Het PSV van 2019/20: zeven spelers weg, voorhoede volledig op de schop

Het PSV van 2019/20: zeven spelers weg, voorhoede volledig op de schop

Gepubliceerd: vrijdag 12 april 2019 om 10:00vr 12-04-2019 om 10:00

Laatste update: vrijdag 12 april 2019 om 10:09vr 12-04-2019 om 10:09

De selectie van PSV lijkt in de zomer een grote metamorfose te ondergaan. Diverse dragende krachten azen op een transfer en een aantal bankzitters lijkt bezig aan de laatste weken in Eindhoven. Wat blijft er komend seizoen eigenlijk over van de huidige spelersgroep van PSV? VoetbalPrimeur maakt de balans op.

Op transfervlak bleef het afgelopen zomer relatief rustig in Eindhoven. Van het elftal dat in mei de 24e landstitel uit de clubhistorie veroverde, werden alleen basiskrachten Santiago Arias en Joshua Brenet voor miljoenenbedragen verkocht. De terugkeer van huurling Marco van Ginkel naar Chelsea was ingecalculeerd. Alles wijst erop dat de naderende transferwindow véél onstuimiger wordt. PSV zou in september zomaar met een volledig nieuwe voorhoede kunnen aantreden. VoetbalPrimeur liep de selectie van trainer Mark van Bommel na en velde een oordeel over 26 spelers. Wie blijft, wie verkast? 

Keepers 

Jeroen Zoet -  Afgelopen zomer werd Zoet (28) al gelinkt aan een vertrek. De 28-jarige doelman bleef en tekende in juli zelfs voor twee jaar bij. Na een prima seizoen is er ongetwijfeld belangstelling voor de goalie. Met de aan VVV-Venlo verhuurde Lars Unnerstall heeft PSV de opvolger van Zoet in principe al in huis. VRAAGTEKEN

Eloy Room - De samenwerking tussen PSV en Room, die over een aflopend contract beschikt, komt na dit seizoen ten einde. De reservedoelman wil graag wekelijks in actie komen. VERTREKT

Yanick van Osch - Van Osch raakte in januari geblesseerd aan zijn knie. Het contract van doelman liep in de zomer af, maar PSV heeft vertrouwen in hem en lichtte een eenzijdige optie. Van Osch kan in alle rust werken aan zijn herstel. BLIJFT

Verdedigers

Aziz Behich - Een van de grote transferflops van dit seizoen. Alles wijst erop dat de mislukte back al na één seizoen weer vertrekt. Met name vanuit Turkije zou er belangstelling zijn voor Behich. VERTREKT

Nick Viergever - Viergever kent een prima debuutseizoen in Eindhoven en ligt nog vast tot medio 2022. Hij gaat hoogstwaarschijnlijk nergens heen. BLIJFT

Daniel Schwaab - Wie wél afkoerst op een exit, is de defensieve partner van Viergever. Het aflopende contract van Schwaab is nog altijd niet verlengd. Dat is een teken aan de wand. Onduideljk is of Schwaab zélf mikt op een nieuw avontuur of PSV niet verder wil met de ervaren Duitser. VERTREKT


Angelino - De opvolger van Brenet doet het uitstekend in Brabant. Ook hij blijft nog zeker één jaar hangen, voorspellen wij. BLIJFT

Trent Sainsbury - Afgelopen zomer werd Sainsbury, net als Behich een bekende van Mark van Bommel, transfervrij ingelijfd. Hij tekende voor drie jaar. Het naderende vertrek van Schwaab biedt perspectief voor de international van Australië. BLIJFT

Armando Obispo (niet op de afbeelding) -  Tijdens de afgelopen transferperiodes werd er telkens gespeculeerd over een mogelijke verhuur van Obispo. De potentie van de jonge verdediger is bekend in Eindhoven en omstreken, maar wordt het niet eens tijd voor een doorbraak? Misschien kan Obispo in de zomer alsnog verhuurd worden om elders ervaring op te doen. VRAAGTEKEN

Denzel Dumfries - Net als Angelino is Dumfries een revelatie gebleken. De rechtsback knokte zich na zijn overstap van sc Heerenveen naar PSV direct in de basis en schopte het zelfs tot Oranje. Buitenlandse ploegen hebben Dumfries ongetwijfeld op de korrel, maar nu wéér een transfer lijkt wat te gehaast. BLIJFT

Middenvelders

Jorrit Hendrix - De stille kracht van PSV werd in 2018 een paar keer genoemd bij enkele Italiaanse ploegen. Nu is het oorverdovend stil rondom Hendrix. In januari tekende het kind van de club bij tot 2021. BLIJFT

Dante Rigo (niet op de afbeelding) - Begin april werd bekend dat een optie in het aflopende contract van Rigo is gelicht. Komend seizoen moet de jonge Belg het laten zien. BLIJFT

Pablo Rosario - Net als Dumfries maakte Rosario dit seizoen zijn debuut in Oranje. De 22-jarige middenvelder werd onlangs beloond voor zijn ontwikkeling met een nieuw, opgewaardeerd contract. Rosario ligt nu tot de zomer van 2023 vast bij PSV. BLIJFT


Gastón Pereiro - Omdat het contract van Pereiro in 2020 afloopt en een nieuwe verbintenis blijkbaar niet bespreekbaar is voor de Uruguayaan en zijn management, is PSV komende zomer gedwongen om hem te verkopen. Pereiro was dit seizoen goed voor tien treffers en zes assists in de Eredivisie. VERTREKT

Bart Ramselaar - Nóg een seizoen zonder voetbal op het hoogste niveau zou funest zijn voor de loopbaan van de 22-jarige Ramselaar. Hij móet gaan spelen. Probleem: de middenvelder ligt nog tot 2021 vast bij PSV. Grote vraag is wat voor transfersom technisch manager John de Jong verlangt voor Ramselaar. Een (te) hoge vraagprijs zou een afscheid kunnen dwarsbomen. VERTREKT

Erick Gutiérrez -De verwachtingen waren hoog toen Gutiérrez, Mexicaans international en boezemvriend van Hirving Lozano, in augustus werd gepresenteerd in Eindhoven. Acht maanden later overheerst teleurstelling. Guti komt amper aan de bak en inmiddels rijst de vraag op Van Bommel het überhaupt wel ziet zitten in de middenvelder. VRAAGTEKEN

Ryan Thomas - Vrijwel direct na zijn overstap van PEC Zwolle naar PSV raakte Thomas zwaargeblesseerd. Voor de Nieuw-Zeelander zat 2018/19 er al op voordat het goed en wel begonnen was. Bij de start van het nieuwe seizoen moet Thomas (24) er weer staan. BLIJFT

Michal Sadilek - Eén van de talenten die dit jaar vanuit Jong PSV is doorgestroomd naar het eerste elftal. Sadilek stond al een aantal keer in de basis. Van Bommel is enthousiast over de Tsjechische controleur. BLIJFT


Mauro Júnior - Vorig seizoen maakte de inmiddels negentienjarige Júnior vijftien keer zijn opwachting in de Eredivisie. Van Bommel gunde de Braziliaan slechts vier invalbeurten. Een verhuur aan een subtopper of middenmoter uit de Eredivisie zou wellicht interessant kunnen zijn voor Júnior, zeker gezien de grote concurrentie op het middenveld. VRAAGTEKEN

Mohamed Ihattaren - Hét toptalent van PSV. Tal van Europese topclubs hadden belangstelling voor Ihattaren, maar de stilist besloot in het Philips Stadion te blijven en zijn contract te verlengen. Komend seizoen kan zíjn jaar gaan worden. BLIJFT

Aanvallers

Donyell Malen - Liefst 24 keer viel Malen (20) dit seizoen in bij PSV. De supersub van Van Bommel hoopt na de zomer waarschijnlijk op iets meer speeltijd en basisplaatsen. Het vertrek van andere aanvallers biedt mogelijkheden voor de pijlsnelle aanvaller. BLIJFT

Steven Bergwijn - Clubs uit Duitsland, Engeland en Italië volgen de verrichtingen van Bergwijn op de voet. Een vertrek naar het buitenland ligt voor de hand. PSV verlangt naar verluidt zo'n 35 à 40 miljoen euro voor de Oranje-international. VERTREKT

Cody Gakpo - Toptransfers van een aantal andere spelers moeten gaan leiden tot meer speeltijd voor Gakpo. De tiener scoort dit seizoen aan de lopende band namens Jong PSV en maakte in februari zijn eerste doelpunt in de Eredivisie. De club verwacht veel van hem. BLIJFT


Luuk de Jong - Onder meer Bordeaux en Club América toonden in 2018 concrete belangstelling voor De Jong. De aanvoerder en huidig topscorer van de Eredivisie besloot PSV trouw te blijven. Is na vijf succesvolle seizoenen in Eindhoven alsnog het moment aangebroken voor een nieuw avontuur over de grens? VRAAGTEKEN

Maxi Romero - We zouden bijna vergeten dat PSV in 2018 ruim elf miljoen euro betaalde voor Romero. De Argentijnse spits (20) vervalt sindsdien van de ene in de andere blessure. Gaat Romero überhaupt ooit nog doorbreken? Zijn contract loopt nog vier jaar door. VRAAGTEKEN

Hirving Lozano - Net als Bergwijn is ook Lozano toe aan een stap hogerop. Chucky staat volgens diverse media in de belangstelling van ploegen uit de Premier League en de Serie A. PSV gaat tientallen miljoenen verdienen aan de international van Mexico. VERTREKT

Wie gaat en wie blijft? Welke spelers moet PSV sowieso laten gaan? Deel het in de comments! 

Lees ook: De Ajax-selectie van komend seizoen: na Frenkie nog zes spelers richting exit

Lees ook: Het Feyenoord van Stam: wie blijft, wie moet weg, welke spelers vertrekken?

Poll

Wie moet er zeker nog een jaar in Eindhoven blijven?

(3911 stemmen)

Plaats een reactie

Biennie +3199
vrijdag 12 april 2019 om 10:04
5 spelers van psv= 1 ajax speler.
Lucia de jong levert miss 10 miljoen op. Lana Lozano misschien 30 als het meezit, het enige ajax product levert zoals het merk bekent staat ook 40+- op. En dan nog die veredelde darter in de goal als je die voor 50 kg frikandellen de deur uit krijgt zijn ze in Noord Belgie al blij.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +25510
vrijdag 12 april 2019 om 10:05
En ik dacht dat Ajax veel spelers moest vervangen ....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 10:06]
Vind ik leuk
Biennie +3199
vrijdag 12 april 2019 om 10:07
Een neerwaartse upgrade noemen we dat ;)
Vind ik leuk
leozao +2565
vrijdag 12 april 2019 om 10:24
Downgrade
Vind ik leuk
Biennie +3199
vrijdag 12 april 2019 om 14:04
Dat klinkt zo negatief.
Vind ik leuk
Mario 1 +2826
vrijdag 12 april 2019 om 18:27
Ik vind dat er veel vrouwen verstand hebben van voetbal Bertha , maar jij snapt er niet veel van🤣🤣
Vind ik leuk
PRICE +6759
vrijdag 12 april 2019 om 10:14
Het is allemaal nog maar als,... We gaan 't zien.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +25510
vrijdag 12 april 2019 om 10:20
Dat is het bij Ajax ook, op Frenkie na.

Ik moet nog zien hoe het allemaal loopt.

Ik vind het ook nog te vroeg voor de fans om hier deuk mee bezig te zijn.

Eerst maar eens zien wie er kampioen wordt.
Vind ik leuk
Always PSV +17362
vrijdag 12 april 2019 om 11:51
Precies Mino, eerst een mooi competitieslot afwerken. PSV is zo slecht dat ze bovenaan staan!!!
Achter de schermen is elke club bezig met volgend seizoen. Er dient ook doorgeselecteerd te worden, er gaan spelers weg. Volgend jaar een mix van jeugd en ervaren spelers. Ook volgend seizoen verwacht ik een titelstrijd tussen PSV en Ajax. Ook al heeft PSV een bar slechte selectie volgens de vele "kenners" hier;)
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +25510
vrijdag 12 april 2019 om 12:00
het wordt rete-spannend!
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 12:05
Psv staat niet meer boven aan....
Vind ik leuk
mcmodd +28602
vrijdag 12 april 2019 om 16:05
Zeg pennelikker Schuitema, ze staan gewoon bovenaan hoor, net als Ajax. Pas op de laatste dag van de competitie, als ze dan nog ****** gelijk staan ******, je ziet: gelijk staan, kun je naar het doelsaldo kijken.
Wie dan kampioen wordt maakt me niet uit, wat hier soms voor onzin wordt uitgekraamd maakt me wel uit. Verpissen doe je maar met je vriendjes in de plaats waar je vandaan komt, voor mij ben je dan de plaatselijke kampioen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 10:14
Ook zo genoten van ado-Utrecht??
Vind ik leuk
mcmodd +28602
zaterdag 13 april 2019 om 12:49
Ja, vooral van ADO, dat zijn toekomstige wereldkampioenen, echt waar.
Vind ik leuk
Don en Ad +595
zaterdag 13 april 2019 om 03:12
Hoi Ronald! Wat leuk dat ik je nu hier tegenkom!

Groetjes, tante Wilma.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 11:13
Hoi oud-tante Wilma, hoe gaat het met u?

Groetjes Marcel.
Vind ik leuk
Suck r +1004
vrijdag 12 april 2019 om 13:18
Stonden bovenaan bedoel je.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:28
ajax staat bovenaan, psv is de nummer 2
Vind ik leuk
Always PSV +17362
vrijdag 12 april 2019 om 13:36
Nog wel😉
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:28
ghehe😁 hopelijk blijft de stand een keer in het voordeel van ajax tot t einde van het seizoen zou leuk zijn👌
Vind ik leuk
Always PSV +17362
vrijdag 12 april 2019 om 14:31
Voor jullie wel! Nu zijn wij de jager en jullie de prooi. Druk op de ketel!
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:50
hahah jep! Hopelijk tot de laatste speeldag spannend.
Vind ik leuk
1+1= +840
vrijdag 12 april 2019 om 15:08
Ja maar als je eerlijk bent en je heb het hele seizoen 2e gestaan en 5 wedstrijden voor het einde 1e ,denk je dan dat je je opgejaagd voelt
Of zou je denken hehe eindelijk 1e over mijn lijk maar dit geven we niet meer uit handen
Wat denk jezelf?

Het enige wat nog Ajax op kan breken is het drukke programma

En idd het blijft waarschijnlijk spannend tot de laatste ronde
We gaan het zien
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 15:10]
Vind ik leuk
davincie +41
vrijdag 12 april 2019 om 20:27
Ik vindt dat Psv de laatste pot niet met meer dan 5 doelpunten verschil mag verliezen genoeg spanning... maar daar zullen sommigen wel weer anders over denken...
Vind ik leuk
Wilveld +291
vrijdag 12 april 2019 om 18:32
zie liever een scenario net als 2 jaar geleden
Vind ik leuk
Don en Ad +595
zaterdag 13 april 2019 om 03:13
Wat gebeurde er in 2017?
Vind ik leuk
davincie +41
zaterdag 13 april 2019 om 13:27
In 2017 zaten Don en Ad op een hotelkamer
Vind ik leuk
FRChamp +2423
vrijdag 12 april 2019 om 10:43
Gehele top 3 gaat een metamorfose tegemoet.
Vind ik leuk
Suck r +1004
vrijdag 12 april 2019 om 13:19
We hebben in Nederland slechts een top 2 helaas. Zou leuk zijn als Feyenoord weer een beetje zou kunnen aanhaken.
Vind ik leuk
FRChamp +2423
vrijdag 12 april 2019 om 13:28
Met het algemene resultatenlijst is Feyenoord zelfs de beste topclub van Nederland.
Vind ik leuk
Suck r +1004
vrijdag 12 april 2019 om 13:35
Prima, ik waardeer je optimisme.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:06
Hoe dat zo dan ??
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:55
De algemene resultatenlijst?

Welke? laat zien!

Ik kan me er weinig bij voorstellen, zal wel in 010 gemaakt zijn
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 11:28
Ja zowel ajax psv en az
Vind ik leuk
FRChamp +2423
zaterdag 13 april 2019 om 12:20
Feyenoord, Feyenoord, Feyenoord🙌
Vind ik leuk
Wijndalum +1027
vrijdag 12 april 2019 om 10:53
Conclusie, Feyenoord kampioen 19/20. Knipoog
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:55
3019/20 ?
Vind ik leuk
davincie +41
vrijdag 12 april 2019 om 20:30
uit de mond van Wijnaldum klinkt dat niet lekker...
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:21
Ajax moet niks, Ajax kan spelers aan hun contract houden omdat het geld zat heeft en zelfs kan kopen wat ze willen. Overmars heeft de selectie voor volgend seizoen al bijna klaar waar PSV nog moet beginnen.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +25510
vrijdag 12 april 2019 om 11:22
Nou ... is dat zo ... volgens mij heeft Overmars gezegd dat er max 5 mogen vertrekken.

Dat vind ik best veel ...
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:40
Dat er 5 mogen vertrekken wil niet zeggen dat ze vertrekken.

Overmars zegt ook over Neres en Tagliafigo dat ze blijven of er moeten onverantwoorde bedragen worden geboden. Neres zal elke wedstrijd in de CL 10 miljoen duurder worden en dat geldt ook voor Tagliafigo, waar ze eerder rond de 45 miljoen moesten opbrengen zal dat nu 70/75 miljoen zijn. Ziyech kostte 35/40 miljoen nu meerdere clubs hem willen en Ajax presteert in Europa gaat ook die prijs automatisch omhoog en wil Bayern inmiddels 50 miljoen voor hem betalen.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +25510
vrijdag 12 april 2019 om 11:58
We zijn het eens -> ik ben wel bang dat er uiteindelijk vertrekken maar hopelijk gaat het meevallen!
Vind ik leuk
offtopic +535
vrijdag 12 april 2019 om 12:38
70-75 miljoen.. Iets te vroeg begonnen aan de pils vandaag?
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:57
Na 12 uur mag het toch?
Vind ik leuk
offtopic +535
vrijdag 12 april 2019 om 15:02
Als je Feyenoord supporter bent doorgaans wel gezien het gebrek aan werkverplichtingen
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
vrijdag 12 april 2019 om 16:01
Begint hij weer met zijn na elke CL 10 miljoen duurder hahaha jij bent echt getikt man ...
Vind ik leuk
1+1= +840
vrijdag 12 april 2019 om 23:12
Klopt helemaal tarcotsira het moet 15milj zijn
Vind ik leuk
1+1= +840
vrijdag 12 april 2019 om 15:19
Als Marczijn poot stijf houd en niet teveel spelers laat gaan staan de aankomende jaren garant voor kampioenschappen.
Dus ook championsleage .
Als hij afspraken weet te maken met Nico ,Neres,cd Beek en misschien Tadic zie ik de toekomst rooskleurig tegemoet.

Voor PSV zal dit moeilijk worden schat ik in .
Maar iedereen is gebaat bij een sterkere competitie dus hoop ik ook dat Feyenoord en AZ stappen kunnen maken.
Maar niet teveel natuurlijk😉
Vind ik leuk
Wilveld +291
vrijdag 12 april 2019 om 18:34
speler kan ook een rechtzaak aanspannen ivm sterke verbetering van zijn salaris.
Vind ik leuk
1+1= +840
vrijdag 12 april 2019 om 23:01
Daar heb je wel een punt
Misschien moet dit veranderen ?
Ik moet zeggen mijn club heeft van deze regel wel.eens gebruik van gemaakt .
Maar eigenlijk moet dit niet kunnen .
Zo kunnen spelers altijd onder hun Kontrakt uit
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 23:08]
Vind ik leuk
Freddyst +478
vrijdag 12 april 2019 om 11:33
Het verschil met Ajax spelers is gewoon zo dat er bij PSV 1 speler is die ze gaan missen misschien, de rest is ver onder het niveau voor toppers.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 12:08
Inderdaad, complete leegloop in Eindhoven
Vind ik leuk
dhrwobo +45681
vrijdag 12 april 2019 om 13:34
Hahaha, bullshit, maar bepaalde posities goed doorselecteren is alleen maar ten gunste van PSV. We hebben voor de meesten al nieuwe jongens klaar staan, dus dat is zeer positief. Jongens die al gewend zijn met elkaar te trainen en te spelen. Dat zal volgend seizoen in ieder geval een stapje voor zijn. Bij Ajax vertrekken misschien 5-6 basisspelers die ze vervangen met nieuwe aankopen, dat is altijd afwachten hoe dat inpast en dat kost altijd tijd.
Vind ik leuk
020west +547
vrijdag 12 april 2019 om 13:11
Zonder neerbuigend te willen doen over onze plattekar-bereiders...de PSV-ers die vertrekken zijn vrij makkelijk te vervangen: Schwaab is dertien in een dozijn (misschien kunnen ze Schuurs een jaartje huren ;)?) en Malen en Gakpo kunnen Bergwijn en Lozano vervangen. Bij Ajax is het gat dat Frenkie, De Ligt, Ziyech etc achter laten een stuk groter
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 13:12]
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +25510
vrijdag 12 april 2019 om 13:20
Bergwijn en Lozano laten ook wel een geoot gat hoor. Zeker als ook Lucky Luuk vertrekt dan hebben ze echt wel een probleem dat met die 2 jeugdige spelers niet zo maar kan worden opgevangen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:07
Waarom vergelijken met Ajax?
Vind ik leuk
Biennie +3199
vrijdag 12 april 2019 om 10:07
Moet wat doen nu ik ziek ben vandaag, saai in bed liggen is ook zo vermoeiend
Vind ik leuk
3Bier +15522
vrijdag 12 april 2019 om 10:14
Dan maar trollen? Gewoon uitloggen en je rust pakken. Is voor iedereen beter
Vind ik leuk
LuckyLuuk +341
vrijdag 12 april 2019 om 10:27
Pak lekker je lego blokjes en laat mensen met normaal verstand ff met rust....misschien is er nog plek voor je bij de plaatslelijke kermisattractie....kleuter...
Vind ik leuk
AZVork +2980
vrijdag 12 april 2019 om 10:38
Hoop niet dat je iets ernstigs hebt. Maar met griep kan je gewoon aan het werk hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:11
Ja lekker al je collega's aansteken. Top.
Vind ik leuk
AZVork +2980
vrijdag 12 april 2019 om 11:48
Hier noemen we het watjes. Hebben ook een super laag ziekteverzuim. En oh ja voordat je verschijnselen hebt kun je collegas al aansteken dus deze vlieger gaat niet op. Je bent dus ook al een thuisblijver met een snotneus dus. Goed voor de maatschappij man. Zeker rond eeuwwisseling geboren? Dat gaat iig veel verklaren.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:57
Aannames alom. Ook ver daarvoor geboren. Echter is de een zijn verkoudheid een ander zijn bronchitis. Heeft niet veel met watjes te maken. Meer met micro-biologie en medicijnen waar jij waarschijnlijk ook al volledig in thuis bent.

Een collega die gewoon lekker de hele dag in je gezicht zit te blaffen is gewoon een smerige aso. Is ook geen watje als hij op zijn hoogtepunt thuisblijft maar gewoon een goede collega. Kan in de meeste functies toch bijna alles via thuis doen tegenwoordig.

Waarschijnlijk een geweldig werkklimaat ook bij jullie verder.
Vind ik leuk
AZVork +2980
vrijdag 12 april 2019 om 12:35
Ja hier wel. Houden niet van aanstellers
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 12:36]
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 12:12
Wat een aanname en nogal dom om te zeggen dat je met een griep gewoon kunt werken. Met griep kan het voorkomen dat je er echt helemaal vanaf ligt of dat je nog redelijk kunt functioneren. Jij weet niet welke variant hij heeft. Verder ligt het ook aan je beroep of het mogelijk is om met griep te werken, of dat het zelfs wordt toegestaan. Mooi dat je een laag ziekteverzuim hebt, maar het is wat makkelijk om dergelijke stoere mannen aannames op iedereen die griep heeft los te laten
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 12:13]
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:09
Ligt er aan wat voor werk en als je echt de griep heb ben je heeeel blij met je bedje
Vind ik leuk
AZVork +2980
vrijdag 12 april 2019 om 15:23
Er is een beroep waar je ook liggend geld kan verdienen. En oke dan zal ik nog nooit griep gehad hebben denk.
Vind ik leuk
1+1= +840
vrijdag 12 april 2019 om 23:25
Het ligt idd aan je beroep en aan je instelling .
Als ondernemer ben /was ik nooit ziek en als ik niet 100 punten ben paracetamol doet wonderen en ietsje korter werken .
In loondienst is ligt dit weer anders
Dan kan je dit niet altijd verwachten van je personeel maar kan je wel heel goed zien dat de ene om een kuchje thuis blijft en de ander niet
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 23:26]
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 12:35
Jij bent al heel je leven geestelijk ziek eikel .
Types als jij moeten gewoon oprotten hier , zodat dit weer een leuke site word .
Heel dat trollenleger moeten ze deporteren naar een eiland waar geen man last van ze heeft , en dan het liefst zonder eten en water .
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:18
Precies, en als ze er eenmaal allemaal zijn snel de stop eruit trekken en nucleaire tests uitvoeren 🙌
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 16:21
Na die nucleaire tests gaat blijken dat je ze na hun dood niet in de grond kan stoppen .
Die worden naar de maan gebracht en daar verbrand .
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 12:46
Dat je er het de rest van het jaar mag blijven
Vind ik leuk
Mirkoff! +839
vrijdag 12 april 2019 om 12:48
Val dan andere mensen lastig, ipv trollen hier op de site.
Vind ik leuk
Banaan +826
vrijdag 12 april 2019 om 10:10
Ben je altijd zo kinderachtig in de ochtend of gewoon altijd? Fijn dat je in je eentje het niveau hier zo laag weet te houden. Keep it up :)

On: Ik hoop dat Obispo volgend jaar minuten gaat maken want hij kan onmogelijk zoveel minder zijn dan Viergever/Schwaab. Laat hem lekker als jong jeugdproduct de kans krijgen.
Vind ik leuk
pim4ever +1192
vrijdag 12 april 2019 om 10:31
Van Bommel kennende zal dat niet volgend seizoen al zijn..
Vind ik leuk
Wilveld +291
vrijdag 12 april 2019 om 18:36
brengt veel meer jeugd als Cocu.
Vind ik leuk
PRICE +6759
vrijdag 12 april 2019 om 10:14
Gaan wie wil gaan. Geen probleem mee. Nieuw bloed, nieuwe lichting
Vind ik leuk
RenW +5632
vrijdag 12 april 2019 om 10:16
Kwalletje
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:18
Erg typische Ajakkes fan reactie. Who cares of er dat soort bedragen worden geboden.. Je kan vast wel miljoenen neerleggen voor een elegante ferrari.. maar ook daar kan uiteindelijk een lada motor inzitten... Hoe dan ook zijn de bedragen die voor die ajakkes spelers worden geboden totaal geflipt. En ik hoop zoals ik verwacht dat die miljoenen straks achterover worden gedrukt door die arrogante ajax bestuur bobotjes want die zijn allemaal niet te vertrouwen bij 020
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:35
Ik vind zijn reactie ook onnodig, maar die van jou loopt ook niet over van enige vorm van volwassenheid.
Vind ik leuk
Persie007 +141
vrijdag 12 april 2019 om 10:47
Ken je het spreekwoord:” de pot verwijt de ketel.”? Reageer toch niet op al die provocerende kleuters en discussieer op een respectvolle en volwassen manier met elkaar.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:04
Zijn reactie zegt toch genoeg?
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 12:17
Hahaha man man, wat een zuur relaas en afgunst. Ook dat ajakkes, is dat de bijnaam voor Ajax waar je al sinds je jeugd je vrienden en omgeving mee vermoeid? De bedragen die sinds de neimar transfer worden betaald zijn overal belachelijk. Daarbij komt dat dit Ajax wel vol zit met enorme talenten die laten zien dat ze op het hoogste niveau meekunnen. Waarom zouden zij dsn niet een x bedrag waard zijn en vergelijkbare spelers in andere competities wel? Kortom, stel je niet zo aan man of zoek een andere hobby
Vind ik leuk
RGB +1931
vrijdag 12 april 2019 om 12:54
In een Ferrari zit geen Ladamotor. En de club heet Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:16
Ajakkes... kleuter.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:24
Jie bent net zo'n sukkeltje als die kwiep ,Biennie .
Als je gewoon aan je bewaarder vraagt of ie de celdeur open doet , kun je naar hem toelopen , want volgens mij zitten jullie in hetzelfde gesticht .
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:30
Gaat het niet gewoon over PSV in dit specifieke artikel?
Vind ik leuk
Hoeness +834
vrijdag 12 april 2019 om 10:41
Toch knap he dat ze met veul minder vlokken dat cluppie uit Diemen zuid zo moeilijk maken..
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1112
vrijdag 12 april 2019 om 10:44
Was getekend Bientje
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
vrijdag 12 april 2019 om 11:08
Unnerstall

Dumfries --- Letchert --- Viergever ---- Angelino

Rosario ----- Guti ------------- Sadilek

Malen -------- V. Jansen -------- Gakpo
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:42
Doe maar Lammers/piroe ipv janssen. Janssen moet je wss huren of veel voor betalen en hij mist wedstrijdritme. Lijkt me de moeite niet waard. Letchert is wel een goeie optie vind ik. Hoop ook dat van Bommel Guti een Kans gaat geven, maar die kans is echt Klein denk ik.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:22
Geen Lammers? Vind je middenveld ook wel erg verdedigend.. Of doel je op de punt naar achteren?
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
vrijdag 12 april 2019 om 14:50
Nou, met Guti speel je meer aanvallend dan met Hendrix.
Ik heb een zwak voor V Jansen. Altijd aan het rauwdouwen en het betere sleur en smijtwerk. Scoren zal ie ook toch wel ? Lammers kan zich bij Heerenveen onderscheiden, maar vind hem voor PSV te licht.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 14:51]
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:39
Lozano is 30 op geboden dus day Kan alleen groeien. Zelfde geld voor psv. Of bieden clubs steeds minder na elkaar? Laagste bedrag wint blijkbaar! Dom gezwets dit. Reageer niet als je alleen onvolwassen Kan reageren. Lana lozano? Hoe oud ben je. 12?
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:27
En dan nog die 34 Ajaciedjes die hem een like geven
Vind ik leuk
B. Alrond +1886
vrijdag 12 april 2019 om 11:39
Tja Bienie, het is net als de McDonalds bij Ajax. Je betaald belachelijk veel geld voor zeer belabberde kwaliteit.

Geniet van de centen van je club (ik denk niet dat ze jou daar iets van gunnen) en probeer nog wat te maken van de sfeerloze betonnen frituurpan in Oudekerk aan de Amstel.
Vind ik leuk
RGB +1931
vrijdag 12 april 2019 om 12:56
"Sfeerloos" zegt het knulletje. Ajax-Juventus gezien? Hoe was de sfeer trouwens bij jullie deze week in de CL?
Vind ik leuk
michelhx +4684
vrijdag 12 april 2019 om 11:42
Waarom nou weer zo'n zure provocerende reactie als je als eerste reageert? Noem iedereen gewoon bij z'n naam en betrek er je eigen club niet bij. Dit is gewoon troll gedrag.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:46
Frustaties bij het 👃zit heel diep 😂😆
Vind ik leuk
Wilveld +291
vrijdag 12 april 2019 om 11:58
beter Noord Belgie als de linkse kliek in Amsterdam
Vind ik leuk
RGB +1931
vrijdag 12 april 2019 om 12:59
Het College van B&W waar PSV destijds die gronddeal mee heeft gesloten bestond uit: PvdA, VVD, GroenLinks en D66

Zit behoorlijk wat "links" bij.
Vind ik leuk
Mirkoff! +839
vrijdag 12 april 2019 om 12:43
Kleuter dat je er bent, het gaat om PSV dan hoef je je eigen club er toch niet bij betrekken.
Vind ik leuk
Isakson +599
vrijdag 12 april 2019 om 12:57
Wat heeft dit met PSV te maken?
Vind ik leuk
SKIETE WILLY +1476
vrijdag 12 april 2019 om 13:31
Jij bent down, merk ik !
Vind ik leuk
B H +458
vrijdag 12 april 2019 om 13:38
Lekker belangrijk die centen! Zie Ajax: al 5 jr veruit de hoogste begroting! Al 5 jaar niks gewonnen! Niks
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:36
Reageer dan gewoon niet kerel
Vind ik leuk
1+1= +840
vrijdag 12 april 2019 om 15:24
Don 't feed this trolletje
Sneu figuur is het deze BH
Hij kikt er zelfs op aan iemand zijn vrouw te willen zitten .
Hoe zielig ben je dan
Ik zou eerst willen weten hoe die vrouw er uit ziet .
Maar dit .........
kruipt overal op de smeerlap
Geeft ook meteen zijn IQ aan
Ik zeg alvast fijn weekend
Vind ik leuk
Mario 1 +2826
vrijdag 12 april 2019 om 18:25
Je bent slecht in namen Bertha
Vind ik leuk
Merdocs +113
vrijdag 12 april 2019 om 19:34
Knap he van die kneuzen uit Eindhoven die niks anders kunnen dan de laatste jaren kampioen te worden. Slecht he van die wereld sterren van de grachtengordel om met de duurste en beste selectie niks te winnen.

Echt vermakelijk al die Ajacieden. We blijven ze uitlachen. O wat zullen we weer feesten op het stadhuisplein.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:05
Dan wordt Feyenoord gewoon 2e volgend seizoen....;-)
Vind ik leuk
JanTa48 +9218
vrijdag 12 april 2019 om 10:16
Achter Ajax zou mooi zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:06
Hoop dat psv toch wel sterkte spelers koopt, want anders heeft ons aller Ajax helemaal geen concurrentie. Voor veel spanning is het natuurlijk heel goed.
Vind ik leuk
PRICE +6759
vrijdag 12 april 2019 om 10:19
⚠️TN⚠️ajaxs beste supporter ooit👍💪
Vind ik leuk
Johnnies +2788
vrijdag 12 april 2019 om 11:00
Slijmbal
Vind ik leuk
PRICE +6759
vrijdag 12 april 2019 om 14:33
Nee is geen slijmbal is een feit sorry Johnnies
Vind ik leuk
LuckyLuuk +341
vrijdag 12 april 2019 om 10:34
Een normale reactie....het is ff goed zoeken....maar ze zijn er nog! :-)
Vind ik leuk
Importbrabo +2429
vrijdag 12 april 2019 om 10:07
Schwaab wil zelf het liefst terug naar Duitsland ivm privé omstandigheden. PSV wil wel verder met hem, maar geeft Daniël ook de gelegenheid om een contract in Duitsland te vinden. Mocht dat niet lukken dan kan hij voor één jaar bijtekenen.
Vind ik leuk
Wzawzdeb +82
vrijdag 12 april 2019 om 10:29
Zou jammer zijn als Swaab weggaat bij PSV. Maakte een prachtig doelpunt voor AJAX 😂😂😂
Vind ik leuk
LuckyLuuk +341
vrijdag 12 april 2019 om 10:36
Vond die goal van Taglianogwat tegen Willem II nog net ff wat intelligenter...oh ja....die kampioenswedstrijd tegen jullie in 2018...3-0 weet je nog....daar kunnen wij nog decennia lang op teren...hahaha...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 10:38]
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:13
Dat jullie daar 'decennia' op kunnen teren zegt genoeg over de status van jouw eigen vereniging
Vind ik leuk
Importbrabo +2429
vrijdag 12 april 2019 om 14:13
Die goal was voor 80% op rekening van Zoet, die had zijn mond (op tijd) open moeten trekken. Dat Schwaab hem verkeerd raakt is pech en was ook nooit gebeurd als Zoet zijn werk goed had gedaan. Hoewel Ajax op dat moment het betere van het spel had, had dat nooit een doelpunt mogen zijn. Maar goed, hoe je ze maakt is niet van belang. De overwinning was niet meer dan terecht.
Vind ik leuk
MojoRisin +16192
vrijdag 12 april 2019 om 10:07
Denk dat Luuk ook vertrekt, die wil ook nog wel een financiele klapper maken..
Al vind ik PSV wel zijn plafond sportief gezien..
Vind ik leuk
PRICE +6759
vrijdag 12 april 2019 om 10:21
Enigste wat jammer is als die weggaat is Luuk de Jong.
Maar heeft de Graafschap excelsior Vvv uit misschien wel gehad. Uitgekeken op de eredivisie misschien.
Vind ik leuk
MojoRisin +16192
vrijdag 12 april 2019 om 10:27
Dat ook.. Denk dat hij het nog 1x wil proberen in een grote competitie.. En daarna lekker cashen in China of zo..
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:08
Waarom haalt Ajax Gutierrez niet!?
Vind ik leuk
Djabber +114
vrijdag 12 april 2019 om 13:13
Waarom krijgt ie niet gewoon meer kansen bij PSV. Die ging het helemaal maken na z'n droom debuut. Maar vervolgens kan ie op de bank plaatsnemen om te zien hoe Hendrix tikkie terug, tikkie breed speelt.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1808
vrijdag 12 april 2019 om 13:42
Het probleem bij Guti is, is dat soms te makkelijk word weggespeelt op t.middenveld. en als je een blok op t.middenveld hebt moet je wel verdedigen. Daar is ie niet helemaal goed in. Op 10 speelt ie ook niet geweldig. Zijn positie zou het beste zijn op 8, met de punt naar achter. Dan heeft ie altijd iemand in zijn rug die zijn fouten kan herstellen. Nu heeft ie schwaab of viergever in zijn rug en dat is vragen om problemen.
Vind ik leuk
Harmmm +201
vrijdag 12 april 2019 om 10:10
Belangrijkste is dat Luuk de Jong blijft
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
vrijdag 12 april 2019 om 10:10
Van Bommel voegt vast weer wat goede jeugd toe aan het 1e team. Je kunt geen prijzen kopen en dat weten ze in Amsterdam maar al te goed😉.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:16
Weer een matige troll poging. Blijven oefenen deugniet
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:12
psv zet toch elk jaar een eredivisie waardig team neer ,waar ze mee strijden voor het kampioenschap ,maak me daar niet druk om ,en bij ajax gaan de grote jongens ook weg ,en moet maar kijken of de vervangers wel goed genoeg zijn om in ajax 1 te spelen .feyenoord daar hoef je nooit rekening mee te houden ,met dat beleid daar ,spelen elk jaar voor de 3e plek
Vind ik leuk
Vooruit +334
vrijdag 12 april 2019 om 11:45
PSV zal en kan de race met Ajax niet volhouden. Er is gewoon geen geld en de sponsoren staan niet in de rij voor PSV. Daarentegen dendert Feyenoord over PSV heen en gaat de strijd aan met Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:33
Heb je nu een hard plassertje , nu je deze nergens op gebaseerde reactie hebt kunnen plaatsen .
En zit er nu 1 van je medetrolletjes hard aan te trekken ofwat ???
Vind ik leuk
Vooruit +334
vrijdag 12 april 2019 om 15:39
Hé Service Crew. Iedereen geniet van jouw proza. Ben benieuwd waar je deze unieke woordenschat heb geleerd. Ga zo door.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 16:24
Jouw medetrolletjes genieten ook van jou knul .
Vanavond met zijn allen naar een darkroom en daar word de prijs voor trolletje van de dag weer uitgereikt
Vind ik leuk
Vooruit +334
zaterdag 13 april 2019 om 11:19
Je bent echt een talent. Én je hebt verstand van zaken. Ga zo door en maak er wat van knul.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:49
Ik hoop met je mee wat Feyenoord betreft
Vind ik leuk
Hoeness +834
vrijdag 12 april 2019 om 14:05
Waar baseer je op dat PSV de race niet kan volhouden..?

Vanwege het geld ...?

Ze vissen nog altijd in dezelfde vijver. Denk je nu echt dat spelers van 30-40 miljoen naar Ajax/ micky mouse competitie komen.. dacht het niet..

Spelers van €10 miljoen+ kan PSV ook betalen.. alleen kan Ajax er meer betalen ..

Verder is het Ajax van nu een top team.. wat volgend jaar met de vertrekkende spelers niet zomaar te vervangen is. Goeie talenten die dicht op Ajax 1 zitten zijn er niet, bij PSV loopt op dit moment genoeg talent rond .. dus als PSV het Ajax dit seizoen al zo moeilijk maakt verwacht ik volgend seizoen helemaal geen probleem.. want zoals het nu uit ziet is de kans groot dat Ajax volgend jaar een bij elkaar gekocht zooitje wordt, en het nog maar de vraag is of de gekochte spelers meteen het “ Ajax spelletje” beheersen ..

Met een Pirie, een Odegaard etc ga je het niet redden..

Toch knap hoe ze in Eindje ieder jaar met minder middelen dan Ajax, het Ajax zo moeilijk maken..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 14:10]
Vind ik leuk
1+1= +840
vrijdag 12 april 2019 om 15:35
Kijk even waar deze topic over gaat .
Misschien dat psv ook wel 7 spelers kwijt raakt en dan?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:45
Hahaha is beter dat je stopt met die sterke weed te roken
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:46
4 x kampioen in 33 jaar
Die gaan er zeker overheen denderen bij PSV hahaha
Vind ik leuk
Blije +129
vrijdag 12 april 2019 om 10:14
80% wat blijft kan ook nergens naar toe levert geen euro op
Vind ik leuk
Forza FCU +46
vrijdag 12 april 2019 om 10:15
AJAX KAMPIOEN VAN NEDERLAND!!!!!!!!
Vind ik leuk
Gijsie +1717
vrijdag 12 april 2019 om 10:17
Hopelijk voor iedere voetballiefhebber dat Ligzano en Luuk de Jank vertrekken. Maakt de Eredivisie een stuk aangenamer.
Vind ik leuk
PRICE +6759
vrijdag 12 april 2019 om 10:23
Gijsie, heb je die woordspeling zelf verzonnen? Je mamma zal trots op jouw zijn. Jouw kleuterleidster ook.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:29
Weer een stikker achter zijn naam hahaha
Vind ik leuk
LuckyLuuk +341
vrijdag 12 april 2019 om 10:29
Als jij ff meegaat...dan is VP ook weer aangenaam....en door....
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:35
Gijsie zal altijd Gijsie blijven en nooit Gijs worden
Vind ik leuk
SantiagoErik +2357
vrijdag 12 april 2019 om 10:18
Zoet, prima seizoen? Elke bal op zijn doel is haast een goal🤔
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6655
vrijdag 12 april 2019 om 10:22
als die 3 voorin vertrekken gaat PSV het volgend jaar lastig krijgen

zoveel scorend vermogen hebben ze verder niet

en probeer dat maar eens op te vangen met wat je nu hebt staan. dat gaat je echt niet lukken

en voor het geld dat je terug krijgt moet je altijd maar afwachten of je net zoveel kwaliteit terug kan halen.

Volgend jaar word zo te zien een lastig jaar voor PSV
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:23
Ik mis unnerstal in dit rijtje.
Vind ik leuk
pim4ever +1192
vrijdag 12 april 2019 om 10:27
Wat is het probleem, toppers als viergever, sainsburry, Dumbfreeze blijven toch?
Vind ik leuk
LuckyLuuk +341
vrijdag 12 april 2019 om 10:32
Ja....zij worden ergens wel dik voor betaald....meer dan jij met je papier prikken....snap dat dat zuur is voor je...hahaha
Vind ik leuk
pim4ever +1192
vrijdag 12 april 2019 om 10:42
Dat ze goed betaald worden maakt het verhaal niet beter voor je clubbie..
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:57
Joh viergever heeft t in mijn ogen niet super slecht gedaan, zelfde geld voor Schwaab. Alleen zijn ze beide niet snel en missen ze handelingssnelheid. Er moet gewoon een verdediger naast een van de twee die wat jonger en beter is. Azijnzeiker. Dumfries heeft het trouwens gewoon erg goed gedaan en Sainsbury (als je gaat zitten haten op PSV moet je wel iig goed typen knul) speelt nooit. Dus wat is je punt? PSV heeft genoeg geld van de verkopen en de cl dus ze kunnen prima wat halen.
Vind ik leuk
Linke loe +2279
vrijdag 12 april 2019 om 10:31
Zou het van bergwijn heel dom vinden als hij vertrekt..de rest is voor mijn niet echt belangrijk
Vind ik leuk
AFP +3579
vrijdag 12 april 2019 om 10:52
Zo spectaculair als de titel van de topic doet vermoeden is het niet.
Wat over blijft zijn geen onbekende namen. Ik ben benieuwd naar de nieuwe spelers in september. PSV volgt nu Ajax na en het wordt hoog tijd dat PSV van "de provinciale COCON" los komt en er voor zorgt dat PSV het niveau van een topclub als Ajax nastreeft en evenaart.
Want wat heeft PSV, behalve een kampioenschap bereikt ? Weinig. Leuk hoor om 3 jaar achter elkaar kampioen van de ED te zijn, maar zonder een redelijk Europees succes is het ook niet veel.
De faam van PSV is gelijk te stellen als die van Steaua Boekarest (net als PSV 1x keer Europacup 1 gewonnen) en iedereen kent de naam Steaua Boekarest, maar meer niet en Steaua is "anoniem". Hetzelfde geldt dit ook voor PSV.
Het wordt nu tijd voor de Nederlandse voetbal liefhebbers dat zij op de beide CL-of EL avonden van behalve Ajax, Feyenoord ook van PSV kunnen gaan genieten. En van AZ natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:54
Staan wat mij betreft heel veel ongefundeerde vraagtekens bij.

Romero is not steeds aan het revalideren. Wie gaat miljoen uitgeveb aan zon speler? Niemand. Heeft nog 4 jaar een contract dus die gaat niet weg.



Over Guti is letterlijk niks gezegd over een vertrek door PSV. Van Bommel heeft gezegd dat Guti aanpassingsproblemen heeft en Guti heeft dit zelf ook aangegeven. Die gaat niet weg na 1 jaar, dat lijkt me sterk. Als hij volgend jaar weer niet speelt zie ik het wel somber in.

Zoet heeft zelf in de zomer aangegeven alleen weg te willen als een mooie club langskomt. Denk hier aan een subtopper die Europa/cl speelt in een mooie competitie. Zie Zoet zelf ook niet weggaan want hij heeft niet zijn sterkste seizoen achter de rug en ik heb niet het idee dat clubs van dat kaliber voor hem in de rij staan.

Voorhoede gaat inderdaad waarschijnlijk compleet weg maar hier staan vervangers voor klaar. Nu hopen dat PSV die mexicaanse verdediger haalt (of een goed alternatief, niet weer een transfervrije 30'er) en dan is er in mijn ogen niks aan de hand. De Centrale verdediging moet alleen een stuk sterker vind ik. Ben zelf wel tevreden over de alternatieven voor de voorhoede : malen, gakpo en Lammers/piroe/romero.

Denk zelf dat de leegloop bij Ajax een stuk groter zal zijn. Ben benieuwd hoe zij dit Gaan aanpakken en dat bedoel ik niet als sneer. Gaan toch naar alle waarschijnlijkheid een aantal bepalende spelers weg.
Vind ik leuk
guusje +1638
vrijdag 12 april 2019 om 10:55
Aziz Behich, Angelino, Trent Sainsbury, Armando Obispo, Dante Rigo, Gastón Pereiro, Erick Gutiérrez, Ryan Thomas, Michal Sadilek, Mauro Júnior, Maxi Romero, Hirving Lozano, het zijn ook wel de klassieke Brabantse namen....
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:26
Tadic, ayoub, neres, tagliafico, botteghin, Jorgensen, Larsson, Dolberg, Ziyech, Magallan, kristensen, mazroui, lamprou, Onana, labyad, cerny, Martina, malacia, kokcu en meer. Moet ik doorgaan? Hypocriet.
Vind ik leuk
Djabber +114
vrijdag 12 april 2019 om 13:14
Haha niet zo happen joh, zo'n reacties moet je je tijd niet aan verspillen.
Vind ik leuk
Mirkoff! +839
vrijdag 12 april 2019 om 12:55
Wat wil je ermee zeggen dan?
Vind ik leuk
Der Monarch +2197
vrijdag 12 april 2019 om 10:58
Zoet zie ik niet vertrekken, PSV is zijn plafond. Gaat waarschijnlijk geen club voor komen. Angelino daarentegen wel, lijkt mij een interessante speler voor veel clubs.
Vind ik leuk
rinirat +4124
vrijdag 12 april 2019 om 11:22
Die selectie is volledig uit balans.
Loopt al half seizoen voor geen meter
Vind ik leuk
jari_ +915
vrijdag 12 april 2019 om 11:30
Hebben de PSV supporters vertrouwen in John de Jong? Al vertrekt de helft van deze suggesties wordt het moeilijk om jongens als Zoet, Lozano en de Jong re vervangen. Bergwijn moet nog een jaar blijven, anders wirdt het een Justin Kluivert verhaal.

En zie ik het verkeerd of zie ik veel PSV B garnituur volgend jaar potentieel in de basis? Mooie kans voor John de Jong om zichzelf te laten zien.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:32
Lozano zou beter eerst nog naar Ajax kunnen gaan om te kijken of die dat niveau ook aan kan en dan de grote stap maken
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:35
En nu zonder te lachen? Wat een onzin zeg. Zelfde competitie, 4 cl wedstrijden meer. Heeft geen meerwaarde voor hem.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:40
Tot nu toe 4 wat als ze Juventus verslaan en dan uiteindelijk de CL winnen deze generatie maakt dat mogelijk
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:43
De CL winnen? Ik snap dat het ochtend is maar nu moet je echt wakker worden hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:19
Hoezo niet dan? Voetballend doen we voor niemand onder.
Vind ik leuk
Harrie82 +4362
vrijdag 12 april 2019 om 11:48
Denk jij echt dat Lozano daar mee kan.
Die kan helemaal niet op die manier voetballen zoals Ajax voor ogen heeft.
Hij is zelfs 1 van de zwakkere schakels na de winterstop. Teveel met zichzelf bezig, draait veel te vaak naar binnen en te weinig oog voor medespelers. En ziet hij zijn medespelers vind ik zijn inspeelpass zeer matig.
Hij heeft zeker talent en is een leuke speler, maar na de winterstop laat hij het stukken minder zien. Daarom zie ik hem ook liever van links komen, indien hij dan naar binnen komt, heeft hij de bal voor zijn sterkste voet.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:52
Lozano bij ajax meekan? Kijk gewoon even naar de statistieken voor de eredivisie. Ja die kan makkelijk mee. Alleen wil lozano waarschijnlijk naar een europese topclub. Valt Ajax niet onder.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:33
Hopelijk blijft Luuk gewoon tot hij er een punt achter zet, miss een jaartje afbouwen bij de graafschap
Vind ik leuk
Vooruit +334
vrijdag 12 april 2019 om 11:35
De renovatie van PSV gaat heel veel geld kosten. Er wordt gehoopt op Ajaxprijzen voor Dumfries, Rosario en Lozano. Maar of dit gaat lukken is de vraag. Max inkomsten waarschijnlijk totaal € 50 miljoen. Daar kan je redelijke spelers voor terugkopen. Maar er moeten ook nog schulden worden afgelost. Er komen matige seizoenen aan voor PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:45
Schulden? Welke Dan? Kijk eerst even in het jaarcijfers van PSV. PSV heeft een current ratio van 2,0. Zegt jou wss niks, maar dat betekend dat ze op Lange termijn 2x de totale schulden kunnen aflossen. Voor bedrijven ligt de norm op 1,0. 2,0 is exht hoog. Dus welke schulden? Genoeg geld om spelers te kopen. Kortom: of lees je in over het onderwerp, of praat niet mee. Deze reactie is gewoon waardeloos namelijk.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 11:45]
Vind ik leuk
Vooruit +334
vrijdag 12 april 2019 om 11:48
Je weet er niets van. Er zijn enorme schulden en verplichtingen. Jouw reactie klopt gewoon niet.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:58
Het klopt dat PSV nu fiancieel minder heeft, maar ze hebben toch ook veel minder verkocht van de zomer? De jaren hiervoor waren allemaal echt goed met mooie cijfers. De afgelopen jaren wat minder. En wat dan nog? Dan heb je niet gelijk 'enorme schulden'. Doe normaal man. Dat is het bedrijfsleven toch? Je gaat echt niet elk jaar goeie cijfers hebben.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 11:59]
Vind ik leuk
Vooruit +334
vrijdag 12 april 2019 om 12:48
Het is geen ramp hoe ze er nu voorstaan nadat in 2011 ternauwernood een failissement kon worden afgewend. Dat neemt niet weg dat leningen een zware post op de begroting voor normale bedrijfsuitoefening is. Zonder bijzondere inkomsten uit megatransfers is de wedloop met Ajax niet vol te houden als ook het elftal moet worden gerenoveerd. Er zijn al fin constructies die zeer risicovol zijn.
Vind ik leuk
michelhx +4684
vrijdag 12 april 2019 om 11:49
Ja, dat roepen ze al jaren. Die transferinkomsten komen echt wel boven de 50 miljoen uit. Daarnaast krijgt PSV nog CL geld binnen. De schuld bij de gemeente wordt wellicht deels afgelost. Komt allemaal wel weer goed, PSV is innovatief genoeg. Dat hebben ze de laatste jaren al bewezen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:36
Ajax zal wel de knip open moeten trekken maar gaat hij het goed doen bij ajax betaalt het later zich dubbel en dwars trug
Vind ik leuk
Harrie82 +4362
vrijdag 12 april 2019 om 11:45
Gaan er velen vertrekken, waarvan een aantal al zijn vervangen.
Zie alweer hele domme reacties voorbij komen.
Verschil tussen PSV en Ajax is, is dat de kwaliteit van Ajax veel harder achteruit gaat. Niveau wat spelers van PSV op dit moment halen is makkelijker te vervangen.
Een Frenkie en de Ligt zijn niet te vervangen, dit zijn supertalenten die je niet zomaar vind.

Dus de kwaliteit van Ajax zal verder achteruit gaan, waardoor Ajax en PSV wederom dicht bij elkaar zullen zitten volgend seizoen.

Voordeel voor Ajax is dat ze makkelijker een speler kunnen aankopen en de volledige rechten zullen krijgen. Maar nadeel is dat clubs ook meer zullen vragen, omdat men weet dat er geld is in Amsterdam.

We gaan het allemaal wel zien 31 augustus kunnen we de stand opmaken met uitgaande en inkomende transfers. En hopelijk staan er op dat moment wederom 2 clubs en de CL en deze keer ook minimaal 2 clubs in de EL.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:55
Even off-topic: Ik heb er een serieus hard hoofd in een goede afloop voor de kwalificatie van de EL. Als AZ niks verkoopt deze zomer hoop ik echt dat AZ 3e wordt. Feyenoord gaat daar denk ik namelijk gewoon niet doorheen komen. Zodra AZ stekhouders zoals Til gaat verkopen wordt het een lastig verhaal volgend jaar. Balen, maar in mijn ogen ziet het er weer naar uit dat PSVen Ajax weer de punten mogen gaan pakken. Hopelijk kan PSV net zoveel doen als Ajax dit jaar en trekt Ajax de goede lijn door. En hopelijk blijft oekraine zwak presteren want die zijn echt in een vrije val op de coefficientenlijst.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 12:17
Ben het echt niet met je eens. PSV heeft dit seizoen geprofiteerd van de stabiele basis van de jaren hiervoor.

Zoet, Hendrix, Schwaab, Pereiro, Luuk, Bergwijn en Lozano vormen de stabiele basis van de ploeg en ze hebben weinig hoeven veranderen qua speelstijl, het is altijd minder risicovol en resultaat gerichter dan Ajax, dat moet wel want als ze Ajax na gaan doen wordt PSV 4e.

Ajax moest een hoop wijzigen afgelopen zomer, Frenkie naar het middenveld, Blind en Tadic die ingepast moesten worden, Mazraoui rechtsback, Ziyech naar de flanken. Kortom het had even tijd nodig.

Inmiddels ziet iedereen dat Ajax een paar klasses beter is dan PSV, we gaan zeker wat spelers zien vertrekken maar PSV ook en daarmee valt die gehele stabiele basis waarschijnlijk weg.

Ajax kan daarbij een paar honderd miljoen investeren en weer een speler als Tadic halen als vervanger van Frenkie of Matthijs.

Daar gaan dus geen pannenkoeken voor gehaald worden maar weer spelers met uitzonderlijke kwaliteiten die PSV absoluut niet kan betalen.

Ze zullen beide dus wat tijd nodig hebben om weer op stoom te komen, maar in mijn beleving is dat voor Ajax makkelijker omdat er kwaliteit terug gekocht kan worden, terwijl bij PSV er gebouwd moet worden aan een nieuw team waar de stabiele basis van weg is .

Ik zie Feyenoord ook liever 3e worden, want als Ajax de beker wint gaat die ploeg volgens mij direct naar de groepsfase, AZ vind ik stabieler op dit moment dat ik dnek dat zij de playoffs wel winnen en zich zodoende via de voorrondes kunnen plaatsen.

Ik denk juist dat het tijd wordt dat andere ploegen ook weer punten pakken.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:01
Even over je beredenering, er zit natuurlijk een kern van waarde in. Ik ben het alleen niet eens met geld=kwaliteit. Miskopen bestaan, en soms hebben ze een paar jaar nodig om op gang te kokmen. Neres kwam ook totaal niet op gang de eerste 1-2 jaar. Daarnaast gaat de voorhoede van PSV weg maar staan er ook weer spelers klaar die dit makkelijk kunnen opvangen.

Daarnaast heb ik gewoon geen hoge pet op van de Nederlandse subtop en feyenoord die daar nog boven hangt. Deze clubs zijn gewoon in het buitenland te zwak en worden vaak afgedroogd door onder meer onderschatting. Is toch wel balen en het zou zeker tijd worden voor meer europese punten vanuit deze hoek van de eredivisie, maar ik denk dat dat gewoon geen realistisch scenario is.



Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:20
Er zullen altijd miskopen zijn, bij iedere club, dat is inherent aan de business.

Je verwijzing naar Neres is niet juist, die heeft een halfjaar de tijd gekregen om te wennen en speelde in 8 wedstrijden met 3 goals en 3 assists. Zijn eerste volle jaar was vorig jaar en daarin had hij in 32 wedstrijden 14 goals en 13 assists.

Ook vind ik het erg makkelijk gezegd dat er nieuwe jongens komen in de voorhoede die dit makkelijk kunnen gaan opvangen, zo simpel is het dus niet.

Romero en Malen zul je waarschijnlijk op doelen of misschien wel piroe, maar dan onderschat je hoe lang het duurt voor je op het niveau van Luuk bent, talent en kwaliteit zijn twee verschillende dingen en het is dan ook opzienbarend hoe bij PSV nu de weg bewandelt wordt die Ajax 4 jaar geen prijzen heeft opgeleverd, namelijk door te leunen op teveel talent en te weinig dragende krachten.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 19:13
Joh psv zal echt wel een aantal kwaliteitsspelers terughalen. Hoop zelf op van ginkel weer terug op het middenveld of een Andere goede middenvelder voor pereiro, en nog een goede CV. Dan zit je in mijn ogen goed hoor. Om nu Al te stellen dat psv 4 jaar niks pakt vind ik echt heel vroeg
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 19:17
Ik zeg nergens dat PSV 4 jaar niks gaat winnen, ik zeg dat ze nu het zelfde doen als Ajax toen wij 4 jaar niks wonnen, namelijk teveel leunen op jeugd.

PSV zal ongetwijfeld spelers terug halen, maar die moet je wel inpassen, waar PSV lange tijd weinig hoefde te vervangen denk ik dat komende zomer er wel een hoop zal veranderen en dan is het dus moeilijker om die stabiliteit te behouden die ze dit jaar wel meenamen van vorig seizoen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 11:59
Gewoon de hele selectie verkopen, lijkt me het beste.
Vind ik leuk
Reddevil +442
vrijdag 12 april 2019 om 12:10
Wat een onzin verhaal!
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 12:36
Luuk de Jong
Vind ik leuk
WilcoS64 +4776
vrijdag 12 april 2019 om 12:53
Gutierrez gaat gewoon weg want als je als Mexicaans international door je trainer wordt behandeld als lulletje 3 van Overschie dan is het tijd om eeg te gaan. Ik zei het trouwens al 3 maanden geleden, die jongen wordt door Bommel in de zeik genomen.
Vind ik leuk
Isakson +599
vrijdag 12 april 2019 om 13:01
Mooi al die grote monden van de supporters van die club met de rode middenbaan die het allemaal zo goed weten en zelf nog niet zeker zijn van 1 enkele prijs dit seizoen behalve de grootste bankrekening 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:42
Zijn jullie dan al wel zeker van een prijs ?
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:09
Volgens mij heeft de vorige club van lozano een 40% doorverkooppercentage bedongen, Hij kostte 10 miljoen, dus van die 30 gaat er 12 naar mexico (uitgaande van een verkoop voor 40 miljoen). De winst zou dan 18 miljoen zijn, en geen tientallen miljoenen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:11
Beste online banen ..... Google biedt thuis online thuiswerk aan dat je tot $ 32549 per maand kunt verdienen kort na een paar uur werken. Ik ben deze baan begonnen en ik ben nog nooit zo blij geweest en nu deel ik het met jou , bezoek deze website voor meer informatie ...

>>>>>>>>>>>>>>>>> w­­­w­­­w.I­­­n­­­t­­­e­­­r­­­N­­­e­­­t­­­43.C­­­o­­­m
Vind ik leuk
Suck r +1004
vrijdag 12 april 2019 om 13:15
Hoppa, afromen die hap.
Vind ik leuk
Aspers +622
vrijdag 12 april 2019 om 13:15
Willen ze ook in Europa een wedstrijdje winnen zal er inderdaad flink ingegrepen moeten worden bij PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:21
Nie veul goei nieuws! Houdoe
Vind ik leuk
ErikAjax +3144
vrijdag 12 april 2019 om 13:26
Metamorfose? Bijna iedereen blijft...
Vind ik leuk
pietprecies +12429
vrijdag 12 april 2019 om 13:43
Laat Zoet en Schwaab maar blijven, daar kunnen we nog veel plezier aan beleven :-)
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:16
hendrix weg mauro blijven
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 14:35
oorverdovend stil.....?
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 15:14
Mark wil een compleet nieuw middenveld...
Vind ik leuk
ritje +764
vrijdag 12 april 2019 om 17:14
hallo Er is geen 1 speler die Ajax wil hebben! gewoon niet genoeg kwaliteit ! mvg ritje
Vind ik leuk
ritje +764
vrijdag 12 april 2019 om 17:23
hallo Psv heeft geen topspelers! lozano heeft de vallerites! De Jong is al 2x mislukt in het buitenland! weinberg is een hardloper! heeft 10kansen nodig! in de achterhoede loopt geen interessante speler rond die verkocht kan worden! Ja ! man hebben ze van Bommel die wil Ajax wel hebben als assistent voor ten Hag? HA HA mvg ritje
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 17:26]
Vind ik leuk
meloen87 +844
vrijdag 12 april 2019 om 19:14
Het zou een zeer grote fout zijn als PSV Guti laat vertrekken. Hij is echt een zeer talentvolle, goede speler. Het is te hopen voor hem dat er straks veel middenvelders vertrekken, anders denk ik dat het einde verhaal is. Ze zouden bijvoorbeeld Hendrix moeten laten gaan. Niet omdat hij een transfer naar het buitenland verdiend, gewoon omdat het een zeer matige speler is. Guti is 10x keer beter dan hem, eigenlijk elke middenvelder van PSV is beter dan Hendrix.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:20
Net als voor Ajax wordt ook voor PSV volgend jaar een overgangsjaar.
In Nederland zie ik echter geen club die er van kan profiteren door eens kampioen te worden. Ook mijn geliefde Feyenoord niet, dat doet er wijs aan om ook fors te gaan verbouwen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:41
Romero zou je toch bijna zijn vergeten. Zo’n jongen gaat toch heel veel moeite krijgen om ooit nog een hoog niveau te halen na zoveel vervelende blessures. Zonde heeft toch best wat gekost.

Raar dat Guti met zoveel bombarie wordt gehaald. Daarna is zijn begin veel belovend. Maar ineens laat MVB hem helemaal links liggen.
Zou er wat zijn gebeurd?
Anders is dit toch kapitaalvernietiging?
Vind ik leuk
Ray01 +166
zondag 14 april 2019 om 00:22
Bergwijn kan nog groeien in de Eredivisie.. te jong voor een vertrek..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws