'PSV kan mislukte zomeraanwinst met fors verlies verkopen aan Besiktas'

'PSV kan mislukte zomeraanwinst met fors verlies verkopen aan Besiktas'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 10:37ma 25-03-2019 om 10:37

PSV neemt mogelijk al na één seizoen afscheid van Aziz Behich. Volgens het Turkse Fotospor is de kampioen van Nederland in gesprek met Besiktas over een transfer. Tussen 2014 en 2018 was Behich ook al actief in de Süper Lig. 

Op de slotdag van de zomerse transfermarkt in 2018 lijfde PSV de Australiër in voor een slordige vier miljoen euro. Trainer Mark van Bommel was op zoek naar een extra back en kende Behich van hun gezamenlijke periode bij de nationale ploeg van Australië.

Behich (28) maakte geen bijster sterke indruk in de handvol wedstrijden die hij tot nu toe speelde namens PSV. Vier keer liet Van Bommel de vleugelverdediger invallen in de Eredivisie. Niet één keer stond hij tot nu toe in de basis in competitieverband. 

Volgens Fotospor is PSV bereid om mee te werken aan een snel vertrek. De club zou zo'n één miljoen euro verlangen voor Behich, die een contract heeft tot medio 2022. Besiktas is vooralsnog bereid om zo'n 600.000 à 700.000 euro af te tikken. 

In december werd ook Fenerbahçe al gelinkt aan Behich.  

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 10:43
You win some, you lose some.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:48
Deze jongen kostte PSV 2,5 miljoen ipv 4 miljoen, toch? Desalniettemin was elke cent teveel.
Vind ik leuk
Vowtar +7032
maandag 25 maart 2019 om 10:53
1,5 zelfs, maar VP doet gek genoeg nauwelijks onderzoek naar de landskampioen en koploper van Nederland. Vanochtend ook al dat artikel over Braniport op de shorts..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:04
Was dat op de shorts? Ik dacht als hoofdsponsor. Zou erg zijn Als het serieus is en het echt op de broken komt ipv op het shirt. Ziet er niet uit man!
Vind ik leuk
Vowtar +7032
maandag 25 maart 2019 om 11:13
Nee het gaat over de hoofdsponsor, gewoon op de voorkant van de shirts. Inmiddels is dat ook aangepast in het artikel, maar vanochtend stond er 'shorts'.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:45
Gelukkig, ze zullen wel dikke vingers hebben op de redactie
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:55
'Aziz Eraltay Behich is een Australisch voetballer die doorgaans als verdediger speelt. Hij tekende in augustus 2018 een contract tot medio 2022 bij PSV, dat circa €1.500.000, - voor hem betaalde aan Bursaspor.' Verrek joh, jij bent scherper dan VP op de maandagmorgen, ik vond het ook wel heel veel voor deze jongen.
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 25 maart 2019 om 11:11
Iedereen is scherper dan VP op welk moment van de dag ook.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:13
Iedereen is scherper dan VP.
Vind ik leuk
BRAM046 +823
maandag 25 maart 2019 om 11:45
Kjell Scherpen ook
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 25 maart 2019 om 12:03
Behalve jij dan. Of heb je 2 minuten over je reactie gedaan? ;)
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 10:56
1,5 miljoen maar. Goedkoop gokje op de slotdag destijds, per saldo 7-8 ton mee verloren. Kan gebeuren. Er was nog een vacante plek op de linksback, achter Angelino was niet veel anders. Gelukkig is die weinig afwezig geweest dit seizoen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:33
Eigenlijk mag het een club als PSV niet gebeuren , want deze speler kan niet gescout zijn .
Hij speelde maar 3 wedstrijden voor Bursaspur , dus hoezo kan ie dan goed genoeg zijn voor PSV .
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 12:02
Beginnersfoutje van Van Bommel, die kennelijk goede ervaringen met zowel Behich als Sainsbury had met het Australische team. Net als Hiddink destijds met die Australische spits, heeft ook niks bijgedragen.

PSV leek wanhopig op zoek naar nog een backup linksback, zo op het eind van de transferperiode waren de interessante opties ongetwijfeld erg schaars en met de ervaringen van Van Bommel zal deze als 'bekende' speler dan wel binnengehaald zijn.

PSV haalt wel vaker spelers op die op een zijspoor zitten, soms pakt het goed uit (oa Arias, Guardado, Luuk de Jong), soms ook niet. Als je geen vele miljoenen hebt voor bankzitters moet je soms een gokje nemen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:11
Je hele verhaal klopt , alleen had PSV volgens mij Paal in de selectie , die ze aan Zwolle hebben verhuurd .
Daarom snap ik die gok met die Behich niet helemaal .
Ik vind dit een beetje een onnodige gok eerlijk gezegd .

Maar er is geen man over boord , en ze gaan er echt niet dood van .
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 12:14
Paal kwam net kijken, de club was nog niet helemaal overtuigd, en hij is van origine ook helemaal geen linksback (middenvelder). Noodgedwongen wel eens linksback gespeeld bij gebrek aan. Dat vond PSV wat te dun om een heel seizoen mee in te gaan en ze zochten naar een wat meer ervaren bankzitter.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:17
jammer joh
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 13:58]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:21
Volgens mij staan ze al sinds begin vorig seizoen boven Ajax , dus Ajacieden zouden echt de laatsten moeten zijn die PSV kunnen uitlachen .
Hoogste begroting en 40 miljoen geinvesteerd , en dan nog vanaf de eerste speeldag achter PSV aanlopen , dan ben je best wel een lachertje in Nederland ....
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:21]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:30
Nou ik denk dat de Nederlands beste all times lachen wanneer ze willen!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 13:45]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:37
En ik lach het hardste wannabee Ajaciedje , want ik ben niet voor Ajax of voor PSV .
En voorlopig zie ik dat Ajaciedjes die hun club via teletekst volgen , hun clubje nog steeds niet bovenaan zien staan als ze op pagina 819 op teletekst kijken .
Het laatste kampioenschap van Ajax was jij een jaar of 5 schat ik zo .
En als je mama jou oud genoeg vind , en als je lief bent geweest mag je misschien wel naar Amsterdam om het kampioenschap van 2042 te vieren knulletje , maar waarschijnlijk wil ze wel mee dan .
Want ze vind het helemaal niks dat haar knulletje alleen naar de grote gevaarlijke stad gaat .

Litmanen zal blij zijn dat zo'n debiel als jij zijn naam misbruikt .
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:40]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:47
ok... daar blijkt uit dat je een nog een clearasilgebruiker bent... dan ga ik het heel kort houden, want ik dacht tegen een volwassene praatte van hoger niveau... !!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 13:57]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:51
Voor successupportertjes als jij is dit natuurlijk moeilijk te begrijpen , maar je bent niet voor een club omdat ze prijzen pakken , dus voor mij valt er altijd wat te lachen .

En nu weer vlug terug naar school , want jufrouw Marja van groep 3 wacht op je , Eddepet
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:52]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:05
sinds 73 ajacied, dus alle reden om te lachen; bovendien kijk ik niet naar louter de schaal; twee jaar geleden werden we tweede maar stonden in een europese finale en lachte de kampioen uit, net als dit jaar lachen we psv uit met een fantastisch en lucratieve europese campagne! Waar jij en je team voor de ED strijdt, strijden wij Europees! ED is leuk, beker ook, maar na 34 schalen weten we het allemaal wel; Europees schitteren, daar geniet ik van! Voorlopig verschuil je jezelf achter (het landelijk succes van) psv en durfde je eigen club niet eens te noemen. Ga nog maar ff lekker puberale opmerkingen verzinnen; .. da's jouw kwaliteit!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 13:41]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:09
Mijn favoriete club kun je zien aan mijn profielnaam kneusje .
En supporter vanaf 73 zeg jij , en je geloofd het zelf ook nog .
Dat zou betekenen dat jij bijna 50 bent , en ik geloof nooit dat een 50 jarige , met een vol verstand zich zo provocerend gedraagt op een voetbalforum tegenover hun concurent .
Dat doen alleen kinderen van 12 jaar en jonger
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 13:10]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:48
kijk eens naar wat je een ander verwijt en dan wat je zelf schrijft... HELLOHO!! Spiegelbeeld, vertel eens even...! Maar weet je, als je je zo gedraagt geeft niemand erom wat jou mening is !
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 13:53]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:13
Zet jezelf aub niet zo voor schut! De haat van PSV'ers richting Ajax en andersom slaat echt hélemaal nergens op, wij hebben zeker respect voor jullie Europese strijd, maar om dat te uitten na reacties als die van jou... Snap nou eens dat als die ontzettende lelijke reacties blijven, dat PSV en Ajax elkaar alleen maar blijven haten, terwijl het toch juist 20x zo mooi zou zijn als we meer zouden liefhebben?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:37
je hebt helemaal gelijk. Ajax heeft feyenoord en psv nodig om te kunnen presteren. Het is ook zo super hypocriet om de ander te haten en vervolgens als het nederlands elftal speelt samen te juichen !
Vind ik leuk
Quareck +7562
maandag 25 maart 2019 om 13:39
Het hoge woord is er uit, lucratief. Geld is alles wat telt
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:59
uit jou
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:31
volwassen joh
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 13:54]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:36
Hee, de feiten en statistieken gaan morgen niet veranderen hoor! Dus we hoeven dit niet elke keer te herhalen hier
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 13:49]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:39
Volgens mij benoem ik een feit en een statistiek
Ajax hobbeld al sinds begin vorig seizoen achter PSV aan .
Hoe lang is get geleden dat Ajax bovenaan heeft gestaan knulletje .
Volgens mij pieste jij toen nog op een potje .
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:53
alleen overtreft mijn statistiek altijd de jouwe. Dus deze strijd is een beetje onzinnig
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 13:55]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:59
Van kleine kleuters zoals jij verlies je het nooit , want jij bent geen echte Ajacied .
Jij bent een boertje uit de provincie die meelift op het succes van Ajax .
Als het jou beter uitkomt ben jij volgend jaar voor Feyenoord .
Clubhoppers noemen we supporters zoals jij in England .
Die veranderen 3 keer in hun leven van favoriete club .
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:13
Zegt hij, die z'n eigen club niet durft te noemen en met vergelijkingen van psv komt! Ik ben sinds 73 ajacied zei ik al en kom uit zuidholland, dus ik weet niet wat je lult met je boertje en meeliften en clubhopping. Je hebt zelf geen identiteit en je schrijfstijl verraadt bovendien je leeftijd! Maar het is een vrij land waarin we leven, dus heb je alle recht om jezelf voor lul te zetten ! Einde discussie lijkt me
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:07
1.5 miljoen koste behich psv
Vp loopt weer te stoken
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 12:17
Ja net als jij hele dagen doet..ga afwassen joh
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:43
Hoort hem spreken
En het is geen joh he boy
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 12:59
Nou of stof afnemen of koken dan joh
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:43
dacht 4 mil voor behich en saintsburry samen indd
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:14
leve de kapitaalvernietiging dit seizoen !
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:37]
Vind ik leuk
Bennamari +297
maandag 25 maart 2019 om 10:45
Gezien het elftal van Ajax is een betere speler verstandiger
Vind ik leuk
John M. +5134
maandag 25 maart 2019 om 11:00
???
Vind ik leuk
zwollie +9870
maandag 25 maart 2019 om 10:46
Weer een kikker die de kruiwagen uitspringt
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:48
Weer?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:46
Ja Besiktas kan de tyfus krijgen.

Denken onze koning Isimat al op de pikken voor 700k, en nu die Australiaan ook?

Weet dat ie geen drol waard is, maar dit gaat dus ff niet gebeuren.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 10:59
Denk je dat je hier 3 miljoen voor kunt krijgen dan? Dit is gewoon doorselecteren. Heeft een jaar niet gespeeld, dus zijn 1,5 miljoen transferwaarde is er echt niet opeens meer door geworden. Daarbij is hij al 28, dus ook geen talent meer. Gewoon die 6-7 ton pakken en naar wat beters op zoek.
Vind ik leuk
Magni Ajax +304
maandag 25 maart 2019 om 11:26
Je kunt beter nu 7 ton pakken dan deze kerel nog een seizoen nutteloos op de tribune hebben (spelen gaat ie toch niet, hoop ik) en dat hij volgend jaar nog minder waard is. Schiet je niks mee op. Winst ga je er toch niet op maken, kun je beter je verlies pakken en op zoek gaan naar een nieuwe oplossing.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:41
dan houdt je hem lekker en krijg je niets! Betaal je hem salaris en laat je hem verpieteren, prima hoor! Verbazend eigenlijk dat iemand deze bankzitter überhaupt wil hebben
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:49
Het is maar weer duidelijk dat dit soort gevallen binnen iedere club voor komen. Je kunt er vantevoren nog zo'n goed gevoel over hebben, maar het zal altijd moeten blijken wat eruit komt.
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 10:49
Een miskoop, lekker laten gaan deze jongen en verlies accepteren. Volgende keer weer beter
Vind ik leuk
Metal +3479
maandag 25 maart 2019 om 11:12
Verlies nemen, maar proberen het verder te beperken door een doorverkoopclausule op te nemen. Hij zal maar een paar goede wedstrijden spelen...sommige clubs kopen iedereen die een goede serie neerzet.
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 11:16
Natuurlijk je moet altijd proberen om het verlies zo klein mogelijk te houden.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 10:49
Check your facts, VP. Behich heeft 1,5 miljoen gekost, geen vier miljoen.
Vind ik leuk
mcmodd +28707
maandag 25 maart 2019 om 11:43
Het ergste is nog dat je dit nog wel in de titel recht moet trekken. In het artikel is het nauwelijks te corrigeren, want dan heeft het hele artikel geen waarde, laat staan ‘nieuwswaarde’ meer. Een doodzonde bij het uitbrengen van een ‘primeur’. Jammer, VP zit er hier helemaal naast, niet in het minst door er nog een tikfoutje in te mengen: shorts in plaats van ‘shirts’.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 11:45
Inhoudelijke juistheid interesseert ze ook niks, wel zo snel mogelijk artikelen plaatsen voor de clicks.
Vind ik leuk
mcmodd +28707
maandag 25 maart 2019 om 11:51
Dat interesseert ze volgens mij wel, maar om dat waar te maken ontbreekt het ze aan redactionele kracht, vooral in de eindredactie. Het lijkt nu wel erg alsof op de redactie wordt gezegd: jongens, roept u maar, zonder daar een filter op te plaatsen.
Vind ik leuk
Vowtar +7032
maandag 25 maart 2019 om 10:50
Dat was dan wel een héél slordige 4 miljoen, aangezien Behic anderhalf miljoen heeft gekost..
Vind ik leuk
Watzijnwij +287
maandag 25 maart 2019 om 10:51
Kapitaalvernietiging, dat is wel een aandachtspuntje nu de jeugd de dure aankopen op de bank houdt.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6374
maandag 25 maart 2019 om 10:52
Back up voor Angelino was dat toch?
Het zal geen geweldenaar zijn maar waarom iemand een flop noemen als hij nooit als basisspeler is gehaald en daar keurig aan voldoet > geen basis.
Als hij Angelino op de bank had gehouden was het erger geweest, die kostte een paar kluiven.
Vind ik leuk
pos +9955
maandag 25 maart 2019 om 10:55
Deze jongen, die Sainsbury, die Argentijnse spits, Thomas. Het is niet echt gelukkig wat ze hebben aangetrokken de laatste tijd. Maar goed ze staan nog steeds eerste.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 11:03
Twee daarvan hebben te maken gekregen met langdurige blessures, dat is ook een grote factor pech. Net als zo'n Bandé bij Ajax. Hopelijk worden ze nog eens volledig fit en kunnen ze hun waarde alsnog bewijzen.

Sainsbury en Behich zijn als backup gehaald en ook niet meer dan dat geweest. Goedkope opvulling. Vanuit de jeugd waren er geen overtuigende alternatieven, spelers als Koch halen het niveau niet en het grote talent Obispo heeft moeite de laatste stap te maken (zie ook zijn wisselvallige prestaties in Jong PSV dit seizoen, nog verre van overtuigend).
Vind ik leuk
pos +9955
maandag 25 maart 2019 om 11:36
Zeker ik gebruik ook bewust het woord ongelukkig. Maar achterin is er bij PSV daardoor geen enkele onderlinge concurrentie heb ik de indruk.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 11:56
Soms is stabiliteit ook belangrijk.

