Telegraaf: Positie Pusic geëvalueerd na behalen titel, Bosniër moet plaatsmaken

Telegraaf: Positie Pusic geëvalueerd na behalen titel, Bosniër moet plaatsmaken

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 06:57ma 15-04-2019 om 06:57

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 08:33ma 15-04-2019 om 08:33

FC Twente gaat naar alle waarschijnlijkheid de Eredivisie in zonder trainer Marino Pusic, schrijft De Telegraaf maandagochtend. De positie van de geboren Bosniër zal besproken worden, zodra de titel in de Keuken Kampioen Divisie binnen is.

Volgens de ochtendkrant 'is het een publiek geheim' dat Pusic deze evaluatie niet zal doorstaan. De trainer is al vrijwel het hele seizoen in het ongewisse over zijn toekomst en baarde dit weekend opzien met een kritisch radio-interview. "Als je ziet dat er geen enkele trainer is die in de afgelopen tien jaar zijn contract heeft uitgediend, zegt dat meer iets over hoe het eraan toe gaat dan over de trainers", beet hij de beleidsbepalers van de Tukkers toe.

Pusic lijkt dus nog vier wedstrijden op de bank van FC Twente te zitten. Doordat de Tukkers vrijdag met 1-0 van Telstar wonnen en concurrent Sparta zich zondag liet verrassen door TOP Oss, ligt het kampioenschap binnen handbereik voor de Enschedeërs. Wanneer er vrijdagavond wordt gewonnen bij Jong Ajax, is het al zover.

Poll

Begrijpelijk dat Pusic niet het vertrouwen krijgt van FC Twente?

(2767 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 07:00
Zeer zeer verstandig. Welkom in de Eredivisie zonder deze trainer.


Dat verklaart direct zijn reactie in het interview van dit weekend
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 07:11]
Vind ik leuk
Plattekar bv +35831
maandag 15 april 2019 om 07:02
" Verwachting is dat Pusic de evaluatie niet zal doorstaan na behalen titel "....Ik heb t 8x gelezen, maar het staat er echt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:04
Volkomen terecht....angstige en waardeloze trainer
Vind ik leuk
Plattekar bv +35831
maandag 15 april 2019 om 07:06
Dan moet van Bommel ook weg als dat de maatstaf is
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:07
Nee die wordt geen kampioen 😉
Vind ik leuk
#Keizerout +50394
maandag 15 april 2019 om 12:22
Vind je dat dan niet een betere maatstaf?
Vind ik leuk
mcmodd +28781
maandag 15 april 2019 om 14:21
Ja, raar. Het zijn weer de spelers die er helemaal zelfstandig voor zorgden dat zij mogelijk gaan promoveren en kampioen worden. Geef een team de volledige vrijheid van handelen en ze trainen minder, om niet te zeggen onvoldoende. Ze nemen extra vrije dagen en krijgen onderling ruzie over speelminuten. Ik kan nog wel doorgaan, maar duidelijk is dat hier een stel mensen oordeelt dat kennelijk niets weet van het takenpakket van een hoofdtrainer en de “commandostructuur”.

Ik heb dit al eerder voorspeld en eigenlijk vind ik het jammer dat de geldschieters niet vooraf hebben gezegd dat een voorwaarde is dat de trainer moet aanblijven. Überhaupt dat er een veilig klimaat moet zijn voor een trainer in dienst van FC Twente.

Grote kans dat volgend jaar een nieuwe trainer akkoord gaat met afslanking van de spelersgroep en dat de gang naar de keukenlaadjesdivisie weer moet worden gemaakt. Geef ook eens een compleet scenario met een goede start en dito vertrouwen aan een goed presterende trainer is mijn advies.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:18
Heeft Pusic een doorlopend contract?
Vind ik leuk
HanV +5732
maandag 15 april 2019 om 09:27
Nee, volgens van Losser (TV Oost) in augustus 2018 heeft Pusic een contract van 1 jaar.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:38
Dankje.
Vind ik leuk
Johnnies +2825
maandag 15 april 2019 om 07:00
Waarom moet deze trainer weg, maakt Twente kampioen.
Vind ik leuk
Hammers96 +2990
maandag 15 april 2019 om 07:01
Daar is ook alles mee gezegd
Vind ik leuk
Johnnies +2825
maandag 15 april 2019 om 07:03
Oké, sta er verder vanaf. Waarom wil jij hem weg hebben dan.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:13
Volg je Twente een beetje, het elftal heeft bijna geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld, worden kampioen op basis van individuele kwaliteiten van spelers
Vind ik leuk
Sjaakhaak +3150
maandag 15 april 2019 om 07:26
Is al jaren een puinhoop daar, hoofdverantwoordelijke is al even weg,, dhr Munsterman.
Vind ik leuk
Johnnies +2825
maandag 15 april 2019 om 07:26
Volg Twente niet,daarom was ik benieuwd waarom de trainer eruit moet.
Vind ik leuk
FC Thee +4
maandag 15 april 2019 om 10:50
Laat ik vooropstellen dat die 11 punten verschil niet echt een goed beeld weergeven. Twente heeft zelf in meerdere wedstrijden geluk gehad. Bijvoorbeeld Einhoven, Go Ahead Eagles. Heel vaak werd het voetbal door een standaardsituatie beslist. Daarnaast leden de concurrenten onnodig vaak puntenverlies. Dat gat had veel kleiner kunnen zijn. Dat kon je ook zien aan de verliezen tegen dordrecht en rkc. Neemt niet weg dat pusic een goede people manager is, maar het onbreekt aan goed positiespel.

Vind ik leuk
Gerhuis +92
maandag 15 april 2019 om 12:45
Welke individuele kwaliteiten?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:23
Aitor
Zekhini
Smith
Brama
Vind ik leuk
Plattekar bv +35831
maandag 15 april 2019 om 07:00
tis lachwekkend
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 07:04]
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
maandag 15 april 2019 om 07:02
Met de begroting van Twente zou ik wat zuiniger zijn. Trainer er uit is een aankoop minder.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:13
.maar wel een stap in de goede richting..
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
maandag 15 april 2019 om 07:17
Dat ligt er aan wat je er voor terug krijgt. Ten Hag zie ik niet zo snel naar Enschede komen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50394
maandag 15 april 2019 om 12:24
Rutten is straks weer vrij?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:24
Slechter kan niet
Vind ik leuk
#Keizerout +50394
maandag 15 april 2019 om 12:23
Zijn contract loopt af, dus dat kost ze geen cent.
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
maandag 15 april 2019 om 07:05
Lekker beleid daar weer.
Vind ik leuk
Kuip +10228
maandag 15 april 2019 om 07:13
De selectie is matig, maar ik kan ook geen enkel spelsysteem ontdekken en daar is de trainer verantwoordelijk voor. Twente speelt het hele seizoen al belabberd voetbal en wordt met een flinke dosis geluk kampioen.
Gelukkig wel trouwens, want Twente hoort in de eredivisie. Voor de club en het Nederlands voetbal is promotie fantastisch, maar inderdaad terecht dat de trainer moet plaatsmaken. Daarnaast moet er ook flink ingekocht worden, want van spelers als Oosterwijk wordt niemand vrolijk. De enige speler die op niveau mee kan is eigenlijk Brama ( en Vucov, maar die is altijd geblesseerd).
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:17
Helemaal mee eens, al lopen daar een paar zeer goede spelers voor KKDbegrippen.
Brama is bepalend, maar blessuregevoelig en op leeftijd, denk dat je Vuckic bedoelt als andere topper... nou ze hebben er zeker nog drie...Aitor, Zekhini en die Engelsman op t middenveld, Smith
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 07:18]
Vind ik leuk
HanV +5732
maandag 15 april 2019 om 09:30
Die laatste 2 zijn toch gehuurd, Vuckic is pas blessuregevoelig.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 09:30]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:24
Dat is ie
Vind ik leuk
harryheck +1610
maandag 15 april 2019 om 09:19
Kuip, dankjewel voor je heldere kijk op hoe het afgelopen seizoen bij ons gegaan is. Helemaal met je eens!!
Vind ik leuk
Paulhuynh +2028
maandag 15 april 2019 om 07:19
De onrust begint alweer wat een schandalige club
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:50
Hoezo begint die onrust alweer. Twente wil dit jaar de selectie vroeg op orde hebben. Ben zelf Twente fan, maar die Pusic heeft gewoon laten zien weinig tot geen verstand van voetbal te hebben. Een trainer is er voor om een speler beter te maken en een team te kunnen smeden. Daarnaast zou het wel lekker zijn als hij een herkenbaar systeem speelt. In alle drie schiet hij tekort. Hij laat spelers die absoluut niet renderen staan, gebruikt spelers op verkeerde plaatsen en ik weet nog steeds niet welk systeem Twente speelt. Dat Twente bovenaan staat ligt niet aan de trainer, maar aan individuele spelers ( lopen best aardige spelers rond, maar het is geen team) en vooral aan de tegenstanders Zij laten de punten ( onnodig) liggen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:25
Juist !
Vind ik leuk
wattenstaafje +23982
maandag 15 april 2019 om 07:54
Is natuurlijk wel te verwachten van Twente. Kunnen niks betalen dus misbruiken ze Pusic en zodra een groot deel van de schulden is kwijtgescholden of achtergesteld is en ze promoveren, dan sabelen ze je met het grootste gemak neer.
Vind ik leuk
Mdlr +48
maandag 15 april 2019 om 10:25
Nou, ik weet niet of je Twente hebt zien spelen, maar dat laat tactisch wanbeleid zien, nergens zit een duidelijk of goed idee achter. En als je Brama er niet hebt staan, is het hele team de weg kwijt. Het is een hardstikke aardige vent en ik zou hem een knuffel geven tijdens het bedanken voor de titel, maar het is beter als je de eredivisie ingaat met een hopelijk betere trainer. (Hij is daarnaast puur om deze rede gehaald, daarom een enkeljarig contract).
Vind ik leuk
ROCK +117
maandag 15 april 2019 om 20:15
Kwaad met kwaad vergelden, zo'n lekker mannetje is Pusic ook niet.
Straks is deze sokloze trainer ook clubloos
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:02
Ach ieder zijn vak. Pusic heeft een titel op zijn cv staan. Twente promoveert en ze kunnen daarom beiden verder. Het niveau van Pusic is niet veel hoger dan de eerste of tweede dividisie. FC Twente heeft dit keer ruim genoeg tijd om het team te versterken en op te tuigen. Bleuming, van Leeuwen en voetbalpensioen gerechtigde Fred Rutten kunnen hun vakmanschap laten blijken deze vroege zomer. Of wachten ze weer op Munsterman einde Augustus snoepjes ??
Vind ik leuk
Eddy T67 +2555
maandag 15 april 2019 om 08:36
Pusic weet al meer. Anders laat je je niet zo uit.
Vind ik leuk
RoEnsch +249
maandag 15 april 2019 om 08:56
Pusic is een noodoplossing en een zwakke tot zeer zwakke trainer dat weet hij zelf heel goed. Het is ook de bedoeling dat Fc Twente straks in de eredivisie zo snel als mogelijk weer terugkomt op het niveau waar het hoort namelijk bovenin.
Vind ik leuk
Mineola +637
maandag 15 april 2019 om 10:42
Tja het ideale linkerrijtje buiten de top 3 is natuurlijk, AZ , Twente, Vitesse, Utrecht , Heerenveen en Groningen.
Vind ik leuk
Gerhuis +92
maandag 15 april 2019 om 12:50
Trek je je maar lekker af, komen niet meer bovenin!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:21
Wat een ophef, dat hij maar voor 1 jaar trainer zou zijn was al aan het begin van de competitie bekend.
Hij heeft gedaan waar hij was voor aangesteld, binnen een jaar terug naar de Eredivisie en zal een mooi afscheid krijgen in het stadion van de supporters.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1506
maandag 15 april 2019 om 13:02
Deze man brengt Twente gelijk terug naar de eredivisie.laat deze man gewoon zitten doet het uitstekend bij Twente.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:26
Jij volgt Twente duidelijj niet !
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:49
WillyAfca26 deze man heeft het juist gepresteerd om nu pas kampioen te worden. Hij heeft er een puinhoop van gemaakt. Nieuwe spelers die bij binnenkomst opvielen vanwege hun kwaliteit zijn onder hem alleen maar slechter geworden. De enige die geroeid is is Drommel. Ik weet na 34 wedstrijden nog steeds niet welk systeem ( automatismen) hij voor staat. Koppel daar zijn slechte wisselbeleid aan vast en je weet waarom hij maar een tussenpaus was. Was overigens al vanaf het begin van het jaar bekend. Als er geld voor geweest was had hij nooit 1e trainer geworden. Wel vind ik het een moedige man, om iedere wedstrijd spelers op te stellen die eigenlijk alleen maar als betalende bezoekers op de tribune hadden mogen zitten en ze gewoon liet staan soms zelfs 3 tegelijk ( waardoor we het hele seizoen met minimaal 1 man minder gespeeld hebben)
Vind ik leuk
coci +331
maandag 15 april 2019 om 14:01
Nou Fred Rutten, kom er maar in
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:07
Waarin ? In de bus 😉
Vind ik leuk
mcmodd +28781
maandag 15 april 2019 om 14:35
Als de spelers nu de credits krijgen om puur op eigen kwaliteiten kampioen te zijn geworden zonder dat daar deze trainer enige verdienste wordt toegedicht ben je zeer onvolledig in je oordeel. Indien de spelers zich hierbij goed hebben gevoeld moeten ze niet denken dat zij überhaupt kans maken om in de eredivisie furore te maken. Daar gelden ook niet alleen de specifieke talenten van de spelers, maar zal eveneens eenheid van ze worden gevraagd. Dus, indien ze zich aan de tactische aanwijzingen van Pusic hebben onttrokken zullen ze dat w.s. in de ED ook doen. Appeltje eitje voor clubs als Emmen, De Graafschap of NAC. Die hebben wel de discipline om volgens concepten van de trainer te opereren en hebben geen enkele moeite met spelers die voor eigen succes gaan.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:52
Mcmodd Pusic kent geen tactische aanwijzingen. Daarnaast is het knap dat je met eenlingen zo hoog gekomen bent er is überhaupt geen sprake van een team en al helemaal niet als je naar de spitsen kijkt. We danken vooral de tegenstanders dat ze zo wisselvallig gepresteerd hebben, anders waren we dit jaar geen kampioen geworden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws