FC Twente legt bijzonder verzoek neer bij Ajax: club wil uitwijken naar Arena

FC Twente legt bijzonder verzoek neer bij Ajax: club wil uitwijken naar Arena

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 11:34ma 15-04-2019 om 11:34

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 12:00ma 15-04-2019 om 12:00

FC Twente heeft een bijzonder verzoek neergelegd bij Ajax. De club hoopt vrijdagavond de kampioenswedstrijd tegen Jong Ajax in de Johan Cruijff Arena af te mogen werken, in plaats van op De Toekomst. Dat meldt Tubantia

Op die manier kunnen veel meer fans van de Tukkers genieten van de wedstrijd, die bij een goede afloop het kampioenschap in de Keuken Kampioen Divisie oplevert. Als de wedstrijd op het sportpark van Ajax wordt gespeeld, kunnen slechts 185 uitfans aanwezig zijn. Een gevolg daarvan is dat duizenden Twente-fans naar de binnenstad van Amsterdam zullen afreizen, om alsnog een feestje te vieren.

Richard Peters, woordvoerder van Twente, zegt dat de club zondagavond aan Ajax heeft gevraagd of de wedstrijd in de Arena gespeeld kan worden. De club heeft het verzoek telefonisch toegelicht en hoopt maandag uitsluitsel te krijgen. Volgens de koploper steunt de gemeente Amsterdam het verzoek van Twente. "We hopen zo snel mogelijk duidelijkheid te hebben, omdat we dit dan tenslotte voor onze supporters moeten gaan faciliteren. Bijvoorbeeld het vervoer moet dan worden geregeld", aldus Peters.

Toen zo'n maand geleden bekend werd dat de wedstrijd tegen Jong Ajax weleens de kampioenswedstrijd zou kunnen worden, vroeg Twente al of uitwijken naar de Johan Cruijff Arena een optie was. Ajax gaf destijds geen gehoor aan het verzoek om de wedstrijd te verplaatsen.

Lees ook: Twente-fans kondigen 'TwEntrada' in Amsterdam aan: 'Of ze nou willen of niet'

Plaats een reactie

jollyrogers +9254
maandag 15 april 2019 om 11:38
laten we anders een keer een uitzondering maken voor twente.....
Vind ik leuk
KCP +1469
maandag 15 april 2019 om 11:39
Gewoon verhuren met winst!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:08
En dat de gemeente Enschede weer met een zak geld mag komen? Dus als Ajax het verhuurt betaald eigenlijk heel Nederland er aan mee?

Gewoon op de toekomst laten spelen. Anders gaan andere clubs weer zeiken dat het oneerlijk is, dat Twente bevoordeeld wordt, etc.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:12
Kan me jong Ajax- jong psv herinneren, in de arena, of jong Ajax-NAC, in de arena.

Daarnaast heeft ajax gezegd risicoduels in de Arena te spelen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:16
Wist niet dat Jong Ajax vaker in de Arena heeft gespeeld dit seizoen. Ik vind de timing alleen erg slecht van Twente.

De overheid stopt weer miljoenen in de club zodat ze kunnen bestaan en Twente vraagt al weer bij andere clubs om gunsten. Ja je blijft niet aan de gang...
Vind ik leuk
Cappie +7987
maandag 15 april 2019 om 12:22
Wat heeft het een met het ander te maken?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:48
Staat gewoon op internet. Timing? Ze vroegen t weken geleden al aan. Een goed directeu kijkt namelijk vooruit.

Wat denk je, hoe groot waren de gevolgen als FC Twente failliet was gegaan? Denk aan directe en indirecte banen? Denk aan het sociale werk wat de club in de wijken doet.

En gunsten? Ja, het is wat, je kan kampioen worden, en dan vraag je ook nog of er meer supporters mee kunnen. Schandalig ja.

Als je goed bij economie had opgelet, had je dit zelf ook kunnen weten.
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 13:20
Geweldig al dat sociale werk dat de club in de wijken doet. Wel jammer dat er door de gemeente Enschede wordt bezuinigd op kosten in de sociale sector terwijl ze wel miljoenen in de plaatselijke FC pompen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:26
En op die manier dus niet al het sociale werk afbreekt.
En dus het aantal werklozen stabiel houdt.

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:32
Goed dat je je mening geeft Emily. Maar ik ben het er niet mee eens.

Gaat Twente failliet, ja dan zijn de gevolgen groot. Echter nu geef je het signaal dat de gemeente altijd een reddende engel zal zijn, omdat de club zijn zaken niet op orde heeft.

Dan worden we een land als Spanje, waarin de schulden van de voetbalclubs zo groot is dat het een kwart is van de Nederlandse begroting...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:36
Dit is ook de laatste keer.

Weet wel dat de kosten vh redden echt veel lager zijn, dan de club failliet laten gaan.
Fc Twente is belang voor een hele streek, Twente.

Weet ook dat veel bvo s met gemeenschapsgeld overeind gehouden wordt, niet alleen fc Twente.

Als laatste: het verleden mag niet uitmaken in deze zaak.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 13:38]
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 13:46
"Weet wel dat de kosten vh redden echt veel lager zijn, dan de club failliet laten gaan.
Fc Twente is belang voor een hele streek, Twente."

Die hoor ik wel vaker voorbijkomen maar de gemeente Enschede (dus niet alleen de stad) heeft, samen met de gemeente Hengelo maar ongeveer 250.000 inwoners. Ik denk dat het economisch belang voor die regio zwaar overschat wordt. Laat ik het zo stellen, de regio Amsterdam is absoluut niet afhankelijk van Ajax. Ik kan me niet voorstellen dat de regio Twente afhankelijk zou zijn van de FCT. Er zijn toch ook grote bedrijven daar?

Op grotere schaal, als je kijkt naar de omzetten en winsten van BVO's in binnen- en buitenland, dan stelt dat echt niets voor in vergelijking met het BNP.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:51
En toch is het zo, denk aan directe en indirecte wertkgelegenheid. Denk aan merchandis maken/ bedrukken, automatisering, kortom de toeleveringsbedrijven.

Je vergelijk gaat ook mank ajax is een nationale, internationale club, Twente een regionale, zoals de naam ook aan geeft.
Vind ik leuk
Sabau +1856
maandag 15 april 2019 om 15:52
Alsof een groep bejaarden in Neede de.hele dag Twente sjaals lopen te breien
Vind ik leuk
Sabau +1856
maandag 15 april 2019 om 13:47
Kan iemand de wifi in de keuken uitzetten
Vind ik leuk
Gilze +1324
maandag 15 april 2019 om 13:57
😂😂😂😂
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:21
In de rest van Nederland mag een vrouw wèl haar mening geven. Go girl!
Vind ik leuk
Cookee +12983
maandag 15 april 2019 om 18:29
Moet de Wifi uit? Moet je Emily even vragen, wordt tijd dat vrouwen opstaan. :)
Vind ik leuk
Koekie1970 +1827
maandag 15 april 2019 om 15:22
@Emily:
Ik kom ook uit Twente en dat hele FC Twente kan mij gestolen worden.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:23
Das je goed recht.
Vind ik leuk
harryheck +1610
maandag 15 april 2019 om 13:50
DasWinniefred,ben je het verleden van jouw club vergeten??? EN het verleden van vele andere betaald voetbal clubs ?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:52
Oh maar ik zal direct aangeven dat dat ook fout is. Net zou fout als vele andere betaalde voetbalclubs.
Vind ik leuk
Stranger +7052
maandag 15 april 2019 om 13:36
Och er zijn ook clubs de hun belasting ontduiken. Het rijk bezuinigt ook op allerlei sociale voorzieningen.
Dus wat is je punt?
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 13:40
Als clubs hun belasting ontduiken gebeurt dat, naar ik mag hopen, niet met medeweten van de overheid. En in ieder geval wordt hun wanbeleid dan niet gefaciliteerd door de gemeente.
Vind ik leuk
Stranger +7052
maandag 15 april 2019 om 14:37
Dus ik begrijp dat je dat goedkeurt.
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 14:37
Nee, dat begrijp je verkeerd.
Vind ik leuk
Franky.p +40
maandag 15 april 2019 om 13:48
Dat is toch met elk bedrijf wat faliet gaat... die bedrijven worden ook niet elke keer maar weer opnieuw gered..
Vind ik leuk
Stranger +7052
maandag 15 april 2019 om 14:38
Zeker weten?
Kijk eens wat de banken doen. De ING voorop.
Vind ik leuk
035 +1104
maandag 15 april 2019 om 14:00
Als Twente goed opgelet had bij economie en vooral boekhouden, waren ze niet in deze situatie beland.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:19
wat een belachelijk argument... als je bij economie had opgelet

een voetbalclub zorgt niet voor meer werk dan bijvoorbeeld de v en d deed... daar gingen direct 1200 banen bij verloren indirect nog veel meer...

haarlem is failliet gegaan... veendam failliet gegaan... het is niet zo dat die steden er op achteruit zijn gegaan sinds ze failliet zijn gegaan

ze betalen salarissen aan spelers die de normale burger niet verdienen...

de top bij een club als twente geld het zelfde voor...
vind het rond uit schandalig dat voetbalclubs steeds maar weer bij gemeente aankloppen na wanbeleid

gewoon lekker failliet laten gaan

14 miljoen las ik dat de gemeente nu weer in twente steekt... daar kun je 14.000 mensen eenmalig een bonus van 1000 euro voor geven...

denk dat aan de ouderen... alleen staande moeders

mensen die elke keer maar weer moeten bijspringen als voetbalclubs wanbeleid hebben gevoerd

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:26
Uit je reactie blijkt dat je zelfs geen economie hebt gehad. Zinloos dus om ook maar te proberen het je uit te leggen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:35
stop eens met oordelen domme geit... zeker economie gehad alleen denk ik er wat anders dan jou... je roept is de laatste keer dat de gemeente hun helpt... dus als ze het hierna weer verprutsen gaan ze als nog failliet... hoevaak hebben voetbalclubs hun hand opgehouden ??? bleef meestal niet bij 1 keer he

mja ga met jou niet meer discussies voeren wsnt dat kun je niet op een normale respect volle manier

weet iig als mijn hond net als jou was scheerde ik zijn kont kaal en draaide hem achterste voren
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 14:50
Iets een belachelijk argument noemen en dan je bericht afsluiten met de grootste onzin die je kunt bedenken, wel knap.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:50]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:11
mmm ja alleen noem ik het een belachelijk argument omdat ze elke keer met zulke opmerkingen aankomt als een ander het niet met haar eens is

en slaat mijn andere opmerking op het respectloze gedrag wat ze steeds vertoont

behandel mensen vrijwel altijd zoals ik zelf behandeld wil worden... maar behandelen mensen mij dan keer op keer respectloos kaats ik de bal terug ;) duidelijk verschil naar goed

mij hoor je iig niemand dom noemen als hij een andere mening heeft dan mij... je hoort me ook niet roepen hoe geweldig ik ben en hoe slecht jij omdat je een andere mening vormt... dat doet emely elke keer weer dusja
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 15:24
Eerste deel, dat weet ik, zei is om het netjes te zeggen volgens mij niet helemaal daar.

Wat mij het om ging was met name je laatste opmerking omtrend het geven van een bonus, die is namelijk net zo krom als haar argumenten vandaar.

Verder heb je wel wat puntjes al ben ik het daar niet helemaal mee eens, Veendam vergelijken met situatie Twente gaat in alles scheef net als AGOVV en Haarlem zowel met elkaar als met Twente.


Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:46
owww wil ook absoluut niet zeggen dat je dat moet doen... miss dat ik het lomp beschrijf... laat ik het zo zeggen als je ze dan toch over de balk gooit geef het dan aan de minder verdeelde inplaatst van aan een voetbalclub

bij al die clubs was wel aardig wanbeleid gevoerd

denk dat de maatschappelijke waarde van een voetbalclub aardig onder schat wordt

op hoogste niveau zitten de tribunes aardig vol bij de meeste clubs... eerste 2 jaar na degradatie ook nog wel

heb het bij fortuna gezien... te lang op laag niveau en je mag blij zijn als er 200 man zitten bij een wedstrijdt... de busness ruimte zat vaak voller dan het stadion... dus de waarde wordt denk ik overschat
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 15:53
Dat lompe is geen probleem hoor, dat werkt niet.

Bepalen van wie de minderbeelde is buiten directe eigen schuld en de profiteurs is al niet te doen.

Die voetbal club geeft wel een bepaalde uitstaling wat ook zorgt voor werk direct en indirect, als bij voorbeeld scoren in de wijk.

Wanbeleid ja, achterban, grote en draagvlak was/is bij Twente natuurlijk vele malen groter, nu zit bij Twente nog meer man op de Tribune dan bij al die clubs te samen.

Klopt blijft Twente bijvoorbeeld 4 jaar in de KKD zal het wel minder worden maar denk dat je daar dan nog steeds aan 10.000 tot 15.000 wel zult zien, de fans die ik ken uit de kringen die zullen nog gaan wanneer ze 3e divisie zouden spelen.

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:16
twente is miss inderdaad op dat gebied een uitzondering... heeft een sterkere achterban dan de rest

als je gaat kijken naar werk direct of indirect denk ik dat het echt mee valt

indirecte werkzaamheden die ik mij kan bedenken zijn cateringsbedrijven... politie (wat van belastingcenten wordt betaald)... verkeers regelaars... meer banen kan ik mij niet bedenken

horeca zaken in de binnen stad is het voor meegenomen maar als ze het moeten hebben van een voetblakclub alleen zijn ze slecht bezig en dat geld in mijn ogen ook voor andere bedrijven die werkzaamheden voor een voetbalclub verrichten

bedoel een marketingbureau heeft meestal meer klanten dan 1 voetbalclub... wat trouwens ook wel geld voor de cateringsbedrijven en de verkeersregelaars... volgens mij worden de meeste verkeersregelaars geregeld via traficsport... die maken weer handig gebruik van de vele subsidies die er zijn denk aan eerste 3 maanden iemand aannemen met behoud van uitkering!

denk dat het vooral voor de fans een gemis is en dat het voor bedrijven wel allemaal mee zal vallen

begrijp me niet verkeers hoor vind de aandelen wat de gemeente amsterdam in de arena heeft zitten ook belachelijk... vind ook subsidie op concerten... opera of die dingen belachelijk...

mmm ja profiteurs in de samenleving is natuurlijk weer een andere discussie... veel profiteurs maken handig gebruik van de mazen in de wet...

niet te vergeten dat er jaren zijn geweest dat het uwv mensen bewust voor 100% afkeurde aangezien een afgekeurde niet als werkloze werd gezien... in mijn ogen zijn die problemen heel makkelijk op te lossen door elke vorm van uitkeringen en subsidies af te schaffen en vervolgens een basisinkomen aan elke nederlandse burger ouder dan 18 te geven in nederland verblijft ;) wil je dan niet werken prima... is het geld op dan is het op... wil je ernaast wel werken is dat ook prima heb je elke maand een basisinkomen als bonus
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 16:35
Banen is wel meer, Pure Energie groeide met zo'n 20% in eerste maanden sponsering dus ook hun kantoor groeide. (zullen dus meerdere bedrijven ook hebben)

Horeca binnen stadion en rond stadion.

Schoonmaak binnen en buiten stadion.

Gast heren en vrouwen op wedstrijd dagen en normale dagen.

Inkomsten cafe's in en rond Enschede grote druk en extra personeel voor en na wedstrijd gezien vervoer naar stadion. ( Enter,Goor, Markelo, Rijssen, Wierden, Delden zo uit mijn hoofd.)

Ben het wel deels eens hoor alleen moet je kijken naar verschil in situatie en draagvlak.

een Theater bijvoorbeeld:
A. nooit iets uitverkocht maar pakt kleine winst op de bar.

B Goed uitverkocht aan voorstellingen kan veel aan bar inkomsten krijgen bij investering.

Dan is B dus nog rendabel waar je iets investeren terug kunt verdienen, waar A met andere woorden een zuip cafe is geworden. Welke zul jij dan helpen, of laat je beide kapot gaan?


Die problemen zitten in Den Haag kunnen veel gemeentes niks aan doen.

In Den Haag luisteren graag naar spijbelende leerlingen voor het klimaat, maar klimaat nog verkeerd schrijven.

Ze moeten daar eens alles duidelijk voorleggen aan de mensen, daar inzage geven ipv die schijn regels en halve maatregelingen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:50
denk als je stopt met subsidies er niet persee dingen kapot gaan... veel instellingen/bedrijven maken juist handig gebruik van de subsisies

prijzen worden opgedreven juist omdat de overheid toch wel bij springt... of omdat ze toch wel betalen

mmm ja dat is wat ik zeg als een horeca zaak het moet hebben val een voetbalclub ben je slecht bezig...
maar denk als je het zo bekijkt moet je het ook anders bekijken vind ik...

een aantrekkelijke en drukke binnenstad brengt de zelfde banen met zich mee die jij benoemd

toch laten ze bedrijven gewoon failliet gaan... als in een winkelstraat meer dan de helft leeg staat merkt de horeca dat ook

de meeste banen die je benoemt zijb ook van toepassing op het hebben van een aantrekkelijke binnenstad... maar toch laten we normale bedrijven failliet gaan

daarbij komt ook nog eens dat de meeste clubs meer dan 1 x bij de gemeente aankloppen... fortuna... roda... mvv hebben allemaal wel vaker dan 1 x aangeklopt bij de gemeente... meen twente ook toch ?
laat je ze de eerste x gewoon failliet gaan ben je na mijn idee het beste af...
denk dat als twente er niet meet zou zijn uiteindelijk een andere club in de regio daar wel weer zijn profeit van zal hebben

snap jou punten ook wel en sommige kan ik mij best in vinden

Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 17:25
Dat klopt, ben ook niet voor alle subsidies hoor en dat er meer gedaan mag worden voor bepaalde bedrijven en minder voor andere.Toch zal de groei van bedrijven minder zijn zonder sponsering van Twente, omdat er een minder grote groep dan bereikt wordt.

Toch zorgt Twente vooral buiten Enschede voor veel horeca, meer dan je verwacht. Stadion onderhoud is nu nog altijd van Twente dus die zorgen voor die werk gelegenheid. Ze mochten namelijk van de KNVB geloof ik het stadion niet als onderpand gebruiken.

Tuurlijk zal een goede binnenstad voor veel banen zorgen maar is dat nu niet dubbel door Twente is het ook drukker waardoor het centrum daar ook weer van profiteerd. Daardoor weer meer winkels en ook cafe's en restaurants zich gaan vestigen net als rond het stadion het meer leeft en daar ook meer mensen voor of na een wedstrijd zich bevinden dan dat ze anders zullen hebben (vooral zaterdag en zondag)

Die normale bedrijven om het zo te noemen, raken ook een draagvlak kwijt kijk je naar Coolcats die raakte hun gehele doelgroep kwijt door verkeerde lijnen en soms wat oudewetse kleding( 3 jaar geleden al). Intertoys was 2x zo duur als op internet hoe moet je daarbij springen dan, je kunt toch niet als gemeente een gehele kleding lijn opkopen of speelgoed voor de minderbedeelde kinderen kopen voor 2x de prijs van het internet om die winkels te helpen?

Klopt eerder zijn ze ook bij de gemeente langs geweest, dat was net voordat Munsterman erin sprong (geloof ik) en het goed deed de eerste 10 jaar (daarna wilde hij te veel en nam risico's zoals Akzo ook deed/doet wat daar makkelijker kan dan in de voetbal wereld.)

Hadden ze toen niet ingegrepen waren hadden ze nu inderdaad geen 4 miljoen hoeven kwijtschelden, maar had de stad 40% minder aandacht, groei en uitstraling gehad, het is een moeilijke beslissing.

Kijk je daarin bijvoorbeeld naar Haarlem geweldige en grote geschiedenis maar had toch geen enkel draagvlak meer door de groei van een AZ en een Ajax zo dicht bij kwamen ze gewoon niet meer mee, sponsoren liepen weg net als publiek en jeugd, dan is het niet meer rendabel, Twente laat daarin wel zien dat er een echte toekomst (mogelijk) kan zijn.

Fortuna nu met Gun (geloof ik) zorgt voor beleid, groei en ook weer positief nieuws wat toch uitstraald op een stad.

Dat er minder naar club toe mag klopt en een Rotterdam met Feyenoord City vind ik ook een groot risico toch juich ik het ook toe omdat de stad en club daar veel door kan groeien, er moet alleen een veel betere richtlijn komen in hoe en wat wanneer en hoe.

Snap jouw punten ook zeker wel, het alleen niet allemaal zo zwart wit als we willen en hopen ;)
Vind ik leuk
KCP +1469
maandag 15 april 2019 om 21:29
Twente heeft de volledig competitie opgelicht... toen Ajax directeuren riepen dat het daar niet klopte waren wij gek en jaloers.


Nu lijken we wel gek dat we hierover hebben nagedacht🤣🤣🤣
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:43
Vindt dat je een goed punt hebt hoor! Daarbij een ijzersterk slot. Geeft extra kracht om die vergelijking te maken.

Het geld wat er in voetbal omgaat staat ook alles behalve in redelijkheid met onze maatschappij.
Vind ik leuk
M477Y +1540
maandag 15 april 2019 om 17:58
een goede voorzitter/club zorgt voor een deugdelijk beleid!!!!
Vind ik leuk
Cookee +12983
maandag 15 april 2019 om 18:27
Voor het goede wat Twente doet is 35 milj wel een pittig bedrag. Niemand wil dat Twente failliet gaat en dat was ook onzin... bangpraterij van Twente.
Maar vergeet niet dat veel clubs nette cijfers schrijven en blijvend tot de 1e div veroordeeld zijn.
Jullie chantage heeft gewerkt, maar trots zou ik er niet op zijn.
Vind ik leuk
KCP +1469
maandag 15 april 2019 om 21:27
Niet ons probleem vooral na al fraude en oplichting!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:14
Papegaai
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:40
Een verzoek neerleggen bij een ander? Tja, hoe moet je daar als Ajax nou mee omgaan? Maar wel bij de KNVB aankloppen voor het verzetten van competitie wedstrijden in het belang van Aj.... ooh sorry in het belang van het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:49
Wat een onzin. Ze kunnen kampioen worden dus snap wel dat iedereen hierheen wil. Gewoon tegemoet komen anders straks een hoop ellende in het centrum.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5686
maandag 15 april 2019 om 13:02
Inderdaad. Je praat onzin. Gewoon op De Toekomst. Elke gunst aan die oplichters is er een teveel.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
maandag 15 april 2019 om 13:33
Oplichters?
Volgens mij zijn de bestuurders die de zaken "niet volgens de regels" deden (wat nog geen oplichting is) allang van het toneel verdwenen.
Wat er bij Twente gebeurde scheelt niet zo erg veel (maar 't was niet hetzelfde) van wat er in de jaren '80 bij Ajax is gebeurd. Je weet wel, toen Jesper Olsen er speelde ......!
En van een gunst is evenmin sprake, de bezoekers betalen entreegeld, Ajax zal er niets bij inschieten.

Wie praat er nu onzin?

Gewoon meewerken bij een grote publieke belangstelling, ook ten behoeve van de openbare orde. Geen valse sentimenten.

Een Ajax-fan.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:59
Je gaat de jaren 80 toch niet vergelijken met nu? De mentaliteit was toen ook heel anders. Iedereen sjoemelde....
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
maandag 15 april 2019 om 14:47
Dlanor ed Roeb, daar heb je best gelijk in. Maar dat betekent niet dat we als Ajax-aanhang zijnde zo makkelijk kunnen oordelen over wat er elders gebeurt. Vooral niet als de verantwoordelijken aan de kant gezet zijn maar nog wel een rol spelen bij het openruimen van de rottigheid.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 14:53
Dan maakt het niet uit dat je de regels niet volgt, mijn buurman liegt dus mag ik het ook ?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:59
Rond 1980 zaten we ook allemaal met alcohol achter het stuur, droegen we geen autogordels en werkten we ook massaal zwart. Dat gebeurt nu ook niet meer. Of ben je nu de moraalridder aan het uithangen?
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 15:14
Nee hoor dat heet vooruitgang maar fraude omdat de buurman dat deed goed praten of normaal noemen klopt niet.

Net zoals je rijbewijs krijgen en meteen ook met aanhanger/caravan mogen rijden niet juist is.

Maar mag ik dan te hard rijden omdat mijn buurman ook altijd te hard rijd, mag ik met drank op rijden omdat Opa dat altijd deed, mag ik mijn kinderen een tik voor kop geven want dat deed pa ook altijd bij mij?

Dingen veranderen maar het niet volgen van de regels is verkeerd hoe je het ook draaid.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:16
Vroeger mochten de voorbeelden die ik gaf ook niet, echter werd er niet zo streng op gecontroleerd als nu. Dus ook het toezicht veranderd.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 15:29
Klopt, maar minder toezicht veranderd toch niks aan feit dat je iets doet wat niet mag.

Ik ben geen heilig boontje hoor maar een argument van iedereen deed of het was een andere tijd gaat niet op. Fraude is fraude zoals te hard rijden te hard rijden is of je gepakt wordt of niet of jij de enige bent of samen met 20 andere.
Vind ik leuk
klick +1390
maandag 15 april 2019 om 18:00
Kom je nog wel eens buiten :)
Vind ik leuk
Stranger +7052
maandag 15 april 2019 om 13:34
Oké oplichters klopt misschien wel.
Hoe noem je dan bredrijven die de belastingdienst oplichten?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:29
Precies wat je zegt. Ze kunnen kampioen worden... Kampioensfeest dat vier je bij thuis wedstrijden. Daar ga je niet in Amsterdam vragen of het in een groter stadion mag, met als reden: ja wij weten nu al dat onze supporters zich niet zullen gedragen in de binnenstad. Dus stop ze maar in een groter stadion.

Als je het kampioensfeest niet in je eigen stadion wil vieren, dan maakt het ook niet uit of het in de Arena is, de toekomst, Rembrandt plein of op Stratumseind.

Oh en ze kunnen. Wat als ze verliezen?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:30
Dus je kunt je niet voorstellen dat als je club kampioen wordt, je daar live bij wilt zijn, het wil vieren met je ploeg? Dat was de vraag van Twente. Wat vak p de wereld inhielp was wat anders. Vraag van Twente kwam erop neer dat ze dan meer supporters mee kunnen nemen. Snap je dat echt niet?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:36
Ajax heeft al aangegeven hier niet aan mee te willen werken. Top
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:43
Waarmee aangegeven dat het een asociale, egoistische club is. Met het inlevingsvernogen van een dood paard.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:49
Heb het al eerder gezegd. Je komt erg dom over nu.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
maandag 15 april 2019 om 14:50
En wat als alAjax straks in Doetinchem pas de titel kan vastleggen? Geen extra kaarten? Geen extra voorzieningen? Vragen we dan niet om de wedstrijd desnoods in het Gelredome af te wikkelen?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 16:34]
Vind ik leuk
Monnikehuize +1951
maandag 15 april 2019 om 13:06
Volgens mij snappen jullie niet dat voetbal gespeeld wordt voor de supporters. Het is volksvermaak. Hoort gewoon een groot feest te zijn deze wedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:26
Ah dus als het een feest is voor de supporter en het is volksvermaak, zijn er ook een hele boel mensen die het niet vermakelijk vinden. Iedereen zijn eigen preferenties.

Waarom moeten ook die mensen dan meebetalen voor het ''redden'' van een voetbalclub?

Dan hebben we het nog niet eens over de geldstromen in het voetbal die alles behalve een fatsoenlijke afspiegeling zijn van de huidige maatschappij.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1951
maandag 15 april 2019 om 14:12
Er gaan ook miljoenen naar schouwburgen, waar ik nooit kom. Vind ik ook prima, omdat het jou niet warm maakt, is het dan per definitie niks? ben jij de norm?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:31
Een schouwburg en voetbalclub vergelijken werkt niet. Voetbalclubs kunnen economisch gezien niet vergeleken worden met andere bedrijven. Het is een hele specifieke branche.

Waar het om gaat is dat de gemeente nogmaals de laatste krediet verstrekker is om een faillissement te voorkomen. Daar gaat het fout.

Dat PSV en Eindhoven afspraken maken over de grond en daar duidelijke regelingen over hebben is totaal anders. De één koopt iets van de ander, waardoor de ander het huurt.

Twente verkoopt niks, maar er moet geld in worden gestopt anders zijn de gevolgen te groot. Waar gaat het mis?
Vind ik leuk
Monnikehuize +1951
maandag 15 april 2019 om 16:10
Ben je weleens in Enschede en omstreken geweest? Die mensen daar hebben allemaal een Twente vlag in de tuin staan. Twente is Enschede. Twente is de gemeente.. Heel begrijpelijk dat ze die club met gemeente geld overeind helpen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:22
Ben een blauwvinger, dus kan mij denk ik prima inleven in Enschede. Dat Twente veel betekend voor de regio begrijp ik goed. Daar heb ik het ook niet over.

De gemeente moet geen financierder zijn van voetbalclubs die tegen een faillissement aanlopen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:28
Dat snappen ze niet. De wereld van een ajaxsupporter bestaat alleen uit Ajax. Een heel klein wereldje dus. Daarbij ook het inlevingsvermogen van een dood paard.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:37
Aha: ''wij snappen het niet, wij leven in een heel klein wereldje. Wij hebben het inlevingsvermogen van een dood paard.''

Je weet dat je met deze aannames en oordelen overkomt dat je zelf niet bepaald veel inlevingsvermogen hebt en een fatsoenlijk IQ mist.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:44
Ik begrijp het heel goed: een club die geholpen wordt met het competitieprogramma om Europees goed te presteren, begrijpelijk, ook voor de coefficienten. Maar als van diezelfde club medewerking wordt gevraagd geven ze niet thuis. Welk inlevingsvermogen heb je dan? En dan als ( mede) reden het verleden van een club erbij halen...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:09
Het inlevingsvermogen van Ajax zelf? Wat kan mij het inlevingsvermogen van Ajax schelen. Jij spreekt mij aan. Insinueert dat ik een klein wereldje heb, inlevingsvermogen van een dood paard heb en geen economie lessen heb gevolgd.

Wat Ajax doet in deze situatie moeten ze zelf weten. Ik geef aan dat de gemeente niet een reddende factor moet zijn voor wanbeleid van een club.

Waarom? Voetbal en economie gaan niet samen. Voetbal heeft zijn eigen vraag en aanbod economie wat erg vreemd is. Hier kun je vrij beperkt op bouwen, zijn er zoveel risico's waarin ik denk dat een gemeente daar nooit het eindstation voor geld moet zijn.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:18
Voetbal en economie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Denk aan de transfermarkt, denk aan sponsoring, aan bedrijfsvoering.

Economen zijn t niet met je eens. Denk aan ( indirecte) werkgelegenheid, denk aan bussiness clubs, vaak t kloppende hart van een streek waar veel zaken gedaan worden. Wat denk je dat een faillissement voor toeleveranciers betekend?

Verder heeft Twente een club, de noabers, club van welgestelden, die Twente overeind houd. Het komt dus niet alleen van de gemeente.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:41
Voetbal heeft zijn eigen economie en is totaal anders dan de economie waar wij in leven, maar heeft wel grote gevolgen voor onze economie.

Maar denk je dat bedrijven niet vaker failliet gaan? V&D, Coolcat en zo heb je veel meer bedrijven die failliet gaan. Heet allemaal gevolgen voor werkgelegenheid, toeleveranciers etc.

In een ''normale'' economie gaan die bedrijven gewoon failliet. Maar in de voetbal economie moet er geld in gepompt worden?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:33
het enige wat ik jou hoor doen is mensen veroordelen!!! zou me als ik jou was weer gewoon gaan bezighouden met het huishouden
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:56
Kijk eerst eens naar je vriendjes en oordeel dan nog eens.

Verder is je reactie ook helemaal niet seksistisch hoor
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:51
de afwas alweer klaar ? miss je nu bezig houden met je roeping stofzuigen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:57
Misschien moet jij terug je grot in, tussen de mensen die ook zulke opvattingen uit de oertijd hebben?
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
dinsdag 16 april 2019 om 08:12
Emily, ik ben ook Ajax-supporter en ben het totaal oneens met DasWinniefried.
Ik vind de weigering van Ajax zinloos en onverstandig.
Ik vind het iha ook niet goed dat een voetbalclub gered wordt door de gemeente, maar ik betaal geen belasting in Enschede en ik heb er geen stemrecht. En ik kan niet beoordelen welke waarde fc Twente (voorheen sc Enschede) heeft voor de stad en z'n inwoners. Bovenal vind ik dat dat allemaal niets te maken heeft met spelen in de Arena of op de Toekomst. Twente doet mee in de competitie, heeft een grote aanhang, speelt een wedstrijd om het kampioenschap; dan speel je dat graag op de beste locatie, of het nou Twente is of NAC of fc Timboektoe; of ze nou met gemeentegeld spelen of het geld van een oliemagnaat die van gekkigheid niet weet wattie met z'n geld doet, dat maakt niet. Als de herkomst wel een rol speelt dan moet een club uitgesloten worden van de competitie.
Overigens, Winniefried, PSV kreeg overbetaald voor een stuk grond; de gemeente schermde met "voor woningbouw", gewoon kul, alleen een dekmantal om geen gedoe met de UEFA te krijgen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:40
Nogmaals, Twente had een dood paard moeten zijn. En trekken aan een dood paard.....
Vind ik leuk
frankn27 +5732
maandag 15 april 2019 om 13:09
volgend seizoen weer lekker genieten van de sfeer in de Veste en de uitverkochte uitvakken... check de foto bij dit topic ff... wat een gemis was dat voor de eredivisie dit seizoen en de toeschouwersaantallen van de eredivisie knallen volgend seizoen ook weer omhoog :)
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 13:10]
Vind ik leuk
harryheck +1610
maandag 15 april 2019 om 13:47
Ach gossie DasWinniefred toch. Nog steeds gefrustreerd??
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:54
Fijn, volwassen reacties ;)
Vind ik leuk
droomteam +171
maandag 15 april 2019 om 15:00
Nu de gemeente Enschede was meer kwijt als ze failliet zouden gaan dan nu met de hulp die ze krijgen !
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:02
Omdat ze er al miljoenen in hebben gestopt... Ze hadden Twente direct failliet moeten laten gaan.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
dinsdag 16 april 2019 om 08:24
Sommige voorzieningen betekenen meer voor een stad of regio dan puur het economische. Vermaak voor het volk maar ook identificatie, internationale bekendheid, historie, etc. Een voetbalclub met nationale en internationale reputatie is als een soort monument. Dan is besteding van gemeenschaps-geld verdedigbaar. Overheidshulp kan echter tot competitie-vervalsing leiden. Daarom zijn we er kritisch op. Ik denk dat jij in je kritiek daarop doorslaat. En je vertelt niet/weet niet hard te maken welk verband je ziet tussen spelen in de JC- Arena en de financiën van Twente.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:56
Woon je in Enschede? Het is niet eens jouw geld.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:00
Oke, dus als jij ergens een schuld hebt, mag de schuldeiser, ook al heb je al betaald, je er nog jaren mee confronteren?
Vind ik leuk
flater +113
maandag 15 april 2019 om 17:35
dit heeft er weinig mee temaken.
de supporters van twente zijn niet de gene die er een rotzooi van heeft gemaakt.
de club wil gewoon meer supporters van het kampioenschap laten genieten.
en al die supporters in de binnenstad wil je ook niet.
ik zie het probleem ook niet van zo`n verzoek.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 15 april 2019 om 19:27
ga weg man de situatie van twente heeft hier niets mee te maken ga lekker ergens anders provoceren.
Vind ik leuk
appeltje +4325
maandag 15 april 2019 om 12:44
Jong Ajax - Jong PSV in de Arena is zo lang geleden dat Blind nog in Jong Ajax speelde.

En Jong Ajax - NAC in de Arena was 2,5 jaar geleden. Uiteindelijk kwamen er maar 52 NAC-supporters opdagen.

Die uitspraak over risicoduels is van 5,5 jaar geleden. Toen was Alfons Groenendijk nog trainer van Jong Ajax.

De Twente-supporters hebben al een weigering gekregen van Ajax. Er wordt geen uitzondering gemaakt.

En dat ze dreigen met rellen helpt natuurlijk ook niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 13:09]
Vind ik leuk
Peter Hofman +1031
maandag 15 april 2019 om 12:53
Zul je zien dat als he toestemming geeft, ze er gelijk achteraan vragen of ajax twente wél wil laten winnen, anders zijn die arme jongens allemaal voor niets gekomen. Of dat wanneer jong ajax wint, ze als dank de arena ff slopen. Lekker naar de toekomst, en volgend jaar weer in de arena!
Vind ik leuk
erikv78 +712
maandag 15 april 2019 om 12:57
Twente kan ook bij verlies gewoon kampioen worden...
Vind ik leuk
frankn27 +5732
maandag 15 april 2019 om 13:11
nee hoor dan lekker maandag in eigen huis :)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:45
Het is geen ajax dat uitstel vancompetitiewedstrijden nodig heeft ivm vermoeidheid.
Vind ik leuk
droomteam +171
dinsdag 16 april 2019 om 11:31
Domme opmerking Hoe verder AJAX komt is het aller beste voor het Nederlands voetbal
Vind ik leuk
wattenstaafje +23982
maandag 15 april 2019 om 12:58
Dat dus.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:59
Gaat erom dat ze toen in de arena speelden. Net als tegen Go Ahead Eagles.

Het kan dus wel...
Vind ik leuk
appeltje +4325
maandag 15 april 2019 om 13:11
Gaat erom dat dat niet dit seizoen gebeurt. Dat er een aantal seizoenen geleden uitzonderingen zijn gemaakt betekent niet dat Twente-supporters nu kunnen eisen dat Jong Ajax in de Arena gaat spelen. En dreigen met rellen werkt ook niet bepaald mee. Tuig.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:14
Gaat erom, dat als het moet het dus wel kan.

De hele erediviie moet in de houding voor Ajax, en dan nu weigeren?

Waar een grote club als Ajax klein in kan zijn, heel klein, zo klein als Calimero.
Vind ik leuk
appeltje +4325
maandag 15 april 2019 om 13:33
"Gaat erom, dat als het moet het dus wel kan."

Je wilt het niet snappen. Het KON, het kan NU niet meer. Tijden veranderen weet je wel. Capaciteit van uitvak op de De Toekomst is al verdubbeld.

Als je niet op trainingscomplexen wil spelen, moet je maar gewoon zorgen dat je niet degradeert. Eigen schuld, dikke bult.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:02
En leg eens precies uit waarom het nu niet (meer) kan dan? Ik kan dat namelijk nergens terugvinden, men zegt nee, maar beargumenteert het niet...
Vind ik leuk
appeltje +4325
maandag 15 april 2019 om 15:26
Omdat wedstrijden van Jong Ajax dit seizoen ALTIJD op De Toekomst worden gespeeld. Geen uitzonderingen. Uitvak op De Toekomst kan wel worden uitgebreid. Dat gaat Ajax dus ook doen voor die wedstrijd.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:47
Nog steeds geen uitleg waarom ze niet naar de Arena kunneen.

Het competitieprogramma lag ook vsst, kon ook midden in het seizoen gewijzigd worden. Maar ja, dat was in het voordeel van Ajax. Dan hoor je dat Enge clubje niet.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:37
Natuurlijk kan het. Helaas is het allemaal weer eenrichtingsverkeer vanuit Ajax. Wel krijgen, niet geven.🤔
Vind ik leuk
M477Y +1540
maandag 15 april 2019 om 17:58
ja klopt dat waren beslissingen van Ajax zelf. Dat is dus wel wat anders. Twente mag nog even nederig blijven. Mooi dat ze terug keren!
Vind ik leuk
KCP +1469
maandag 15 april 2019 om 12:23
Nou denk dat het 10 mil gaat kosten...


[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:23]
Vind ik leuk
frankn27 +5732
maandag 15 april 2019 om 13:11
beetje dankbaarheid naar de club die jullie beste spelers Ziyech en Tadic heeft verder ontwikkeld is wel op zijn plaats
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:44
Wat te denken van de trainer die het allemaal tot een elftal heeft gesmeed, JUIST ERIC TEN HAG, WOONDE 10minuten van de GROLSCH VESTE AF
Als je het Ajax van de laatste 30 jaar bekijkt steeds groot gebleven met spelers van Twente
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:56
kreeg ajax ze gratis dan ?
Vind ik leuk
frankn27 +5732
dinsdag 16 april 2019 om 15:21
voor een schijntje
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:32
Dus als Ajax het verhuurt

Wat verhuurt ajax dan?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:33
Schijnbaar het stadion. Staat een vraagteken achter de zin.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:35
Ajax is geen grootaandeelhouder, dus die verhuren volgens mij niet het stadion. Misschien dat ze inspraak hebben als aandeelhouder, maar ze mogen hier zeker net als enige over beslissen.

Als ajax dat wel mag zou ik akkoord gaan voordat er gekloot komt in het centrum.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:36]
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 13:24
Bij gekloot in het centrum de ME inschakelen. Zeker niet bezwijken voor dreiging.
Vind ik leuk
frankn27 +5732
maandag 15 april 2019 om 13:33
denk eerder dat ajax fans dan voor onrust zullen zorgen dan de twente fans
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 13:36
Als die dat doen moet de ME ook ingezet worden.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:52
Maakt niet uit wie van de 2 er voor zorgt, aanpakken dat soort figuren.
Vind ik leuk
frankn27 +5732
dinsdag 16 april 2019 om 11:44
uiteraard
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:01
Ajax heeft al gereageerd! Wedstrijd wordt gewoon op de toekomst gespeeld!
Vind ik leuk
erikv78 +712
maandag 15 april 2019 om 12:38
Een volle arena leverd al genoeg op aan de ticket verkoop.Dus de twente supporters betalen de "huur"
Vind ik leuk
Peter Hofman +1031
maandag 15 april 2019 om 12:55
Ooh en jij denkt dat twente de arena vol krijgt??! Hahah ze komen net tot de helft als het meezit!
Vind ik leuk
erikv78 +712
maandag 15 april 2019 om 12:55
20K kaartjes a €30 is toch ook een mooie 6 ton inkomsten.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:24
€ 30 euro voor een kaartje??
Voor 250 euro zit je een heel seizoen in de Arena.....
Je haalt nooit 6 ton inkomsten, hooguit een paar ton OMZET.

Wat denk je dat het huren van de Arena kost, inclusief beveiling, suppoosten, schoonmaak enz?
Twente is zowat failliet gegaan aan het ( prachtige) stadion. Onderschat die kosten van een stadion niet.
Vind ik leuk
Peter Hofman +1031
maandag 15 april 2019 om 21:17
Hé, eindslijk iemand die het snapt! Ienlmand die even verder denkt, en idd ook aan de personeeldkosten, etc denkt. Maar blijkbaar vindt men in twente dat ajax maar voor sinterklaas moet spelen. Het is de gemeente niet!
Vind ik leuk
Monnikehuize +1951
maandag 15 april 2019 om 13:05
Zeikerd
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:22
Lekker volwassen bericht. Je kunt ook gewoon normaal reageren.
Vind ik leuk
DumBfries +108
maandag 15 april 2019 om 14:15
Het is iets tussen Amsterdam en Twente, heeft de rest van NL belastingtechnisch niets mee te maken. Zoals eerder werd aangegeven komen er met de 185 supporters die Ajax nu van Twente laat komen al boven een gemiddeld aantal uitsupporters mbt een wedstrijd als deze.

Dat Twente zich daarnaast ook nog eens als een calimero opstelt door elke andere club in te lichten over de beslissing van Ajax is erg onprofessioneel. Ajax lekker poot stijf houden of zoals eerder geopperd, flink verhuren.

Edit: blijkt niet verhuurt te kunnen worden, hoe dan ook, blijf bij mijn standpunt.

Ajax is is geen.filantropische instelling.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:28]
Vind ik leuk
Elohim +1884
maandag 15 april 2019 om 14:19
Ajax kan niets verhuren aangezien ze geen eigenaar zijn..
De ArenA nv. heeft dat recht.. persoonlijk ga ik er vanuit dat die altijd wel betalende klant wil en dus ook nu.

Gewoon even regelen Ajax, jullie zouden dit ten slotte ook van een ander verlangen.
Vind ik leuk
DumBfries +108
maandag 15 april 2019 om 14:26
Dank voor de correctie.
Vind ik leuk
droomteam +171
dinsdag 16 april 2019 om 11:26
De gemeente Enschede is niet heel Nederland.Politie in zet wel zul jij wel ook op tegen zijn dan ??
Vind ik leuk
PRICE +8113
maandag 15 april 2019 om 12:38
Met winst, mmmm goed idee
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:21
15 miljoen en gemeente enschede betaald! 😄
Vind ik leuk
klick +1390
maandag 15 april 2019 om 17:52
alleen als de gemeente 5 miljoen betaald! Dus zal wel voor mekaar komen!
Vind ik leuk
KCP +1469
maandag 15 april 2019 om 21:08
Veelste weinig
Vind ik leuk
Mineola +637
maandag 15 april 2019 om 11:40
Laat ze dan ook meteen tegen het 1e van Ajax spelen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:40
Zou dat wel netjes vinden mocht Ajax dat doen.
Vind ik leuk
Vowtar +7043
maandag 15 april 2019 om 11:44
De Arena is niet van Ajax he
Vind ik leuk
Cruise +79
maandag 15 april 2019 om 11:54
Ajax is voor 13% eigenaar van de Arena en streeft ernaar om dit snel uit te breiden; de waarde van dit aandeel is ook verdisconteerd in de 178 miljoen eigen vermogen die in
de laatste jaarrekening wordt vermeld.
Vind ik leuk
Don en Ad +649
maandag 15 april 2019 om 13:20
Verdisconteerd? Sorry, maar dat soort moeilijke woorden begrijpen wij niet.

Groetjes Don en Ad
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:57
Ajax is voor een gedeelte eigenaar. Maar jij denkt dat als je iets huur, dat je dan geen zeggenschap hebt over het gehuurde? Beetje naief
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:14
Zou betekenen dat ik niks te vertellen heb over t huis waar ik nu woon.
Vind ik leuk
GaryGL +416
maandag 15 april 2019 om 12:19
Ik neem toch aan dat jij je huis voor de hele maand huurt. Ik weet het niet, maar misschien dat Ajax de Arena slechts in deeltijd huurt? Zodat er concerten kunnen zijn als Ajax niet speelt bijvoorbeeld
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:42
Hebben ze niet ook kantoren in de Arena?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:47
Nee zo werkt het niet. Sterker nog: er moet eerst overleg met Ajax gevoerd worden voordat er een evenement ingepland wordt.
Vind ik leuk
Sportvogel +277
maandag 15 april 2019 om 12:19
Dat heb je in principe ook niet. Ook jij hebt nagenoeg overal toestemming voor nodig.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12784
maandag 15 april 2019 om 12:19
Dat heb je ook niet 😉
Vind ik leuk
komoanFC +3094
maandag 15 april 2019 om 12:20
Niet als je hem maar één middag in de week huurt.
Vind ik leuk
voebtalie +3919
maandag 15 april 2019 om 12:30
Ivm de staat van de grasmat laat de Arena dit natuurlijk nooit toe.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:41
Weet je wel wat dat kost? Wie gaat dat betalen? Twente?
Vind ik leuk
Deck010 +10215
maandag 15 april 2019 om 11:42
Jawel....de gemeente Twente wel te verstaan.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:44
Miss kan onze ook nog helpen :)
Vind ik leuk
Deck010 +10215
maandag 15 april 2019 om 11:46
Hahaha, die van ons doet er in ieder geval 5 jaar over om iets te beslissen dus die zal niet helpen denk ik.
Vind ik leuk
jollyrogers +9254
maandag 15 april 2019 om 12:06
en dan gaan ze wrs nog de verkeerde keuze maken....
Vind ik leuk
Deck010 +10215
maandag 15 april 2019 om 12:07
Dat is de enige zekerheid die je hebt bij de gemeente Rotterdam, dat de verkeerde keuzes worden gemaakt.
Vind ik leuk
jollyrogers +9254
maandag 15 april 2019 om 12:08
ja, als t niet zo triest was geweest, zou t gewoon hilarisch zijn....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:19
Nou gemeente Amsterdam kan er ook wat van hoor
Vind ik leuk
Don en Ad +649
maandag 15 april 2019 om 13:21
Ik snap het probleem niet. Kan er eens wat worden gevierd in Amsterdam, willen ze er een stokje voor steken.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:24
Volgens mij snap jij wel meer niet. Als er ergens een hoop gevierd is in het in Amsterdam wel
Vind ik leuk
Don en Ad +649
maandag 15 april 2019 om 16:06
Oh, je gaat weer prijzen uit de jaren '70 aanhalen? Is prima hoor!

Groetjes, Don en Ad

Edit:
Sorry, ik vergat even dat jullie elk jaar de gay parade organiseren! Klopt, jullie hebben inderdaad regelmatig wat te 'vieren.'
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 16:07]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:07
Prijzen zijn prijzen, hoeveel heeft jouw club er?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:48
Triest verhaal dus en kansloos.
Vind ik leuk
katinzak +314
maandag 15 april 2019 om 11:51
Vergelijkbaar met 90% van je reacties hier op VP dus...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:55
Zielige conclusie zonder onderbouwing hebben Twente kneuzen wel meer last van zolang de gemeente opdraait voor alle schulden en verliezen. Ajax heeft nog geld tegoed van Twente net zo als alle andere clubs, dus noem eens een reden waarom Ajax geld moet verkwisten om jullie van dienst te zijn?
Vind ik leuk
katinzak +314
maandag 15 april 2019 om 11:59
"Twente kneuzen" is een rare term voor iemand die zo loopt te pronken met zijn IQ. En nog iets, wat heeft Twente met "ons" te maken? Wie zijn jullie en wie zijn wij?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:00]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:04
Een kneus ben je inderdaad als je als club van de gemeente eisen stelt aan Amsterdam en Ajax omdat jij als club niet meer had mogen bestaan. Inhoudelijk lukt het je niet om te reageren. Wat betreft het IQ we zullen we samen een test doen, jij mag kiezen welke hou daar bij wel rekening met mijn afwezigheid voor een paar dagen om Ajax te steunen in Turijn.

Nogmaals reageer eens inhoudelijk en op wat er niet klopt volgens jou, wellicht kan ik je dan ook serieus nemen.
Vind ik leuk
katinzak +314
maandag 15 april 2019 om 12:08
Als ik zou moeten reageren op alles wat niet klopt aan je reacties hier op VP dan heb ik een full-time dagtaak erbij. Ik red mij wel, toch fijn dat je aan mij denkt. Ga zo door topper!
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:12]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:23
Geweldige comeback, geen onderbouwing en geen IQ test.....super slim om alles te negeren om zodoende niet op je bek te gaan.🤣
Vind ik leuk
katinzak +314
maandag 15 april 2019 om 12:39
IQ test? Jouw torenhoge cijfers spreken voor zich, daar hebben we toch geen test voor nodig?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 13:03]
Vind ik leuk
voebtalie +3919
maandag 15 april 2019 om 12:32
Poeh wat een hoop spelvouten zeg.
Vind ik leuk
katinzak +314
maandag 15 april 2019 om 12:36
Ongeloovlijk, inderdaat!
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:58]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:42
Zwakke reactie. Stelt Twente eisen dan?? Dacht het niet.
Daarmee vervalt je hele lulverhaal.
Vind ik leuk
Caroburg +72
maandag 15 april 2019 om 12:05
Waarom moet ajax nog geld hebben van twente. Op basis van tv gelden? Ze zijn toch altijd boven twente geëindigd. Volgens mij maar ik kan het mis hebben moet twente weer betalen als ze weer in de eredivisie voetballen. Dus waarschijnlijk volgend seizoen weer. Laten we maar eerst kampioen worden.
Kijk naar de burgemeester in Volendam die de hele korte zijde beschikbaar stelt voor twente supporters waardoor er 1400 supporters mee kunnen. Volgens mij kunnen die niet in het uitvak van Volendam. Als je op de toekomst nou 1 lange kant beschikbaar stelt kunnen er in iedergeval meer dan 185 supporters mee.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:25
Niet alleen op basis van Tv gelden maar ook op basis van de ranglijst, Twente kreeg meer geld toen ze kampioen werden, de gemiddelde schuld aan clubs is 300/400.000 euro.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 12:29
Zijn ook geheel legaal kampioen geworden gekleurde drol.
Pas nadat Ajax kampioen werd en Twente Cl geld misliep moesten ze gaan creatief boekhouden tot ergere frauderen.
Niet daarvoor lamlul
Vind ik leuk
MagicFeeling +4727
maandag 15 april 2019 om 12:55
Ome Joop leed aan zelfoverschatting en dat heeft hem én de plaatselijke FC de kop gekost.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5686
maandag 15 april 2019 om 13:07
Blinden zoals jij noemen die titel legaal. De rest van NL weet beter, lamlul.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 13:41
Niet de rest van Nederland maar die Amsterdamse losers zoals jij die het niet kunnen uitstaan dat het grote Ajax 2x achtereen te kak is gezet door 2 provincie clubjes
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5686
maandag 15 april 2019 om 15:22
Liever netjes 2e, dan met frauderen 1e. Titel Twente telt alleen in Enschede. Rest van NL weet beter.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 16:49
Ach ach ach Jesper,
Wat ben jij toch een gore provoceur.
Gelukkig weet ik en de rest van Nederland wel beter
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 15:12
Nee je zegt het verkeerd. een lamlul noemt de titel illegaal, een normaal en iemand met een beetje verstand noemt die titel van Twente Legaal.

Want fraude uit 2012 en daarna heeft geen invloed op een titel uit 2009-2010 of wel?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5686
maandag 15 april 2019 om 13:06
Het is uitverkocht knul. 185. That's it.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 13:39
Heb je het tegen mij?
Ik ben juist tegenstander om naar Amsterdam te reizen.
Als het aan mij ligt komt er geen één twente supporter.
By the way heeft Ajax het al afgeslagen (het verzoek).
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 12:26
Hoezo heeft Ajax nog geld tegoed van Twente?
Ajax eindigde steevast steeds boven Twente in de fraude periode.
Dus ze hadden geen tv geld verlies geleden.
De bril wel effe eerlijk laten kleuren hè.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:27
Is Twente geen kampioen geweest?
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
maandag 15 april 2019 om 12:30
Lees mijn reactie hierboven.
Ben je daar nog steeds zo kapot van?
Is Ajax nooit kampioen geweest ondanks frauderen, belasting ontduiken en doping gebruik?
Vind ik leuk
Caroburg +72
maandag 15 april 2019 om 12:34
Ja maar toen was de fraude er nog niet. Hoevaak moet dit nog verteld worden. In de fraude periode eindigde twente vaak rond de 6e plaats.
Vind ik leuk
Slayerized +2343
maandag 15 april 2019 om 12:29
Als jullie nog geld tegoed hebben stuur dan aub een tikkie.

Maak ik het vandaag nog in orde
Vind ik leuk
Quareck +7564
maandag 15 april 2019 om 12:46
Triest verhaal en dus kansloos. Dat is een lekker onderbouwde en slimme opmerking ja!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:52
Ik vind t totaal geen triest verhaal eigenlijk.
Zou voor beide partijen ook goede uitkomst zijn.
Zo houd je tenminste overzicht op supporters.
Vind ik leuk
The Iceman +18173
maandag 15 april 2019 om 11:54
Of Twente organiseert een avondje in eigen stadion met een groot scherm, net zoals Feyenoord deed tegen Excelsior.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:56
Dat kan natuurlijk ook,maar ik snap wel dat 184 uit supporters wel erg weinig zijn.
Vind ik leuk
The Iceman +18173
maandag 15 april 2019 om 12:00
Dat zeker. Lijkt me een goede motivatie om niet meer te degraderen ;-) Ook prima als ze de JC Arena kunnen regelen hoor, maar de wijze waarop er vanuit wordt gegaan dat Ajax/Amsterdam maar rekening moet houden met de wensen van Twente vind ik wat overdreven.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:01
Ja ze moeten t niet gaan opdringen idd.
Vind ik leuk
erikv78 +712
maandag 15 april 2019 om 13:02
Als twente met 20K man komt dan heeft Amsterdam goede extra inkomsten uit de kaart verkoop en heb je ook geen gezeik in de stad waar je ook nog eens extra veel politie voor moet inzetten.
Vind ik leuk
The Iceman +18173
maandag 15 april 2019 om 13:03
Klopt, maar dat neigt wel naar competitievervalsing. Voor Sparta lijkt het me niet fijn dat Twente dan een extra ‘thuiswedstrijd’ speelt.
Vind ik leuk
erikv78 +712
maandag 15 april 2019 om 13:07
Sparta hoeft zich daar toch echt geen zorgen over te maken. Twente wordt nog kampioen als ze de laatste 4 wedstrijden verliezen!

( Als Sparta gister nou nog gewonnen had oke )
Vind ik leuk
Pimman +11547
maandag 15 april 2019 om 12:20
184 uitsupporters is idd weinig. Maar Jong Ajax zal dan moeten verhuizen naar de Arena waar ze het "thuisvoordeel" kwijt zijn omdat er
dan vermoedelijk meer Twente dan Ajaxfans zullen zitten. Komt óók nog bij dat het extra risico met zich meebrengt. Wie gaan al die uitfans rond de Arena in de gaten houden en wie draait er voor de kosten op..is er daar sowieso genoeg politie voor rond de Paasdagen waar het in Amsterdam met mooi weer al megadruk zal zijn ivm de vele toeristen?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:23
Daar heb je op goed punt.Ik denk dat de gemeentes en de clubs daarover op een lijn moeten zitten en duidelijke afspraken gemaakt zullen moeten worden.
Vind ik leuk
Pimman +11547
maandag 15 april 2019 om 12:29
Ik denk dat Ajax echt wel bereid is en de gemeente ook maar dan lijkt mij tot een max aantal. Denk dat Twente wel met 20 duizend man zou willen komen oftewel waar leg je de grens. Buiten dat zien de andere clubs dat niet als competitievervalsing omdat Twente dan een soort van "thuisvoordeel" heeft.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:30
Klopt,moet dan wel bv een max aantal kaarten zijn.5000 zou al erg netjes zijn.
Vind ik leuk
Caroburg +72
maandag 15 april 2019 om 12:44
Dan nog is het denk ik een thuiswedstrijd voor twente. Geloof niet dat er 5000 ajax supportes komen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:45
denk t ook niet.
Vind ik leuk
erikv78 +712
maandag 15 april 2019 om 13:05
Dit bespaart je heeeeel veel politie in de binnen stad. Als er maar 184 supporters mogen komen gaan er misschien 10000 de stad in.

Beter 20K in de Arena, goed voor de omzet dmv kaart verkoop. Kun je ook de politie van betalen die er nodig zijn in en om de arena.
Verplichte bus combi en je hebt geen problemen in de stad. ( In de stad dus niet extra veel politie nodig )
Vind ik leuk
katinzak +314
maandag 15 april 2019 om 11:56
hahaha! Dat zou ik een leuke tegenbod vinden!
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 11:57]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:59
Gewoon de stad uitslaan, een club van de gemeente heeft niets te zoeken in de Arena.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:00
Jij komt er wel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:05
Nee joh ik hoef niet meer, ben er al en straks lekker naar Turijn....succes met ADO
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:07
Dan hoop ik voor jou dat ze bij juve niet t zelfde denken als jij hier.
Slaan ze je dadelijk de stad uit.
Vind ik leuk
RoEnsch +249
maandag 15 april 2019 om 12:44
Gewoon negeren zo'n poephapper. Waarschijnlijk zit hij op het zolderkamertje in Ermelo van zijn moeder iedere maand te teren op geld van de gemeenschap.
Vind ik leuk
companen +2363
maandag 15 april 2019 om 12:22
Ik hoop dat ze jouw een lesje leren in Torino.
Vind ik leuk
RoEnsch +249
maandag 15 april 2019 om 12:42
Geloof niet dat jij door de douane komt? Iets van openstaande veroordelingen voor geweldsdelicten?
Vind ik leuk
RoEnsch +249
maandag 15 april 2019 om 12:41
Ajax voetbalt toch geregeld in de Arena
Vind ik leuk
Kraantje +93
maandag 15 april 2019 om 11:55
Enschede
Vind ik leuk
Slayerized +2343
maandag 15 april 2019 om 12:24
Die kan dat wel missen. Het gaat ook niet ten koste van voedselbanken want Twente is 1 open voedselbank. Zo kreeg in vanmorgen al 3 elanden op de bumper, wat wel gek is, want ik ben met de fiets. Er zit voor 3 maanden vlees aan zo’n beest.
Verder groeit hier in de berm boerenkool en rucola. Niet de wildvorm helaas, want het zit al gesneden in zakjes.

Voor de eiwitjes haal ik des morgens 2-3 bultrug eitjes uit het Twentekanaal.
Gepocheerd het lekkerst.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:25]
Vind ik leuk
zwollie +9907
maandag 15 april 2019 om 11:46
Fc Twente niet. Gemeente Enschede
Vind ik leuk
Bossie020 +6603
maandag 15 april 2019 om 11:50
Die hebben kennelijk toch geld zat ;-)
Vind ik leuk
Slayerized +2343
maandag 15 april 2019 om 12:07
Betalen? Betalen? Dat woord zegt mij zo niets. Ik ken als twentefan wel het woord parasiteren en ‘teren op’. Betalen doet bij mij geen enkele bel rinkelen.

Rinkelen zegt mij wel wat, dat hoor je als je geld van de gemeente en ABN AMRO krijgt, lekker gratis.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:09]
Vind ik leuk
Youri99 +10833
maandag 15 april 2019 om 11:41
Als Twente nou voor de huur van de Arena opdraait dan kan dit geen probleem zijn lijkt me.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:47
Dat zal de gemeente Enschede worden dan maar betaald die ook voor de extra politie inzet enz?
Vind ik leuk
Youri99 +10833
maandag 15 april 2019 om 13:05
Precies daar zeg ik dat ook slimmerik
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:47
Laten we anders een keer geen uitzondering maken voor twente....
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 12:07
Het gaat om een uitzondering voor de openbare orde.
Vind ik leuk
SimonSays +7400
maandag 15 april 2019 om 13:13
Het klinkt mij wel een beetje als een impliciet dreigement, 'verplaats de wedstrijd naar de ArenA of we vieren het in de binnenstad..'

Ik ben er op tegen om te zwichten voor dreigementen. Fc Twente is niet verantwoordelijk voor haar supporters buiten het voetbalstadion, maar die supporters moeten zich wel goed beseffen dat dit niet betekent dat ze onschendbaar zijn.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 13:18
Ik zou dit niet zien als dreigement.
Ze weten dat in deze situatie dit zal gaan gebeuren.
Zij hebben ook geen middelen om die fans tegen te houden,
dus dan is het handig om naar een oplossing te kijken.
Dus dan is het volgens mij een waarschuwing en geen dreigement.

Dat moeten die supporters ook, maar Twente kan niet meer doen dan waarschuwen en een alternatief voorstellen toch?

Als dit van de supporters zou komen zou ik het een dreigement vinden.
Vind ik leuk
SimonSays +7400
maandag 15 april 2019 om 13:59
Er zijn supportersverenigingen die hebben aangegeven niet in het uitvak te gaan zitten als de wedstrijd op De Toekomst wordt gespeeld.

Naast een waarschuwing van de club Twente zijn dit natuurlijk gewoon impliciete dreigementen van een groep kleuters die hun zin niet krijgen. Als Twente de ArenA kan afhuren en Ajax ermee akkoord gaat om daar te spelen dan is dat prima, maar als er gedreigd gaat worden zou ik het sowieso niet laten gebeuren.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 14:22
Oh, dat is wel gek.

In ieder geval zie ik niet hoe het een dreigement is van Twente. Ik zou blij zijn met de waarschuwing en kijken hoe ik een zo veilig mogelijke situatie kan creëren.
Vind ik leuk
SimonSays +7400
maandag 15 april 2019 om 15:44
Jij bent veel te verstandig😉

Ik zou diverse horecagelegenheden vragen of ze de supporters willen/kunnen onderbrengen en voor alle andere plaatsen in de stad een samenscholingsverbod afroepen. En iedereen die zich daar niet aan houdt in de gracht pleuren.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 19:24
Dat is op zich ook een oplossing.
Alleen veel geregel en alsnog gedoe in de stad.
Als je het op kunt lossen door even in een groter stadion te spelen zou ik dat doen.
Vind ik leuk
SimonSays +7400
maandag 15 april 2019 om 20:19
Maar ik doe liever wat meer moeite om niet te hoeven ingaan op wat ik zie als dreigementen 😉
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 20:23
Het gaat mij niet om zo min mogelijk moeite, maar je ontlast er ook mensen mee denk ik.
Geen vervelende fans is voor iedereen prettiger.
Vind ik leuk
jollyrogers +9254
maandag 15 april 2019 om 12:07
dan kunnen ze idd de hele club opdoeken
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 15 april 2019 om 12:12
Twente kan ook gewoon verliezen van jong Ajax en dan thuis kampioen worden.ben je van alle zeik af.want wat al twente verliest? Dan zit je in amsterdam met een hoop gegrustreerde twente supporters.niet aan beginnen
Vind ik leuk
Caroburg +72
maandag 15 april 2019 om 12:22
Mag ook van mij maar dam moet sparta wel winnen, verliezen zij ook zijn we nog kampioen. Mooiste is naruurlijk thuis kampioen worden.
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 15 april 2019 om 14:50
Ben zelf hardcore voetbalfan en weet hoe het gaat.mocht je daar verliezen dan heb je altijd een deel mensen dat het nodig vind om frustratie kwijt te worden en daarom alleen al denk ik dat het beter is om schermen in stadion of binnenstad te zetten voor het geval dat. En er is niets mooiers als thuis kampioen te worden.direct van stadion de stad in en feesten.ik begrijp twente aanhang heel goed want er is niets kutter dan tegen een jong team kampioen te worden met 0,0 sfeer. Vorig jaar tegen jong utrecht waren we met 1200 man in het uitvak terwijl rest van stadion leeg was. En op de toekomst is helemaal niets. Gewoon verliezen,hopen dat sparta wint en dan thuis afmaken
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:51
Je denkt toch niet dat wij als warme club Twente ook maar iets tegemoet gaan komen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:37
--=Vind Naa'kt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1814
maandag 15 april 2019 om 12:44
Jah dat gunnen we Twente wel die club heefd het al zo moeilijk en der word nooit eens een uitzondering gemaakt voor Twente 🤣🤣
Vind ik leuk
twentegoal +925
maandag 15 april 2019 om 13:15
Terecht hoor ... uitzondering maken.. als je ziet hoe die club leeft ... ook hier op voetbalajax... dit topic heeft veel meer reacties dan al die ajax topics over ingegroeide teennagels van de jong of het slachtoffer complex zieweg
Vind ik leuk
M477Y +1540
maandag 15 april 2019 om 17:56
ja inderdaad.....not
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:14
Ik snap jouw sarcasme..... :)
Vind ik leuk
KCP +1469
maandag 15 april 2019 om 11:39
Kost 10 miljoen
Vind ik leuk
Buck Worrier +2699
maandag 15 april 2019 om 11:39
En dan alsnog verliezen ❌❌❌
Vind ik leuk
frhoi +2227
maandag 15 april 2019 om 11:40
Zal grappig zijn ja!
verder wel slim om het "gewoon" in de arena te spelen, anders heb je veel fans door de stad heen
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
maandag 15 april 2019 om 11:48
Waarom kunnen ze niet in Enschede met z’n allen de stad in dan :p?
Vind ik leuk
frhoi +2227
maandag 15 april 2019 om 11:56
geen idee.. achja, 185 kaartjes is wel weinig
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
maandag 15 april 2019 om 11:57
Ja dat zeker.. de 185 uitverkorenen
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4920
maandag 15 april 2019 om 12:01
Het is weinig maar voldoet aan alle eisen die gesteld worden door de KNVB..
Vind ik leuk
frhoi +2227
maandag 15 april 2019 om 13:39
Dat wel, maar maakt er niet leuker op vind ik. die jong teams erin sowieso al suf, maar dan ook op zo complex spelen maakt het helemaal af
Vind ik leuk
Jason Vdo +146
maandag 15 april 2019 om 11:50
Echt niet twente wordt kampioen
Vind ik leuk
Mineola +637
maandag 15 april 2019 om 11:39
Ze zijn beetje aan het doordrammen nu.
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
maandag 15 april 2019 om 11:42
Krijgen toch steeds hun zin.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
maandag 15 april 2019 om 11:53
Dat zijn ze iig gewend inderdaad!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:39
Ons aller jong Ajax gaat winnen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:41
Hahaha, draait de FC dan ook op voor de kosten?
Oh ja, doet de gemeente Enschede dan wel.. ;)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:41
Is toch prima, als jouw club kampioen kan worden zou je dat ook willen.
Niet zeiken, maar doen!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:45
Ja maar dan zou mijn club daar ook voor betalen. Dat kan FC Twente natuurlijk niet.
Daarnaast is het is volledig hun eigen schuld dat ze gedegradeerd zijn en nu in kleinere stadions spelen.
Ze kunnen ipv daarvan ook het eigen stadion in gebruik nemen en daar grote schermen plaatsen.heb je ze ook niet allemaal in Amsterdam lopen.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 11:46]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:53
Dat is inderdaad ook prima! Maar ik snap dat je als supporter derbij wilt zijn als je club kampioen kan worden. De supporters kunnen der natuurlijk niks aan doen dat het zo kut geregeld is bij die Tukkers.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:49
kampioen worden met staatssteun
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:41
Volgens mij heeft Ajax al 2 keer nee gezegd
Vind ik leuk
RoEnsch +249
maandag 15 april 2019 om 12:47
Je moeder ook toch loop jij rond koekwous
Vind ik leuk
KCP +1469
maandag 15 april 2019 om 11:41
Als wij alle Ajax 1 bankzitters mogen opstellen voor wedstrijd ritme🤣
Vind ik leuk
Hyena +30557
maandag 15 april 2019 om 11:42
En wie gaat dat dan betalen? De gemeente Enschede zeker?
Vind ik leuk
Buck Worrier +2699
maandag 15 april 2019 om 11:44
Mooi hè. Dreigen met supporters bezoek in Amsterdam.
Ze kennen Femke en haar korpscommandant nog niet.
Komen van een natte kermis thuis dan.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 15 april 2019 om 12:00
Extremist Femke trekt al een slakkenspoor.
Vind ik leuk
RoEnsch +249
maandag 15 april 2019 om 12:48
Femke is opgegroeid in Enschede dus dat zit wel goed.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:20
Ajax heeft geld zat. Dan maar geen Tadic of Ziyech.
Vind ik leuk
Meastro +474
maandag 15 april 2019 om 11:42
Geen zorgen, jong Ajax wint, dus niet doen! Anders komen er veel supporters van Twente van een koude kermis thuis
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:43
Een variant op het Paard van Troje. Curieus.
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
maandag 15 april 2019 om 12:03
Uh nee, met heel veel fantasie nog nieteens.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:45
Ze moeten nog ff een jaartje wachten om in ons godentempel te mogen voetballen. De kleuters krijgen ook geen les op de Universiteit.
Vind ik leuk
Tukkerland +3696
maandag 15 april 2019 om 11:49
Ajax supporter zijn is wel echt heel makkelijk hé? Makkelijkste club om te supporten vandaar het egoïsme en zich veelste goed voelen voor andere clubs.. Dan heb ik het niet over alle Ajax fans, maar mensen zoals jij.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5686
maandag 15 april 2019 om 13:12
Tukkers zijn wel heel makkelijk hé. De grootste corruptie in het betaalde voetbal ooit, en dan nog een grote bek opzetten. Ipv bescheidenheid andere clubs de maat nemen.
Vind ik leuk
Tukkerland +3696
maandag 15 april 2019 om 14:00
Ze kennen het woord egoïsme maar al te goed in Amsterdam... Ajax is gewoon de makkelijkste club om te supporten, punt. Tukkers zijn niet makkelijk, tukkers werken hard en zeggen waar het op staat inplaats van maar dom heen en weer lullen en zich meteen op hun pik getrapt voelen. Bescheidenheid toon ik niet aan mensen zoals jij, simpelweg omdat jij als AJAX supporter mij de wetten gaat voorleggen. Mooi niet. Trotse tukker hierzo. Leuk om te weten: Ik ben geen boer en ik heb totaal geen Twents accent.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5686
maandag 15 april 2019 om 14:27
Onzin. Punt.

Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:53
Lijkt wel Ajax, nog geen prijs gepakt. En toch al een grote smoel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:39
Ik ben fan van Ajax omdat ze naar mijn mening het mooiste voetbal spelen, niet omdat het makkelijk te supporten is. Rare opmerking normaal gesproken maar jij bent een boer dat verklaart een hoop
Vind ik leuk
Tukkerland +3696
maandag 15 april 2019 om 21:19
Ik ben geen boer :) Nog meer debiele opmerkingen? Om boer te zijn moet je toch echt een boerderij hebben... Makkelijkste club om te supporten. Hoe durven ze zich überhaupt godenzonen te noemen?
Vind ik leuk
Hoos +83
maandag 15 april 2019 om 11:48
Ik denk dat Ajax dat moet doen. Een stukje goodwill kan geen kwaad.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5686
maandag 15 april 2019 om 13:13
Goodwill van wie? Elke verstandige supporter kotst de fraudeurs van Twente uit.
Vind ik leuk
Ton Pol1 +152
maandag 15 april 2019 om 11:48
Als de Arena gebruikt gaat worden, komt de ME dan ook weer met waterkanonnen?
Ik denk dat Twente supporters wel met fakkels komen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:50
Snel geblust dan.
Vind ik leuk
Guust +6757
maandag 15 april 2019 om 11:48
Mooi toch, lekker doen. Ondanks alle ellende horen ze in de ere-divisie thuis.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:48
Sorry Twente, als je in de Eredivisie speelt mag je weer in de Arena.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:22
Ik kan me jong Ajax-jong psv en jong Ajax-NAC herinneren,beide in...... de Arena
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 11:50
Hoppa, gewoon in de Arena. Wat zal het galmen in dat uitvak terwijl de rest van het stadion leeg is op die paar honderd Jong Ajax suporters na.
Beter dit dan eventuele rellen in de binnenstad.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:51
Raar verhaal. Moeten de supporters hier blij van worden? 200 km reizen.
Vind ik leuk
Nicholas +126
maandag 15 april 2019 om 11:53
Gewoon op de Toekomst, niet zeiken. En je zeker niet af laten persen met "anders gaan ze allemaal de binnenstad in". Zet de waterkanonnen maar klaar Femmy!
Vind ik leuk
De Kleine +200
maandag 15 april 2019 om 11:53
Het is een keuze uit twee mogelijkheden eerste is spelen op de toekomst met rellen doordat er toch meer mensen komen of spelen in de arena wat geld kost ze kunnen bij de hoofdingang de ajax supporters laten zitten en aan de andere zijde de fc twente supporters
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 15 april 2019 om 11:58
Vind het een schande, er zitten een paar man bij die wedstrijd. Nu word Twente gedupeerd.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 11:58]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5686
maandag 15 april 2019 om 13:15
4.500 kaarten verkocht. Een paar man? Daarbij, alles wat Den-Haag is moet natuurlijk zwijgen over duperen....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:54
Ik als Tukker zegt; Verplaats de wedstrijd van Jong Ajax - FC Twente naar achter in de maand. Dan kan Twente maandag tegen Jong AZ in de thuis wedstrijd het kampioenschap binnenhalen en vieren met de fans.
Vind ik leuk
Busk +2145
maandag 15 april 2019 om 12:17
Ja, waarom ook niet.
Ajax1 laat z'n wedstrijden gemakkelijk verplaatsen.

Kan met jong Ajax ook.

Beter voor Twente, geen probleem , voor zo'n 'jong'team (spelen toch nergens voor)

En in Amsterdam blijft het rustig (voor zover mogelijk)

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:54
Anders volgend jaar ook maar 100 supporters toelaten in de Veste :). #sorrynotsorry
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:54
Tja wat hebben ze liever in Amsterdam, alle FC Twente fans in de Arena of in de binnenstad??
Vind ik leuk
Buck Worrier +2699
maandag 15 april 2019 om 11:59
Twente is altijd gezellig hoor. Van harte welkom.
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 12:58
In de gevangenis.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:54
Lekker opdonderen met die halve Duitsers uit Twentuh, gewoon lekker op de toekomst. En anders verlies je maar gewoon, kun je lekker in eigen huis "kampioen" worden.
Vind ik leuk
Bizzy +22859
maandag 15 april 2019 om 11:55
Vrees dat de grassproeiers aangezet kunnen worden.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 15 april 2019 om 11:55
Ik vind nooit dat de clubs die KKD horen te spelen de dupe mogen zijn van jeugdteams die zijn toegevoegd. Op die manier boor je een feestje door de neus. Het voegt ook niks toe, bij die jeugdteams zijn er alleen familie en vrienden te vinden. Wat heb je eraan als je 185 man kan meenemen, niks.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:18
Het voegt wel degelijk iets toe. Meer geld uit televisie-inkomsten. Geldt misschien niet voor een Twente of NEC, maar er zijn clubs in de KKD die met alle moeite de broek ophouden. Door het toevoegen van de Jong-elftallen is bewerkstelligd dat er meer televisiegeld werd betaald.

Officieel vind ik de benaming Jong helemaal niets. Maak er Ajax 2 of Ajax B van.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 15 april 2019 om 12:21
Bij de jeugdteams is er bijna geen support te vinden. Dat vind ik een kwalijke zaak, en al helemaal als er clubs benadeeld worden.

Het gaat niet alleen maar om geld.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:24
Midden-Noord, ik snap je bedenkingen met betrekking tot de support. Heb je ook helemaal gelijk in, dus daar zal ik je niet in tegenspreken. Helaas is geld tegenwoordig wel het belangrijkste in voetbal lijkt het. Ook al zouden we het niet willen, het gebeurt gewoon. We hebben natuurlijk al enkele clubs in de KKD zien vallen in het verleden, en door de inkomsten van Fox is erger voorkomen. Alleen clubs als Twente, NEC en Sparta, die later vanuit de Eredivisie kwamen kregen hierdoor met dit soort situaties te maken.

Overigens vind ik niet dat Twente benadeeld wordt, je kan als club gewoon niet met alles en iedereen rekening houden. Ajax zou ook weleens grotere uitvakken willen hebben bij tegenstanders maar hebben dan ook gewoon te maken met de bepalingen vanuit de KNVB.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:26]
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 15 april 2019 om 12:26
En de clubs die dit jaar eventueel degraderen krijgen er volgend seizoen weer mee te maken. Jammer.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:49
Tja, hadden de clubs toentertijd maar moeten protesteren. Er hadden toen enkele clubs bezwaren, maar de clubs die nu het hardst protesteren speelden toen nog Eredivisie. Voor hun was het dus een ver-van-hun-bed-show. Het is makkelijk te wijzen naar de Jong-teams, echter is aangetoond dat door de toevoeging van deze jong-teams de competitie wel een beter aanzicht en meer televisie-aandacht kreeg.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 15 april 2019 om 12:52
Volgens mij zijn de kijkcijfers nagenoeg gelijk gebleven. Ik ben sowieso geen voorstander van jeugdteams in de KKD. Het trekt de competitie scheef.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5686
maandag 15 april 2019 om 13:17
Clubs zijn allemaal welkom in Amsterdam. Kan van Den-Haag niet gezegd worden..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:55
Ow? Den Haag ook? Feyenoord?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5686
dinsdag 16 april 2019 om 11:21
Ja hoor. Die 2 clubs hebben gewoon kaarten aangeboden gekregen. Beide geweigerd.

Maar heel leuk dat je hebt gereageerd. Rest van je diarree laat ik links liggen 👋🏼
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:06
Consequent zijn heet dat. Ajax is ook niet welkom in Rotterdam en den Haag. Dus of allebei of allebei niet.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
dinsdag 16 april 2019 om 11:37
Als jij je thuis niet aan mijn regels houd dan flikker ik je er ook uit!!!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5686
woensdag 17 april 2019 om 10:52
Met je Juve avatar. Jij flikkert niks joh, Haagse grootsmoel
Vind ik leuk
Hyena +30557
maandag 15 april 2019 om 13:14
Want bij de meeste andere ploegen zitten de stadions lekker vol.. Bij een aantal amateurclubs staan meer man langs de kant dan bij sommige potjes die in de Jupiler League worden afgewerkt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:26
Meer geld uit tv inkomsten? Vandaar dat veel kkd clubs in de schulden zitten.
Extra inkomsten uit recettes ook al niet, de jongploegen nemen niemand mee, en thuis komen er een paar honderd. In de tweededivisie komen er meer.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 15 april 2019 om 12:27
Kijkt geen hond naar, en de accommodaties zijn leeg.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:36
Ja, dus wat nou verbetering.

Ja, verbetering voor de jong ploegen.

Laat ze dan ook maar betalen voor het gratis opleiden van hun “talenten”.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:47
Dat die clubs in de schulden zitten heeft 0,0 te maken met de deelname van de Jong-teams aan deze competitie. Overigens keek er op de televisie geen hond naar toen het nog door SBS6 werd uitgezonden. Sinds de komst van FOX en de daarbij behorende gelden kreeg de KKD veel meer aanzien. Enkel had FOX als voorwaarde dat er Jong-teams mee zouden doen, zodat meer supporters de wedstrijden via de tv zouden zien. En zo geschiedde. Geloof mij maar, als FOX niet had geïnvesteerd had de KKD een hele langzame dood gestorven doordat veel meer clubs de broek niet zouden kunnen ophouden. De clubs die het hardst protesteren nu, waren clubs die toentertijd nog speelden in de Eredivisie.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:55
Je had het over meer geld.
En meer kijkers? Ja, dit seizoen, het overgrote deel, wijst onderzoek uit, van de kijkers is Fc Twente supporter.
Dus de extra waarde van de jong teams? Nee. Geen extra recette, geen extra kijkers dankzij de jong elftallen, zowel op de buis niet, als ook niet in de stadions.

Enigste die er baat bij hebben zijn de jong teams zelf. Nou laat ze maar betalen dan, voor het gratis opleiden van hun “ talenten”.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:16
Er mag nu per seizoen 7 miljoen verdeeld worden over de clubs in de Jupiler League. De helft hiervan wordt evenredig verdeeld, de andere helft op basis van ranking. In vergelijking, sbs betaalde toentertijd 1 miljoen per seizoen. Dus ze krijgen echt wel meer geld. En dat komt zeker doordat FOX investeerde, maar wel als voorwaarde had dat de Jong-teams mochten instromen zodat er meer tv-kijkers kwamen. Bij wedstrijden van Jong Ajax betrof dit 57% meer bekeken ten opzichte van andere wedstrijden die uitgezonden werden. Let wel, dit onderzoek stamt uit 2017 en is dus voordat Twente met het eerste in plaats van met een Jong-team in de KKD speelde. Nog een extra weetje, door de komst van Jong Ajax in de KKD trekken tegenstanders meer publiek. Zeker ook omdat veel jonge kijkers naar het stadion komen om Ajax te kijken.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 13:22]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:23
Meer kijkers, komt dat alleen door de jong teams? We zullen het zien, komend seizoen speelt Twentein de eredivisie, kijken hoe de kijkcijfers dan zijn.

En: Fox wilde de jong teams, de clubs van de jong teams uiteraard ook. Zegt verder nog niks over verbetering van het niveai, toegenomrn recettes,enz
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:33
Ik zou als ik jou was eerst eens onderzoek doen voordat je een mening geeft. 5 ploegen waren voor de instroming van Jong-teams, te weten RKC / De Graafschap / Telstar / Oss en MVV en 5 waren tegen, te weten Emmen / Sittard / Volendam / Eindhoven / Dordrecht. De andere 6 ploegen onthielden zich toen van stemming, te weten NAC / VVV / Helmond / Almere / Den Bosch en Cambuur.

Er is aangetoond dat door de toevoeging van Jong-teams er inderdaad een toename is geweest van tv-kijkers. Zeker als de wedstrijden van deze elftallen op tv te zien was. Bij Ajax was dit 57%, bij PSV was dit 8%. Bij Twente, die toen ook een Jong-team had, is dit niet bekend. Daarnaast trok dit veel meer supporters naar het stadion als Jong Ajax of Jong PSV op bezoek kwam. Dus ook hier was dat duidelijk zichtbaar. Misschien niet in het uitvak, maar zeker wel op de thuistribunes. Ook omdat de drempel van bezoeken voor ouders met kinderen veel lager ligt.

Dus ja, allemaal positieve zaken die belicht zijn in diverse onderzoeken. Dat Twente degradeerde en hierdoor met het eerste elftal ipv hun Jong-team meededen aan de KKD betekend niet dat alles ineens anders belicht moet worden. De Jong-teams zijn niet de schuldige van de degradatie van Twente, dat is Twente zelf geweest. Net als Twente nu ook weer op eigen houtje promoveert naar de Eredivisie. Het gaat dus niet om Twente, maar om welke positieve verbeteringen de toevoeging van de Jong-elftallen de afgelopen jaren hebben gebracht. Al denken supporters daar misschien anders over, onderzoeken wijzen anders uit.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5686
maandag 15 april 2019 om 13:16
Je gebrek aan kennis is schrijnend.
Vind ik leuk
bramski +146
maandag 15 april 2019 om 11:57
Tegen een leuke vergoeding .. moet Ajax dat gewoon doen .. vooraf betalen want die tukkers en geld en vertrouwen dat blijft nog ff lastig
Vind ik leuk
Slayerized +2343
maandag 15 april 2019 om 11:58
Twente moet gewoon aangeven bij Halsema en Rutger Groot Wassink dat alle fans uit Twente die willen komen ongedocumenteerden en illegalen zijn. Dan zijn ze namelijk van harte welkom in Amsterdam.
Vind ik leuk
joodje007 +77
maandag 15 april 2019 om 11:59
Gewoon op de toekomst spelen iedereen moet daar spelen dus hun ook gelijke behandeling. Ieder krijgt net zoveel kaarten. Ze willen/worden aan alle kanten geholpen elke keer. Zelf geen geld hebben en Ajax het laten bekostigen. En de schade die je krijgt van ze dan hebben ze geen geld en douwen ze het Ajax in de maag. Dus lekker op de toekomst
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:28
Echt? Jong Ajax- jong psv en jong Ajax-NAC werden gespeeld in...... de Arena
Vind ik leuk
joodje007 +77
maandag 15 april 2019 om 12:51
Knap kan me niet herinneren dat Nac kkd speelt
Heb Nac wel gezien dit jaar maar dat was niet tegen jong Ajax
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:57
2016. Gaat erom dat ze toenin de arena speelden. Net als tegen jong psv en go Ahead Eagles en tegen Fortuna en tegen fc den Bosch.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 13:24]
Vind ik leuk
joodje007 +77
maandag 15 april 2019 om 13:48
Maar dat doen ze nu niet meer.
Het gaat erom dat alles op 1 Complex gespeeld word zoals het ook gewoon moet.
Gun jullie het kampioenschap van harte maar wel onder gelijke omstandigheden als de rest. Hoe vervelend en nadelig het ook is.
Vind ik leuk
Procruijf +99
maandag 15 april 2019 om 11:59
Als Twente zonodig in de arena wilt spelen hadden ze maar niet moeten degraderen! 😭
Vind ik leuk
Mo +13252
maandag 15 april 2019 om 12:00
Oke Twente, leuk maar doen we niks mee. Je doet het maar lekker met 185 uitfans.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1054
maandag 15 april 2019 om 12:04
Wat denk ze wel niet....
Gewoon 185 kaartjes geven en niet zeiken!
Alles wat uit Twente hoek komt, weren uit de stad.
Ga maar lekker in Enschede zitten!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:07
Ze kunnen ook gewoon moedwilig verliezen en dan thuis de volgende wedstrijd winnen. Alles opgelost :-)
Vind ik leuk
Caroburg +72
maandag 15 april 2019 om 13:17
Mits Sparta dan wel wint anders is twente nog kampioen.
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 15 april 2019 om 12:09
Gewoon op de toekomst spelen, en overige supporters die samenscholen in amsterdam
Verbieden. Laat gewoon grote schermen in Twente stadion zetten en daar iedereen kijken. Heb altijd sympathie voor Twente gehad maar nu willen ze alweer met pressie hun zin afdwingen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 15 april 2019 om 12:23
Wat als Fortuna vorige jaar in die positie was verkeerd?

Ik zou als supporter helemaal gek worden.
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 15 april 2019 om 14:54
We hadden vorig jaar hetzelfde bij jong utrecht. Daar hadden nog wel voor 20 bussen kaartjes verkocht kunnen worden. Je zit gewoon aan stadion vast en zeker de toekomst of de hertgang is gewoon sfeerloos.begrijp Twente fans zeker maar je weet ook hoe het werkt als het misgaat en er altijd idioten zijn die hun frustraties moeten uiten.
Ik zou als supporter ook gek worden maar je hebt nu eenmaal het manco dat je tegen de jongteams in stadion speelt dat lijkt op amateurvoetbal qua sfeer en aantal in het uitvak.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 15 april 2019 om 16:46
Is gewoon een puinhoop met die jong teams.
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 15 april 2019 om 19:58
De jong teams horen niet tussen de betaald voetbal clubs
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 15 april 2019 om 14:56
Ik ben vorig jaar verschillende wedstrijden geweest waar andere jongens waar ik altijd mee ga geen kaartje hadden en in de stad op groot scherm hebben moeten kijken.
Is kut maar ook dat is zoals het is.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 15 april 2019 om 16:47
Dat laatste kan ik hekelen, ik kan dat moeilijk accepteren.
Vind ik leuk
CBS128 +15
maandag 15 april 2019 om 12:11
Nu moeten wij dr moffen matsen? Hoop van niet!! En is dit dan geen competitie vervalsing? Als wij ergens extra kaarten willen hebben krijgen wij ze ook niet, zie geen rede om ze tegemoet tekomen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:30
Whahahahaha, cbs? Laat me niet lachen? Wie is cbs?
Vind ik leuk
Slayerized +2343
maandag 15 april 2019 om 12:31
Ga vooral zo door dan komt onze loopgraven trainer Marianne Pusic jou vandaag nog plat bombarderen met zijn Messerschmidt.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1506
maandag 15 april 2019 om 12:14
Ajax en de gemeente Amsterdam moeten niet kinderachtig doen.gewoon jong Ajax Twente in de arena laten spelen.
Vind ik leuk
Toets +445
maandag 15 april 2019 om 12:19
Wat ik er verder ook van vind is niet zo belangrijk, de veiligheid moet altijd voorop staan. Dus deze wedstrijd moet gespeeld worden in de JC Arena.

Iedereen kan scenario's bedenken waarbij het in de binnenstad van Amsterdam gierend uit de hand loopt als feestvierende FCT supporters de F-Side tegen het lijf lopen.

Alleen combikaarten naar het stadion en na de wedstrijd direct terug naar Enschede om het feestje te vieren.

Vind ik leuk
Retweet +846
maandag 15 april 2019 om 12:24
Ben geen Twente dan maar dat zou wel gaaf zijn. En goed dat alle fans dan in de arena kunnen. Zit denk ik wel een kostenplaatje aan om zo'n stadion open te gooien...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:26
Die club is echt volledig de weg kwijt, worden al jaren financieel aan alle kanten gesteund, gaan klagen als de gemeente niet wil mee betalen aan een groot scherm in het stadion en nu willen ze even dat Ajax voor hun de ArenA beschikbaar stelt (met alle kosten van dien) zodat zij met meer fans de wedstrijd kunnen bezoeken????

FC Twente moet de komende 10 jaar maar even heel nederig zijn, want dit is een setje misplaatst, die gasten denken echt dat ze alles voor nop kunnen krijgen he?
Vind ik leuk
Slayerized +2343
maandag 15 april 2019 om 12:35
Nooit geschoten is altijd mis. Bovendien zijn we platzak, dus rest ons niets dan de hand ophouden.

Kun je even 1000000000 miljoen overmaken want we willen volgend jaar meedoen om de titel. Niet dat we dat belangrijk vinden maar in titel zit het woord tiet en wij houden wel van kwinkslagen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:37
Wordt een beetje sneu met FC Twente en de eeuwige roep om hulp van buitenaf. Al zou alles nog volledig te rechtvaardigen zijn, je kunt toch niet ontkennen dat het steeds vragen om hulp niet echt best is voor het reeds zwaar beschadigde imago.
Vind ik leuk
Slayerized +2343
maandag 15 april 2019 om 12:42
Je moet inderdaad rekening houden met beeldvorming.
Vind ik leuk
Nicholas +126
maandag 15 april 2019 om 12:28
Viewingparty in de Johan Cruijff ArenA? Toch gauw weer 30eu per kaartje
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:33
Al die Ajacieden hier...

Vast vergeten dat Jong Ajax- jong psven jong Ajax-NAC gewoon gespeeld werden in..... de Arena!!!
Vind ik leuk
Larykoek +117
maandag 15 april 2019 om 13:00
En de rest van de wedstrijden niet dus wat wil je hier mee zeggen?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:02
Dat ze dus wel af en toe in de arena spelen, idem tegen go Ahead Eagles.

Op dit forum wordt beweerd dat jong ajax thuiswedstrijden alleen op de Toekomst speelt, niet dus....
Vind ik leuk
joodje007 +77
maandag 15 april 2019 om 16:24
Spelen ze wel alleen paar jaar geleden niet maar dat is toen al aangepast dat alles op de toekomst speelt
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
maandag 15 april 2019 om 12:47
Ik als Ajacied zeg doen!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:18
ik als Ajaxcied zeg ik nee of ben je vergeten dat Twente de titel heef af gestolen in 2011 met fraude !!
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 13:23]
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
maandag 15 april 2019 om 14:22
Ach, ik leef in het nu..

Van mijn salaris uit 2011 kan ik nu ook niet meer leven..

Iedereen heeft recht op een nieuwe kans!
Vind ik leuk
buenosje +1199
maandag 15 april 2019 om 14:27
Haha huulerd
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 12:49
NEE
Vind ik leuk
Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 12:53
Waarom niet. Een eer als club in onze mooie Johan Cruijff wil spelen. Zie Twente graag terug keren. Concurrentie voor Rotterdam en Eindhoven. Om 2e en 3e plaats. Want 1 wordt het GROTE Ajax. Welkom terug Twente

🛠
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5686
maandag 15 april 2019 om 12:59
Trolliebollie
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:15
fc Twente staat gelijk aan fraude!!
Vind ik leuk
buenosje +1199
maandag 15 april 2019 om 14:28
We staan gelijk met niemand, 10 punten voor op Sparta.
Vind ik leuk
Dafkuh +200
maandag 15 april 2019 om 12:55
Gewoon dik geld laten betalen om de arena te huren........onee ze hebben zelf geen geld
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:56
Misschien wil de gemeente Enschede wel de hele arena afhuren. Die paar ton extra merken ze niks van op de gemeente begroting.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:13
arme minimaar in Enschede die worden dan weer de dupe van het strooien van gemeenschaps geld uit de kas van de gemeente
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 14:39
En nu willen ze als KKD club nog spelen in de Arena ook. Ze begrijpen nog steeds niet dat de Toekomst de thuisbasis is van JAjax.
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 12:57
Wie zegt dat Fc Twente gaat winnen?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5686
maandag 15 april 2019 om 12:58
De Toekomst geeft precies de glans aan deze titel die het verdient.
Vind ik leuk
Larykoek +117
maandag 15 april 2019 om 12:59
Andere clubs mochten dit ook niet en kregen ook maar een beperkt aantal kaarten... dus nee Twente gewoon op de toekomst
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:07
Echt te vegelijken wedstrijden ook. Die clubs konden ook kampioen worden?

Vind ik leuk
Larykoek +117
maandag 15 april 2019 om 15:03
Op dat moment stond fc den bosch eerste ja dus jazeker
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:13
En, waar staat FC Twente nu?
Vind ik leuk
Jozef +45145
maandag 15 april 2019 om 12:59
Ach, wie wil er nou niet in het mooiste stadion van Nederland spelen?
Vind ik leuk
0260165 +726
maandag 15 april 2019 om 13:00
Olympisch stadion als compromis?
Vind ik leuk
JoeyC +4440
maandag 15 april 2019 om 13:00
In het belang van veiligheid lijkt het me het verstandigste dat de wedstrijd in de Amsterdam Arena wordt gespeeld. Met alle hulp die Ajax dit seizoen al heeft gehad zou het daarbij ook een mooi gebaar terug zijn.
Vind ik leuk
B3v3r +817
maandag 15 april 2019 om 13:00
Gewoon doen man, wat kinderachtig om je poot stijf te houden.
Is geen risico wedstrijd volgens mij dus waarom niet in de Arena houden?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:10
kan niet is competitie vervalsing tegen de anderen clubs!
Vind ik leuk
B3v3r +817
woensdag 17 april 2019 om 09:41
hoezo is dat competitie vervalsing?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:03
Waarom niet nogmaals een uitzondering maken voor FC fraude. je speelt toch op dat niveau, dan speel je dus ook in de stadion's waar die clubs in spelen. wat nou als ze uit moesten spelen tegen Almere city of telstar. deze clubs hebben ook geen grote uitvakken. op een paar clubs na hebben veel KKD-clubs een klein uitvak. tja so be it. je speelt immers op dat niveau dan is er ook weinig aan te doen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:09
Het mag maar dan zijn allen inkomsten voor AJAX!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:09
Vind hier nog een thuiswedstrijd van jong Ajax tegen Fortuna.... gespeeld in..... de Arena!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:11
Wat een verrassing: jong ajax tegen Telstar. Gespeeld in..... de Arena!
Vind ik leuk
wattenstaafje +23982
maandag 15 april 2019 om 13:12
De dinsdag daaropvolgend is Ajax Vitesse. De grasmat moet goed zijn. Dus liever niet.
Vind ik leuk
AjaxSneek +350
maandag 15 april 2019 om 13:16
Gun Twente dit gewoon! Kweek je meteen een beetje goodwill
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:18
Niet te geloven. Ajax vrouwen tegen fc Twente vrouwen, en jong ajax tegen fc den Bosch, in..... de Arena
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:21
Mgewoon oo de toekomst met 185 man in het uitvak
Vind ik leuk
klapstok +124
maandag 15 april 2019 om 13:24
Ik ben bang dat Twente gaat verliezen van Jong Ajax. Als je ziet hoe Twente de laatste tijd speelt en hoe de vorige wedstrijd tegen Jong Ajax ging...

De wedstrijd nu alsnog verplaatsen is wel een beetje toegeven aan de druk van Vak-P.

Beter regelen ze in het centrum van Enschede of in de Grolsch Veste gewoon een paar schermen.
Vind ik leuk
Scorpio82 +111
maandag 15 april 2019 om 14:01
Ik heb ook de samenvatting van Jong Ajax - Cambuur gezien ;)
Vind ik leuk
klapstok +124
dinsdag 16 april 2019 om 10:14
Jaa het kan wel dus! Maar het is vooral de vorm van Twente waar ik me zorgen om maak :')
Vind ik leuk
De Goffert +961
maandag 15 april 2019 om 13:32
Hoop dat het niet gaat gebeuren. Twente is al verls te veel gematst door de gemeente en ik hoop echt dat iedereen dat fraudeuze clubje tegenwerkt!
Vind ik leuk
Mari +13312
maandag 15 april 2019 om 13:34
Is Twente alleen kampioen als ze winnen?
In dat geval zou ik de goden niet verzoeken.
Vind ik leuk
Molletje +4088
maandag 15 april 2019 om 14:20
Ze verzoeken ook de Godenzonen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:46
Dat gaan de neuzen nooit doen. Die denken alleen aan hun zelf. Hoop dat ze er morgen eruit vliegen tegen juve en dan 2e paasdag kampioen worde in ENSCHEDE. Forza Juventus
Vind ik leuk