'Ajax wil twintigjarige Hagi': Als er interesse is, zal ik dat serieus overwegen

'Ajax wil twintigjarige Hagi': "Als er interesse is, zal ik dat serieus overwegen"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 11:00zo 14-04-2019 om 11:00

Volgens het Roemeense Prosport heeft Ajax interesse in Ianis Hagi, de twintigjarige zoon van Gheorghe Hagi. De speler zelf claimt niet op de hoogte te zijn van de Amsterdamse interesse.

Hagi jr. staat onder contract bij FC Viitorul Constanta, waar oud-Ajacied George Ogararu de technisch directeur is. Naar verluidt staat hij in de belangstelling van Ajax, maar ook van Anderlecht, Standard Luik en Sevilla. 

Of Ajax daadwerkelijk belangstelling heeft weet Hagi niet. "Ik weet het niet. Het is een team met een grote reputatie dat veel spelers opleidt. Als er interesse is, zal ik dat serieus overwegen", vertelt Hagi aan Prosport.

Hagi sr., die trainer is van Viitorul, reageert ook op de vermeende interesse in zijn zoon. "Het zal moeilijk worden om Ianis te houden. Ik weet niet wat er gaat gebeuren", zegt hij op de persconferentie na de wedstrijd tegen Craiova University, opgetekend door Prosport. Hagi liet zijn zoon op zestienjarige leeftijd debuteren.

Plaats een reactie

Ome Sjakie +4340
zondag 14 april 2019 om 11:01
Nog een Roemeen?? Waarom ook niet
Vind ik leuk
Suck r +1036
zondag 14 april 2019 om 11:24
Gewoon, omdat het kan.
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
zondag 14 april 2019 om 12:29
Als het er 1 wordt in de orde van grote als Cristian Chivu, dan kan het weer een juweeltje worden.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 12:32]
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4340
zondag 14 april 2019 om 12:29
Chivu was uniek.
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
zondag 14 april 2019 om 12:31
Dat waren er meerdere bij Ajax en die status kan je nu ook verdienen.
Vind ik leuk
davincie +41
zondag 14 april 2019 om 19:48
Hij heeft zijn naam mee...
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
zondag 14 april 2019 om 15:17
Ja er lopen er inmiddels genoeg in Amsterdam rond met of zonder portomonee …...
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4340
zondag 14 april 2019 om 15:18
Ook in Rotterdam en Eindhoven. 😂
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
zondag 14 april 2019 om 15:20
Dat valt wel mee volgens mij ….
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4340
zondag 14 april 2019 om 18:45
https://www.ed.nl/eindhoven/steeds-meer-bulgaren-en-roemenen-bij-fontys-in-eindhoven~a59020d8/
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
zondag 14 april 2019 om 22:00
Hahahaha ja maar dat zijn studenten ik doelde meer op die crimineeltjes in Amsterdam......
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4340
zondag 14 april 2019 om 22:22
Amsterdam is net zo rood als Eindhoven en Rotterdam.

https://www.ad.nl/binnenland/dit-zijn-de-on-veiligste-gemeenten-van-nederland~a3c22fc7/
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
zondag 14 april 2019 om 22:26
In Eindhoven en Rotterdam word je niet gerolt Amsterdam wel…….
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4340
zondag 14 april 2019 om 22:27
Kom op zeg, je wordt overal gerold in Nederland.
Vind ik leuk
Eenbanaan +68
zondag 14 april 2019 om 18:17
Hoop niet dat we straks 11 buitenlanders op het veld hebben staan.
Gaat er nu wel aardig op lijken
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4340
zondag 14 april 2019 om 18:20
Nee man, we hebben Mazraoui, Veltman, Hunter, De Wit, Ekkelenkamp, Schuurs, etc.

En heeft Schone niet de Nederlandse nationaliteit inmiddels? Die speelt al 10 jaar in Nederland, of zo.
Vind ik leuk
Eenbanaan +68
zondag 14 april 2019 om 19:07
Lijkt er wel op dat de vervangers voor de ligt en de Jong roemenen zijn/worden.
Prima dat er spelers als tagliafico en tadic komen maar deze lijken me beide middelmaat.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik nog nooit van beide spelers gehoord had.
Lijkt mij dat Ajax beter kan scouten bij topclubs waar talenten/dure aankopen geen speelminuten krijgen.
Vind ik leuk
vierde-ster +8823
zondag 14 april 2019 om 11:02
Nog een keer.....de Jong is niet te vervangen!!!!
Vind ik leuk
Relaxie +1114
zondag 14 april 2019 om 11:07
De Jong en De Ligt zijn sowieso niet te vervangen...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:18
jawel, anders speel je met 9.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1507
zondag 14 april 2019 om 12:03
Alvarez en propper erbij halen voor de jong en de ligt.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:40
Pröpper even afwachten of hij degradeert, zou een goeie zijn voor Ajax, maar Ödegaard ook, laatbloeier, Alvarez en goeie linksback, Koopmeiners, ach er komt weer wat leuks te staan.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1507
zondag 14 april 2019 om 13:44
Dat denk ik ook heb vertrouwen in overmars.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:49
Daarom voortaan maar 9 spelers opstellen?
Vind ik leuk
OverdOse +1930
zondag 14 april 2019 om 12:27
En de voor de rest keepers, lamprou naast Onana
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:28
Niet nodig als je aanvallend speelt.
Vind ik leuk
OverdOse +1930
zondag 14 april 2019 om 12:26
Welk qua naam😉
Vind ik leuk
Bengelino +14631
zondag 14 april 2019 om 11:02
Halen, kan ik me oude shirt weer aan
Vind ik leuk
ArieBombarie +43466
zondag 14 april 2019 om 11:28
Jij hebt ooit is een shirt op de kop getikt van Ajax met de naam Hagi ja?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:05
Kopen al is het alleen op basis wat z'n vader ooit heeft laten zien en je haalt zowieso een naam in huis
Vind ik leuk
Mozes24 +1166
zondag 14 april 2019 om 11:15
Jullie zijn zo vol van alle huidige spelers van Ajax dat het misschien wel een goed idee is alle (toekomstige) zoontjes te contracteren?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:50
En als die mislukken, verkopen wij ze aan FC Utrecht.
Vind ik leuk
OverdOse +1930
zondag 14 april 2019 om 12:28
AS Roma, Kluivert..
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:29
Die was niet mislukt, die was te ongeduldig.
Vind ik leuk
OverdOse +1930
zondag 14 april 2019 om 12:30
Mislukt Huwelijk danmaar ;)
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:32
Dat heeft hij nu.
Vind ik leuk
Guust +6757
zondag 14 april 2019 om 12:46
Heb jij een zoon, wil je hem dan niet op VP laten.
Vind ik leuk
KCP +1469
zondag 14 april 2019 om 13:05
🐣🐣🐣🐣
Vind ik leuk
Relaxie +1114
zondag 14 april 2019 om 11:05
Verstandig om geen spullen in je zak te laten zitten dan in de kleedkamer de komende jaren 🙄
Vind ik leuk
Rodapaus +6207
zondag 14 april 2019 om 11:06
Ten Hagi
Vind ik leuk
Blindsy +20534
zondag 14 april 2019 om 11:06
Benieuwd of hij, nu grote clubs interesse tonen, nog 3,5 miljoen waard is.
Vind ik leuk
ErikAjax +3211
zondag 14 april 2019 om 11:08
Nu weer een Roemeense krant... Daar zal ook wel een Valentijn werken.
Vind ik leuk
Testata +573
zondag 14 april 2019 om 11:12
Weer een speler zelf opgeleid......

Onee kopen.............
Vind ik leuk
Geerzz +9
zondag 14 april 2019 om 16:12
Ik voel jaloezie
Vind ik leuk
Testata +573
zondag 14 april 2019 om 16:37
Dan moet je er iets mee gaan doen als je dat voelt.
Vind ik leuk
Mozes24 +1166
zondag 14 april 2019 om 11:13
Voor de verandering eens willen kopen🤔?
Vind ik leuk
RenW +5757
zondag 14 april 2019 om 12:24
Mozes, Worden de spelers bij jouw club, nog steeds in het ballenhok gemaakt?
Vind ik leuk
davincie +41
zondag 14 april 2019 om 19:54
Als dat zo is denk je dat ze het Mozes vertellen ?

Moet opeens aan de Beach Boys denken... God only knows...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:27
Niet alleen willen, ook kunnen.

Daarin is Ajax wel uniek in Nederland.
Vind ik leuk
Guust +6757
zondag 14 april 2019 om 13:09
Utrecht en Napoli doen dat gelukkig niet, en die vind je wel goed.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2294
zondag 14 april 2019 om 11:14
Als die een kwart van zijn vaders kwaliteitetrn heeft gelijk halen
Vind ik leuk
MojoRisin +16279
zondag 14 april 2019 om 11:15
Alleen om zijn naam al zou ik hem kopen, gewoon omdat het kan.. :)
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
zondag 14 april 2019 om 12:23
Als Pa Hagi hem al op z'n 16e liet debuteren dan is dat óf een indicatie dat hij wat kan óf een indicatie van vader-trots óf van beide.
Dat de zoon van Hagi al was opgevallen en het voetbalnieuws haalde dat is mij ook niet ontgaan. Kortom, een interessante optie. En het is al vaker zinvol gebleken meerdere spelers uit eenzelfde land te halen, zodat ze met elkaar kunnen acclimatiseren.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 12:24]
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
zondag 14 april 2019 om 12:49
Ga je dat ook doen bij alle spelers met de naam De Jong? :)
Vind ik leuk
Maxidi +3816
zondag 14 april 2019 om 11:15
Goeie Naam
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:17
Ik heb ook interesse in een Masarati. Maar of ik m koop ...
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 11:31]
Vind ik leuk
chicken +15088
zondag 14 april 2019 om 11:23
Of je hem kunt kopen..
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:31
Ook dat.
Vind ik leuk
davincie +41
zondag 14 april 2019 om 19:57
Wordt waarschijnlijk makkelijker als je Hagi heet
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
zondag 14 april 2019 om 11:23
Netjes man, dit is een groot talent die ik vaak heb zien spelen. Is mijn oude woonplaats, Constanta.

Ik snap de interesse.
Vind ik leuk
RenW +5757
zondag 14 april 2019 om 12:25
Echt Midden-Noord?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
zondag 14 april 2019 om 13:58
Jep, ik heb geen belang om te roepen om het roepen. Ik woon al jaren in het buitenland.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 14:05]
Vind ik leuk
RenW +5757
zondag 14 april 2019 om 14:15
Nee dat talent bedoel ik. Verder moet ik je geloven, waar je woont of gewoond heb.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
zondag 14 april 2019 om 14:16
Ik vind het echt een groot talent, en men ziet het in Roemenië ook zo. Hij valt bijna wekelijks op. Die is de Roemeense competitie ontgroeit.
Vind ik leuk
RenW +5757
zondag 14 april 2019 om 14:23
OK thnx, we wachten het af :-) Fijne dag verder.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
zondag 14 april 2019 om 14:26
Jij ook, gozah.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:24
Altijd moeilijk om van een “filmpje” te beoordelen. Dan is van Hans Kraaij nog iets te maken. Wat in dat filmpje opvalt is dat hij volledige tweebenig is. Daar heeft Ajax ook ooit er een van gehad. Klein, maar groots in daden. Dus ..... wie weet
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:25
jong Ajax word wel heel sterk volgend jaar volgend jaar weer kampioen denk ik!
Vind ik leuk
Chinto +113
zondag 14 april 2019 om 11:26
Weer?
Vind ik leuk
ArieBombarie +43466
zondag 14 april 2019 om 11:29
Ja 'weer'. Ze waren het eerder ook toch?
Vind ik leuk
Chinto +113
dinsdag 16 april 2019 om 12:02
Kon ik me nier meer herinneren. Sorry. Je doet je naam wel eer aan trouwens.
Vind ik leuk
davincie +41
zondag 14 april 2019 om 19:59
Hangt af van het Eigen Vermogen
Vind ik leuk
Chinto +113
zondag 14 april 2019 om 11:26
Waarom niet heel Europa kopen?........
Vind ik leuk
Dicky +687
zondag 14 april 2019 om 11:29
Ik denk niet dat dit waar is. Ik heb hem in actie gezien tegen Vitesse. Hij viel niet eens op.
Vind ik leuk
Blueman +1122
zondag 14 april 2019 om 11:29
Volgens mij heeft Ajax belang bij iedereen, of het nu Hagi is of Sterken. Het maakt allemaal niet meer uit. Het scheelt als je geld genoeg hebt.
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
zondag 14 april 2019 om 11:39
Redelijke speler, zelfs even bij fiorentina gezeten maar heeft daar amper gespeeld, had de stap te snel gemaakt.
Vind ik leuk
Tuppo +22
zondag 14 april 2019 om 11:46
Eigen jeugd
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1507
zondag 14 april 2019 om 11:58
Jong talent prima maar als je aangehaakt wilt blijven moet er ervaring bij gaan komen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:11
Als hij het Talent van Papa heeft is hij zeker welkom
Vind ik leuk
RenW +5757
zondag 14 april 2019 om 12:26
Die was goed he!
Vind ik leuk
WilcoS64 +4822
zondag 14 april 2019 om 12:21
Sevilla moet je serieus nemen, Anderlecht en Luik natuurlijk niet, geen partij voor Ajax.
Vind ik leuk
Mari +13312
zondag 14 april 2019 om 12:24
Als hij kan ballen als z'n vader is hij heeeel welkom
Vind ik leuk
FRChamp +2526
zondag 14 april 2019 om 12:32
Ajax doet goede zaken.
Vind ik leuk
Der Monarch +2213
zondag 14 april 2019 om 12:47
Wat vond ik Hagi Sr. altijd een geweldige voetballer. Echt een rasvoetballer. Zou mooi zijn als Jr. ook een geweldenaar gaat worden.
Vind ik leuk
Nemis07 +161
zondag 14 april 2019 om 13:15
In augustus vorig jaar werden ze uitgeschakeld door Vitesse. Hagi jr. was wel de beste man aan Roemeense zijde. Is al wel een keer geflopt bij Fiorentina. Ben benieuwd
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 13:16]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:25
Als die netzo goed als zijn vader word dan doet Ajax er goed om hem te kopen
Vind ik leuk
Geerzz +9
zondag 14 april 2019 om 14:08
Dat psv is toch ook een triest clubje bah bah
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 14:16
Als hij net zo goed is als zijn vader dan gaan we er veel plezier aan beleven.
Vind ik leuk
henk1952 +312
zondag 14 april 2019 om 16:25
Van der Gijp ook weer blij..
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:52
Altijd handig paar Roemenen in je team. Kunnen ze de scheids rollen van zijn gele en rode kaarten
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 16:53]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:53
🤷🏼‍♂️
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 17:22]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:33
Het is soms een voordeel als een speler uit een familie komt waar meer mensen op hoog niveau gespeeld hebben. Mentaal zijn ze dan beter voorbereid op een bestaan als toegewijd prof.
Als deze jongen al op 16-jarige leeftijd als profvoetballer gedebuteerd is, zal hij ook wel kunnen voetballen. Misschien is het wat voor Ajax, desnoods na een jaartje uitlenen aan Groningen of Heerenveen of zo.
Vind ik leuk
hollister +1333
zondag 14 april 2019 om 19:40
Wel eentje die de vrije trappen er aardig in schiet... bovendien rechts en linksbenig, maar zie hem graag komen..
Vind ik leuk