Gerbrands apetrots op ongeëvenaarde PSV-deal: 'Primeur in de topsport'

Gerbrands apetrots op ongeëvenaarde PSV-deal: 'Primeur in de topsport'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 15:08ma 25-03-2019 om 15:08

De deal tussen PSV en de nieuwe hoofdsponsor, Metropoolregio Brainport Eindhoven, is ongeëvenaard en uniek in de topsport. Dat zegt algemeen directeur Toon Gerbrands op de website van de club. 

PSV maakte maandag bekend dat Metropoolregio Brainport Eindhoven vanaf komend seizoen op het shirt van de club prijkt. Metropoolregio Brainport Eindhoven is de opvolger van hoofdsponsor EnergieDirect; het betreft een innovatief partnership met grote bedrijven, waaronder ASML, Philips en VDL. 

"Dit is een primeur in de historie van de topsport. We creëren een nieuw ecosysteem en de manier waarop is kenmerkend voor de onderlinge verbondenheid en samenwerking in deze regio", zegt Gerbrands

John Jorritsma, burgemeester van de stad Eindhoven en voorzitter van de stichting Brainport, is trots op de deal. "PSV is een club van iedereen, nationaal en internationaal vermaard. In Brainport Eindhoven werkt het bedrijfsleven uit de hele regio nauw samen met kennisinstellingen en de overheid. Die samenwerking brengt banen en welvaart voor iedereen in de regio."

Lees ook: Miljoenendeal PSV: Metropoolregio Brainport Eindhoven wordt hoofdsponsor

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

WGW +868
maandag 25 maart 2019 om 15:09
Goede deal van ons PSV!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:15
Gerbrands is een kwee die niemand (op psv'ers na) nog serieus neemt!
Vind ik leuk
Romario9 +13991
maandag 25 maart 2019 om 15:17
Waarom wilde Ajax ‘m dan zo graag hebben?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:27
Dus omdat Ajax iemand wil hebben is het meteen een vakman?
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 15:29
Als Ajax hem wilt hebben zou je zeggen dat ie wel wat goed gedaan heeft.
Vind ik leuk
De Hout +2037
maandag 25 maart 2019 om 15:46
*wil
Vind ik leuk
dhrwobo +45702
maandag 25 maart 2019 om 15:49
* boeiend
Vind ik leuk
RebelVox +12560
maandag 25 maart 2019 om 15:56
Gerbrands lult uit zn nek, Groningen had al de primeur met "energie valley" wat op een gebied in de Eemshaven slaat en waar een aantal energiebedrijven zitten die gebundeld een sponsorcontract afsloot.
Vind ik leuk
Metal +3479
maandag 25 maart 2019 om 15:59
Maar dat was geen hoofdsponsor. Als hoofdsponsor is het uniek. Vooruit, geef die man ook wat om mee te shinen
Vind ik leuk
Groen +4519
maandag 25 maart 2019 om 16:03
Mooi voor ze hoor, gefeliciteerd. Klinkt leuk natuurlijk: uniek en ongeëvenaard, maar ik ben dan wel erg benieuwd over welk (totaal) bedrag het gaat. Is daar iets over bekend? Uit enigszins betrouwbare bron? Ik las ergens ongeveer anderhalf miljoen per sponsor, kan dat?
Vind ik leuk
Smash +4313
maandag 25 maart 2019 om 18:34
Er wordt gesproken over 8,5 a 9 miljoen op jaarbasis. Of het een betrouwbare bron is, weet ik niet. Het is in ieder geval ruim meer dan de 1,5 miljoen dat je gelezen hebt.
Vind ik leuk
Groen +4519
maandag 25 maart 2019 om 18:59
Okee thx. Ik bedoelde trouwens 1,5 miljoen per sponsor/bedrijf...
Vind ik leuk
Smash +4313
maandag 25 maart 2019 om 20:25
Dat begreep ik al Groen. Zou mooi zijn als het bedrag klopt!.
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 15:52
Ik komt uit regio Rotterdam hè, daar plakt je achter alles een "t".
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:19
Ik vin het gewoon ku
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 16:30
Ik ook, maar je ken er zo weinig aan doen he.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:53
Je school afmaken?
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 17:48
Sinds ik de middelbare afgemaakt heb gaat het juist bergafwaarts..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:58
wilt is officieel Rotterdams !
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:02]
Vind ik leuk
vierde-ster +8750
maandag 25 maart 2019 om 15:57
Wat is die deal waard? Een ton? Een miljoen? 10 miljoen? Ik lan dat nergens lezen? Als het 10 miljoen waard is dan mag Toontje wel op zijn borst slaan en anders is het een storm in een glas water
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:03
18 miljoen per jaar !
Vind ik leuk
Groen +4519
maandag 25 maart 2019 om 16:04
Is dat je natte vinger, of een enigszins betrouwbare bron?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:06
Zeer betrouwbaar !
Vind ik leuk
Groen +4519
maandag 25 maart 2019 om 16:10
Ah geen bron, je zere natte vinger dus ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:11]
Vind ik leuk
vierde-ster +8750
maandag 25 maart 2019 om 16:05
Waar staat dat? Ik.lees enkele miljoenen op voetbalzone
En iets meer dan wat ze nu hebben
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:07
Ze zetten natuurlijk niet alles op Voetbalzone !
Vind ik leuk
vierde-ster +8750
maandag 25 maart 2019 om 16:49
Broodje aap verhaal dus die 18 die jij schetst
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:50
Dus als Voetbalzone het niet schrijft is het niet waar.
Vind ik leuk
vierde-ster +8750
maandag 25 maart 2019 om 17:52
Ben je nou in discussie met jezelf?🙄
Vind ik leuk
Nuance +10859
maandag 25 maart 2019 om 18:34
Je kunt niet bewijzen dat iets niet bestaat. Dus je lult uit je nek.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:31
Niet duidelijk, wel meer dan de huidige 6 miljoen van Energiedirect.
Vind ik leuk
vierde-ster +8750
maandag 25 maart 2019 om 18:35
Dat las ik dus ook dat het meer is dan het huidige bedrag....mooi hoor maar om nou zo poeha te maken wat stuk of 6 bedrijven op tafel leggen wat normaal 1 dat doet?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:34
Jij gaat er van uit dat het iets meer is maar waar haal je dat vandaan dan ? 18 miljoen is ook meer dan 6 miljoen.
Vind ik leuk
vierde-ster +8750
maandag 25 maart 2019 om 20:42
het AD heeft het over iets meer dan die 6 miljoen dat ze nu krijgen....omroep Brabant heeft het over meerdere miljoenen enz enz
Nu jij nog waar jij die 18 miljoen vandaan haalt
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:22
Maakt niet zoveel uit lijkt me, shirtsponsor is shirtsponsor. Overigens zijn al deze bedrijven al verbonden met PSV.
Vind ik leuk
vierde-ster +8750
maandag 25 maart 2019 om 21:26
Tja in dat geval weet Gerbrands het leuk te brengen.....hij zegt dus in feite met veel woorden niet zo gek veel
Vind ik leuk
FRChamp +2504
maandag 25 maart 2019 om 20:06
In ieder geval hoger dan die 6,5 miljoen van Energiedirect zeggen ze.
Vind ik leuk
vierde-ster +8750
maandag 25 maart 2019 om 20:10
Oke maar....dan kan Gerbrands ook zeggen we kunnen geen sponsor meer vinden die een hoog bedrag voor ons op tafel legt maar wel 5 die zo bedrag wel kunnen betalen...het is maar hoe je een rot bericht goed overbrengt aan je achterban
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 20:14]
Vind ik leuk
FRChamp +2504
maandag 25 maart 2019 om 20:18
Ja, ze moesten wel. Ajax krijgt 8 tot 10 miljoen euro van Ziggo en Feyenoord krijgt straks 6 miljoen van Droomparken (dat kan in de toekomst ook nog oplopen).
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:38
Ik vind 5 sponsors die ieder makkelijk die 6 miljoen kunnen neerleggen geen rot bericht.
Vind ik leuk
vierde-ster +8750
maandag 25 maart 2019 om 20:43
wel als er nu een sponsor is die dat in 1 keer op tafel legt
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:13
Goed lezen : 5 sponsors die ieder 6 miljoen kunnen neerleggen= 30 miljoen. Geen rot bericht hoor 😉
Vind ik leuk
vierde-ster +8750
maandag 25 maart 2019 om 21:17
Over hoeveel jaar uitgesmeerd? Je verteld verhalen die in de fabeltjeskrant nog niet langskomen 🤣🤣
En nog een keer ....eerst had je het over 18 en nu 30 miljoen...je wordt steeds geloofwaardiger 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:41
Kunnen neerleggen. Ik zeg niet dat ze dat doen. Maar om 5 van dit soort grote sponsors binnen te halen is geen rot bericht.
Vind ik leuk
vierde-ster +8750
maandag 25 maart 2019 om 21:44
Haal dat "grote" maar weg dan is het idd geen rot bericht
Zelfs Feyenoord haalt met 1 sponsor meer binnen
Vind ik leuk
Loep23 +79
maandag 25 maart 2019 om 15:19
Ben je boos op hem ofzo?
Vind ik leuk
slapss +3893
maandag 25 maart 2019 om 15:20
Jira, wie de fuck ben jij dan?
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1214
maandag 25 maart 2019 om 15:20
Alweer pijnlijk om onder de verbasterde naam van een geweldig en geweldig sportief voetballer zulke ongenunanceerde onzin te lezen. Doet pijn aan m'n ogen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:29
Goed idee om de burgemeester erbij te betrekken 👍
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 25 maart 2019 om 15:44
Een kwee?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:04
https://nl.wiktionary.org/wiki/kwee
Vind ik leuk
katinzak +312
maandag 25 maart 2019 om 16:08

kwee zelfst.naamw.Verbuigingen: kweeën (meerv.) De kwee behoort tot de Rozenfamilie en is familie van de appels, peren en lijsterbes. Fruit Voorbeeld: `Tot in de zeventiende eeuw gold de kwee als een van de gezondste vruchten. `Synoniem: Cydonia oblo...

De link met Gerbrands ontgaat mij hier toch echt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:11
Een toffe peer
Vind ik leuk
katinzak +312
maandag 25 maart 2019 om 16:12
Haha... zou dat 'm zijn? :P
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:12]
Vind ik leuk
dhrwobo +45702
maandag 25 maart 2019 om 15:49
Veel meer mensen nemen Gerbrands serieuzer dan dat ze jou nog serieus nemen...
Vind ik leuk
plein19 +3390
maandag 25 maart 2019 om 15:54
Wat is dat voor onzin. Die man is uiterst gekwalificeerd en gerespecteerd.
Deze deal heeft PSV erg goed aangepakt.Creatief en verdiend waardering
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:57
en dat zegt iemand met de naam Jira Latmenin.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:32
hier sleept hij anders een mooie deal uit zijn mouw
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:36
aahhhaaa weer een hater geld en geen ajax en meneer begint weer azijn te zeike jonge jonge wa ben de toch een kleuter
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:48
Weer zo’n droeftoeter die zomaar wat roept zonder onderbouwing. Gooi die argumenten er nog maar even in. Je reageert toch niet inhoudelijk verwacht Ik. En de personen van de 12 likes zijn even triest!!
Vind ik leuk
Heeze +139
maandag 25 maart 2019 om 19:29
En altijd dat geheimzinnige gedoe bij die boeren,
Nooit zeggen wat een speler heeft gekost, nu ook weer met hét sponsor contract, wat levert het op, daar gaat het toch om, of schamen ze zich ergens voor?
En tevens vind ik het niet zo’n bijzondere sponsor deal hoor, je kunt ze beter per bedrijf zo’n 5 miljoen per jaar laten aftikken maar dat doen ze toch niet daar, vreemde deal is het of moet het zo geheimzinnig gaan omdat de gemeente eindhoven hier ook nog paar miljoen in stopt
Deze samenwerking Zal ook wel weer stoppen na 5 jaar,
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:26
Zeker weten! En ook nog Eindhovens gericht!!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:11
Is gewoon een sponsordealtje man. Geld overmaken aan PSV en meer betekend het niet.

En inderdaad Toon, het is inderdaad ongeëvenaard en uniek. Er is verder namenlijk geen 1 club met dezelfde sponsor.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:15
Red bull is toch van een paar clubs hoofdsponsor en VDL staat voorop bij FC Eindhoven.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2590
maandag 25 maart 2019 om 15:16
Nee? Er zijn niet meerdere clubs met Adidas of Nike als sponsor??
Ja dus wat PSV doet hier is uniek. Meerdere sponsoren onder 1 naam.
Deal ermee!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:17]
Vind ik leuk
Ruud1987 +6373
maandag 25 maart 2019 om 15:18
Ik las ergens dat MVV dat ook al eens heeft gehad :P
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:19
Ik denk dat hij bedoelt dat er niemand is met als hoofdsponsor: Metropoolregio Brainport Eindhoven
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:35
Dankje.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1214
maandag 25 maart 2019 om 15:25
Phillips Eindhoven maakt reclame voor de kracht van de regio. Of het heel uniek is dat weet ik niet maar het is commercieel en qua marketing gezien wel een krachtige combinatie.
Ook als Ajax-fan, ik heb daar respect voor.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 20:23]
Vind ik leuk
Nosje +1617
maandag 25 maart 2019 om 17:46
Mooi, ook eens gewoon een positieve reactie van een ajax-fan. Het is ook gewoon een prachtige deal. Daar kan PSV trots op zijn en is goed voor het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1214
maandag 25 maart 2019 om 18:30
Uhh Nosje, Ajax wel met een hoofdletter! :-)
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 20:23]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:37
Leg mij eens uit wat er goed aan is voor het Nederlands voetbal. Ben uiterst benieuwd.
Vind ik leuk
Nosje +1617
dinsdag 26 maart 2019 om 17:19
Meer geld is meer mogelijkheden. Beter elftal, dus meer kans in Europa. Worden de spelers weer beter van. Goed voor het Nederlands elftal.
Ja, er zit ook een nadeel aan. Verschil met de rest wordt groter.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:50
De afgunst druipt er weer vanaf bij onze mede supporters
Vind ik leuk
Vowtar +7032
maandag 25 maart 2019 om 15:51
Neenee. Bij PSV doet de hoofdsponsor meer dan alleen geld overmaken. Zo zorgde Energiedirect onder meer voor de PSV-kersttruien en de komst van Romario tijdens carnaval. PSV was juist op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor met wie ze meer mooie dingen kunnen neerzetten. Meer dan geld overmaken dus.

In het uitgebreide artikel op PSV.nl lees je meer over een paar van de samenwerkingen die PSV nu al met deze bedrijven heeft.
Vind ik leuk
Fritske01 +5318
maandag 25 maart 2019 om 15:11
Ik ben ook trots.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:13]
Vind ik leuk
Ruud1987 +6373
maandag 25 maart 2019 om 15:19
het word wel een lekker wedstrijdje hoor :D

Kijk er echt naar uit, en zo te lezen jij ook !

Al die branie en haat en nijd hoeft voor mij niet maar hoop wel echt op een spannende wedstrijd, zoiets als Duitsland - Nederland van gisteren.

Alleen hoop ik dan dat Ajax Duitsland is in dit geval :P
Vind ik leuk
Loep23 +79
maandag 25 maart 2019 om 15:20
Haha laat me niet lachen. PSV krijgt zondag flink de wapper
Vind ik leuk
FSCeara +9567
maandag 25 maart 2019 om 15:30
Het is beter om te wachten met dat geroep. Ik heb me als neutrale lezer hier kapot gelachen na de wedstrijd tegen Feyenoord.die zouden pak slaag krijgen etc etc en na de wedstrijd was het hier heel rustig. En voor een club die 5 punten achter ligt op een concurrent is een beetje ingenomen reageren geen overbodige luxe.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:42
Wijs man
Vind ik leuk
Loep23 +79
maandag 25 maart 2019 om 16:06
Je heb helemaal gelijk maar ik kon het gewoon niet laten na zo'n comment
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:28
Net als de laatste Ajax - PSV zeker? Met z’n elven op de zestienmeter en er dan alsnog 3 tegenkrijgen.

#schijtbakkenvoetbal
Vind ik leuk
Fritske01 +5318
maandag 25 maart 2019 om 15:34
Yep, maar dan anders.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:34]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:43
Jullie al 2x op rij flapneus in Eindhoven
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:47
Nou pak je maar 1 jaar erbij maar volgens mij die andere jaren vergeten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:36
Hahah word een storm voor Psv. Weten niet wat ze gaan meemaken let maar op Van Bommel gaat geen enkele prijs pakken komende jaren met Psv.
Vind ik leuk
Fritske01 +5318
maandag 25 maart 2019 om 15:39
Ach het waait hier al bijna 2 weken.
Als we op het end maar op diejen platte kar staan.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:50]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:40
Gaat niet gebeuren, dit Psv is rijp voor de slacht. Volop druk zetten op dat clownsduo Schwaab en Viergever en het gaat vanzelf mis.
Vind ik leuk
Itsese +6251
maandag 25 maart 2019 om 15:46
En volgende week weer de hele week ziek?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:00
? Hoezo ik was er volle bak dus dat is een niet kloppende kut argument. Alleen de zondag zelf niet want ik had een verjaardag waar ik niet onder uit kon.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:52
2e prijs is ook voorronde cl
Dat is ook een prijs
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:01
Hahah koekkoek Jetje sl..tje uit Eindhoven. Dan weet je wat Psv te doen staat ergens in Juni.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:12
Juli ja
We zullen zien maro..... poo... uit amsterdam
Vind ik leuk
Phiron +437
maandag 25 maart 2019 om 15:11
Er zou ook eens geen belangenverstrengeling zijn... Brainport / PSV en natuurlijk ook de connecties met de gemeente.

Mooie deal voor PSV maar heb zo mijn gedachte over deze deal.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:17
Vertel, welke gedachte heb je?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:21
Het is wel weer heel makkelijk om dit te zeggen. laten we nou gewoon eens niet ingewikkeld doen en gewoon zeggen, joh voor PSV is dit toch een mooie deal. klaar.
Gefeliciteerd PSV-ers, names deze Ajacied
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:29
Zo hoort het ook, en namens mij ook. Doodziek van die bitchfights hier pffff
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:50
Dat heb ik hier nou precies hetzelfde Frans. Dat eeuwige gevit en elkaar niets gunnen. Ik durf zelfs nog te stellen dat Ajax en PSV elkaar nodig hebben. Zeker nu Feyenoord helaas achterop aan het raken is.
Een beetje jennen en sportieve plaagstootjes is natuurlijk leuk onderling, maar dat eeuwige gezeik en aggressieve gedoe is misschien leuk voor kleine kinderen, maar hoort in mijn optiek niet in de sport thuis.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:11
Heb afgelopen vrijdag weer mail gestuurd naar VP over dat gekloot hier en oplossingen hier voor dit kreeg als antwoord:

Goedemiddag Frans,

We zijn hard bezig om ons moderatorteam zo in te richten dat we reacties beter en sneller kunnen monitoren. De ignore-functie is iets waar we ook mee bezig zijn.


Zou wel fijn zijn 🙇‍♂️
Vind ik leuk
FRChamp +2504
maandag 25 maart 2019 om 20:11
Feyenoord begint juist te stijgen uit z’n grondvesten; prijzen, nieuwe hoofdsponsor, spelers worden meer waard, nieuw stadion.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:42
Het nieuwe stadion wordt eerder het faillisement van Feyenoord dan dat ze uit hun grondvesten stijgen. En welke spelers worden meer waard? Er loopt geen enkel talent rond wat veel geld waard is. Spelers die wel geld op zouden moeten leveren (Vilhena, Berghuis, Jörgensson) komen op een leeftijd waarbij hun waarde juist daalt ipv stijgt.

Daarnaast is een nieuwe hoofdsponsor geen investering. Dat is gewoon een vast bedrag wat overgemaakt wordt.
Vind ik leuk
FRChamp +2504
maandag 25 maart 2019 om 21:56
Verdiep je in de interviews en topics.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:27
Ik hoop het echt voor Feyenoord, want het blijft een mooie club met een geweldig legioen, soms kan ik daar als Ajacied jaloers op zijn (mag ook weleens gezegd worden toch?).
Toch vrees ik dat het stadion weleens gevaarlijk kan zijn voor Feyenoord. Spelers worden misschien wat meer waard, maar ze hebben al een flinke achterstand op Ajax en PSV intussen. Zou het mooi vinden als de traditionele top 3 weer in ere is ( met az als 4e).
Vind ik leuk
FRChamp +2504
dinsdag 26 maart 2019 om 10:35
Dat is wel mooi wat je zegt, respect. Maar Feyenoord zelf loopt in principe geen risico. Investeerders pompen geld in de bouw van het stadion en dat is het. Enige risico is er dat je er voor kiest om de Kuip achter je te laten en voor Feyenoord City gaat, maar de Kuip blijft ook bestaan, weliswaar niet meer als podium voor Feyenoord 1. Maar financieel gezien is het geen risico voor Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:51
Mooie reactie lijkt me inderdaad een goede deal. Maar als dat op het shirt komt staat ook niet echt lekker dan Philips of uiteindelijk viel energie direct ook wel mee als sponsor op het shirt.
Vind ik leuk
Hero.Axe +319
maandag 25 maart 2019 om 15:37
Je bedoelt dat PSV wederom geholpen moet worden door de gemeente? Dit keer in een sponsorship in plaats van een onzin deal met betrekking tot grond. Ze gaan erop vooruit! Worden creatiever!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:50
Kijk ff naar de twee Ajacieden die wel normaal kunnen reageren zonder te trollen... Maar aan jou niet weggelegd hè;)
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:28
Bedankt, helaas lukt het een hoop mensen niet om normaal met elkaar om te gaan.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:25
Nou ja, ik noem deze twee als voorbeeld. Ze reageren er normaal op zelfs als het negatief in hun ogen lijkt dan nog reageren ze normaal. Om een normale discussie te voeren. En inderdaad niet iedereen kan dat hier
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 11:28]
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
maandag 25 maart 2019 om 15:12
Ze gaan weer terug naar PHILIPS, omdat ze niets anders kunnen krijgen.
Vind ik leuk
G.Kopf +5687
maandag 25 maart 2019 om 15:25
Nou blijkbaar wel dus.
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 15:31
Vier anderen nog wel!
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1214
maandag 25 maart 2019 om 15:28
Je kunt alles negatief proberen uit te leggen. Kinderlijk ...
Vind ik leuk
Senn +7950
maandag 25 maart 2019 om 21:04
Philips is nooit weg geweest. Betalen nog steeds 2 mil voir een embleem op de mouw.
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
dinsdag 26 maart 2019 om 08:04
En de rest. Ik werk bij Philips en weet wat er in de sponsoring omgaat mbt PSV. Is een beetje meer dan die 2 miljoen. Laat ik het zo zeggen, zonder Philips is er geen "gezond" PSV
Vind ik leuk
Senn +7950
dinsdag 26 maart 2019 om 09:35
Welke club is wel gezobd zonder sponsors?
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
dinsdag 26 maart 2019 om 11:06
Bijna alle amateur clubs lager dan de 2e klasse...en Ajax natuurlijk
Vind ik leuk
Senn +7950
dinsdag 26 maart 2019 om 11:11
Haha clown, waar betaald ajax de salarissen dan van?
Vind ik leuk
RVB AFCA +14716
maandag 25 maart 2019 om 15:13
Idd een unieke deal! 5 bedrijven nodig om een beetje normaal betalende shirt sponsor te vinden, daar waar Ajax ruim 8 miljoen krijg van Ziggo heeft PSV 5 bedrijven daarvoor nodig!

Voordat er geroepen wordt dat er niks bekend is, vorige week was het al op vi.nl dat PSV 4 of 5 bedrijven ging strikken om een hoofdpsonsor te krijgen die ieder 1.5 miljoen per jaar betalen.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:15]
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
maandag 25 maart 2019 om 15:17
Prima toch ieder ding.
Hoop voor Ajax maar 2 dingen:

1. Max Verstappen blijft het goed doen.
2. Ziggo behoudt rechten Formule 1.

Als 1 van beiden uitvalt in de komende jaren dan voorspel ik jou een leegloop van klanten bij Ziggo.

Indirect is dus een PSV fan, Max, van groot belang voor de hoofdsponsor van Ajax.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14716
maandag 25 maart 2019 om 15:19
Voordat max zo populair werd had Ajax Ziggo al als hoofdsponsor! Onzin dus, ook zonder Max kreeg Ajax het meeste geld in Nederland als hoofdsponsor.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6373
maandag 25 maart 2019 om 15:20
Dat klopt helemaal! echter is er gewoon een contract die betaald dient te worden.

Dat is alleen van belang op het moment dat de 2 partijen willen gaan verlengen.
Vind ik leuk
Wilex +3208
maandag 25 maart 2019 om 15:34
Ik zal het nog iets verder zoeken als ik jou was.
Als mijn vrouw geen boodschappen meer doet bij de jumbo gaat Psv dan nu naar de klote?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:38
Jij denkt dat Ziggo valt of staat met alleen Max Verstappen? Dan onderschat jij het nogal. Ziggo gaat nog meer voetbal naar zich toe trekken en er komt een 24 uurs open film kanaal. En dat Max fan is van Psv is totaal irrelevant.
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
maandag 25 maart 2019 om 16:26
Een beetje weerstand is toch goed?

Maak u niet zo druk met zijn allen, is toch lachen dat Max PSV fan is en uitgerekend op Ziggo het best bekeken is. Was een grapje he.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:27]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:39
Nee ik wilde je gewoon wat meegeven. Ik ben pro Ziggo omdat ze heel veel met sport doen en meer kanalen open gaan zetten.
Vind ik leuk
Guust +6740
maandag 25 maart 2019 om 15:19
Dat maakt toch niet uit, gezamenlijk kan namelijk heel sterk zijn. Goed voor de club PSV toch. Alleen maar weer goed voor het voetbal om op een hoog niveau mee te blijven doen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:22
Is een deal zonder einddatum, om trots op te zijn met een mooie naam op jet shirt. Dat jij afgunst hebt moet je zelf weten.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14716
maandag 25 maart 2019 om 15:27
Afgunst op een sponsor wat minder oplevert dan de Ziggo/ABN deal? Heb je gezien wat voor tekst op dat shirt staat? Afgunst nee zeker niet haha!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:29
Gek dat je dan de vergelijking trekt met je eigen club, lijkt me nergens voor nodig
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
maandag 25 maart 2019 om 17:46
Ziggo tot daar aan toe, maar dat de ABN nog sponser kan worden van een club, maakt niet uit welke club of sport, maar dat ABN dat kan is natuurlijk totaal van de zotte.

De AFM kijkt overal naar echter dit blijkbaar niet, wie heeft de ABN gered van de ondergang...alle Nederlands toch.

Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:35
Je vergeet Aegon nog
Vind ik leuk
Phiron +437
maandag 25 maart 2019 om 16:16
Blijft apart dat Stichting Brainport een samenwerking is tussen bedrijven maar ook o.a. de Gemeente Eindhoven. Ik zou als inwoner van Eindhoven en omstreken toch graag willen weten of de belastingcenten dan ook niet geïnvesteerd worden in de sponsordeal tussen PSV en Brainport maar toch in het ontwikkelen van technische ontwikkeling.
Vind ik leuk
Gerardovic +215
maandag 25 maart 2019 om 15:25
Zal aan mij liggen maar wat is dit wel niet voor een borstklopperij? Toch te triest voor woorden dat je er niet meer geld uit kan slepen bij deze bundeling van enorme bedrijven. Ajax krijgt bijna het dubbele van Ziggo, of zal dat dan toch aan de enorme internationale uitstraling van Ajax liggen? Zo blijf je natuurlijk de uitstraling van een provinclubje houden, zeker met alle tamtam eromheen. Voor internationale bekendheid hadden ze dan ook beter bij Ajax op het shirt kunnen staan. Anyway, wees blij alle psv’ers met deze enorme deal; wij Ajacieden zijn het in elk geval wel. Van harte gefeliciteerd, en hulde aan Toontje👍🏼
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2590
maandag 25 maart 2019 om 15:29
Er is niet eens officieel bekend hoeveel geld ze krijgen.
Dus roep geen stoere dingen man.
Dit is goed gedaan van PSV en uiteindelijk dus ook voor het niveau van de ED en het NL voetbal.
Continuïteit is van levensbelang.
Niet zo zuur doen het gaat hier over PSV niet over Ajax.
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 15:33
Bijna het dubbele? Heb jij wel rekenles gehad?
Vind ik leuk
Gerardovic +215
maandag 25 maart 2019 om 15:36
We blijven Amsterdammers he😉
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 15:40
Haha nouja, Ajax heeft gewoon een prima deal met Ziggo. Ajax heeft alleen Europees een flink grotere naam, dus krijg je makkelijker een sponsor. PSV heeft het wat dat betreft iets lastiger, zeker ook omdat "Philips" letterlijk in de naam zit. Niet bepaald aantrekkelijk voor bedrijven. Dan is het toch knap dat ze nu een deal hebben waarmee ze in de buurt van Ajax kunnen komen?
Vind ik leuk
Gerardovic +215
maandag 25 maart 2019 om 15:43
Zeker, hartstikke goed gedaan. Ik ben er ook blij mee👍🏼
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2590
maandag 25 maart 2019 om 15:41
In een ander interview staat dat deze deal substantieel meer oplevert dan wat Energiedirect nu per jaar erin steekt.
Die steekt er nu 6 mio per jaar in. Dus er komt MEER dan dat binnen EN de huidige sponsor komt komende 2 seizoenen op de achterkant.
Zo te lezen en te begrijpen gaat PSV er dus op vooruit!!
Dus je geneuzel over Ajax en Ziggo slaat totaal nergens op.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:46
Neuzen bedoel je
Vind ik leuk
Gerardovic +215
maandag 25 maart 2019 om 15:27
.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:28]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:30
Ah is het weer tijd om te kijken wie de grootste piemel heeft, Ajax of Psv?

Door de internationale uitstraling van de stad Amsterdam, en door gouden jaren van Ajax in het verleden, lukt dat Ajax een stuk makkelijker inderdaad. Vergeet ook niet dat Ajax de enige profclub is in een stedelijk gebied van een miljoen inwoners.

Het is volkomen logisch dat Ajax door haar successen en door het geografische verhaal veel meer supporters heeft en dat resulteert weer in meer waarde voor sponsoren en uiteindelijk betere sponsordeals. Des te knapper dat Psv, dat word ingesloten door tig van bvo's en haar stad (220.000) deelt met nóg een club, dit soort bedragen ophaalt.

Psv doet gewoon slim zaken en dat moet ook wel als ze willen concurreren met Ajax.
Vind ik leuk
Ron83 +623
maandag 25 maart 2019 om 15:13
🙌PSV Eindhoven
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 15:16
Het is inderdaad uniek, je hebt een groep sponsoren die niet te veel willen betalen dus samen gaan onder een andere naam.

O wacht Vrienden van Feyenoord, Noabers met alleen het verschil zij staan niet op een shirt.
Vind ik leuk
COYG +8525
maandag 25 maart 2019 om 15:19
Wat te denken van de Rotterdamse haven...
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 15:19
"met alleen het verschil zij staan niet op een shirt."

Dat is dus precies wat het uniek maakt, hè..
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 15:21
Nee dat is dat zij wel iets ervoor terug willen in bekendheid.

Daarnaas dit gebeurd al 10 misschien wel 20 jaar in het amateur voetbal niks uniek aan. Alleen bij topsport was het niet nodig omdat de grote spelers alleen op het shirt willen, maar bij PSV blijkbaar niet.
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 15:26
"Dit is een primeur in de historie van de topsport."

Staat ook letterlijk in de tekst. Met alle toegevoegde manieren van marketing door het internet is het voor bedrijven gewoon niet zo nodig meer om hoofdsponsor te zijn bij een voetbalclub. Dat PSV dat op deze manier heeft opgelost, is best knap. Meer niet.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 15:38
Vind ik niks knap aan, iets wat duizenden clubs al doen toepassen op een topclub is niks bijzonders. Dit lijkt voor mij niks meer dan door nood gekomen omdat ze geen sponsor konden vinden die het gewenste bedrag op tafel wilde leggen.

Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 15:44
Dan toch niet. Het lijkt mij wel wat anders om het toe te passen op een club die regelmatig in de CL speelt dan op je plaatselijke amateurclub. Nood of niet, Gerbrands heeft het voor elkaar gekregen. Ik ben er blij mee.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 15:49
Ik niet, of het nu Geesteren support, Richtersbleek samen of zo heet het het principe is het zelfde, meerdere bedrijven willen wel iets maar niet te veel sponsoren.

Dat is waar het op neer komt niet uit wij zijn zo trots op de omgeving of de club.

Als je namelijk als bedrijf trots voelt om de club te sponseren wil je jouw naar erop en niet dat van het gebied waar je frabriek staat.


Jij mag er blij mee zijn en Gerbrands trots hoor, alleen ik vind het niet iets om als zo uniek te noemen en o zo goed.
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 15:56
Feit is dat het uniek is voor een topclub. Dat is alles wat hij zegt. Of dat indrukwekkend is of niet, is een tweede. Ik vind het niet zo gek als je het niet indrukwekkend vindt, hoor.

Bij een voetbalclub sponsoren voor een miljoen of 8 komt alleen wel wat meer kijken dan een beetje trots. Het moet ook wat opleveren. Tegenwoordig levert het lang niet meer zoveel op als vroeger, denk ik. Des te knapper vind ik het dat Ajax 8 miljoen van Ziggo krijgt.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 16:09
Dat is het maar weet niet of dat een goed teken is dat is het hem juist.

Ja maar juist nu levert het toch meer op met al die social media, dan wil je toch ook die grote internationale naam erbij hebben.

Dat is het ook wel maar toch is Ziggo ook maar die 'kleine' vis. Internationale bedrijven moet je voor gaan die moet je vinden.

Nu is het voor PSV een aantal 'kleine' visjes geworden ipv 1 van die grote gebruiken.

Phillips zelf of ASML of VDL erop in plaats van Brainport is toch veel aantrekkelijker voor zowel club als bedrijf maar dat willen ze dus niet.
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 16:29
Je kan er inderdaad je twijfels bij hebben, maar het is voor nu wel fijn dat er geld in het laatje komt. We hebben met pijn en moeite Energiedirect gekregen, en deze bedrijven betalen weer meer dan Energiedirect.

Verder heb ik er niet genoeg verstand van om je goed antwoord te geven, maar wat mij betreft heeft Gerbrands voor nu goed werk geleverd. Op de lange termijn kan hij nu op zoek naar een betere sponsor.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 16:39
Dat zeker, heeft ook lang genoeg geduurd.

hopelijk lukt en ja meer geld is altijd goed voor een club.

Om duidelijk te zijn is het niet misgunnen of wat ik heb gewoon twijfels bij een constructie als deze voor een topclub.
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 17:46
Twijfels/kritiek mag je altijd hebben, dat is geen probleem. Mijn excuses als ik te fel overkwam.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 17:48
Geen probleem hoor ;) maar dat moet je ook hebben anders ben je wel heel snel tevreden toch.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 17:48]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:24
Vrienden van Feyenoord lenen geld, dit is een contract zonder einddatum met een unieke naam op het shirt dat de hele regio vertegenwoordigd. Toon mag daar zeker trots op zijn.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 15:41
Trots zijn omdat er meer bedrijven zijn die een kleiner bedrag op tafel willen leggen om een gebied te promoten waarbij hun naam als bedrijf niet genoemd word?

Trots mag je zijn als je een grote Nationale of Internationale naam op je shirt krijgt toch niet wanneer er meerdere bedrijven nodig zijn om je gewenste bedrag te halen?

Ik zie dit echt meer zoals ik al schrijf een noodgreep zoals je die ziet bij Amateur takken van sport omdat ze geen grote sponsor kunnen vinden.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:46
Dan zie je het toch verkeerd. Dat is omdat je brainport niet kent. Dat is niet nieuw bedacht voor de sponsoring maar bestaat in onze regio en we zijn zeker trots dat zij nu in de club investeren
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 15:55
Maakt niet uit of ik het ken, verzamelnaam nieuw of oud, jij wilt als club een sponsor bedrag binnen halen, blijkbaar was 1 bedrijf niet bereid zoveel te betalen dus ga je het verspreiden zo komt dat over want zo is dat ook begonnen bij de amateurs.

Dat je trots op iets bent en hierop dat mag maar voor die bedrijven is dit spreidings markerting niet te veel betalen maar aandacht.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:11
Als aandacht de reden was dan hadden ze hun eigen naam wel op het shirt gewild.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 16:14
Dat is toch het gehele punt van sponsoring het hebben van je naam zodat je meer aandacht en bekendheid krijgt.

Nu gaat er aandacht naar iets waar hun die betalen bijna tot geen voordeel van zal hebben.
Vind ik leuk
Senn +7950
maandag 25 maart 2019 om 21:15
Het gaat ze denk ik ook niet om de aandacht. Deze bedrijven hebben er niets aan om op het shirt te staan.
Ze helpen Psv er mee, en dat is voor hun het belangrijkste.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:36
Ik begrijp de meerwaarde voor deelnemende bedrijven niet met een dergelijke nietszeggende naam maar daar is vast over nagedacht
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 15:39
Dit is om het bedrijven park te promoten maar zie daar ook weinig meerwaarde in.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6373
maandag 25 maart 2019 om 15:17
Nou zichzelf op de borst kloppen kan Gerbrands wel goed zeg!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:25
Mag in dit geval ook. En ook als je de club zo op de been houdt na een zomer waarin hoofdjeugdopleidong, technisch directeur, trainer etc vertrokken zijn.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6373
maandag 25 maart 2019 om 15:29
hij is toch ook verantwoordelijk om die mensen te houden en aan te stellen?

Bovendien is hijzelf de technisch directeur, dus die telt dan niet echt mee hea :P

Ik hoor andere technisch directeuren nooit zo naar buiten praten van unieke deal bla bla, in mijn ogen probeer je dan zand in de ogen te strooien.

Anderen kunnen ook prima beoordelen en zien of het een goede deal is als ze de details bekend maken, maar dat doen ze dan weer niet.

Kortom zal het allemaal best meevallen hoe goed dat het is (het zal vast niet slecht zijn hoor) anders zouden ze niet zo hoog van de toren blazen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:32
Hij is zelf de algemeen directeur. Technisch directeur is John de Jong. Het gaat er mij om dat er gedachte achter zijn beleid zit, dat geldt zowel in dit geval (kijk naar een contract zonder looptijd en naar het verbinden van de regio) als met het aanstellen van de nieuwe mensen (vooraf al in de jeugd en met Brands mee laten lopen). Hij is hier inderdaad verantwoordelijk voor maar ik vind dat hij terecht trots mag zijn op de manier waarop hij dat heeft aangepakt.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6373
maandag 25 maart 2019 om 15:36
okee dat kan, jij zal het meer in de gaten houden dan ik natuurlijk.

en natuurlijk is het ook niet slecht dat die een nieuwe sponsor aankondigd.

Maar dat hoef je niet zo te overdrijven, en daar vind ik Gerbrands dan vooral in uitblinken, net als het geklaag omdat Ajax-PEC werd verplaatst.

Maar uiteindelijk gaat het erom wat de mensen van PSV ervan vinden, daar doet hij het ten slotte voor, dus als die tevreden zijn dan mag hij best trots zijn idd.
Vind ik leuk
Bullet +3360
maandag 25 maart 2019 om 20:26
Dit dus
Vind ik leuk
Bizzy +22835
maandag 25 maart 2019 om 15:19
En nu nog een andere shirt sponsor graag
Vind ik leuk
Emnu +8250
maandag 25 maart 2019 om 15:19
Gaan ze nu APVSV heten dan?
Vind ik leuk
El Cazador +9344
maandag 25 maart 2019 om 15:20
Als ik het goed is lees gaan er wederom heel wat belastingcenten in de warme regionale voetbalclub, waarom stuit mij dat voor de borst????
Vind ik leuk
Emnu +8250
maandag 25 maart 2019 om 15:23
Omdat je te jong bent om je niet meer druk te maken hoe je door elke overheid (Europees, landelijk, provinciaal en gemeentelijk) stelselmatig in de reet wordt genomen en als je er wat van zegt, ze je nog uitlachen ook?

Druppel. Plaat. Gloeien.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:23]
Vind ik leuk
pos +9955
maandag 25 maart 2019 om 15:30
Dat objectieve Ziggo klanten betalen voor die club in Amsterdam vind je minder erg ?
Vind ik leuk
El Cazador +9344
maandag 25 maart 2019 om 15:34
Neen, stuit mij ook enorm tegen mijn borst!!!
Maar ook KPN bij het schaatsen enzovoort
Vind ik leuk
pos +9955
maandag 25 maart 2019 om 15:37
Afschaffen dus sponsoring begrijp ik. Alleen nog de plaatselijke slager dan ?
Vind ik leuk
El Cazador +9344
maandag 25 maart 2019 om 15:41
Das vaak zwart geld en dan mag het
Vind ik leuk
pos +9955
maandag 25 maart 2019 om 15:44
Ja precies. Nou ja moeten we dat maar meer stimuleren.
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
maandag 25 maart 2019 om 15:23
En ik maar denken dat ASR en Blijdorp Rotterdam ook ooit even een partnership hadden.
Vind ik leuk
Emnu +8250
maandag 25 maart 2019 om 15:24
Was dat toen met Ollie?
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
maandag 25 maart 2019 om 16:27
Zeker.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:23
Een nieuw eco systeem? Klinkt allemaal leuk Toon, maar wat bedoel je er precies mee? geen loze marketing kreten de wereld in slingeren aub.
Vind ik leuk
PoepWagen +2252
maandag 25 maart 2019 om 15:24
Wat ik me afvraag, wat gebeurt er als er tijdens de looptijd één van de bedrijven omvalt?
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 15:28
Dan stopt die met de sponsoring. Huidige bedrijven kunnen uitstappen, nieuwe bedrijven kunnen instappen. Looptijd is oneindig.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 15:44
Alle bedrijven stappen eruit en er komt niks bij? En dan?
Dan zit PSV met een sponsor op het shirt die niets betaald omdat het een lege huls is geworden.

Ik denk dat je dan naar de gemeente gaat om het contract te ontbinden of om een andere deal te sluiten met de gemeente.

Wat nou als er een groter bedrijf komt en PSV wilt sponseren?
En alleen op het shirt wil staan, alibaba ofzo?
Kan PSV dan het contract opzeggen?
Kan de stichting het contract ook opzeggen?
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 15:51
In zoverre weet ik het ook niet, maar het zal niet zo van de hak op de tak gaan. Philips is sowieso al sinds jaar en dag sponsor, die zal niet zomaar afvallen. Jumbo zal niet voor altijd sponsor blijven, maar dat is een bedrijf die niet opeens failliet gaat. De andere 3 bedrijven ken ik niet echt. Hoe dan ook ga ik ervan uit dat daar wel wat over in het contract staat. Een sponsor zit misschien steeds 1-jarige termijnen aan de club verbonden, en moet misschien enige tijd van tevoren aangeven uit te willen stappen.

Voor nu zijn de bedrijven "voor meerdere jaren verbonden" en "is het concept oneindig" en "kunnen bedrijven af- of aanhaken". Dat is alles wat ik weet, de rest is giswerk.

Verder zal het niet veel anders werken dan met een "normale" hoofdsponsor. Wat gebeurt er bij Ajax als er een groter bedrijf komt die ipv Ziggo op het shirt wilt? Dat antwoord zal niet veel anders zijn.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 16:08
Philips heeft het opgericht dus die zal PSV niet zo snel in de steek laten, tenzij ze worden overgenomen.
Jumbo sponsort wel meer en volgens mij zijn ze daar duurder bij af. Maar ik wis niet dat Jumbo naar hoge opgeleiden mensen zochten?
ASML is de grootste bedrijf ter wereld in hun vakgebied.
VDL, dat is voor mij de minste bekende. Blijkbaar werken ze al jaren samen want ze zorgen voor metaal waar ASML en Philps wat mee kan.
En volgens mij is de Universiteit van Eindhoven de andere sponsor, daar hebben zij het meeste profijt van.

Normaal is het niet dat het contract niet eindig is. Als een groter bedrijf Ajax wil sponseren dan zou ze het contract moeten afkopen of moeten wachten totdat het contract afloopt.
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
maandag 25 maart 2019 om 16:32
VDL? Die schroeven o.a. BMW's en Mini's in elkaar. En bussen. Aardig grote toko. Anderhalf miljoen per jaar is voor hen een lachertje.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 16:46
VDL is voornamelijk een metaalbewerkingsbedrijf.

Ze hebben Nedcar overgenomen en nu zetten ze ook BMW en Mini's in elkaar.
Daarvoor deden ze voornamelijk in bussen, wat afzonderlijk is van NedCar.
Hun eerste klanten waren Philps en DAF( dat staat op Wiki)
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:48]
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 16:34
Het contract zelf zal inderdaad niet oneindig zijn. Het idee zal zijn dat ze na het aflopen van het contract weer bijtekenen. Net zoals dat met Philips ging vroeger. Voor nu hebben we in ieder geval een goede inkomstenbron. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld.
Vind ik leuk
Senn +7950
maandag 25 maart 2019 om 21:21
Dan gaan hun gewoon van het shirt af denk ik. Deze bedrijven zijn al heel lang verweven met PSV. En bijna alle bedrijven hebben ook iemand in de raad van commissarissen
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 21:23]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:24
We hebben zoveul goei spelers en nu ook nog veul goei sponsors
Vind ik leuk
Jandieze +1035
maandag 25 maart 2019 om 15:27
Een nieuw ecosysteem. Het staat er echt. He Toon, wanneer krijgen we een fatsoenlijke extra spits erbij en twee normale backs achter Angelino en Denzell?
Vind ik leuk
Bossie020 +6582
maandag 25 maart 2019 om 15:30
Verkapte staatssteun
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:41
Jaloers??? Wij krijgen zoiets voor elkaar enne geld is niet voor ons het belangrijkste... We hebben psv op kaart gezet met sponsors, de jeugd die gaan doorbreken en de kans zullen krijgen. Eindhoven de gekste en weetje wat mooi is? We blijven groeien. Gelukkig ook voor Ajax maar ik als echte psv fan gun Ajax dat ook.
Vind ik leuk
Bossie020 +6582
dinsdag 26 maart 2019 om 07:50
Niet jaloers maar als je als gemeente de plaatselijke FC geen geld mag toestoppen, richt dan een ondernemersclubje op, geef hen subsidie en steek dat in de plaatselijke FC. De burgemeester mag met de ene pet op geen subsidie geven maar met de andere pet op wel.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:31
Goede deal voor provincieclub.
Vind ik leuk
jochempje +4741
maandag 25 maart 2019 om 15:32
Mooie deal voor PSV, komt het niveau van de eredivisie zeker ten goede!
Vind ik leuk
Buck Worrier +2655
maandag 25 maart 2019 om 15:35
Uniek?
Armoe troef dat je niet eens één sponsor zo gek kan maken je geld te geven voor dat armoedige voetbal.
Brainfart. Leuk joh.
Jumbo betaald maar zonder naamsbekendheid want “wij zijn landelijk actief”
Gelul. Net als als die mensen die geen Ziggo nemen omdat het op de borst van Ajax staat maar vervolgens Max Verstappen wel willen zien.
Armoe troef.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:44
Brainport is niet nieuw bedacht als je dat soms denkt. Armoe troef? Zeker niet! Uniek omdat het zonder looptijd is, bedrijven uit de regio de club samen blijvend ondersteunen en dit voor PSV meer opleverd dan voorheen
Vind ik leuk
Buck Worrier +2655
maandag 25 maart 2019 om 16:01
Prima. Zonder jullie is er geen zak aan in de eredivisie.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:04
Verkapte gemeentelijke steun, subsidies zullen naar die bedrijven vloeien
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6021
maandag 25 maart 2019 om 15:35
Zal dit nou nergens eerder gedaan zijn? Vijf bedrijven die zich ' vrienden van....' noemen?
Is toch eenzelfde laken een pak?
Vind ik leuk
Paulhuynh +1973
maandag 25 maart 2019 om 15:43
WoW veruit de beste toekomst en prijzen staat nog steeds op 1 niet geld ❤️❤️❤️
Vind ik leuk
Roeptoeter +19123
maandag 25 maart 2019 om 15:44
Je hebt gewoon met je club moeten leuren omdat niemand er heil in zag. Dus zijn de bedrijven maar samengegaan om het komende verlies te delen.
En dat noem je een primeur???
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:54
Klopt niet. Brainport is geen nieuw samengaan van bedrijven. Voor PSV is dit gewoon een prachtige deal.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19123
maandag 25 maart 2019 om 16:20
Wanneer is Brainport dan opgericht? Ben het eens hoor dat het voor PSV een prachtige deal is. Ik vraag me alleen af of het voor die bedrijven ook een goede deal is.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:04
Haha ja dat weet ik ook niet
Vind ik leuk
Senn +7950
maandag 25 maart 2019 om 21:26
Voor de bedrijven is het belangrijk dat het goed met psv gaat.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19123
maandag 25 maart 2019 om 21:32
Kun je dat uitleggen?

Ik snap dat 1 bedrijf er beter van wordt als die de shirt sponsor zijn van een club die het goed doet.
Nu is het een verzamelnaam en weet ik nu al niet meer welke bedrijven eronder vallen.
Vind ik leuk
Senn +7950
maandag 25 maart 2019 om 21:46
Het gaat die bedrijven helemaal niet over bekendheid, ze hebben er niets aan om op het shirt te staan. Net zoals Philips dat een paar jaar geleden aangaf. Bijna alle eigenaren zitten in de raad van commissarissen en zijn PSV supporter. Die naam zal bedacht zijn voor een beetje bekendheid voor de regio.
Als ze allemaal 1,5 mil doen komt het bedrag van shirt boven de 10 mil. Philips staat nog op de mouw voor 2 mil en energie direct komt nog op de achterkant.
Zo kan Psv redelijk in de buurt blijven bij ajax.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19123
maandag 25 maart 2019 om 21:53
Ze hebben er niets aan om op het shirt te staan. En daarvoor zeg je dat het voor de bedrijven belangrijk is dat het goed gaat met PSV.
Hoezo dan? Investeren die commissarissen dan om hun eigen plekje te behouden?
Ik zie het alleen als een schadepost voor die bedrijven.
Ik vind het goed he, deze deal van PSV. Begrijp me niet verkeerd. Maar ik snap het van de kant van de bedrijven gewoon niet. Alleen de naam van Phillips blijft van oudsher verbonden met PSV.
Vind ik leuk
Senn +7950
maandag 25 maart 2019 om 22:01
Welke schade lopen deze bedrijven?
Dit zijn allemaal grote bedrijven, denk jij echt dat die zich druk maken over een paar miljoen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19123
maandag 25 maart 2019 om 22:10
Ik vind dat gewoon een verkeerd signaal. Als ze zich niet druk hoeven te maken over een paar miljoen dan verdienen ze dus teveel. Misschien wel een reden om te boycotten. Maar goed, dat is een persoonlijke opvatting.
Vind ik leuk
Senn +7950
maandag 25 maart 2019 om 22:18
Als jij genoeg geld had zou je dan je favoriete club sponsoren of helpen?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19123
maandag 25 maart 2019 om 22:27
Ik zou mijn eigen geld nooit in een club steken. Dan geef ik het liever weg aan mensen die het nodig hebben. Niet aan te duurbetaalde spelers.
Maar ook dat moet iedereen voor zichzelf beslissen, op persoonlijke titel.
Het geld van bedrijven en de uitgifte daarvan zal toch niet door 1 man besloten worden, die toevallig in de RvC zit.

Ik heb nog liever dat die bedrijven ieder een sociaal project van de gemeente sponsoren en dat de gemeente dan PSV weer sponsort namens heel Eindhoven.
Vind ik leuk
Pindarots +1479
maandag 25 maart 2019 om 15:44
Is het niet gewoon zo dat een paar bedrijven hebben gezegd, wij willen een paar ton betalen, als we dat nou allemaal doen dan is het voor PSV ook een mooie sponsordeal.?

Dat hele verhaal van welvaart, banen, een ongeëvenaarde deal, lijkt mij allemaal weer een te staaltje zelfverheerlijking van onze vriend Gerbrands.
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 15:46
Lijkt mijn zeer positief voor psv kan er niks anders van maken..👌
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:47
Ziet er goed uit zo! Netjes gedaan van PSV.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:47
"Metropoolregio Brainport Eindhoven" ...dan mogen ze wel spelers aantrekken met een héle brede borstkas 😉
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:47
De associate 'brain' en Eindhoven is een spreekwoordelijk pleonasme optima forma & pur sang.

This is a match made in heaven. Pun intended.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:48]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:54
PSV is en blijft een provincie club , hoe kun je 6 miljoen euro per jaar een goed deal noemen ?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:02
Dus weer , maar nou via omwegen , steun via de gemeente, het is jullie gegund.
Vind ik leuk
Senn +7950
maandag 25 maart 2019 om 21:48
Leg eens uit wat de gemeente dan betaald?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:10
Ja ongeëvenaard met veel pijn en moeite wat bedrijven bij elkaar gevonden die een fooitje willen geven.
Vind ik leuk
michelhx +4684
maandag 25 maart 2019 om 16:11
Stelletje zure reacties hier weer zeg. Het is gewoon een knappe deal, waar iedereen beter van wordt.

https://www.psv.nl/nieuwspagina/artikel/lees-hier-waarom-brainport-en-bedrijven-zich-verenigen-in-uniek-partnerschap.htm
Vind ik leuk
Mass +5705
maandag 25 maart 2019 om 16:16
Mooi Toon...goed bezig.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:25
Hoeveel levert het per jaar op?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
maandag 25 maart 2019 om 16:31
Hahaha!
Vind ik leuk
Wesley Ewa +417
maandag 25 maart 2019 om 17:00
Ik vind het leuk voor psv maar waar iedereen het knap vind en leuk vind gaat deze man net stap te ver in mij ogen . Of hij moet 20+ mil ophalen
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 25 maart 2019 om 17:02
Weet niet hoe dit meer naamsbekendheid gaat opleveren voor de betreffende partners, zeker niet in het buitenland. Batavus, Aegon, Ziggo, Randstad of Univé is herkenbaar voor de potentiële klant. Maar Metropoolregio Brainport Eindhoven zegt toch niemand wat. Wordt trouwens wel een mooi gezicht al die voetballers met een xxxxxl shirtje ivm de soinsornaam
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 25 maart 2019 om 17:03
*sponsornaam
Vind ik leuk
Senn +7950
maandag 25 maart 2019 om 21:49
Deze bedrijven doen het niet vior naamsbekendheid.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 25 maart 2019 om 22:20
Tuurlijk niet, pure liefdadigheid. En verkapt overheidsgeld.....
Vind ik leuk
Senn +7950
maandag 25 maart 2019 om 22:24
Haha
Vind ik leuk
Justin Kees +3484
maandag 25 maart 2019 om 17:13
Lekker korte en bondige naam voor een sponsor. De helft op je shirt, een kwart op je broek en de rest op je been... 👌🏻
Vind ik leuk
Come on Utreg +30174
maandag 25 maart 2019 om 17:14
Goed voor PSV en dus goed voor het NL. Het is toch net ff wat anders dan Energiedirect qua uitstraling
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:59
Ik vind het 'n mooie deal anders zou Ajax van 2020 tot 2030 ieder jaar kampioen worden met al hun poen en nu kan PSV misschien tussendoor ook nog 'n keer kampioen worden.....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:15
Mooie top deal toon 12 miljoen per jaar super gedaan.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:24
Loop niet te trollen over Gerbrands. Die verstaat zijn vak en brengt alles net een stapje hoger.
Vind ik leuk
Bullet +3360
maandag 25 maart 2019 om 18:26
Goede deal, echter ik erger me aan het feit dat Gerbrands zichzelf voortdurend op de borst klopt. Alles wat in Ehv wordt bedacht is volgens Toon uniek, ongeëvenaard, nieuw, etc.. Nogmaals, mooie deal, maar laat die teksten er rondomheen toch vanaf. Krijg daar toch een.. kijk, wij zijn ook heel groot " gevoel van. Onnodig, PSV is gewoon een grote club.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:29
Vind Gerbrands een uitstekende manager. Maar als deze prachtige deal niet minimaal zoveel op brengt als Ziggo voor Ajax, is dit een storm in een glas water.
Vind ik leuk
Watzijnwij +287
maandag 25 maart 2019 om 18:49
Deze deal is echt geweldig, niet alleen voor PSV, masr voor de hele regio. Deze deal zorgt voor een enorme onderlinge verbondenheid, met PSV als middelpunt. Ik denk dat PSV op deze manier weer behoorlijk verder groeit en dat de innovatieve uitstraling van Brainport straks ook op het veld te zien zal zijn.
Vind ik leuk
Vooruit +338
maandag 25 maart 2019 om 22:39
Nee hoor. PSV maak jij veel te groot.
Vind ik leuk
Watzijnwij +287
maandag 25 maart 2019 om 23:29
Ik denk niet dat jij de regio Eindhoven kent. Jij houdt PSV misschien kunstmatig klein om jouw club groot te doen lijken?!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:54
Wat slecht dit zeg om een veer in je eigen reet te steken. Wat een verschrikkelijke man dit. Eruit met die flierefluiter van een Gerbrands en Bommel. Helpen nac de klote.
Vind ik leuk
Isakson +656
maandag 25 maart 2019 om 18:56
Aan alle niet PSV fans : geniet van je eigen getypt verhaaltje en hang het boven je bed kun je het zelf nog 365.910 x nalezen. Ons interesseert het namelijk niet. Fijne avond.😁
Vind ik leuk
Ray01 +168
maandag 25 maart 2019 om 18:56
Goeie zaak..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:10
Een record bedrag per jaar voor een naam op een shirt in Nederland als ik goed geïnformeerd ben?
Vind ik leuk
Paul1982 +12404
maandag 25 maart 2019 om 22:17
Het is een uniek iets omdat geen enkel groot bedrijf alleen miljoenen aan PSV wil betalen als shirtsponsor.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:28
Het gerucht was 1,5miljoen per sponsor, prima deal, zou je de je denken. Diezelfde sponsoren hebben geen naam op het shirt, dus moet dat op een andere manier worden gecompenseerd, minder sponsorborden inkomsten dus
Vind ik leuk
Vooruit +338
maandag 25 maart 2019 om 22:36
Wanhopig zocht psv naar een sponsor. Dat viel niet mee. Tot iemand op het idee kwam om een aantal zeer grote bedrijven te vragen een relatief klein bedrag te sponsoren onder de naam brainport. Wordt nu verkocht met vette superlatieve marketingtermen briljant genoemd maar is uit nood geboren.
Vind ik leuk
Watzijnwij +287
maandag 25 maart 2019 om 23:35
Zie je wel dat jij de regio niet kent...De bedrijven zijn al jaren verbonden asn PSV sommige bedrijven waren vroeger onderdeel van Philips. Brainport is al een aantal jaren een bekende term hier in de regio. Dit is een sponsordeal die de regio verstevigt, als je hier woont begrijp je sat denk ik beter dan als dat niet zo is.
Vind ik leuk
Isakson +656
maandag 25 maart 2019 om 22:42
Het gerucht gaat dat Ziggo ook wil aansluiten. 😆😆😆😆😆
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:25
ASML kan toch wel ff 200 miljoen geven?

Dat hebben hun in 24 uur terug verdiend.
Vind ik leuk
Gilze +1276
dinsdag 26 maart 2019 om 05:24
Ik had verwacht dat er Edet op dat shirt zou komen
Vind ik leuk
ritje +781