PSV had denkelijk ook geen vele miljoenen over voor backup spelers (tenzij uitzonderlijk talent). Luckassen was er eventueel ook nog he, alleen is dat tot op heden wél een echte duurbetaalde flop gebleken en niet voor niets verhuurd. PSV wilde waarschijnlijk een goedkope stand-in om dit seizoen te overbruggen tot zich weer een groot talent zou aandienen (hetzij via de jeugd, hetzij als aangekocht talent). PSV investeert toch al erg weinig in de verdediging (zie ook Schwaab, Viergever). Pas dit seizoen is daar wat in veranderd met de backs die wel wat gekost hebben.
Vind ik leuk
R2 +5292
maandag 25 maart 2019 om 11:04
Romero en Thomas zijn gewoon talentvolle spelers die helaas door blessures er niet aan te pas komen. Saintsbury was transfervrij en werd gehaald voor de breedte. Behich heeft anderhalf miljoen gekost.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:06
Deze jongen en Sainsbury waren allebei gehaald als back-ups. Vond Sainsbury trouwens prima spelen, toen die de kans kreeg. Deze Behich kan dr helemaal niks van. Romero maak ik me ook zorgen overx kwestie van geduld. Thomas is gewoon lang geblessseerd maar is idd teveel voor neergelegd.
Vind ik leuk
Smithsonian +45140
maandag 25 maart 2019 om 10:59
pff voor 7 ton zou ik hem zelf brengen.
Vind ik leuk
SimonSays +7391
maandag 25 maart 2019 om 12:35
Als die 7 ton zou wegen dan juist weer niet.
Vind ik leuk
DuWijk +396
maandag 25 maart 2019 om 11:02
Hij kostte (maar) 1,5 tot 2 miljoen euro dus die 4 miljoen is wel erg overdreven. Dus verlies zal maximaal 1 miljoen zijn.

Absolute miskoop natuurlijk maar je moet wat haha.
Vind ik leuk
Couto76 +1266
maandag 25 maart 2019 om 11:05
Wie??
Vind ik leuk
Fritske01 +5318
maandag 25 maart 2019 om 11:06
Hoezo verlies, alles wat je voor hem krijgt is winst.🤓
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:08
VP behich koste psv 1.5 miljoen en geen 4 miljoen
Vind ik leuk
psv1996psv +272
maandag 25 maart 2019 om 11:08
4 miljoen welke bronnen gebruiken jullie hahahaha
Vind ik leuk
Het Brein +4903
maandag 25 maart 2019 om 11:27
Behichtas...padoem pats. Waardeloze verdediger, in de jeugd moet iets beters lopen..
Vind ik leuk
leozao +2567
maandag 25 maart 2019 om 12:24
Ik lees de commentaren over dit onderwerp en kan niet anders dan tot deze conclusie komen: Bommeltje kan doen wat hij wil, het psvee praat toch alles goed wat hij doet....
Vind ik leuk
SimonSays +7391
maandag 25 maart 2019 om 12:41
Wat een absolute baas is het he, beste trainer van de Eredivisie en potentieel internationaal wereldtop tactischmeesterbrein supertrainer. Een geweldige neus voor spelers ook. Alleen was hij even flink verkouden toen hij Behich voorstelde.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:44]
Vind ik leuk
leozao +2567
maandag 25 maart 2019 om 12:57
Dat meesterbrein hebben jullie mogen ervaren in de CL... Of de beker... Oh nee dat was natuurlijk van te voren bedacht: alleen op de ED focussen, zo snel mogelijk van de rest af. Maak je geen zorgen over de CL inkomsten.. als dat misgaat hebben we de gemeente nog...
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:58]
Vind ik leuk
SimonSays +7391
maandag 25 maart 2019 om 15:42
Precies, ik snap dan ook niet dat jij je zo druk maakt. Kalmeer, er is geen reden tot paniek.
Vind ik leuk
Axim +909
maandag 25 maart 2019 om 12:26
houdoe ! Geen enkele meerwaarde , verlies nemen en verder zoeken !
Vind ik leuk
Korm +40098
maandag 25 maart 2019 om 12:31
gelijk doen!
Vind ik leuk
Isakson +656
maandag 25 maart 2019 om 12:38
4 miljoen turkse Lira 😁
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:49
Hij kan ook het gras gaan maaien en bardiensten draaien,maak je ook geen verlies.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws