Mundo Deportivo: Barça vervolgt zoektocht en overlegt met kamp-Onana

Mundo Deportivo: Barça vervolgt zoektocht en overlegt met kamp-Onana

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 16:32ma 25-03-2019 om 16:32

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 17:01ma 25-03-2019 om 17:01

FC Barcelona is achter de schermen druk bezig met de opvolging van Jasper Cillessen. El Mundo Deportivo schrijft maandag dat de kampioen van Spanje afgelopen week wederom gesproken heeft met de zaakwaarnemer van André Onana. 

Ajax-keeper Onana (22) is volgens het dagblad kandidaat om in de voetsporen te treden van Cillessen. Hoewel de nummer een van Oranje nog geen concrete aanbiedingen op zak heeft, houdt Barça er serieus rekening mee dat hij in de zomer wil vertrekken. Bij een bod van circa 45 miljoen euro is de club bereid om mee te werken aan een transfer. 

Op de achtergrond is Barcelona bezig met de zoektocht naar een nieuwe concurrent voor Marc-André ter Stegen. Afgelopen week vond er een tweede gesprek plaats met het management van Onana. Ook Koen Casteels, keeper van VfL Wolfsburg, is in beeld.

El Mundo Deportivo meldt daarnaast dat Barça tevens overweegt om Iñaki Peña te belonen voor zijn ontwikkeling en door te schuiven. De twintigjarige Spanjaard is momenteel de nummer drie in de keeperspikorde van de club. 

Lees ook: 'FC Barcelona wil meewerken aan vertrek Cillessen en stelt vraagprijs vast'

Poll

Speelt Onana na dit seizoen nog bij Ajax?

(4537 stemmen)

Plaats een reactie

mcmodd +28722
maandag 25 maart 2019 om 16:49
Onana zal heus niet naar plek drie in Barcelona willen, die wil elke week spelen. Dus in de neiuwe drie zal hij op nummer een willen of liever nog blijven bij Ajax, denk ik.
Vind ik leuk
FRChamp +2510
maandag 25 maart 2019 om 16:57
Dat denk ik ook. Heeft ‘ie al een paar aangegeven.
Vind ik leuk
JonathanAjax +11652
maandag 25 maart 2019 om 19:55
Haha bij Ajax 1e of terug naar Barca op de bank? Lijkt me logisch dat hij dat niet gaat doen...
Maar goed: Frenkie al weg, Mathijs die kant op en wellicht Onana. Kan iemand hen ook de nummers van de zaakwaarnemers van Sinkgraven en Labyad geven? Gewoon deal doen voor 200mio en dan mogen ze deze 5 zo hebben!! 💪🏼🤑
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:23
Sinkgraven was geen overbodige speler destijds alleen is hij mede door de vele blessures voorbij gestreefd door anderen. Labyad heb ik nooit begrepen, komt tekort voor het niveau dat Ajax nastreeft.
Vind ik leuk
mcmodd +28722
woensdag 27 maart 2019 om 09:05
Hé Jonathan, volgend jaar wil Barcelona wel wéér kampioen van Spanje worden, daar hebben ze toch echt iets meer kwaliteit voor nodig dan Sinkgraven of Labyad (met respect).
Vind ik leuk
Junayd22 +44
maandag 25 maart 2019 om 16:49
Ik zie hem liever 2 of 3 jaar bij Arsenal ofzo. Ter stegen ga je het nooit van winnen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:49
Kan hij daar lekker gaan banken en het met wat bekerwedstrijdjes doen gevalletje Jasper denk ik
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:50
Rot nou eens op man met die kut club uit Catalonie. Echt,ik vind het zo jammer dat we niet Barcelona geloot hebben en ze uit de CL kunnen knikkeren, ik ben echt helemaal klaar met die tyfus club die al heel het seizoen lang al onze spelers gek maakt en continue onze shine proberen te stelen door te pronken met ons resultaat tegen Madrid.
Vind ik leuk
pvdsmissen +1040
maandag 25 maart 2019 om 16:57
Hahaha blijf lekker dromen man, Barca is echt nog een maat groter dan Ajax hoor.
En jij gelooft alles wat roddelbladen zeggen ofwat? Dan kan je jezelf wel heel druk gaan maken om niks!
En jullie shine stelen???? Barca wint 9 vd 10x van Real dus weet niet wat je lult?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:52
Barca wint helemaal niet 9 van de 10 keer van Real, dus je lult zelf vooral slap uit je nek. Waar ik op doel is dat ze bij Barca Frenkie vroegen voor hun Real uit te schakelen en nadat dit gebeurde claimde Barcelona min of meer ons succes, zij hadden ons de sleutels van Bernabeu gegeven en het was hun Frenkie die Modric dolde.

Maar goed, je bent een trol, dat is wel duidelijk.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:08
Hahahahah Barca claimt jullie succes? Hoe claimen ze jullie 'succes'? Madrid is genoeg vernederd door Barca afgelopen jaren en dit jaar al helemaal. En dan durf je nog te zeggen dat die andere persoon een troll is.

Wat Barca tegen Frenkie zei toen des tijds is compleet normaal. Ze wenste hem succes tegen madrid en zeiden van win van ze. Als je denkt dat een artikel als dit al je spelers gek maakt, dan ben ik blij dat je nog niet in de echte wereld zit. Denk je dat Barca als enige contact opzoekt over de ligt, frenkie en etc? Onderhandelen doe je van te voren zodat je niet telaat bent in de zomerperiode. Gelukkig ben jij dan ook geen profvoetballer, want zo te zien zou er echt een steekje los gaan bij jou als je al niet tegen een artikel van vp kan
Vind ik leuk
pvdsmissen +1040
maandag 25 maart 2019 om 19:33
Mee eens Visca, gefrustreerd mannetje is het zo te lezen. Meer kan ik er niet van maken.
En op basis waarvan hij me dan een troll noemt snap ik niet? Blijkbaar mag je mr droeftoeter niet tegenspreken.
Blij dat er nog normale mensen zoals jou op vp waar je normaal mee can discusierren! Jij snapt het ook zo te zien :) ben je allang Barca fan trouwens?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:31
Hahahaha dat heb je helaas vaak met zulke mensen

Jaaa al sinds ik me voetbal kan herinneren kijk ik al naar Barcelona. Me ouwe heer is Barca fan en als klein kind hecht je er toch waarde aan als je een club elke week ziet spelen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:46
Zeker, in alles doen ze dat op dit moment. Welke andere club was er zo bezig met die wedstrijd tegen Real? geen enkele, de geluiden uit Barcelona waren direct dat zij ons de sleutels van hun trainingsveld in Madrid hadden gegeven, daarmee betrek je dus jezelf in die situatie.

Tevens wordt te pas en te onpas geroepen dat onze spelers het Barcelona DNA zouden hebben, als je de geschiedenis kent weet je wat een onzin dat is, want Barcelona heeft het Ajax DNA en dus geef je geen eerlijke uitleg van de situatie.

En ja, de ene na de andere opmerking van die kut voorzitter van jullie over onze spelers dit seizoen, rot op man dwaas, als je zo graag een samenwerking wilt moet je vooral ons seizoen proberen te verstoren door onze spelers stuk voor stuk gek te maken.

Het was zogenaamd ook Barca's Frenkie die Madrids Modric (voetballer van het jaar) gek had gespeeld en Frenkie had Madrid voor Barcelona uitgeschakeld.

Nee joh, lekker boter op je hoofd blijven smeren knul...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:51
1e alinea: Waar in godsnaam heb jij het nou over? Denk je dat iedereen bij Barca niks anders te doen heeft dan alleen aan ajax te denken? Dat ze slapeloze nachten hebben gehad voor aanvang van de wedstrijd? Barcelona gaf jullie de sleutels? Jij denkt dat Barcelona het recht heeft om iemands anders veld uit te lenen en jij denkt dat barcelona 'sleutels' heeft voor toegang tot zulke velden? Sowieso waren ze er al in het weekend meteen vandoor. Na de wedstrijd.

2e alinea: Als je de geschiedenis zou kennen en een klein beetje verstand zou hebben, dan weet je wat ze bedoelen met het Barca DNA. Het barca DNA duidt op het spel van Barca. Ik weet niet hoe jij dit een strijd probeert te maken tussen Ajax. Wederom iets waar nergens op slaat. Ze zeggen dat frenkie het barca dna heeft, omdat die hetzelfde soort spel al speelt als hoe Barca al een hele lange tijd speelt.

3e alinea: Weet jij hoe transfers ten werk gaan? Denk jij nou serieus dat Barca de enige club is die contact heeft opgezocht? Het is enorm belangrijk dat ze vroeg zijn bij de onderhandelingen, want je zag al dat Psg en city een bod hadden gedaan op Frenkie. Natuurlijk houdt de voorzitter zich nu al bezig met het regelen van transfers

4e alinea: Dus jij denkt dat omdat Frenkie naar Barca gaat, dat barca real uit de cl heeft geknikkerd? Zie je zelf ook in hoe ongelofelijk onwaardig dit klinkt? Het was totaal niet Barca die Madrid heeft uitgeschakeld en dat heeft NIEMAND ook gezegd. Denk je dat de voorzitter nu naar een meeting gaat en gaat zeggen dat Barcelona madrid heeft uitgeschakeld. Dat is allemaal onzin en je moet beter kijken wie wat zegt. Misschien zal de media hebben gezegd dat ajax met een toekomstige barca speler heeft gewonnen, maar de voorzitter niet. Netals hoe Vp altijd ajax overal erbij trekt. Moet ik dan zomaar zeggen dat Ajax een vieze club is en allemaal.bullshit zeggen dat niet door de club zelf is gezegd of gedaan?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:47
PS. Madrid is genoeg vernederd? 4 CL's in de laatste 5 jaar, ze lachen zich helemaal scheel om die onnozele figuren uit Barcelona die hun succesvolle formule overboard hebben gegooid waarmee ze de wereld domineerde, zodat Madrid die dominantie over kon nemen....

De domheid in Barcelona schiet door het dak!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:54
Succesvolle formule is niet overboard, wel succesvolle trainers. Natuurlijk zou het voetbal nieg meer hetzelfde zijn als toen onder Guardiola, want alleen guardiola kan daar voor zorgen. Het is een formule voor verschillende variabelen

Ik heb het over Barca die Real vernederd en dat hebben ze zeker gedaan in de afgelopen jaren. Je kan wel de prijzen opnoemen, maar dat veranderd niks aan het feit dat Barca ze dit seizoen uit de beker heeft geknikkerd, thuis met 5-1 won en ook uit van ze won
Vind ik leuk
pvdsmissen +1040
maandag 25 maart 2019 om 19:30
Een trol hahaha, check maar met iedereen op Vp en je zal merken dat dit niet zo is. Geef enkel inhoudelijke comments en ga niet andermans clubs afzeiken. Als Real bv beter is als Barca dan kom ik daar ook gewoon eerlijk voor uit als Barcelona fan
jij bent eerder een gefrustreerd mannetje zo te lezen!

En Barca wint inderdaad 9 vd 10 keer van Real, pak je statistieken maar erbij van de afgelopen 10 jaar en je zal dit zien. Ook dit seizoen al weer 3x van ze gewonnen en 1 gelijk in de beker dan.

En als Barca dat toch voor de grap zegt tegen Frenkie wat is daar mis mee, is toch alleen maar mooi. Jij moet eens niet alles zo serieus nemen man, pfff wat zal jij een zwaar leven hebben als je jezelf hier druk over maakt
Vind ik leuk
jari11 +5193
maandag 25 maart 2019 om 16:50
Verkoop anders gewoon heel de club. Snap dat het lastig is om spelers te houden, maar ben er nou wel een keertje klaar mee elke dag. ( ja ik kan het ook niet lezen weet ik) volgend jaar lekker 300 mil en met de a1 spelen en een paar aankopen die weer moeten wennen, joepie!!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:55
Het zijn die tering honden in Spanje die continue bezig zijn met onze club te kopieren, leeg te roven en vervolgens hun eigen stempel erop te plakken alsof het authentiek Spaans/Catalaans is.

Als Overmars even zijn ballen op tafel legt dan zegt ie gewoon tegen die lul van een voorzitter dat hij moet opzouten met zijn onrust stokerij en gekmakerij van onze spelers.

Ik zie ook helemaal niks in een samenwerking, Ajax kan daar helemaal niks mee winnen, het is louter zodat Barcelona een voorsprongetje kan krijgen op de koop van onze spelers.

Talent heeft Barcelona namelijk niet, Ajax heeft zelf talent zat en moet absoluut geen talenten van BArca gaan huren. Financieel zijn we inmiddels ook in staat spelers naar Amsterdam te halen en te laten rijpen die we voorheen misschien net niet konden halen (financieel en qua status die nu toeneemt door de EL finale en CL kwartfinale).

Nee, Ajax moet lekker op eigen benen blijven staan en die Catalanen achteraan in de rij laten aansluiten, die club is niks meer de club die het was onder Laporta. Ordinaire koopclub zonder fatsoensnormen.

Mes un Club zeggen ze toch? Jaja, daarom zitten er louter toeristen op de tribune, omdat de echte fans het niet meer kunnen betalen... Nee, echt meer dan een club....
Vind ik leuk
Och jeh +2572
maandag 25 maart 2019 om 17:03
Més que un club
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:43
een spreuk zonder inhoud tegenwoordig, iedere rasechte catalaan kan zich toch niet meer identificeren met een groep overbetaalde multimiljoenairs (spoedig miljardairs) die ook nog eens stuk voor stuk de belasting tillen?
Vind ik leuk
jari11 +5193
maandag 25 maart 2019 om 17:06
Ik ben het voor het grootste gedeelte met je eens. Feit is alleen dat wij nooit meer aan Barca kunnen tippen, de verhoudingen zijn compleet scheef. Kwartfinale CL is ook een momentopname ben ik bang.. maar ik laat me graag verrassen!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 17:19]
Vind ik leuk
John Garp +5335
maandag 25 maart 2019 om 17:09
'maar ik laat me graag verassen!'
Je laat je graag cremeren?
Vind ik leuk
jari11 +5193
maandag 25 maart 2019 om 17:19
Haha oeps
Vind ik leuk
1+1= +865
maandag 25 maart 2019 om 18:48
Dat kan hij toch willen ?
Jari geeft geen datum of jaar aan Maar kan dit gewoon willen😉
Vind ik leuk
Koekie1970 +1813
maandag 25 maart 2019 om 17:13
Wanneer en hoe laat moeten we ons melden bij het Crematorium?
Vind ik leuk
1+1= +865
maandag 25 maart 2019 om 18:49
Heb je trek in koffie met cake?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:44
Geloof ik niet in, Spanje is een bom die op barsten staat, financieel ligt het land al lange tijd op zijn gat. Die gaan een crisis tegemoet waar je bang van wordt.

Wij gaan er wel komen met onze Nederlandse nuchterheid, niks is nu eenmaal zal en zal dus ook niet zomaar zo blijven, de wereld veranderd continue en ik geloof er heilig in dat de gemanipuleerde dominantie van Spanje (jarenlang zwaar oneerlijk de tv gelden verdeeld) er spoedig op zit .
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2590
maandag 25 maart 2019 om 17:27
Rustig joh "Bal op het dak"
Misschien pleurt Spanje straks heel Catalonië uit Spanje.
Dan is het een eigen land. Niet binnen de EU en wordt Barça een amateur club.
Jouw probleem ook weer opgelost.
Vind ik leuk
MN223 +1750
maandag 25 maart 2019 om 18:35
Had je ook zo’n grote mond toen Ajax Doan een plekje op de VIP-tribune aanbood? Of is dat iets heel anders?
Vind ik leuk
1+1= +865
maandag 25 maart 2019 om 18:45
Ik ben het wel met je eens dat we zeker.niet moeten gaan samenwerken met ze.
Anders willen ze onze talenten voor een appel en ei straks hebben.

Laat ze idd maar zelf opleiden maar dat "la.Masia " ligt al tijdje op zijn gat .
Cruijff is niet voor niks weggegaan bij Barça en naar Ajax vertrokken

Zolang de maffia van de UEFA alles maar toestaat bij de Europese top clubs kan de rest van de clubs zeker de aansluiting vergeten.
Vind ik leuk
Stom +727
maandag 25 maart 2019 om 17:29
Tsja Overmars kan natuurlijk een AZ-je doen en gewoon verklaar niemand meer aan Barcelona te verkopen, maar daar maakt hij natuurlijk ook geen vrienden mee bij de huidige spelers en dat maakt het ook niet gemakkelijker om nieuwe spelers aan te trekken. Moeilijke spagaat.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
maandag 25 maart 2019 om 16:51
Alleen interessant als Ajax daar weer een huurspeler voor terug krijgt om verder op te leiden voor Barcelona.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:56
Wij hebben zelf talenten, die van Barcelona zijn niet beter, niemand breekt daar nog door.

En Ajax moet niet opleiden voor Barcelona, we zijn geen filiaal van hun, de realiteit is juist andersom, zij jatten en kopieren alles van ons, dus dat maakt hun eerder een filiaal van ons.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 16:52
Als Onana niet gaan niet op die leeftijd want dan moet je spelen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:54
Stuur Jasper maar retour !
Kan hij een stap terug doen om er later weer 2 vooruit te doen.
Daarna komt onze eigen kweek El Maachi de boel overnemen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:55
Strikje erom en snel weg met die one season wonder
Vind ik leuk
Snappi +312
maandag 25 maart 2019 om 16:57
Vervanger voor Cillessen? Nou denk niet dat een jonge keeper ambitie heeft om cillessen te vervangen. Die moet ergens naartoe waar hij eerste keeper kan worden.
Vind ik leuk
Linke loe +2354
maandag 25 maart 2019 om 16:58
Zou het echt mega dom vinden van Onana als hij dat doet..hij komt dan op de bank te zitten..beter blijft hij bij ons en gaat over 2 jaar een keer weg
Vind ik leuk
3-0achter +1529
maandag 25 maart 2019 om 16:58
Onana voor Cillissen + 15 miljoen. Zou een goede deal voor Ajax zijn en goed voor Oranje. Jesper komt zo weer aan spelen toe.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:14
Qua geld wel, qua niveau niet
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 17:01
Als onana wil spelen zou ik niet naar Barca gaan.
Vind ik leuk
ajaxdev +681
maandag 25 maart 2019 om 17:02
Niet zo handig van Onana terug te gaan naar Barcelona. Komt daar niet aan het spelen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:06
Eerlijk is eerlijk, heeft Barca geen ambities meer? Wordt Ajax 2.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:06
Onana erin Cilissen er voor terug prima deal + 20 miljoen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30182
maandag 25 maart 2019 om 17:11
Ruildealtje met Cillissen in de maak? Bestw vooe alle partijen. Al gaat Onana niet ter Stegen uir de basis spelen, net als Cillissen..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:22
Van 1ste keeper naar 2e keeper,ik zal het nooit begrijpen!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:54
Onana wil geen nummer 2 zijn. Dan had hij wel bij Barcelona gebleven.
Vind ik leuk
yabba1000 +1335
maandag 25 maart 2019 om 18:24
Is 45 niet erg veel? Oprechte vraag trouwens
Vind ik leuk
pdavie +697
maandag 25 maart 2019 om 18:50
Wat een mooie club dat Barca! Genieten man om naar te kijken.Mes Que un Club...
Vind ik leuk
Hazelnoot +186
maandag 25 maart 2019 om 22:31
Lekker op de bank, dat Barça voor een middelmatige keeper komt. Ongelooflijk triest.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:09
Niet doen onana, in de voetsporen van Jasper dan zit je op de bank lekker blijven dan weet je zeker dat je speel 👌
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws