'Van Gaal krijgt rol in mogelijk United-vertrek van Memphis en ploeggenoot'

'Van Gaal krijgt rol in mogelijk United-vertrek van Memphis en ploeggenoot'

woensdag 11 januari 2017 om 09:45

Olympique Lyon heeft het vizier gericht op Manchester United. Memphis Depay en Adnan Januzaj komen in aanmerking voor een transfer naar de Franse club, die daarvoor Louis van Gaal heeft ingeschakeld.

De clubloze toptrainer, die van 2014 tot de zomer van 2016 manager was van United en daar werkte met Memphis en Januzaj, is volgens L'Equipe gevraagd advies te geven over het duo. Beide spelers zijn in beeld om Lyon-trainer Bruno Genesio meer opties te geven in de voorhoede.

Het contact met Van Gaal werd gelegd via goede kennis Gerard Houllier. Wat de Amsterdammer heeft gezegd over Memphis en Januzaj is onbekend. Wel is duidelijk dat de twee bij een goed bod mogen vertrekken van Manchester United.

Memphis heeft een prijskaartje van naar verluidt zeventien miljoen euro, terwijl Januzaj dit seizoen wordt uitgeleend aan Sunderland. Lyon zou dan een akkoord met United en Sunderland moeten bereiken om de 21-jarige Belg deze winter over te nemen. Ook een zomertransfer behoort tot de mogelijkheden.

Lees ook: 'Memphis voor 17 miljoen op te halen, Franse club nog in dubio'

Plaats een reactie

woensdag 11 januari 2017 om 10:01
Ga nou naar The Toffees wat ik heb geld op je ingezet Memphis!
Vind ik leuk
darmianto +3099
woensdag 11 januari 2017 om 10:46
Dat is nooit een goed idee, geld inzetten op Depay
Vind ik leuk
JCJWZ +5439
woensdag 11 januari 2017 om 10:50
Ik zou een negatief bedrag op Depay zetten, zo kom je mooi van je schulden af!
Vind ik leuk
Redondo +911
woensdag 11 januari 2017 om 11:12
negatief x negatief = positief.

Dus je hebt gelijk.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:17
Ik heb mijn geld niet op Depay gezet maar dat Koeman hem op zal komen halen!
Vind ik leuk
hantayo +374
woensdag 11 januari 2017 om 12:36
weg geld
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:38
Dan de volgende keer beter...;))

Lig er niet wakker van hoor!
Vind ik leuk
hantayo +374
woensdag 11 januari 2017 om 14:04
Hoop dat je gelijk krijgt hoor, ik zie hem graag voetballen, en dan het liefst in Engeland.
Vind ik leuk
United +12370
woensdag 11 januari 2017 om 13:51
20 euro maal?
Vind ik leuk
Teo Smith +6328
woensdag 11 januari 2017 om 10:56
Het zouden goede transfers zijn voor Lyon, maar Depay gaat al 2 maanden naar Everton toe.
Vind ik leuk
pinkelman +1398
woensdag 11 januari 2017 om 10:56
Zou Louis wel een positief advies leveren, kan niet anders of hij is zwaar teleurgesteld in deze speler.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:45
Terug naar psv zou echt het beste voor depay zijn. En dan als een kampioen naar een nieuwe club vertrekken. Misschien wel liverpool ipv promes. Ik vind depay echt veel beter dan promes. Alleen hij krijgt van mourinho helemaal geen kans. Terwijl lingard wel af en toe mag spelen. Die is echt niet beter dan depay.
Vind ik leuk
Korm +12260
woensdag 11 januari 2017 om 12:24
eens, depay is ook beter!
maar mentaal weer niet
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 12:24]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Van Gaal krijgt rol in mogelijk United-vertrek van Memphis en ploeggenoot'