurd dan, heel vreemd, niet. :P
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 11:25
Wacht! ik bedoel landskampioen zijn is leuk en mooi. Dat moet zeker gevierd worden.
Maar ik vind de oorkonde(de schaal) een lelijk ding.

Ik vind het kampioenschap overigens niet zo boeiend hoor, leuk om te winnen maar het is geen ramp als dat niet gebeurd. Ik hecht daar namelijk niet echt heel veel waarde aan.
Zolang Ajax speler opleid en goede spelers haalt om die vervolgens duurder te verkopen, dan ben ik wel blij. Als de inkomsten ieder jaar stijgen (zonder de transfers), dan ben ik blij.
Als Ajax mooi voetbal speelt en dan met 4-4 gelijk speelt, is dat prima. Beter dan een wedstrijd in de laatste min winnen, ook al vergoed de spanning dan veel. Maar ik zie liever een mooie pot, daarvoor hoef Ajax niet perse te winnen.
Anders was ik wel fan geworden van PSV.

Dit is wat ik er van vind en dat blijft ook zo.
Natuurlijk zie ik liever Ajax winnen, als Ajax niet wint dan betalen de andere clubs er namelijk ook niet voor. Dan betalen de sponsoren er niet meer voor dan voorheen. Dan ga je als club achteruit.

Ik wil Ajax vooruit zien gaan, Ajax gaat er niet op achteruit als ze dit jaar geen landskampioen worden en al 5 jaar niet bovenaan hebben gestaan.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 11:27]
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 25 maart 2019 om 12:02
Hahaha... o, je mag er ook van vinden wat je wil natuurlijk.
Grappig is wel dat bij veel fans dat nu ineens belangrijker is. Terwijl op het moment dat ze kampioen worden, dat ineens het allerbelangrijkste is. Ik zeg niet dat dit per se bij jou het geval is.

Maar als je liever een mooie pot voetbal ziet, dan zou ik je aanraden om gewoon eens naar de pleintjes in Amsterdam of ergens anders in het land te gaan. Dan zie je pas mooi voetbal. Want ook Ajax speelt voor een resultaat. Dat zie je wel aan het feit dat ze met 4 ipv 1 verdediger spelen. En controlerende middenvelders hebben opgesteld.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 12:24
Sorry maar ik noem alleen de Ligt als echte verdediger. Nico, Blind en Mazraoui zijn geen echte verdedigers.
Die laten meer dan eens hun man lopen.
Schone en Frenkie zijn ook geen controleurs, alleen aan de bal zijn ze goed. Al heeft Frenkie een prima sliding in huis. Maar ik vind dat het geen type Gattusso is ofzo!

Ik heb vaak gezien dat Ajax maar met heel weinig goede verdedigers speelt, zeer matig allemaal.
Dus voor mij gevoel speelt Ajax ook met maar 1 verdediger.

Kampioen worden is nooit belangrijk, gezondheid van de club is pas belangrijk. Twente is kampioen geworden maar waar zijn ze?
Als je als club alleen maar groeit en dan vooral gezond groeit dan komen de prijzen van zelf wel.

Als Ajax zijnde is Nederland gewoon niet groot genoeg voor de afzet markt, Ajax is namelijk al heel groot in Nederland. Maar buiten Nederland is Ajax klein en dus kan het daar sneller groeien. De wereld kijkt niet naar de eredivisie of naar de KNVB beker. De wereld kijkt naar de Spaanse en Engels voetbal, dan naar Duits en Italiaans voetbal. Daarna houd het op, want meer wedstrijden kan je toch niet kijken.
De wereld kijkt wel naar de CL, EL, WK (kwalificatie) en EK (kwalificatie).

Dat heeft niets te maken met het succes van Ajax. Dat is namelijk hoe het echt is.
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 25 maart 2019 om 13:15
Zolang je het zelf maar gelooft.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 13:47
Ik hoef daar niet in te geloven hoor.

Of denk je dat een spanjaard die in spanje woont de tv aanzet en naar Ajax-Nac gaat kijken?
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 25 maart 2019 om 14:17
Daar ging het mij niet om.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 14:20
waar ging het dan wel?
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 25 maart 2019 om 14:23
Dat kampioen worden niet belangrijk is.

Jij stelt namelijk dat als je als club gezond groeit, de kampioenschappen vanzelf komen. Maar dat is niet echt waar. Misschien is er wel een andere club die meer groeit. Of die gewoon slimmer speelt en dus meer punten haalt.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 14:34
Als PSV naar een begroting gaat van de 100 a 120 mil en Ajax blijft zitten tussen 80 en 100 mil dan blijft het tussen Ajax en PSV gaan. Met uitzondering de andere clubs natuurlijk.
Daar veranderd er niets aan.

Algemeen wordt aangenomen dat als AZ een begroting van 90 mil zou hebben( Ajax heeft zo'n begroting) dan dat de club de middelen heeft om voor het kampioenschap te gaan, mits natuurlijk de andere blijven steken op hun begroting.

Waarom zou anders De Graafschap niet om het kampioenschap kunnen spelen? Wellicht 1x, als ze een super lichting hebben en die weten te behouden.

Maar het ging om structureel om het kampioenschap.
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 25 maart 2019 om 15:42
Waarvan jij zegt:
"Ik vind het kampioenschap overigens niet zo boeiend hoor, leuk om te winnen maar het is geen ramp als dat niet gebeurd."

En dat is leuk gezegd, maar geloof ik geen snars van.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 15:58
Nee man. Het leven gaat gewoon weer verder, ook als Ajax een keer niet kampioen wordt. Het boeit mij ook niet als ik nog 13 jaar op moet wachten.
Zo lang het maar met de club goed gaat vind ik het prima.

Liverpool is mijn lievelings club in Engeland, terwijl ze voor het laatst in 1990 kampioen zijn geworden.
AC Milan is mijn lievelings club in Italie, balen dat het niet zo goed gaat daar.
Maar ik ben geen succes supporter.

En ik ken de waarde van de eredivisie en die is niet al te hoog. ik zou daar namelijk niet heel blij van worden als je enkel succes haalt in de eredivisie. Ik vond het namelijk super pijnlijk om Ajax zo'n negen jaar geleden te zien afgemaakt worden door Real(begin van de revolutie).
Laatst boeiende mij niet dat Ajax met 6-2 afdroop, laat ze ook eens een keer winnen, anders wordt het ook zo eentonig( was mijn gedachten).
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 25 maart 2019 om 16:35
Maar dat is het punt niet. Ik lig er ook niet wakker van als PSV geen kampioen wordt. Alleen ik vind het wat lafjes om te zeggen dat het je geen reet interesseert. Dan kun je dus nooit verliezen. Leuk, maar als je niet kan verliezen, dan kun je ook niet winnen.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 16:56
Kampioen worden of 2de worden maakt voor mij niet zo heel veel uit.
Als Ajax maar CL speelt, namelijk op het allerhoogste podium.

Nu is het zo dat de nummer 1 en 2 beide kwalificaties moeten spelen. Het kan zo zijn dat de kampioen niet CL speelt maar de nummer 2 wel. Geef mij dan maar de nummer 2.

Als Ajax 3de wordt dan vind ik dat wel verschikkelijk.

Het ziet ernaar uit dat Ajax minimaal 2de wordt, dan boeit mij niet of PSV wint aanstaande zondag. Ik moet er wel om lachen dat al die PSV supporters die Ajax supporters gaan nadoen;)
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
maandag 25 maart 2019 om 10:06
Succes Frenkie! 3 punten moeten in Amsterdam blijven.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:17
Nitwit........................
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
maandag 25 maart 2019 om 11:28
Trollebollie……………………………………………..
Vind ik leuk
Dharmpie +1153
maandag 25 maart 2019 om 10:34
Het kan een leuke wedstrijd worden waarin Ajax naar mijn mening moet aanvallen. Ik hoop dat Frenkie iets minder arrogant speelt. Naar mijn mening neemt hij soms teveel risico's waarbij balverlies in het duel fataal kan zijn. Gisteren deed hij dat in het NL elftal ook, 1 keer kwam hij zeer goed weg door het zelf te herstellen. Ik denk dat hij niet altijd zoveel geluk zal hebben. Frenkie heeft zelfvertrouwen, dat is goed maar het moet niet doorslaan naar arrogantie..( dat vond ik zo af en toe wel).
Vind ik leuk
mcmodd +28725
maandag 25 maart 2019 om 10:50
We moeten niet de fout maken om te denken dat Oranje zo goed is als Ajax in de internationale CL. Of dat Oranje sterker is dan PSV. Internationaal is Ajax sowieso tweemaal zo snel in het doorschakelen, automatische handelingen maken dan vaak het verschil. PSV daarentegen speelt zo anders dan Oranje, vooral verdedigend. Misschien dat Oranje een beter resultaat haalt met PSV-verdedigers en Ajaxaanvallers dan wat er nu uitkwam? Tegen Duitsland had het dan misschien zomaar tot winst kunnen leiden.
Vind ik leuk
Watzijnwij +288
maandag 25 maart 2019 om 10:53
Hendrikd of Sadilek op dr Jong zetten en de angel is er uit. Zie Duitsland gisteren voor rust.
Vind ik leuk
Muscles +2083
maandag 25 maart 2019 om 11:15
Het valt op dat PSV (ex)spelers zichzelf moed inpraten...dat duidt op angst. 54.000 AFCA Forza gaan ze slopen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:15
Einde verhaal.................K.O. .....................................
Vind ik leuk
Isakson +666
maandag 25 maart 2019 om 12:40
Is het dak dicht zondag? 🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:53
Lucky ajax, real is poep en jij ook.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws