Bizarre actie Veltman is wereldnieuws: 'Het is zeer triest gesteld met Ajax'

Bizarre actie Veltman is wereldnieuws: 'Het is zeer triest gesteld met Ajax'

Gepubliceerd: zondag 12 februari 2017 om 21:44zo 12-02-2017 om 21:44

De bizarre actie van Joël Veltman in de competitiewedstrijd tussen Ajax en Sparta Rotterdam is wereldnieuws. In het buitenland wordt er schande van gesproken.

Veltman stuurde Ivan Calero van Sparta het bos in door naar ploeggenoot Bertrand Traoré, die op dat moment geblesseerd op de grond lag, te wijzen. Het moment gaat zondagavond viral en roept veel reacties op. Veltman komt er niet erg positief vanaf.

In België wordt de actie van de Ajax-back veroordeeld. 'Ooit was Ajax een voorbeeld, als Veltman en zijn coach dit een 'slimmigheidje' vinden is het zeer triest gesteld met deze club', schrijft oud-doelman en analyticus Geert de Vlieger op Twitter.

Ook Engelse kranten maken er melding van. 'Hij werd in januari in verband gebracht met een transfer naar Arsenal en West Ham. Het is alleen niet waarschijnlijk dat deze bizarre manier van bedriegen in de Premier League op steun kan rekenen', schrijft The Telegraph.

'Joël Veltman, vice-captain van Ajax, speelt de hoofdrol in een schokkend, onsportief moment bij Ajax - Sparta', kopt The Daily Mail. 'Sportiviteit is officieel dood in de Eredivisie.'

Lees ook:
Veltman: "Ze zeiden: als je dat bij mij had gedaan had je een doodschop gekregen"
Bosz en geïrriteerde Pastoor in discussie over Veltman: 'Moet je maar opschieten'

Poll

Wat vind je van alle kritiek op Veltman?

(2198 stemmen)

Plaats een reactie

sphynx +1037
zondag 12 februari 2017 om 21:42
Die jongen heeft ook zijn sportieve momenten hoor,
zal zijn eigen goal in de beker nooit vergeten.
Vind ik leuk
Hyena +30536
zondag 12 februari 2017 om 21:49
Haha ik vind hem leuk!
Vind ik leuk
darmianto +7343
maandag 13 februari 2017 om 00:41
Oke zelfs ik kan hier wel om lachen
Vind ik leuk
dinsdag 14 februari 2017 om 10:46
Haha! Dat was prachtig zeg! De hele Kuip ontplofte gewoon en het feest, prachtig!
Vind ik leuk
zondag 12 februari 2017 om 21:42
Lieden die deze actie niet afkeuren bevinden zich op een morele hoogvlakte waar de lucht dusdanig ijl is dat men vanwege zuurstofgebruik gaat raaskallen.
Vind ik leuk
Ginovanni +21656
zondag 12 februari 2017 om 21:47
Als het over raaskallen gaat dan zijn we bij jou in elk geval aan het goede adres!

Oh ja....ik keur de actie van Veltman ook af.
[Reactie gewijzigd op zondag 12 februari 2017 om 21:50]
Vind ik leuk
stollie38 +17171
zondag 12 februari 2017 om 21:52
Tja het is en blijft een dorps gek.
Vind ik leuk
J Kiprich +18623
zondag 12 februari 2017 om 21:52
Zoals jij nu laat blijken maar dat terzijde.

Veltman bewijst niet alleen Ajax een slechte dienst maar de hele ED. Wat een ongelooflijke kutactie was dat zeg. Nota bene misbruik maken van je teammaat die op de grond ligt om je tegenstander een oor aan te naaien. Wat ben je dan een onvoorstelbare domme hork met kiksen.
Vind ik leuk
Rdammer +7041
zondag 12 februari 2017 om 22:03
Nog eens een team dat tegen degradatie voetbalt?
Vind ik leuk
dinsdag 14 februari 2017 om 10:47
Gewoon triest
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
maandag 13 februari 2017 om 01:43
Maar als Kramer of Kazim zich misdragen hoor ik je niet.
Vind ik leuk
J Kiprich +18623
maandag 13 februari 2017 om 10:33
Ik heb geen interesse in jouw onzin. Verkoop die maar aan een ander!
Vind ik leuk
Plattekar bv +35823
maandag 13 februari 2017 om 10:31
Hij deed het tegen PSV ook..wilde hij een aanval opzetten terwijl nota bene eigen speler geblesseerd op de grond lag en alle spelers al stopten met bewegen. Toen twijfelde hij heel even en besloot toch om in te dribbelen en te passen. Toen speelde Ziyech de bal maar uit. Tis een vieze rat.
Vind ik leuk
Cookee +12956
dinsdag 14 februari 2017 om 14:03
Kom op, bij Ajax trainden ze onder van Basten al op 'schwalbes' om de tegenstander een penal aan te naaien, die jonge Kluivert doet niks anders. Moeten niet doen alsof er nog sportiviteit in Nederland is als de Tob-3 het meeste TV-geld wil.
Vind ik leuk
murmur27 +1668
zondag 12 februari 2017 om 22:30
Jullie lijken allemaal op mieren vanaf hier.
Vind ik leuk
Rdammer +7041
zondag 12 februari 2017 om 21:43
Zoiets zie je toch ook nergens?
Er zijn zelfs spelers bij die vaak een onterechte penalty bewust naast het doel schieten vanwege de sportieviteit.

Vind ik leuk
KingJames23 +6279
maandag 13 februari 2017 om 05:34
Je hebt zelfs supporters van een club uit Rotterdam die wilde dat ze tegen Twente gingen verliezen zodat ajax geen kampioen kon worden. Dat is wel heel sportief.
Vind ik leuk
Rdammer +7041
maandag 13 februari 2017 om 12:12
Voelde als een overwinning;)

Zonder gekkigheid, als er maar een heel heel kleintje te ronde gaar Ajax het slachtoffer kan zijn, loopt hier iedereen van moord en brand te schreeuwen?
Vind ik leuk
2cents +64248
zondag 12 februari 2017 om 21:44
Ja Veltman zoals ik vanmiddag al zei, zo wil je de wereld niet over.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
zondag 12 februari 2017 om 21:52
Het lijkt wel alsof hij de laatste tijd te veel wil opvallen.......
Vind ik leuk
2cents +64248
zondag 12 februari 2017 om 21:56
Niet weer met die media onzin beginnen. Dit heeft daar niets mee te maken. Domme actie, nooit meer doen. Klaar.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
zondag 12 februari 2017 om 21:58
Nooit meer doen maar het lijkt er toch echt op dat hij wil opvallen in de media door zijn acties en uitspraken.

Maar mooi dat jij het ook een domme actie vind, dus gewoon eens.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23123
zondag 12 februari 2017 om 22:33
Same here. Het ziet er erg kinderachtig uit en come on, je speelt met alle respect tegen Sparta en niet niet voor de beslissende wedstrijd voor een landstitel o.i.d. Dan alsnog is het niet netjes, maar dit was nergens voor nodig.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
zondag 12 februari 2017 om 22:46
Jij bent altijd realistisch en verwacht niet ander ;)
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
maandag 13 februari 2017 om 01:45
Nee als een ajacied iets verkeerd doet moet het eerst nog even flink uitgemolken worden. Dat er bij elke clubs onsportieve dingen gebeuren wordt dan even vergeten, Ajax heeft een sportief imago daarom dat als er dan wat is er zoveel aandacht op wordt gelegd.
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 13 februari 2017 om 10:20
Nou, trust me. Als een PSV speler iets verkeerds doet dan lezen wij er jaren later ook nog over.
Vind ik leuk
Hyena +30536
zondag 12 februari 2017 om 21:45
"Het is alleen niet waarschijnlijk dat deze bizarre manier van bedriegen in de Premier League op steun kan rekenen', schrijft The Telegraph."

Hahaha want in de Premier League is het inderdaad fantastisch gesteld met de normen en waarden! Spelers als Costa misdragen zich wekelijks daar en trainers staan als een stelletje doorgesnoven mafkezen heen en weer te rennen. Meerdere keren per wedstrijden wordt er zielig om kaarten gevraagd door trainers en spelers, elleboogstoten zijn de normaalste zaak van de wereld.

Deze manier van bedriegen past juist perfect in de Premier League, dus hij zal de overstap deze zomer wel maken.
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
maandag 13 februari 2017 om 01:46
Vergeet Mourinho niet en zn voorbeeldgedrag.
Vind ik leuk
Niellie078 +20882
zondag 12 februari 2017 om 21:49
Hebben we niet nodig zulke dingen
Getuigt weinig respect van onze veldman
Goede reden om tete erin te zetten .. al moet ik zeggen dat je vandaag een goede wedstrijd heb gespeeld
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
zondag 12 februari 2017 om 21:50
Wat een debiel is dat....bah wat een naar mannetje zeg.

Vind ik leuk
Romario9 +14006
zondag 12 februari 2017 om 21:52
Misselijke actie. Bah bah..
Vind ik leuk
zondag 12 februari 2017 om 21:52
Oei oei, die gaat tikkies krijgen de komende weken
Vind ik leuk
Localhero +282
zondag 12 februari 2017 om 21:55
Geert de Vlieger die iemand triest noemt. Haha gekker moet het niet worden.
Vind ik leuk
zondag 12 februari 2017 om 21:59
Wat een overdreven reacties allemaal zeg.
Nee, het was niet goed. Maar komop zeg, het is geen ramp.
Vind ik leuk
palko +1731
zondag 12 februari 2017 om 22:06
Goede zaak dat er ook internationaal met afschuw wordt gereageerd op de verwerpelijke actie van Joël Veltman. Anders krijgen critici weer het verwijt dat ze Ajax-haters zijn. Dit zal Veltman nog lang nagedragen worden, vrees ik. Als ik de Ajax-verdediger was zou ik heel snel mijn nederige excuses aanbieden richting Sparta-speler Ivan Calero. Anders verdien je het niet om in Europees verband de tekst 'Respect' op de mouw van het shirt te dragen.
[Reactie gewijzigd op zondag 12 februari 2017 om 22:19]
Vind ik leuk
palko +1731
zondag 12 februari 2017 om 22:12
Sorry D@msco, met alle respect, als het een speler van Feyenoord, PSV of welke andere club dan ook betroffen had, had ik precies hetzelfde geschreven.
Vind ik leuk
WZPWZDB +337
zondag 12 februari 2017 om 22:19
Bestaat deze regel nog niet?
Je tegenstander opzettelijk naaien door een blessurebehandeling aan te kondigen maar als een soort jood er vandoor gaan staat gelijk voor 6 punten aftrek en een wedstrijd in een vol stadion.

Want een leeg stadion heeft Ajax toch al.
Vind ik leuk
Iggy +4637
zondag 12 februari 2017 om 22:25
En nu als de wiedeweerga je bed in kleine droeftoeter!
Vind ik leuk
WZPWZDB +337
zondag 12 februari 2017 om 22:27
Ik heb het gevoel dat jij gefrustreerd bent omdat je een klein piemeltje hebt.
Vind ik leuk
stollie38 +17171
zondag 12 februari 2017 om 22:29
Nee hè weer één met een namaak account. Echt zielig ben je.
Vind ik leuk
WZPWZDB +337
zondag 12 februari 2017 om 22:33
Wat een sneue reactie. Zo kan je als site nooit groeien, als gebruikers op deze manier nieuwe gebruikers weg proberen te pesten. Lastig he als iemand een grap maakt over je club waar een heel groot deel waarheid in zit. Het was weer om te lachen vanmiddag, er waren weer ontzettend veel plekken leeg. Kan ik in ieder geval al van genieten.
Vind ik leuk
stollie38 +17171
zondag 12 februari 2017 om 22:35
Groeien doet VP niet met sneue figuren die onder namaak accounts komen.
Vind ik leuk
WZPWZDB +337
zondag 12 februari 2017 om 22:42
Nogmaals, ik heb hier geen ander account, ben dus geen namaak account. Ik heb gewoon een mening en vind jouw club een lachertje ja, vandaar mijn naam. Mijn naam is een parodie op jullie debiele leus. De lege tribunes kan ik smakelijk om lachen ook. Veltman is een echte Ajacied, misplaatst arrogant, heel heel sneu en heel heel naar.
Vind ik leuk
murmur27 +1668
zondag 12 februari 2017 om 23:15
Prima, welkom op de forum, maar aangezien er een grote hoeveel stront uit je mond komt zal ik je gelijk wat vragen, antwoorden is natuurlijk niet verplicht.

Heb je zo weinig respect voor je eigen individu dat je continue naar de buitenwereld moet zieken zodat je een grammetje zelfwaarden creëert?

of ben je gewoon een pubertje die zijn 'kwakje' kwijtmoet op het internet,

Beiden mag hoor! niets mis mee. maar zou wel zo relax voor ons zijn als wij wisten waar we aan toe waren :)
Vind ik leuk
zondag 12 februari 2017 om 22:21
Het contrast met de heer Keizer kon niet beter geillustreerd worden dan met de cognitieve schwalbe van deze onbenul.
Vind ik leuk
stollie38 +17171
zondag 12 februari 2017 om 22:32
Ziek ben je om over iemand die overleden is belachelijk te maken en dan nog dom lullen met je LOI taaltje.
Vind ik leuk
zondag 12 februari 2017 om 22:37
Je kunt je aantijging niet hard maken. Contextualiseren is niet je forte.
Vind ik leuk
murmur27 +1668
zondag 12 februari 2017 om 23:17
Mensen met megalomanie zoals de uwe maken de wereld tot wat het nu is. fijne dag!
Vind ik leuk
HanV +5716
maandag 13 februari 2017 om 11:38
Hij maakt Keizer toch helemaal niet belachelijk? Iemand die met de bal aan de voet aan zijn tegenstander vraagt of hij de bal uit mag schieten, die is belachelijk.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3654
zondag 12 februari 2017 om 22:22
Hahaha ik vind dat dit moment enorm wordt opgeblazen in de media.. vind ik dit sportief? Nee absoluut niet. Maar is bijvoorbeeld een doelpunt scoren door middel van een panenka sportief? Of een actie maken waardoor je je tegenstander volledig het bos instuurt?
Vind ik leuk
zondag 12 februari 2017 om 22:38
Ja en ja.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2292
zondag 12 februari 2017 om 22:23
Hoi Joel,
Je hebt vanmiddag jezelf voor de hele wereld voor lul gezet, je club voor de hele wereld voor lul gezet en je hebt ervoor gezorgd dat de volgende keer als er een teamgenoot van jou geblesseerd op de grond ligt geen een tegenstander de bal nog uit zal spelen. Top gedaan jongen!!
Vind ik leuk
zondag 12 februari 2017 om 22:35
Ajacieden proberen hier iets recht te lullen wat krom is. Het is en blijft een zeer onsportieve move van Veltman.

Hier al deze kutmensen van "Als PSV dit... dan reageren PSV'ers niet zo" of "Als Feyenoord dat... dan reageren Feyenoorders niet zo". 'T is godverdomme gebeurd door een Ajacied, oké.
[Reactie gewijzigd op zondag 12 februari 2017 om 22:39]
Vind ik leuk
2cents +64248
zondag 12 februari 2017 om 22:43
Trek het je niet zo aan. Het is maar een voetbalforum, oké?
Vind ik leuk
murmur27 +1668
zondag 12 februari 2017 om 23:31
Prima, het is een onsportieve move van Veltman.

Let wel op dat er nu al 4 á 5 topics en honderden berichten over gepost zijn.

Zet dat het misschien in perspectief voor je?
Vind ik leuk
maandag 13 februari 2017 om 07:08
Ja, maar je kent VP. Die postem over alles 100 topics
Vind ik leuk
zondag 12 februari 2017 om 22:42
Deze actie is natuurlijk niet sportief.
Maar het leuke is dat die veltman natuurlijk dacht nu kan ik rustig een voorzet geven.
Hij ging nu ook voor het eerst een mannetje voorbij.
Hij zag zijn kans om nu een goeie voorzet te geven.
Ik kan deze actie wel begrijpen.
Hij dacht nu kan ik mijn mannetje voorbij en een goeie voorzet geven.
Zijn man ging hij voorbij en toen kwam het moment.
De voorzet.....
En zelfs nu hij er alle tijd voor had om een goede voorzet te geven was deze echt om te janken.
Heel de wereld ziet nu dat deze speler niet sportief is maar goed hoe vaak zie je het tegenwoordig wel niet dat spelers elkaar kaarten aan naaien.
Maar vooral ziet de hele wereld dat de rechtsback van ajax er helemaal niks van kan.
Vind ik leuk
zondag 12 februari 2017 om 22:46
Die veltman dacht dacht hij als een geniaal beschouwd zou worden. Maar iedereen vindt het maar een sukkel met dit gedrag.
Vind ik leuk
Enden +5039
zondag 12 februari 2017 om 23:03
Niet netjes wel humor
Vind ik leuk
DrJ +1089
zondag 12 februari 2017 om 23:05
Ik zie deze actie nu voor het eerst. Schandalig dit. Sportiviteit is hier heel ver weg.....
Vind ik leuk
thijn +0
zondag 12 februari 2017 om 23:41
Het mag gewoon wel want het spel werd niet stil gelegd dat mag alleen de scheidsrechter doen het was ook niet zo slim van die sparta speler hoor
Vind ik leuk
zondag 12 februari 2017 om 23:41
En dan heb je die Peter Bosz ook nog is die dit gedrag blijkbaar gewoon "normaal" vind zoals die aangaf tijdens het gesprekje met pastoor.. en maar afvragen waarom de eredivisie steeds verder achteruit gaat.
Vind ik leuk
maandag 13 februari 2017 om 00:06
Ik zie hier een hoop mensen zich verschrikkelijk druk maken om een actie van Veltman. Onsportief? Zeker. Ik vind hem ook een enorm irritant kut ventje. Maar het is natuurlijk niet zo dat hierdoor de derde wereldoorlog uit zal breken. Kom op mensen, lekker naar bed en morgen gezond weer op.
Oh ja, Feyenoord wordt kampioen...........hoop ik. :-)
Vind ik leuk
Cappie +7969
maandag 13 februari 2017 om 10:25
O, een uitbraak van de derde wereldoorlog is dus de maatstaf tot wanneer dingen wel mogen? Oké.
Vind ik leuk
maandag 13 februari 2017 om 11:32
Probeer je intelligent te zijn? Doe nog eens een poging.
Vind ik leuk
Jossa +636
maandag 13 februari 2017 om 00:25
Misselijk ventje die Veltman! Typische 020-actie overigens: Geen enkele andere club op deze planeet zou zoiets laaghartigs uitvoeren. Shame on you 020!
Vind ik leuk
darmianto +7343
maandag 13 februari 2017 om 00:47
Doe zelf niet zo zielig met je 020, vraag anders kramertje ff hoe het met zn ellebogen is en of Kuyt nog om een kaart heeft gesmeekt bij de scheids drol
Vind ik leuk
maandag 13 februari 2017 om 11:35
Hou toch op joh, ik zie Ajax spelers hetzelfde doen. Overal trouwens. Maar zo'n Veltmannetje heb ik nog niet eerder gezien. Vond het stiekem toch wel grappig. Niet sportief, maar wel grappig. Als bijvoorbeeld Elia het had gedaan had ik het ff geweldig gevonden. Maar nog steeds niet sportief.
Vind ik leuk
darmianto +7343
maandag 13 februari 2017 om 00:46
Verre van netjes dit natuurlijk al lijkt het alsof hij naar de scheids kijkt, zat de pot zelf te kijken en volgens mij gaf de scheids aan doorspelen.

Neemt niet weg dat hij dan gewoon de bal buiten had moeten schieten, best onhandig en dom.

Anderzijds horen we hier alleen maandagavond bij VI nog wat van en dan is het wel weer klaar, zie bijna wekelijks enkelbrekende tackles voorbij komen en dat vinden we allemaal relatief normaal.

Ik snap ook niet waarom, je staat 2-0 voor en hebt ongeveer niks te vrezen van Sparta... als je nou tegen Feyenoord 2-1 voor staat 3 minuten voor tijd, dan is het nog steeds verkeerd maar snap ik het wel.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
maandag 13 februari 2017 om 06:42
Veltman is nu alle artikelen aan het lezen en de filmpjes aan het bekijken. Hoor hem hier grinniken :)
Vind ik leuk
alffie +2109
maandag 13 februari 2017 om 07:49
Hij lacht zich achterover
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
maandag 13 februari 2017 om 07:53
Is nu een trekvogel denk
Vind ik leuk
maandag 13 februari 2017 om 11:37
Aan het uitknippen. :-)
Vind ik leuk
Zeus +3433
maandag 13 februari 2017 om 06:44
Schwalbes maken = prima.
Kaarten aanpraten = prima.
Tegenstanders moedwillig blesseren = prima.

gebruik maken van amateurisme tegenstander? ooh hell no!

Stelletje hypocriete honden. Niemand werd geschorst voor de actie van Veltman. Niemand werd geblesseerd door de actie van Veltman. Maar toch vinden we dat ene gebaartje 10x erger dan alle overige onsportieve acties die aan de lopende band plaats vinden in IEDERE wedstrijd.

De scheidsrechter bepaald of de wedstrijd stilgelegd word voor blessure behandeling. Niet de rechtsback die op dat moment toevallig de bal heeft.
Vind ik leuk
maandag 13 februari 2017 om 11:38
Honden nog wel. Je hebt gelijk, maar je toon maakt het helemaal fout.
Vind ik leuk
North +2301
maandag 13 februari 2017 om 07:01
VoetbalPrimeur is een Rotterdams schoolplein geworden waar kleine kinderen hun gal op Ajax en andere clubs kwijt kunnen... Jammer.
Vind ik leuk
Henkie1979 +5796
maandag 13 februari 2017 om 07:12
Bedankt Veltman een opgelegde straf van Ajax zou hier aan te pas moeten komen!
Verkopen na dit seizoen dit soort misselijke acties zitten wij niet op te wachten, met zijn eencellige actie benadeelt hij onze club gewoon.
Het blijkt maar weer dat deze jongen echt geen verstand heeft en alles doet om in een goed blaadje te proberen te komen, iedereen roept om Tete en dat zit hem gewoon dwars, een zwakzinnige zou dit niet eens in zijn hoofd halen.
Vind ik leuk
alffie +2109
maandag 13 februari 2017 om 07:46
Hahaha jij bedoeld die toch sarcasties?
Echt een goeie man, top.

Mocht het geen grap van je zijn dan spoor jij echt niet.
Vind ik leuk
alffie +2109
maandag 13 februari 2017 om 07:43
Foei veldman, niet meer doen.....

Ach wat een onzin, laat lekker doen.
Beter als om kaarten vragen of vallen alsof je van drie hoog neer beneden bent gegooid.
Watjes
Vind ik leuk
maandag 13 februari 2017 om 08:16
En maar roepen dat er meer respect moet zijn in het betaald voetbal. Gelijk schorsen. Natuurlijk vindt de commentator dit ook weer fantastisch.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30184
maandag 13 februari 2017 om 08:30
Dit is wel grappig, mensen! Niet zo zuur reageren!
Vind ik leuk
Snake +192
maandag 13 februari 2017 om 09:26
Alles behalve netjes. Snap dat deze beelden viraal gaan. Voor Ajax en erdivisie zeker geen reclame. Beste zou zijn als Veltman zijn excuses aanbiedt.

Uiteindelijk ligt er een teamspeler op de grond. Je kan nu verwachten dat andere clubs dit ook bij ons doen. Dan krijg je het over en weer. Uiteindelijk ban je sportiviteit uit.
Vind ik leuk
maandag 13 februari 2017 om 15:09
Weer zo'n prachtig voorbeeld voor de jeugd . Maar niet heus !!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws