Update: 'NEC-aanvoerder nog niet weg: wachten op tweede bod'

Update: 'NEC-aanvoerder nog niet weg: wachten op tweede bod'

woensdag 11 januari 2017 om 21:33

NEC krijgt mogelijk een domper te verwerken in de strijd om lijfsbehoud in de Eredivisie. Aanvoerder Gregor Breinburg staat namelijk in de belangstelling van een buitenlandse club. De interesse is serieus.

"Maar het is niet zo dat een transfer al aanstaande is", zegt technisch manager Edwin de Kruijf tegen Voetbal International. "Er is een bod gedaan op Gregor en wij hebben vervolgens een tegenbod gedaan. Het gat tussen beide partijen is aanzienlijk, maar wel overbrugbaar."

NEC stelt wel een eis. "Wij laten Gregor bovendien pas gaan als we een vervanger voor hem hebben gevonden. Hij is de aanvoerder van NEC en een belangrijke speler voor ons. Dat moeten we dus opvangen. We zijn in gesprek met potentiële versterkingen. Huren is daarbij ook een optie."

Als Breinburg vertrekt, zou het lijstje Nederlandse spelers, dat in Nijmegen toch al zo klein is, weer slinken. De Kruijf: "Het is niet zo dat we nu per se een Nederlander terug willen halen. We hebben veel buitenlandse jongens, maar het gaat nu om lijfsbehoud. En of dat we dat voor elkaar krijgen met een Chinees, een Belg of een Nederlander; dat maakt me nu even niet uit."

Update 22:30 uur: Mogelijk dreigt er toch een snel vertrek van Gregor Breinburg bij NEC. Volgens De Gelderlander heeft LA Galaxy zich namelijk gemeld voor de middenvelder. De Amerikaanse club heeft al een persoonlijk akkoord bereikt met Breinburg, maar moet er nog wel uitkomen met de Nijmeegse club. Mocht de middenvelder inderdaad verkassen naar Los Angeles, dan treedt hij in de voetsporen van onder meer David Beckham en Nigel de Jong, die een verleden bij de club hebben.

Update 11 januari, 21:33 uur: Gregor Breinburg is nog geen speler van LA Galaxy. NEC is in afwachting van een tweede bod van de Amerikaanse club, zo weet De Gelderlander. Mocht Breinburg verkassen, dan is Simon Thern (sc Heerenveen) in beeld om hem op te volgen. "Er worden wel meer namen genoemd", reageert technisch directeur Edwin de Kruijff. "Het is nog maar de vraag of we eruit komen over een transfer van Gregor. Op dit moment is dat koffiedik kijken, maar zijn transfer is wel een voorwaarde voor een vervanger."

Login of registreer om een bericht te plaatsen

maandag 9 januari 2017 om 17:05
Doe eens gek NEC.Terwijl china heel europa probeerd leeg te plukken halen jullie een chinees.Klasse,een koekie van eigen deeg ;)
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 17:17
Ik hoor ze week in week uit over Vitesse klagen dat er zoveel buitenlanders lopen...!? Maar waar doen ze in odw zelf aan mee? Juust het aankopen van buitenlanders... tel even bij Vitesse hoeveel Nederlanders er zijn!!! Zal ik vast beginnen? Room Leerdam v wolfswinkel de rest vul zelf maar in
[Reactie gewijzigd op maandag 9 januari 2017 om 17:19]
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 18:05
Veel meer zijn er niet...
Vind ik leuk
Vak-DD +1143
maandag 9 januari 2017 om 18:36
Room, van der Werf, Leerdam, Kruiswijk, Tighadouini, van Wolfswinkel, van Bergen, Osman, Houwen, Oude Kotte, Foor, Lelieveld en straks ook nog Büttner. En nu jij !?
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 11:19
en hoeveel daarvan zitten in de basis, zo kan ik bij nec ook allemaal jeugdspelers opnoemen
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 17:38
Serero proberen te huren. Daarna is hij transfervrij
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 18:45
Joeynek is grappig:) ik kan 1 hand vol vingers nog nie VOL maken laat staan dat jij 2 handen vol kan maken over jullie selectie gr uit het altijd leuke Arnhem
Vind ik leuk
N1900 +60
maandag 9 januari 2017 om 19:54
Wat een gefrustreerde opmerking haha, maar kijk eens aan Davy, 2 handen vol met vingers.

Joshua Smits, Marco van Duin, Robin Buwalda, Jeffrey Leiwakabessy, Gregor Breinburg, Ferdi Kadioglu, Ali Messaoud, Mohamed Rayhi, Arnaut Groeneveld, Jay-Roy Grot, Joey Sleegers & Frank Sturing.

Groeten uit het altijd leuke Nijmegen!
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 20:01
Messaoud is geen Nederlander vriend... Sleegers voetbald niet meer bij jullie.. dus eerst even goed de NL tellen breinburg verkocht ?
Vind ik leuk
N1900 +60
maandag 9 januari 2017 om 20:15
Leuke poging, maar helaas. Je geeft zelf Eloy Room als voorbeeld, maar hij is een halve Curaçaoënaar. Messaoud is half Marokkaans en dus net zo Nederlands als Room. Sleegers heeft een contract tot 2018, is dus momenteel verhuurd en nee, Breinburg is nog niet verkocht.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 22:51
Messaoud is een Nederlandse Marokkaan. Hij beschikt wel degelijk over een Nederlands paspoort vriend.
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 03:55
Alsof dat ze Nederlander maakt ;)
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:01
Heerlijk al die oer Hollandse namen :) Kadioglu, Ali en Mohammed
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 07:52
Alsof Rady een oer Hollandse naam is.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 22:39
t enige wat ik kan bedenken wat er leuk is in arnep is de bushalte naar nijmegen
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 22:52
Waar ligt Arnep dan?
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:16
Arnep ligt boven Nijmegen en is de hoofdstad van de provincie Gelderland. Voor meer informatie raad ik aan om even Google Maps of Wikipedia te gebruiken, succes.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:19
Of terwijl


DE NUMMER 1

Van GELDERLAND
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:25
Solide reactie, je reactie op N1900 was ook al zo fantastisch.
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 06:09
gesponsord door Russen, wat nou buitenlander?
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:23
Niet te vinden op Google Maps of Wikipedia. Vind alleen Arnhem.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:09
Al dat gepraat over waar iemand vandaan komt wat boeit dat nou haha its just a game
Vind ik leuk
Teo Smith +2957
dinsdag 10 januari 2017 om 10:33
Dat zou wel een hele mooi transfer zijn voor hem. Gelijk gaan.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 22:25
leeg hoofden uut arnheim
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws