Zieke 'supervrijwilliger' onthult PSV-plaquette: Ik maakte werkweken van 76 uur

Zieke 'supervrijwilliger' onthult PSV-plaquette: "Ik maakte werkweken van 76 uur"

Gepubliceerd: donderdag 11 april 2019 om 20:22do 11-04-2019 om 20:22

PSV heeft donderdagmiddag een bijzondere plaquette onthuld op trainingscomplex De Herdgang. 'Ter ere van alle vrijwilligers van toen, nu en in de toekomst', valt er te lezen op de plaquette.

'Supervrijwilliger' Cees van Merode mocht de onthulling leiden: het 72-jarige lid van verdienste is al sinds 1966 verbonden aan de Eindhovenaren. Naast zijn reguliere baan bij de rechtbank werkte hij onder meer als grensrechter en jeugdleider bij PSV. "Met PSV was ik wekelijks 36 uur bezig. Dus ik maakte werkweken van 76 uur", vertelt hij aan Omroep Brabant. "Als je het leuk vindt, maakt het je niet uit. Mij niet in ieder geval."

Van Merode is ernstig ziek en voelt zich vereerd door de plaquette. "Het blijft er altijd staan, ook als ik er niet meer ben. Ik verkeer in een terminale fase in mijn ziekte, dan is dit een leuke herinnering die bijblijft. Men zal mij altijd blijven herinneren."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

Retweet +827
donderdag 11 april 2019 om 20:24
Mooi
Vind ik leuk
InternetHeld +3906
donderdag 11 april 2019 om 20:26
Mensen zoals hij verdienen de waardering die hij krijgt!
Vind ik leuk
firewire2 +845
donderdag 11 april 2019 om 20:44
dat is niet veel waardering dan, 1 plaquette voor 53 jaar vrijwilliger zijn zonder naamsaanduiding......
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5625
donderdag 11 april 2019 om 20:53
Heeft altijd wel iemand wat te zeiken
Vind ik leuk
firewire2 +845
donderdag 11 april 2019 om 21:56
een echte club had een trofee naar hem vernoemd...
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 22:00
Flikker op zieke eikel
Vind ik leuk
Guust +6695
donderdag 11 april 2019 om 23:06
Beetje rare opmerking in een topic als deze vind je niet.
Vind ik leuk
dhrwobo +45681
vrijdag 12 april 2019 om 04:00
In eerste van firewire2, maar het zegt genoeg dat je niet daar op reageert
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 04:01]
Vind ik leuk
Guust +6695
vrijdag 12 april 2019 om 19:03
Iemand zieke eikel noemen in een topic over een dood zieke man, en dan ga jij over een ander zeuren. Denk dat dat meer over jouw dan mij zegt, maar jij vind dat dus ok. Trots zijn man, maar ja iets over PSV zeggen is dus erger. Tsja
Klasse van PSV, alleen jammer van zijn reactie zoals ik al zei.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 19:05]
Vind ik leuk
firewire2 +845
vrijdag 12 april 2019 om 08:40
omdat ik over uw zogenaamde warme club iets zeg? hieruit blijkt maar weer dat dat een farce is, nietwaar!
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:07
Nee omdat je een trol bent en een zieke opmerking maakt, daarom!
Vind ik leuk
yuuup +11134
vrijdag 12 april 2019 om 06:07
Bullshit. Er zijn tientallen mensen die dit voor clubs doen.
Vind ik leuk
yuuup +11134
vrijdag 12 april 2019 om 06:06
Waar slaat dit nu weer op? Het lijkt me overduidelijk dat hij heel veel waardering krijgt. Anders doe je dit niet zo lang en zo veel. Of is waardering voor jou puur en alleen geld? Waardeloze reactie!
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 12:46
Heb je idd een punt. Maar zijn naam is bij de club wel bekend.
Vind ik leuk
PRICE +6763
donderdag 11 april 2019 om 20:38
Mooi 2
Vind ik leuk
Lachuh +946
donderdag 11 april 2019 om 20:25
Sterkte cees.
Vind ik leuk
dhrwobo +45681
vrijdag 12 april 2019 om 04:01
Idd. Mooi moment. Sterkte en bedankt voor al je steun aan onze club Cees!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 20:26
Wat is een club toch ook zonder clubmannen..
Erg spijtig dat zijn nobele leven er bijna op zit.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 20:26
Neem aan dat er ook wel iets ten ere van hem zal zijn komende wedstrijd. Moet fantastisch zijn, om je club zo te zien groeien over zo'n periode. Europa Cup II, Europa Cup I, halve finale CL, ongekende kampioenschappen. Het maakt voetbal toch weer mooi :)

Wens hem veel sterkte toe
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 20:27]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 20:30
vrijwilligers zijn onbetaalbaar en van onschatbare waarde waar ze ook werkzaam zijn. zonder vrijwiliggers zijn er geen evenementen of voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 20:31
Zeer mooi gebaar van PSV, klasse dat ze oog hebben voor echte clubmensen
Vind ik leuk
Ove +4064
donderdag 11 april 2019 om 20:41
53 jaar vrijwilliger
Respect heel veel sterkte Cees
Vind ik leuk
AjaxSneek +332
donderdag 11 april 2019 om 20:38
Respect! Goed gebaar ook
Vind ik leuk
leozao +2565
donderdag 11 april 2019 om 20:44
Een mooi gebaar van PSV. Deze mensen komen nooit in de krant, verdienen geen miljoenen... Maar meer dan 50 jaar ingezet voor PSV, dat is een wereldprestatie. RESPECT. En heel veel sterkte gewenst Cees!
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 20:48]
Vind ik leuk
dhrwobo +45681
vrijdag 12 april 2019 om 04:02
Mooi verwoord
Vind ik leuk
JanTa48 +9224
donderdag 11 april 2019 om 21:07
Mooi en zulke mensen zijn er te weinig.
Vind ik leuk
Vak-T +1921
donderdag 11 april 2019 om 21:27
Heel veel sterkte Cees, in deze moeilijke tijd!!
Vind ik leuk
pietprecies +12429
donderdag 11 april 2019 om 21:32
Sterkte Cees! Laat je niet kisten!! Respect voor dit soort clubmensen, onvoorwaardelijke steun door dik en dun.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 22:02
Geweldig eerbetoon aan de vrijwilligers. Zonder vrijwilligers is er geen voetbal of training mogelijk tegenwoordig.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
vrijdag 12 april 2019 om 00:36
Dan moeten ze gaan betalen😇
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1036
donderdag 11 april 2019 om 23:33
Respect en 1mooi gebaar👌
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 00:17
---_dVind Naaakt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
dhrwobo +45681
vrijdag 12 april 2019 om 04:03
Als jullie adverteren.... gun hem dan kosteloos een laatste rondje...
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
vrijdag 12 april 2019 om 00:36
Warme Club💪🏼
Vind ik leuk
rinirat +4132
vrijdag 12 april 2019 om 05:35
Geen club kan zonder vrijwilligers . Respect!
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 07:13
Respect! Sterkte! Ook voor alle andere mensen bij alle andere clubs! Deze mensen maak je niet blij met geld. De erkenning is wat voor deze mensen telt!
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:52
Mooi dit en zo hoort het veel respect en waardering voor deze mensen en deze nog sterkte gewenst.
Vind ik leuk
michelhx +4684
vrijdag 12 april 2019 om 12:04
Goede herinneringen aan Cees, aimabele man met hart voor de club.

Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws