De Zeeuw: 'Wat doet Ronaldo als hij gaat reizen? Zo is BALR ontstaan'

23 mei 2020 om 10:25

Demy de Zeeuw dacht tijdens zijn carrière al na over een leven na het voetbal. Hij staat inmiddels aan het hoofd van het succesvolle kledingmerk BALR en richtte ook het voetbalaccount 433 op, dat bijna 28 miljoen volgers heeft op Instagram.

De Zeeuw voelde zich gedwongen om na te denken over wat hij na het voetbal wilde doen. "Na die schop voelde ik me niet helemaal fit meer en merkte ik aan mezelf dat ik steeds zwakker werd en m'n spel daar ten koste van ging", doelt hij in gesprek met NPO Radio 1 op de halve finale van het WK in Zuid-Afrika.

"Toen vroeg ik me af: wat ga ik doen als ik ineens moet stoppen? Ik begon me dat steeds meer af te vragen en las steeds meer boeken. Ik reisde heel veel en als ik dan naar Milaan of Londen ging, dacht ik: waar kan ik hier uit eten gaan? Ik hou van lekker eten en luxe dingen. Daar ben ik aan gewend. Op Tripadvisor zie je niet de plekken waar voetballers komen. Dat triggerde me steeds meer. Als Ronaldo gaat reizen, waar slaapt hij, waar eet hij, wat doet hij? Wat is de leefstijl van de voetballers? Zo is BALR ontstaan."

De Zeeuw heeft ook het populaire 433 onder zijn hoede. Veel bekende voetballers werken mee aan de video's. Dat helpt in de groei, zegt hij. De Zeeuw heeft de afgelopen jaren vol ingezet op groei en niet op het verdienen van geld. Hij weet niet wat het waard is. "We zijn nu nog een social media-account, dus het is moeilijk om er een bedrag aan te hangen. Maar nu wordt nu het grote spel: hoe gaan we zorgen dat de volgers op Instagram ook waarde krijgen?"

Met BALR heeft hij hetzelfde doel: groter worden. "Mijn doel is overal ter wereld een winkel te openen. In New York, in alle grote steden."