Viergever onthult: 'De trainer zei: ik kan nu heel boos worden of jullie helpen'

Viergever onthult: 'De trainer zei: ik kan nu heel boos worden of jullie helpen'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 07:18ma 15-04-2019 om 07:18

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 07:32ma 15-04-2019 om 07:32

Mark van Bommel zag PSV zondagmiddag een buitengewoon moeizame eerste helft spelen tegen De Graafschap, dat met een verrassende 0-1 voorsprong aan de thee ging. De trainer besloot echter om niet uit zijn dak te gaan in de kleedkamer.

Nick Viergever kreeg na de uiteindelijke 2-1 zege vragen over de half-time speech van Van Bommel en lichtte een tipje van de sluier op. "De trainer zei: ik kan nu heel boos worden. Of ik kan jullie proberen te helpen", vertelde de centrale verdediger aan het Algemeen Dagblad.

Van Bommel zag een tirade in de kleedkamer niet zitten en koos voor de tweede mogelijkheid. "Als je boos wordt, ga je loze kreten roepen. Dat wordt het al gauw van: harder werken, de beuk erin, meer doelpunten maken", aldus de PSV-trainer, die besloot om Donyell Malen in te laten vallen voor Mohammed Ihattaren. "Het gaat erom dat je kijkt of je iets kunt veranderen met een wissel, of een omzetting. Dáár ben je trainer voor."

Lees ook: Van Bommel peinst op PSV-bank: "Potverdorie, hoe lang gaat dit nog duren?"

Plaats een reactie

leozao +2835
maandag 15 april 2019 om 07:21
Voor zijn gevoel kan bommeltje zijn kiksen beter uit het vet halen!
Vind ik leuk
PRICE +8828
maandag 15 april 2019 om 07:51
Bommel wilde meer spervuur
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:22
Toch wel professioneel gedaan van Van Bommel. Toen ik zijn gezicht zag terwijl hij nog voor het signaal naar binnen ‘stormde’, verwachte ik echt dat hij z’n kop eraf zou schreeuwen. Toch mooi dat hij zich in heeft kunnen houden, het heeft uiteindelijk gewerkt. Je kan niet eens met me zijn, maar dit vind ik toch erg professioneel en volwassen gedaan!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:29
Ik ben het met je eens. Dat is ook de taak van een trainer. In het veld moeten de spelers het doen en de juiste keuzes maken. De trainer analyseert en probeert te helpen.
Vind ik leuk
BigBoi +2781
maandag 15 april 2019 om 07:37
Zeker professioneel. Dat zal zijn eigen ervaring geweest zijn. Schreeuwen is onkunde.
Maar hij is wel verantwoordelijk voor het zooitje ongeregeld. PSV heeft 1 tactiek wanneer ze de bal hebben en dat is zo snel mogelijk naar de zijkant met de bal en dan zo hard mogelijk rennen naar de achterlijn en voorgeven. Werkt vaak maar als het niet lukt dan zit je vast. Die ihattaren komt niet uit de verf omdat het middenveld in praktisch elke aanval wordt overgeslagen. Zit totaal geen voetbal in. Het hele seizoen al niet.
Vind ik leuk
DeanJayden +13814
maandag 15 april 2019 om 07:48
Kijk daar snij je hout! Maar ze krijgen genoeg kansen gaan ze erin dan hoor je niemand
Vind ik leuk
BigBoi +2781
maandag 15 april 2019 om 07:51
Ja tegen een wel heel zwakke tegenstander. Maar zodra ze een beetje tegenstand krijgen weten ze het niet meer. Dan komt tactiek 2 lange bal op Luuk de jong, laten vallen op opkomende middenvelder en passen op lozano en bergwijn die als een dolle gaan rennen. Beide tactieken zijn voor bijna elke tegenstander goed te verdedigen mits ze van een normaal niveau zijn. Nederlandse subtop en Europees.
Vind ik leuk
Castromann +9692
maandag 15 april 2019 om 08:17
Tis gewoon heel simpel.
V Bommel is een toptrainer.
Want deze selectie is helemaal niet zo goed. Defensief juist erg zwak.....maar toch gaat hij een aantal punten halen waar je fe laatste 20jr zeker 15x kampioen zou mee geworden zijn.
En het doelsaldo is ook kampioenswaardig...veel goals voor...weinig tegen.
Alleen heeft hij en psv de pech. Dat ajax heeft kunnen inversteren in topspelers die voor andere clubs onhaalbaar zijn en 2geweldige toptalenten de ligt en de jong. Waardoor ajax over 1 vd betere selecties ooit beschikt in hun bestaan.
Daarom nogmaals knap dat vBommel psv op gelijke hoogte houdt met ajax.
En mocht hij kampioen worden...dan is dat een wereldprestatie.
Vind ik leuk
Futre +5381
maandag 15 april 2019 om 08:26
Ik vrees dat je in zijn toneelstukje strapt. Hij acteert de toptrainer maar is tactisch slecht, speelt laf, liet zich Europees aftroeven en heeft zijn spelers doodsbang gemaakt waardoor ze nul creatieviteit tonen. Tot slot kleineert hij Pereiro en Guti waardoor die geen stap meer voor hem zetten waardoor hij nu twee kleuters op het middenveld moet neerzetten. Ik vind het pure armoe.
Vind ik leuk
Castromann +9692
maandag 15 april 2019 om 09:26
Ben het met je eens dat Pereiro meer krediet moet krijgen.
Maar aan de andere kant...het centrale duo achterin is zo zwak dat je op het middenveld veel defensieve zekerheden moet inbouwen.
Ned op het wk 2010 speelde zo ook..met bommel de jong en Sneijder (die ook defensief veel werk opknapte).
Dit moest omdat we defensief ook zwak waren.
We haalden hierdoor op n haar na de wk titel.
Zonder dat blok..lagen we er in de voorronde al uit.
Vind ik leuk
Futre +5381
maandag 15 april 2019 om 14:33
Dat laatste begrijp ik. Maar biedt Ihatarran (of zoiets) meer zekerheid dan Guti of Ramselaar? Daarnaast is zijn centrum het zwakst. Waarom probeer je Obispo dan nooit? Sorry maar ik blijf het een onzekere coach vinden.
Vind ik leuk
Emnu +8444
maandag 15 april 2019 om 15:53
Vind je het geen creatieve armoede dat Bommel niet verder komt dan t voetbal dat schoonpapa al bijna 10 jaar geleden liet zien?

Daar red je t niet mee hoor.
Vind ik leuk
Futre +5381
maandag 15 april 2019 om 08:21
Het is pure armoe idd.
Vind ik leuk
Korm +40098
maandag 15 april 2019 om 08:21
ik ben het helemaal met je eens!
Vind ik leuk
Nova +2083
maandag 15 april 2019 om 08:57
Voor Viergever zal het heel sneu zijn als PSV geen kampioen wordt. Je denkt over te stappen naar de kampioen en vervolgens wordt Ajax kampioen. Ik teken ervoor.
Vind ik leuk
yuuup +11212
maandag 15 april 2019 om 07:39
Ja dat is zeker professioneel. Het zal niet makkelijk voor hem geweest zijn;) Je hebt er sowieso weinig aan om tegen een groep te gaan schreeuwen. Niemand trekt het zich dan persoonlijk aan en vaak maak je jezelf de gemeenschappelijke vijand.
Vind ik leuk
Futre +5381
maandag 15 april 2019 om 08:20
Nou nou, grote klasse. Hij is toch gewoon de trainer. En als hij ze echt had willen helpen dan had hij dat kleutermiddenveld niet de wei ingestuurd maar gekozen voor een international uit Mexico, Uruguay en Oranje...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:25
Zeg dat wel. Vorig jaar werd er gezegd over Ajax dat ze het geld op de bank houden. Is bij PSV ook zo dit jaar....... Alleen een heel ander soort bank....
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 08:25]
Vind ik leuk
#Keizerout +50916
maandag 15 april 2019 om 11:38
Ik ben het zeker niet met je eens.
Wat jij omschrijft als professioneel zou ik de minimumeisen voor een voetbaltrainer noemen.

Dat je uberhaupt het hele denkproces uit gaat leggen dat je heel boos kunt worden of ze proberen te helpen vind ik al vrij verward overkomen.
Natuurlijk moet je ze helpen pik, daarvoor hebben ze je aangesteld.
Vind ik leuk
Paulhuynh +2058
maandag 15 april 2019 om 07:22
Rustig blijven 4x winnen is kampioen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:31
Hoezo is het dan kampioen? Als ajax ook alles wint niet hoor
Vind ik leuk
RodeKaart +605
maandag 15 april 2019 om 07:45
Ajax wint niet alles, verliest van juve en willem 2 in de beker en dan verspelen ze punten tegen de graafschap zoals gewoonlijk.

En ja hoor !, wéér helemaal niets in Amsterneusdam.
Vind ik leuk
Korm +40098
maandag 15 april 2019 om 08:24
Ach ach, volgens mij moeten wij nou onze grote muil houden en pas op de plaats maken. Ajax is dit seizoen gewoon de betere en daarin moeten wij ons schikken. we staan 2de met een veel mindere doelsaldo en gezien de vorm die we de laatste weken hebben is er geen reden voor hosanna...
Vind ik leuk
Bizzy +22907
maandag 15 april 2019 om 08:33
Korm dit is een kwaliteit dingetje. Je kan erop los filosoferen maar dat poets je niet weg. Zaak is om schade te beperken. De club zal daarna de balans moeten opmaken en de transfermarkt moeten op gaan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
maandag 15 april 2019 om 09:14
Ik zie Ajax alles winnen, gewoon te sterk voor de Graafschap en Willem II.
PSV gaat tegen ADO de beslissende punten verliezen, let maar op !
Vind ik leuk
Paulhuynh +2058
maandag 15 april 2019 om 09:56
Whaha wat een dom gelul
Vind ik leuk
DeanJayden +13814
maandag 15 april 2019 om 07:49
Laat ze lekker dom lullen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:49
Om zulke uitspraken, vooral als je ploeg matig speelt en de concurrent goed, worden Ajacieden altijd arrogant om genoemd...
Vind ik leuk
JohanLeo +829
maandag 15 april 2019 om 07:24
Bommel wordt steeds meer een acteur nu het kampioenschap hem door de vingers glipt en je ziet hem nu steeds meer uit zijn rol vallen.
Steeds meer scheurtjes ontstaan in zijn masker.
Ben bang dat hij straks ineens ontploft!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:57
JohanLeo, helemaal mee eens. Hij wordt niet steeds meer een acteur, maar is dat al het hele seizoen. Kijk mij eens rustig zitten op de bank en alles analyseren, kijk mij eens alles goed observeren, kijk mij eens rust uitstralen, kijk mij eens "topspelers" durven wisselen, kijk mij eens ....... Als "topcoach" moet je juiste "tactische" keuzes maken. Als AJAX met 10 man komt te spelen bijvoorbeeld een aanvallende wissel toepassen en AJAX bij de strot pakken na de 1-1 en niet op 1-1 (blijven) spelen. Nee VON Bommel heeft daar volgens mij het kampioenschap verspeeld met zijn (ook geacteerde) voetbalintelligentie. Maar ja, ik ben waarschijnlijk niet helemaal objectief omdat ik hem als speler ook al overgewaardeerd vond. Al zullen velen zeggen dat hij daarmee wel bij Barcelona, AC Milan en Bayern Munchen heeft gespeeld. Daar is dan weer geen speld tussen te krijgen.

Ook de door mij wel gewaardeerde Van Nistelrooij heeft VON Bommel neigingtjes als trainer van PSV JO19-1. Dat heb ik zaterdag aan den lijve ondervonden bij AJAX JO19-1 - PSV JO19-1. Ook hier geldt het resultaat staat voorop in plaats van de ontwikkeling van de taleneten cq het team. Zijn houding vond ik niet des Van Nistelrooijs.

Jammer ............
Vind ik leuk
JohanLeo +829
maandag 15 april 2019 om 20:56
Ja von Bommel...
Hij is en blijft op en top Duitser!!!
Vind ik leuk
PetaJ +1791
maandag 15 april 2019 om 07:29
Ooit houdt het op met balletje breed en hoog naar De Jong. Waardeloze manier van spelen. Werkt alleen in de eredivisie. Europees gezien geen kans gehad.
Vind ik leuk
Speytuut +707
maandag 15 april 2019 om 07:31
Olivier bommeltje haha punten zelf verspeelt door zijn anti voetbal te spelen. Kijk na ajax krijgen er ook een paar tegen gewoon zorgen dat je er zelf meer maakt mooi voetbal veeel goals voor niemand bang niemand die ons stoppen kan😁👊❌❌❌👊
Vind ik leuk
DeanJayden +13814
maandag 15 april 2019 om 07:53
Enkel tegen omdat de scherpte er net niet is!
Vind ik leuk
Merdocs +266
maandag 15 april 2019 om 08:01
Trek alle eigen goals en onterechte strafschoppen en buitenspel goals er eens af.
shit dan hebben ze minde gescoord dan PSV.
En met hun wereld voetballers wel meer goals tegen. Laat me niet lachen. Elke modale spits heeft nog tegen de Ligt gescoord.
En voor wat betreft de VAR. Ze mogen in Amsterdam een standbeeld voor deze partijdige hulp plaatsen. Werkelijk alles waarbij Ajax is betrokken is in hun voordeel uitgevallen anders was de competitie al drie weken geleden beslist.
Swalbe Neres. Niet gegeven penalty PSV.
Vind ik leuk
Babelagtig +2679
maandag 15 april 2019 om 08:20
Hoi marcel, mathildelaan 4 5611bl eindhoven...hier kun je aangifte doen van matchfixing, of ja vermoeden van...groetjes sjaakie
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:29
Nou, vooruit...
Kom op, herpak jezelf, neusje snuiten, traantjes weg... En door!
(en nee, ik ben niet voor Ajax, ik heb het nog slechter dan jij, maar neem dingen nou gewoon eens zoals ze zijn. Je hebt er toch geen invloed op.)
Vind ik leuk
Magro02 +99
maandag 15 april 2019 om 10:29
Aantal strafschoppen in Eredivisie 2018 / 2019: 9
Aantal eigen goals in Eredivisie 2018 / 2019: 10
Aantal buitenspel goals in Eredivisie 2018 / 2019: 0 (er is een VAR dus bij buitenspel is altijd afgekeurd).

Houden we 87 goals voor Ajax en 89 goals voor PSV over.

Aantal strafschoppen PSV in Eredivisie 2018 / 2019: 8
Aantal eigen goals PSV in Eredivisie 2018 / 2019: 2
Aantal buitenspel goals PSV in Eredivisie 2018 / 2019: 0 (er is een VAR dus buitenspel is altijd afgekeurd).

Houden we 87 goals voor Ajax en 79 goals voor PSV over.

Sir, sit down and shut up.
Vind ik leuk
Speytuut +707
maandag 15 april 2019 om 11:44
Huilie huilie calimero
Vind ik leuk
derksen +8899
maandag 15 april 2019 om 07:33
Daar zal die de eerste helft 45 minuten over hebben getwijfeld zal ik boos worden of niet
Het is zo circus act die mark niet normaal
Vind ik leuk
DeanJayden +13814
maandag 15 april 2019 om 07:54
Net als dat ze nu als Schone roepen 4 x winnen en we zijn kampioen!!!
Vind ik leuk
Molletje +4243
maandag 15 april 2019 om 07:59
Wel heel makkelijk scoren van van Bommel door te doen alsof de wissel die hij heeft toegepast het verschil maakte.
PSV had even goed wel gewonnen van De Graafschap, ook in de 1e helft waren er legio kansen.

Als De Graafschap die laatste kans uit de 1e helft had gemaakt... en het 0-2 was geworden... Dán had ik het wel willen zien of het had uitgemaakt.

Nu was het meer "wachten" op een doelpunt.
Vind ik leuk
Babelagtig +2679
maandag 15 april 2019 om 08:23
Ja maar bommeltje is gewoon een toptrainer, blijft kalm en ziet dat iemand iets ziet, doet altijd hetzelfde want momenten beslissen de wedstrijd, maar dat is geen garantie, want als je dat wil moet je een wasmachine kopen...
Vind ik leuk
Jandieze +1255
maandag 15 april 2019 om 08:24
Wie heeft bedacht dat die Mo Ihattaren zo’n enorm talent is? Verschrikkelijk, wat een drama
Vind ik leuk
Korm +40098
maandag 15 april 2019 om 08:27
kan die jongen niks aan doen, heb je dat middenveld gezien van PSV? dramatisch man!
PSV heeft geen tadic of een guardado in de selectie zitten die zo'n talent kan coachen. Rosario is ook pas een beginneling dus hendrix zou dat dan moeten doen... nou dat wordt niks hahaha
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 08:29]
Vind ik leuk
Jandieze +1255
maandag 15 april 2019 om 08:32
Dat bedoel ik: middenveld is dramatisch en dat is nu precies het deel waar Ihattaren bewijst dat het een luie overschatte beperkte speler is. Rendement nul. En dat tegen De Graafschap
Vind ik leuk
Watzijnwij +296
maandag 15 april 2019 om 09:55
Natuurlijk heeft het weinig zin om een beetje boos te gaan zitten doen. Wat wel zin heeft is e kennen dat het spel niet goed genoeg is voor overtuigende winst en iand bij de staf halen die complementair is aan van Bommel. Dan voorkom je ruststande als deze en sta je in zo'n wedstrijd al met 3-0 voor.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:02
Ohhh was weer een geniale zet van van Bommel.... Zeg dat dan, ik ging namelijk al bijna denken dat die man zijn elftal al een half jaar niet aan de praat krijgt...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws