Begrip voor PSV-deal: 'Nike en Adidas pakken de krenten, in ons land is dat Ajax'
Puma is een belangrijke kandidaat om Umbro op te volgen als kledingsponsor van PSV. Sportmarketing-expert Bob van Oosterhout denkt dat het sportmerk goed bij de Eindhovenaren kan passen, vertelt hij aan het Eindhovens Dagblad.
"Het is een merk dat altijd tegen Nike en Adidas heeft moeten knokken", zegt Van Oosterhout. "Nike en Adidas willen vooral de allergrootste clubs op aarde aan boord hebben en geven de andere clubs niet altijd het gevoel dat ze belangrijk voor hen zijn. Ze pakken de krenten uit de pap en in ons land heeft Ajax, dat internationaal nu een wat grotere uitstraling heeft dan PSV, dan ook een behoorlijke deal met Adidas."
Voor Puma kan PSV desondanks een parel zijn, meent Van Oosterhout. "Net zoals PSV dat voor Umbro is. Veel meer in ieder geval dan bij de grotere merken. Als club heb je bijvoorbeeld meer inspraak bij ontwerpen van kleding en ook financieel kan het interessanter zijn. Je hebt dan misschien niet het ultieme merk als partner, maar wel een heel mooie en belangrijke uitdager."
"De huidige autosponsor Alfa Romeo past wat dat betreft misschien ook wel beter bij PSV dan Mercedes", besluit de sportmarketeer met een voorbeeld.