Memphis zag 'onherkenbaar' Oranje: 'Waarom houden we ons niet aan de afspraken?'

Memphis zag 'onherkenbaar' Oranje: 'Waarom houden we ons niet aan de afspraken?'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 11:07ma 25-03-2019 om 11:07

Memphis Depay keert met opgeheven hoofd terug naar Olympique Lyon. De aanvaller van het Nederlands elftal herkende zijn team niet in de eerste helft in het EK-kwalificatieduel met Duitsland (2-3), maar zag daarna hoe Oranje zich knap terugknokte. 

"Ik had zoiets van: waar is het geloof? Waarom doen we niet wat we zeggen dat we moeten doen en waarom houden we ons niet aan de afspraken?", vroeg Memphis zich over de eerste helft af in gesprek met Ziggo Sport. "De tweede helft laat ziet wat wij als ploeg kunnen. Ik denk dat wij zo’n goed team hebben dat we van ze kunnen winnen. En gewoon vanaf het begin. We moeten ons niet hoeven herstellen, want dat kost enorm veel energie."

Memphis was de afgelopen week betrokken bij alle zes de doelpunten die Nederlands elftal maakte over twee wedstrijden. "Ik ga met een goed gevoel naar Frankrijk. Ik heb enorm genoten en goed getraind met de jongens. Heb het gevoel dat er iets speciaal ontstaan is met de spelers en de stad en daar geniet ik enorm van."

Lees ook: Kritische Memphis: 'Deden we af en toe, maar het ging iets te traag'

Plaats een reactie

Smithsonian +45142
maandag 25 maart 2019 om 11:13
Laat dat nou ook eens bij lyon zien.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:17
Dat doet hij toch regelmatig. Vorig jaar 19/13 doelpunten en assist, dit jaar iets minder, maar toch 6/8. Het probleem bij hem is z'n consistentie, maar we hoeven ook niet te doen alsof hij er helemaal niks van pakt in Lyon..
Vind ik leuk
Smithsonian +45142
maandag 25 maart 2019 om 11:31
Sinds november is hij het wel een beetje kwijt jammer genoeg.
Vind ik leuk
Dani82 +3807
maandag 25 maart 2019 om 11:51
Gelukkig merken wij daar bij oranje niks van💪🏼
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:54
Heeft met vertrouwen te maken. Hij krijgt niet het volledige vertrouwen in Lyon en dat werkt door in zijn koppie en kan hij dus niet vrijuit voetballen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:39
Vd Vaart heeft t gister goed uitgelegd. Je moet hem belangrijk maken. Bij Lyon doen ze dit niet.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:12
Precies een aanval in dienst van Memphis werkt perfect. snap ook niet dat iedereen zo afgeeft op hem liever een Memphis die het bij oranje laat zien dan een messi die het alleen bij ze club laat zien en niet bij ze land. Hier hebben we meer aan
Vind ik leuk
mcmodd +28707
maandag 25 maart 2019 om 12:00
Bovendien President in spé, is hij nog steeds hartstikke jong en wordt hij meer en meer een teamplayer. Alle kritiek van de laatste paar jaren, ook de terechte kritiek, mag per direct de prullenbak in.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18200
maandag 25 maart 2019 om 11:18
Alleen als je voor Lyon bent verder waarom? Hij wil daar toch weg! Hij gebruikt Oranje als transfer hulpmiddel!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:52
WK's zijn ook tegenwoordig een springplank naar het echte geld ;-)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18200
maandag 25 maart 2019 om 11:14
Memphis met alle respect want je presteert in Oranje goed maar hou op met hakballetjes!
Vind ik leuk
Streaker +3898
maandag 25 maart 2019 om 11:15
Over gehaktballetjes gesproken... Bedankt voor het idee!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:53
Haha het is zeker jouw beurt om te kokerellen vanavond ;-)
Vind ik leuk
Streaker +3898
maandag 25 maart 2019 om 14:08
Dit was een tussendoortje. Nee het koken laat ik aan de vriendin over;)
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
maandag 25 maart 2019 om 11:53
Dat hakballetje tegen Wit-Rusland was anders best nuttig, en als hij zo goed speelt mag hij van mij best ook af en toe en mislukt hakballetje hebben, als het wel lukt is het alleen maar leuk om naar te kijken...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18200
maandag 25 maart 2019 om 11:54
Klopt die tegen WR was prima!!
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 25 maart 2019 om 12:07
Waarom?
Hoeveel van zijn hakballetjes gingen niet goed? En hoeveel wel? En wat gebeurde er bij die ene die zeker goed ging? Juist, een doelpunt.
Aanvallers mogen ook de bal verliezen he. Zelfs met hakballetjes. Als je dat niet toestaat dan maak je geen doelpunten.
Scoren levert namelijk per definitief balverlies op.
Vind ik leuk
Piccolo +176
maandag 25 maart 2019 om 13:37
misschien is dit wel gewoon zijn manier van spelen
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 11:16
Het is al erg zat dat voorin alles van hem moet komen.. en dan ook echt alles
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18200
maandag 25 maart 2019 om 11:20
Babel moet die 2 ballen gewoon maken, heeft niks met goed keepers werk te maken! Kies een hoek en je staat 2-1 voor met rust!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:23
Of 2-2
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18200
maandag 25 maart 2019 om 11:24
Idd had ook gekunt maar op het moment dat je 2-1 maakt geef je niet zoveel ruimte weg als bij de 0-2 dan wil je kost wat kost met 2-1 rusten!
Vind ik leuk
Erik-Vites +1025
maandag 25 maart 2019 om 11:38
En als de eerste bal van Babel erin gaat, verloopt de wedstrijd anders en kreeg hij die 2e kans niet eens.....
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18200
maandag 25 maart 2019 om 11:43
Tja.........we zullen het nooit weten! Enige dat we wel weten is dat we 2-3 verloren hebben helaas!
Vind ik leuk
Erik-Vites +1025
maandag 25 maart 2019 om 11:59
Idd en dat is al erg genoeg
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 11:26
Dat klopt ja echt een schande dat hij die mist..vond hem verder zo slecht niet spelen hij had babel niet moeten wisselen maar promes
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:54
Je weet hoe Koeman is he, die wilt zo min mogelijk Ajacieden.
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 11:56
Nou dat weet ik niet maar dat die promes echt geen pepernoot heeft geraakt dat zag iedereen denk ik wel! Hij was echt vele malen slechter dan babel
Vind ik leuk
De fries +2053
maandag 25 maart 2019 om 11:52
Ja of met 2-4 achter...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18200
maandag 25 maart 2019 om 11:53
Nee dat is onzin (maar dat is mijn mening)
Vind ik leuk
De fries +2053
maandag 25 maart 2019 om 12:03
Dat mag, gekleurde oranje bril ( maar dat is mijn mening)
Vind ik leuk
mcmodd +28707
maandag 25 maart 2019 om 12:04
Exact dit. Babel werd terecht gewisseld voor de tweede helft begon. Had van mij zelfs een kwartier voor het einde eerste helft al wel mogen worden gewisseld. Hier moet Koeman oppassen, dat hij niet vanwege het feit dat Babel door hem gesecteerd is, zich verplicht voelt om hem op te stellen. Babel moet leren te leveren naar dat vertrouwen dat in hem gesteld werd.
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
maandag 25 maart 2019 om 11:18
Niet de stad maar de staf
Vind ik leuk
John M. +5134
maandag 25 maart 2019 om 11:27
Ik geef je een raad: Ga zo spoedig mogelijk weg uit Lyon, ze maken je daar kapot.
Vind ik leuk
mcmodd +28707
maandag 25 maart 2019 om 12:07
Als je er ook nog een nieuwe club voor hem bijdoet, wel de juiste keuze, dan heb je een uitstekend advies gegeven.
Vind ik leuk
Het Brein +4903
maandag 25 maart 2019 om 11:33
Voortaan altijd 5-3-2 spelen. De Jong tussen Van Dijk en De Ligt, Promes rechtsback, Willems links
Vind ik leuk
Pjwl +30
maandag 25 maart 2019 om 11:43
Ik zou meer middenvelders zetten 5 4 1 of zoiets dan depay lekker alleen ballen
Vind ik leuk
Het Brein +4903
maandag 25 maart 2019 om 11:45
Meer middenvelders is niet nodig als je met hoger backs speelt..
Vind ik leuk
mcmodd +28707
maandag 25 maart 2019 om 12:24
Het Brein, dan haal je de mogelijkheden van De Jong helemaal weg. 4-4-2 is een uitstekende opstelling voor Oranje, het moet gewoon veel beter en taakbewuster worden uitgevoerd. Let wel: vanaf het begin.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:25]
Vind ik leuk
Het Brein +4903
maandag 25 maart 2019 om 12:52
De mogelijkheden van De Jong blijven in balbezit hetzelfde hoor..
Vind ik leuk
mcmodd +28707
maandag 25 maart 2019 om 12:56
Voetballend was daar gisteren veel minder van te merken dan je nu voorgeeft. Als hij zich al eens terug liet zakken, ging dat ten koste van de snelheid. Bovendien, het middenveld werd daarop onmiddellijk gevuld met mensen die later in scoringspositie kwamen. Die ruimte moet je nooit weggeven, ofwel beter gezegd, inleveren.
Vind ik leuk
Koeien +4222
maandag 25 maart 2019 om 15:00
Volgens mij ging het pas juist beter draaien toen Frenkie uit de 5-mans verdediging stapte en weer meer op het middenveld ging staan.

Het spelbeeld laat bovendien verder zien dat we aanvallend goed aan de bal blijven en pas uit balbezit risico's krijgen.

Het lijkt erop dat na 4 jaar lang aanklooien met formaties we dus nog steeds het beste met 4-3-3 in balbezit kunnen aanvallen...
Vind ik leuk
Mari +13254
maandag 25 maart 2019 om 11:35
De Roon was op. Alleen daardoor kon Duitsland de laatste goal maken.Zo hoog is het niveau in Italië dat spelers het conditioneel niet redden
Vind ik leuk
Henkings +1007
maandag 25 maart 2019 om 11:35
Zeer goede interlandperiode van Depay! Nederland komt er écht weer aan en tegen Duitsland is het geen schande als je nipt verliest. De eerste helft was niet goed genoeg, maar dat kán en mag in deze fase nog gebeuren!

En ik ben van mening dat Oranje alle interlands in de Kuip moet spelen. Het geeft het elftal nét dat kleine extra steuntje in de rug. In de ArenA is er minder sfeer...
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 11:37]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:13
Ja en de ligt kan dan misschien op ze poten blijven staan. En door de goede reeks in de kuip sta je mentaal al 1-0 voor
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 13:14]
Vind ik leuk
heur es +963
maandag 25 maart 2019 om 11:43
Geen schim vergeleken bij spelers als Sane, Mbappé etc...

Hij denkt dat wel maar verschil is enorm.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:43
Koppie op. Duitsland had nooit mogen winnen. Laat dat de troost zijn zodat je vooruit kan kijken
Vind ik leuk
leozao +2567
maandag 25 maart 2019 om 12:30
Die Germanen hebben mazzel gehad. Had ook andersom kunnen zijn. Een gelijkspel had derhalve een goede afspiegeling geweest.
Vind ik leuk
Alucard +142
maandag 25 maart 2019 om 11:44
De tweede helft speelde Nederland fantastisch. En het was ook meer dan verdiend geweest als wij i.p.v. onze oosterburen haden gewonnen.
Vind ik leuk
kees ee +1075
maandag 25 maart 2019 om 11:49
wij memphis ??, . . of jij ??
Vind ik leuk
Doenorma +179
maandag 25 maart 2019 om 12:25
Sommige reacties zijn te kortzichtig voor woorden. Memphis speelt in Frankrijk bij een ander soort elftal waar de trainer hem niet 100% draagt. zelfs de club niet omdat hij zijn ambities uit spreekt. In het Nederlands elftal is dat anders. De sfeer, team, vertrouwen van trainer en hoe Memphis wordt ingezet bepalen het rendement uiteindelijk voor een groot deel. Memphis is goed maar voetbalt in het verkeerde land. Fransen zijn stug en hebben meer met chauvinisme ook bij zo een nare club als Lyon
Vind ik leuk
leozao +2567
maandag 25 maart 2019 om 12:29
Mooi kereltje! Hij heeft het nu toch voor elkaar dat men over zijn voetbalkwaliteiten begint te praten, i.p.v. de bijzaken rondom hem. Mag van mij aanvoerder worden!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:56
PARDON ? Waarom houden wij ons niet aan de afspraken? Ik dacht dat de trainer duidelijk aangegeven had om met meer gogme te spelen en om technische hoogstandjes achterwege te laten. Wie liep weer als een mafkees met zijn hakballetjes en meer van de nonsens acties te voetballen ? Juist ja ! Mondje dicht hoor.
Vind ik leuk
Doenorma +179
maandag 25 maart 2019 om 16:11
Ja echt?!!? was jij er dan bij in de kleedkamer of bij de tactische besprekingen...wat een zielige reactie... Maar wees gerust je bent niet de enige zuurpruim zombie hier bij vp er zijn er nog veel meer die van alles schijnen te weten wanneer het een keer niet goed gaat... 😂 😂😂
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:25
Je lult als een menstruerende tiener lummel als mijn reactie jou niet aanstaat dan reageer je toch lekker niet.
Vind ik leuk
Doenorma +179
maandag 25 maart 2019 om 23:19
Och och op je gevoelige teentjes getrapt en dan ook nog zo sterk terugkomen ja echt heel volwassen... Uhm je weet dat een tiener zowel een meisje als jongen kan zijn. De laatste menstrueert niet... Dat je dat ff weet want kennelijk kan je dat onderscheid nog niet maken... 😂 😂 😂... LUMMEL... 😂 😂 😂
Vind ik leuk
Ruud1987 +6373
maandag 25 maart 2019 om 13:35
Hij loopt wel vreemd weg :P ik ga proberen het zo verder op te pakken, ja,.... foetsie :P
Vind ik leuk
De kogel +46
maandag 25 maart 2019 om 15:11
Depay die is meer met zijn tatoeages bezig, zie zijn kousen
Vind ik leuk
John M. +5134
maandag 25 maart 2019 om 16:10
Nadat hij destijds goed begonnen was in Oranje (o.a.tegen Frankrijk) is Dumfries in deze vorm niet Oranjewaardig. De Ligt moet veel werk voor hem verrichten want meestal loopt Dumfries op de rechtsbuitenplaats als hij achterin nodig is. De gaten die daardoor ontstaan kan de Ligt dan niet meer vullen. We hebben daar toch Janmaat of Karsdorp en zou de Vrij daar ook niet kunnen spelen?
Vind ik leuk
DeNeutrale +287
maandag 25 maart 2019 om 16:25
Dat Dumfries op de rechtsbuiten te vinden is, is de opdracht van Koeman. Koeman vertrouwt te veel op de Ligt, maar bij het eerste doelpunt, maakte de Ligt een buiging voor Sanè (of gleed hij uit?)
Vind ik leuk
JohanLeo +807
dinsdag 26 maart 2019 om 00:42
Het grote verschil is dat Koe'tje Memphis in de watten legt bij Oranje en hem werkgarantie en dús vertrouwen geeft.
Memphis heeft dat nodig hoe kinderachtig dat misschien ook is.
Natuurlijk is dat psychologie van de koude grond maar... het werkt wel!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws