'Faber ontspringt dans: miskleunen op transfermarkt debet aan falend Groningen'

'Faber ontspringt dans: miskleunen op transfermarkt debet aan falend Groningen'

Gepubliceerd: woensdag 19 oktober 2016 om 10:16wo 19-10-2016 om 10:16

FC Groningen kent een dramatische seizoenstart. Niet Ernest Faber wordt daarvoor verantwoordelijk gehouden, maar tegenvallende transfers. Voorheen haalde Groningen altijd een aantal pareltjes in huis. De laatste tijd valt dat vies tegen.

Het Algemeen Dagblad komt in een analyse met een hele opsomming aan spelers die weinig indruk maken. Het ochtendblad wijst naar Hedwiges Maduro, Tom van Weert, Alexander Sorloth. Dan heeft Groningen ook nog Jesper Drost en Albert Rusnak in de gelederen. Beiden zijn geblesseerd, maar zijn vaak geen schim van de spelers in hun periode bij PEC Zwolle en SC Cambuur.

'Een recente aanwinst als Ruben Yttergard Jenssen is eerder aanvulling dan een versterking. Jason Davidson blijkt vooralsnog geen betere linksback dan Lorenzo Burnet', gaat het AD verder.

Het feit dat Simon Tibbling naar de bank is verdreven, wordt als veelzeggend voor de huidige staat van Groningen omschreven. Tom Hiariej vervangt hem verdienstelijk en dat is opvallend. Vorig seizoen zat Hiariej op huurbasis bij Cambuur op de bank en is dit seizoen een van de weinige lichtpuntjes van Groningen.

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Plaats een reactie

Frietbakker +5577
woensdag 19 oktober 2016 om 10:18
'Een recente aanwinst als Ruben Yttergard Jenssen is eerder aanvulling dan een versterking. Jenssen is eerder aanvulling dan een versterking. '

Die zin twee keer zeggen is eerder aanvulling dan een versterking.
Vind ik leuk
reymer71 +447
woensdag 19 oktober 2016 om 10:20
Waarvan akte
Vind ik leuk
Tafkaz +4740
woensdag 19 oktober 2016 om 10:28
Ik dacht dat Idrissi als een pareltje gezien werd?

Maduro had ik inderdaad meer van verwacht.
Dat Tibbling op de bank zit kan ik niet begrijpen, beste speler die ze hebben.
Sorloth, Rusnak, Van Weert en Drost vind ik allemaal geen verrassing eigenlijk....

Groningen mist inderdaad een pareltje als Chery of Van Dijk of Granqvist ja. Maar om daaraan op te hangen dat het nu niet zo lekker loopt.... Denk toch echt dat t ook met de trainer te maken heeft. Zeg niet dat t een slechte trainer is, maar wel dat zn visies misschien niet t beste in t elftal naar boven halen...
Vind ik leuk
bits +5672
woensdag 19 oktober 2016 om 11:01
Tibbling is inderdaad onbegrijpelijk. Ze zouden verder gaan doorselecteren en vervolgens geef je spelers als Hoessen (die geen bal kan aannemen) em Hiariej een basisplaats. Sorloth en van Weert heb ik wel vertrouwen in, maar zijn beiden spelers die moeten starten.
Vind ik leuk
jave +1525
woensdag 19 oktober 2016 om 18:21
Faber versus Tibbling is Maaskant versus Kostic. De rest is geschiedenis...
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2016
woensdag 19 oktober 2016 om 10:31
Laat Drost maar terugkomen..
Vind ik leuk
jave +1525
woensdag 19 oktober 2016 om 18:20
Voor hetzelfde geld: geen enkel probleem..
Vind ik leuk
Ab Normaal +4101
woensdag 19 oktober 2016 om 10:42
Sorloth heeft toch eigenlijk geen fatsoenlijke kans gehad?
Heeft nooit 5 wedstrijden op rij mogen starten.
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 11:03
en terecht. wat hij heeft laten zien is het echt de slechtste spits van de eredivisie op dit moment
Vind ik leuk
jave +1525
woensdag 19 oktober 2016 om 18:25
Helaas heb je gelijk..
Vind ik leuk
Objectief +3350
woensdag 19 oktober 2016 om 11:34
"maar zijn vaak geen schim van de spelers in hun periode bij hun vorige club". Ligt het dan aan de scouts/transfers of ligt het dan aan de technische staf van Groningen?
Verder is het onbegrijpelijk dat Tibbling op de bank zit aangezien hij juist de speler is van Groningen met de meest succesvolle passing.
Vind ik leuk
Toppert +1807
woensdag 19 oktober 2016 om 11:45
Voeg daar een Linssen ook maar aan toe. De TS kan je moeilijk nog iets van zeggen. Afgelopen seizoenen onder Looi zijn de talentvolle spelers niet of nauwelijks beter geworden (Bacuna, Drost, Hoesen, Rusnak, Hateboer, Tibbling, Linssen, Mahi, etc). Het zijn er gewoon te veel die te weinig progressie vertonen. Wat Faber er mee doet, is nog afwachten.
De meeste supporters waren wel enthousiast bij het aantrekken van een Rusnak, Maduro of Drost. Hoe anders is dat 1 seizoen later.

Geen idee waar het aan licht, maar hopelijk houden ze scouting eens goed tegen het licht. De befaamde reputatie opgebouwd door Veldmate en Fuhler, is niets meer over en vele miljoenen euro's zijn verdampt (ook al in de tijd van Veldmate).
Vind ik leuk
Objectief +3350
woensdag 19 oktober 2016 om 13:34
Kan je goed volgen. Maar ik denk dat het vooral aan de trainerswitch ligt waarbij de ideologie van V/d Looi nogal afwijkt van die van Faber.
Onder V/d Looi werd er afwachtend en saai voetbal gespeeld. Nu onder Faber moet er attractiever worden gespeeld wat een gigantische omslag en cultuurshock betekent; dat heeft inderdaad tijd nodig.
Drost heb ik nooit een goede speler gevonden (ook al waren veel dat met me oneens op dat moment). Rusnak en Tibbling vind ik echt geweldige spelers, maar lijken door het systeem niet uit de verf te komen. Je zou het kunnen vergelijken met Heerenveen. De komst van 1 speler en een nieuwe trainer bracht een omslag van nacht naar dag.
De nieuwe trainer is er en de nieuwe speelstijl ook. De vraag is wie de missing link is. In mijn ogen is dat een goede spelverdeler, Tibbling.
Vind ik leuk
woensdag 19 oktober 2016 om 13:38
Vind het ook te makkelijk om Faber de schuld te geven. Deze selectie is gewoon niet goed genoeg! Degene die hier verantwoordelijk is is de heer Peter Jeltema.
Vind ik leuk
jave +1525
woensdag 19 oktober 2016 om 18:33
Onderschat de invloed van een trainer niet helemaal. Zie bv Larsen; bij Van de Looi speelde hij zelden en was het altijd Reijnen die speelde(helaas). Nu komt Reijnen er (gelukkig) niet meer aan te pas. En dat Tibbling niet speelt, kan de trainer zich écht aanrekenen. Ben bang dat dit op persoonlijk vlak een behoorlijke deuk gaat oplopen tussen die twee.
Vind ik leuk
Cookee +11804
vrijdag 21 oktober 2016 om 13:14
Vier spelers van Cambuur werden gehaald, dat kon die club niet opvangen en degradeerde. Nu zitten die spelers in het tweede of op de bank en staat die club ook waar Cambuur stond.
Je kan het als film niet eens voorstellen.
Het verlies van Veldmate hakt er in, denk ik. Er was kritiek op vd Looi. Misschien was vd Looi wel realist? Ik herinner mij NAC met Gudelj als realistische trainer, supporters wilden aanvallend spelen en degradeerden. Gudelj werd kind vd rekening.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 oktober 2016 om 13:15]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws