Ten Hag schuift mogelijk met Mazraoui: Niet heel veel anders dan rechtsback

Ten Hag schuift mogelijk met Mazraoui: "Niet heel veel anders dan rechtsback"

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 09:36ma 15-04-2019 om 09:36

Noussair Mazraoui heeft zijn Eredivisie- en Champions League-schorsing uitgezeten: de Marokkaans international keerde zaterdag tegen Excelsior terug in de basis bij Ajax en zal dinsdagavond ook tegen Juventus spelen. Op welke positie hij wordt ingezet door trainer Erik ten Hag, is overigens nog maar de vraag.

Aangezien Nicolas Tagliafico tijdens de heenwedstrijd een schorsing opliep, is de kans aanwezig dat Mazraoui van de rechter- naar de linkerflank zal verhuizen. "Linksback is niet heel veel anders dan rechtsback, behalve dat je misschien iets meer met links moet doen", reageert Mazraoui in gesprek met De Telegraaf. "Maar het kan goed uitpakken, omdat je met je rechterbeen altijd naar binnen kunt komen en een indraaiende voorzet kunt geven."

Ajax zal in Turijn minstens één keer moeten scoren, na de 1-1 in de heenwedstrijd. Mazraoui gelooft dat dit kan en hoopt dat dit zo snel mogelijk gebeurt. "Net als bij Real Madrid moet onze eerste kans raak zijn. Misschien raken ze dan een beetje in paniek", blikt hij vooruit. De Marokkaans international weet in ieder geval dat Ajax serieus wordt genomen door de tegenstander, die dit weekend met een B-elftal aantrad tegen SPAL. "Natuurlijk is dat een compliment aan ons. Ze hebben bij ons thuis gezien dat we geen makkelijke tegenstander zijn. Juventus weet dat we kwaliteiten hebben."

Poll

Gaat Ajax zich ten koste van Juventus plaatsen voor de halve finale van de Champions League?

(12790 stemmen)

Plaats een reactie

Meastro +474
maandag 15 april 2019 om 09:39
Verstandig ! Veltman heeft het goed gedaan
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:50
Wat ik dan niet snap is waarom Ten Hag het laatste half uur (minimaal) niet even op die manier gaat spelen om alvast een beetje te wennen..
Vind ik leuk
psv1996psv +272
maandag 15 april 2019 om 10:19
dan weet juve wat je gaat doen. Dit kan je wel in de trainingen oefenen en waarschijnlijk is Mazraoui 2benig of niet?
In ieder geval is mazraoui enorm snel, dus zo erg is t voor hem niet om op links te spelen. Verwacht alleen wel dat die minder op gaat komen, omdat die dus niet altijd op die positie speelt en op rechts was t n tendem met Ziyech.
Vind ik leuk
erikv78 +712
maandag 15 april 2019 om 10:59
Als Juve weer op dezelfde manier speelt dat die gast met Frenkie mee loopt, dan is er dus vol op ruimte links om op te komen, dit zal hij dus ook zeker doen.. En misschien net als Robben ( Dan vanaf de andere kant ) naar binnen komen en scoren
Vind ik leuk
Groen +4561
maandag 15 april 2019 om 11:09
Ik vraag me ook wel af hoe verstandig het was van Juve om met een B-elftal te verliezen afgelopen weekend... Tuurlijk spaar je je toppers maar ze gaan wel de wedstrijd in met een gelijk spelletje en een verliespot achter de kiezen. Voel je toch minder zelfvertrouwen lijkt me. Anyway, we gaan het zien. Juve heeft thuis nog bar weinig laten liggen...
Vind ik leuk
Youri +264
maandag 15 april 2019 om 09:52
Dit lijkt mij de beste oplossing, het centrale duo Blind en de Ligt intact houden aangezien zij perfect op elkaar ingespeeld zijn en erg solide spelen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:39
Gewoon vol gas!!!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:41
Succes mannen,zal een lastige wedstrijd worden maar niets is onmogelijk.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:44
Thanks maat!
Het gaat zeker lastig worden, maar het is niet onmogelijk..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:30
Thanks a lot!
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 09:41
Ik denk dat het 2-2 wordt.
Vind ik leuk
Nova +2079
maandag 15 april 2019 om 09:43
Dat denk ik ook. Hopen op een open wedstrijd.
Vind ik leuk
Groen +4561
maandag 15 april 2019 om 10:29
Tsja 2-2 tekenen we natuurlijk voor! Het zou helemaal fantastisch zijn om op voorsprong te komen, en dan het laatste half uur nog 1 of 2 counters binnen te lopen... 1-4 vond ik wel leuk de vorige keer :)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:41
We gaan er morgen weer voor!
Vind ik leuk
MojoRisin +16278
maandag 15 april 2019 om 09:45
Jep en gewoon lekker genieten, whatever het resultaat wordt..
Ben nu stiekem al een beetje zenuwachtig.. :)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:49
Precies, en wij spelen altijd ons eigen spel dus wordt het vast een open wedstrijd. Gewoon vol gas en hopelijk gaan we door.
Ben blij dat we morgen al spelen en niet woensdag, scheelt weer een dag vol zenuwen hahaha.
Vind ik leuk
AZVork +3062
maandag 15 april 2019 om 09:45
En wat is jou positie dan morgen?;)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:46
Ik ben de 4e man en de VAR tegelijk.. ;)
Vind ik leuk
fier&koen +2967
maandag 15 april 2019 om 09:59
Dan komt het helemaal in orde👍.
Kan niet wachten de spanning ik ga kapot!!!😅
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:05
Pfffff hou op man, was het maar al zover.
Die zenuwen zijn echt niet goed voor een mens hoor.. hahaha
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:11
Heb jij daar ook zo last van! Ik heb gewoon last van de schijterij , zoveel zenuwen gieren door mijn lichaam.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:21
Jep, daar heb ik ook heel erg last van.
Maar niet van de schijterij gelukkig hahaha.
We heel onrustig gevoel en snellere hartslag... Laat het daarom maar snel morgen 21.00 zijn! :)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:47
Ja man ik kan niet wachten. En hopelijk met een fantastisch resultaat. Het maakt mij ook niet uit hoe, het mag mooi of heel erg vies, als we maar door gaan!;-)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:53
Ik kan ook niet wachten en heb goede hoop!

En mochten we verliezen dan gaan we met opgeheven hoofd en hebben wij en veel voetballiefhebbers weer genoten van het voetbal dat we hebben laten zien. :)
Vind ik leuk
Groen +4561
maandag 15 april 2019 om 11:00
Duimpje omhoog voor je naam...

PS: ik verwacht geen reactie van je hoor ;)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:04
Hahaha, thanks!

Maar hoezo zou ik jou negeren dan, je zit mij toch niet trollen?
Gewoon ouwehoeren, ook kritisch, kan ik handelen. Alleen dat trollen op een reactie van mij heeft geen nut.. ;)
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6423
maandag 15 april 2019 om 09:41
Douglas Costa speelt.
Wie gaat er linksback, Mazraoui, Blind of Sinkgraven?

66% hier lijkt dat even te vergeten.





Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:43
Dat worden samengeknepen billetjes dinsdag avond. Die Veltman werd helemaal zoek gespeeld door Costa. Laten we hopen dat het de vermoeidheid van Veltman was...
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 09:45
Mazraoui is de beste optie. Zet je blind op LB dan loopt Costa keer op keer over hem heen. Daley is niet een van de snelste. Laat hem maar lekker naast de Ligt staan. Veldman op RB.
Vind ik leuk
James655 +966
maandag 15 april 2019 om 09:57
Dat is wellicht nog een makke van dit Ajax: geen echt snelle rechtsback, die eigenlijk met het aanvallende voetbal wel 'n must is. In het verleden was dat wat beter voor elkaar. Ik hou m'n hart vast tegen die snelle Costa, ook voor Matthijs. Hoop op een goede tactische oplossing daar.
Vind ik leuk
Groen +4561
maandag 15 april 2019 om 11:03
Is zeker een makke. Ik hoop dat hij Blind in het centrum zet en pretty pretty please niet als back...
Vind ik leuk
MagicFeeling +4727
maandag 15 april 2019 om 09:53
Douglas Costa was toch een twijfelgeval voor morgen?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6423
maandag 15 april 2019 om 10:33
italiaanse Juve fan hier in mijn buurt zegt dat ie fit is.
Vind ik leuk
Molletje +4088
maandag 15 april 2019 om 10:06
maar wat was het rendement van Douglas Costa?
Daarbij had Veltman na het inbrengen van Douglas Costa ook nog een grote kans om te scoren.

Dus... op die 2 acties na, vond ik het niet heel bijzonder.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6423
maandag 15 april 2019 om 10:23
Het is een alles of niets voetballer, dat klopt.
Rendement zit hem vooral in de assists, niet de goals
Vind ik leuk
Molletje +4088
maandag 15 april 2019 om 10:26
Ja maar die had hij ook niet...
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6423
maandag 15 april 2019 om 10:32
Vorige week niet nee.
Maar ik heb met statistieken liever een wat grotere vijver dan 20\30 minuten van 1 wedstrijd.

Tagliafico is niet Ajax beste speler maar misschien wel de meest onmisbare.
Sowieso qua verdedigers. Er is gewoon geen vervanger voor hem die in zijn buurt komt.
Vind ik leuk
Groen +4561
maandag 15 april 2019 om 11:05
Als die Costa fit is en 90 minuten speelt zoals vorige week dan hou ik mijn hart vast. Maar goed, dat doe ik sowieso al ;)
Vind ik leuk
Molletje +4088
maandag 15 april 2019 om 11:15
Natuurlijk, zegt dat half uurtje niets over de voetballer, maar het is nu ook weer niet een speler van het niveau "Cristiano Ronaldo" (gelukkig niet ;-))

De linksback positie is inderdaad qua bezetting de achilleshiel van Ajax, maar goede (links)backs zijn nu eenmaal schaars. De oplossing "Mazraoui" vind ik misschien nog wel de minst veilige optie, maar goed...

Ik laat me verrassen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6423
maandag 15 april 2019 om 11:41
Rechtsbenige middenvelder op linksback zetten is vragen om problemen.
Douglas Costa is er nog 1 van de achterlijn opzoeken en niet continue naar binnenkomen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:41
We zullen zien hoe gelijk of verschillend die 2 posities zijn.
Vind ik leuk
Nova +2079
maandag 15 april 2019 om 09:42
Mazraoui op links en Veltman op rechts is de beste oplossing. Dan hoef je maar één poppetje te veranderen. Sinkgraven op links dat wil ik nooit meer zien en verschuivingen in het centrum met Magallan gaat Ten Hag ook niet doen.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
maandag 15 april 2019 om 09:57
Idd die sinkgraven ...wat zou dat een ramp zijn als die op links staat dan durf ik eens niet meer te kijken
Vind ik leuk
Molletje +4088
maandag 15 april 2019 om 12:07
Begrijp je helemaal... Het gekke aan voetbal is wel dat vaak de minste van je team, juist in de wedstrijd waarvan je denkt... oh oh oh, nou als het met hem moet... beslissend is... Zie Viergever 2 jaar terug tegen Schalke.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
maandag 15 april 2019 om 12:09
Ja dat kan soms ook gebeuren maar heb dat met sinkgraven liever niet..die inval beurt de laatste keer was echt zo slecht mijn god
Vind ik leuk
James655 +966
maandag 15 april 2019 om 10:02
Veel te link, Sinkgraven als verdediger tegen Juventus. Die mogelijke verrassing heeft Juventus in stilte vast al geanalyseerd en gebeurt dat, dan wordt'ie scheel gespeeld.
Vind ik leuk
erikv78 +712
maandag 15 april 2019 om 12:24
Magallan hoeft niet te spelen als Blind LB is. Dan heb je Blind De Ligt Veldman Mazraoui. Maar ik gaf gelijk na de vorige wedstrijd al aan dat ik Mazraoui links zou laten spelen. De minst slechte optie. Helaas geen Angelino/Buttner op de bank zitten.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
maandag 15 april 2019 om 09:43
Man man man wat een spanning weer..ik hoop gewoon dat we weer beter zijn en dat Ajax iedereen weer laat genieten..dan zien we wel wat er gebeurd
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:44
Idd, als Ajax de 1e maakt geef ik ze goeie kans andersom zal juve na de 1e goal meteen de boel dicht timmeren zeker met chiellini terug.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:45
Goed besluit. Hou de as lekker het zelfde, dat staat als een dijk.
Vind ik leuk
Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 09:49
Beetje schuiven en hopelijk schuift die bal er lekker in dan. Dan zitten we bij de laatste 4


🛠
Vind ik leuk
JWK +846
maandag 15 april 2019 om 09:50
Vol erop klappen!💪🏻
De dood of de gladiolen!
⚪️❤️⚪️❌❌❌
Vind ik leuk
Basik013 +928
maandag 15 april 2019 om 09:58
Je kunt toch ook gewoon veltman centraal met mathijs , blind linksback en nous rechtsback?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:14
Denk dat dit het eindstation is voor ajax helaas.juventus gaat er vol voor in eigen huis.zie athletico madrid.in amsterdam hebben ze het ook gewoon een beetje aangekeken.we zullen zien.het zou mooi zijn
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:22
Wordt gewoon heel lastig hoor je had thuis moeten winnen Juventus thuis ook veel beter en andere koek dan de teams die Ajax ervoor heeft gehad niet qua naam wel qua vorm dus exit
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:23
ik gok dinsdags op 2-2!!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:29
Mazraoui gaat scoren!!!
Vind ik leuk
Teetje +447
maandag 15 april 2019 om 10:39
Verstandig van Ten Hag om De Ligt-Blind intact te laten.
Vanuit de Achterhoek, succes aan alle Ajacieden.
Vind ik leuk
renemar +840
maandag 15 april 2019 om 10:43
Zou een heel slecht idee zijn Mazraoui als LB te laten spelen. Hij speelt de tweede seizoenshelft al heel matig als RB. Eigenlijk is hij aan vervanging toe. Veltman is technisch iets minder maar als verdediger veel stabieler. Blind als LB laten spelen. Doet hij bij Oranje ook en niet onverdienstelijk. Veltman als CV naast De Ligt. Dat is eigenlijk ook de beste positie voor Veltman. Van nature is hij een CV. Mazraoui blijft de zwakke schakel als RB maar er zijn geen andere opties. Kristensen zou helemaal dramatisch zijn.
Maar hoe je de posities ook invult, de kans op doorkomen schat ik niet hoger dan 20%. Hoop dat ik geen gelijk krijg.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 10:44]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:30
Nou en of ze dat weten zelf tegen Atletico Madrid gaven ze de spelers geen vrij of en tegen ons wel , ik vraag me toch af als dat bij PSV gedaan zouden hebben , toch vervelend he , vind je niet , je weet het nooit zal je ook nooit achter komen Hi Hi Hi Michael Jackson triller of niet hi hi hi !
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:54
Ik verdien elke week $ 7546 tot $ 9284 voor eenvoudig werk thuis. Vorige maand heb ik $ 29746 van deze baan gemaakt. Het is verbazingwekkend en eenvoudig om regelmatig inkomsten te genereren met dit geweldige ding. Ik stel voor dat jullie nu allemaal lid worden van dit bedrijf als onderdeel van de tijd en meer verdienen dan volledige inkomsten door dezze link te volgen. Succes

>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­8.C­­o­­m
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:36
[-Vind Naa'kt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
Smithsonian +45243
maandag 15 april 2019 om 13:17
Wens ze veel succes.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws