Update: 'Clattenburg gaat er goed op vooruit met avontuur: salaris vervijfvoudigd'

Update: 'Clattenburg gaat er goed op vooruit met avontuur: salaris vervijfvoudigd'

vrijdag 17 februari 2017 om 11:56

De eerste transfer van een scheidsrechter is een feit. Mark Clattenburg heeft donderdag bekendgemaakt dat hij de Premier League gaat verlaten voor een avontuur in Saudi-Arabië, waar hij hoofd scheidsrechterszaken wordt als opvolger van Howard Webb.

De voetbalbond van Saudi-Arabië heeft de Engelse arbiter donderdagmiddag meteen voorgesteld. De presentatie wordt live uitgezonden op Twitter. Clattenburg werd ook in verband gebracht met een transfer naar China en de Verenigde Staten, maar heeft zijn keuze nu laten vallen op het Midden-Oosten.

Clattenburg wordt gezien als een van de beste, zo niet de beste scheidsrechter ter wereld en floot afgelopen seizoen liefst drie grote finales: op het EK en in de Champions League en de FA Cup was hij de leidsman. Clattenburg vertrekt per direct en zal dus ook geen afscheidswedstrijd fluiten in de Engelse competitie.

Update 17/2 11.53: Clattenburg gaat er met zijn avontuur in Saudi-Arabië financieel flink op vooruit. De arbiter gaat in het land een salaris opstrijken van meer dan 500.000 pond (583.000 euro). Dat is belastingvrij. Volgens The Daily Mail ligt zijn huidige salaris op de 100.000 pond (116.000 euro). Dat betekent dat zijn salaris vervijfvoudigd wordt.

Lees meer over:Premier League

Plaats een reactie

donderdag 16 februari 2017 om 15:19
Update:

Makkelie gaat naar Anzhi Makhachkala om daar scholen en ziekenhuizen op te bouwen
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 15:31
Waar is de vind ik niet leuk-button?
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 15:56
Ergens in Anzhi..
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:27
He heb je nog een leuk nieuwtje over de speelstijl van Koeweit bij de eerst volgende wedstrijd ?
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:41
neemt hij zijn fluit mee anders maakt er een ander gebruik van
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 15:20
Wellicht kan de KNVB in deze zijn kans grijpen en proberen dhr. Higler te slijten aan Saudi Arabië.

Als het nu echt onmogelijk blijkt om deze dramatische leidsman en de rest van zijn team te slijten aan deze arabieren zijn er vast nog wel een eredivisie club of 18 die financieel zijn steentje bij wil dragen de transfer toch mogelijk te maken.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 15:22
Breaking News: Er is een bod gedaan van 100 miljoen op Bas Nijhuis door de Chinese Voetbal Bond. Bas kan daar een salaris verdienen van 50 miljoen per jaar. Bas kan dan in de top 10 komen van best betaalde scheidsrechters. Danny Makkelie staat bovenaan met 70 miljoen euro.
Vind ik leuk
chicken +2918
donderdag 16 februari 2017 om 15:57
Die is best grappig...transfers in de zomer ook?
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:02
jup
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 15:24
logische ontwikkeling. daarnaast ook een scheidsrechter die ik dit wel gun. Niks mis mee
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 15:31
Gelijk heeft hij. Integerheid heeft hier niets mee te maken. Dat zijn er maar weinig op deze aarde als het er op aan komt.
Vind ik leuk
hannes +187
vrijdag 17 februari 2017 om 08:58
Integer of niet maar om nou voor S.A. te kiezen!!!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:07
Als ze jou 2 miljoen bieden zit je er morgen. ;-)
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 15:33
zonde zonde
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 15:56
Als mensen willen cashen: lekker doen natuurlijk.
Daarbij vind ik Clattenburg helemaal geen goede scheids. In de PL vond ik hem vaak al erg mager. In Europa vond ik hem dikwijls opvallend discutabel fluiten.
Vind ik leuk
mylife +355
donderdag 16 februari 2017 om 15:57
Het heeft bij clattenburg niet met geld te maken maar met onvrede over zn werk. Clubs geven miljoenen uit aan spelers en het nivo wordt steeds hoger en sneller. Maar het scheidrechterskorps krijgt geen beschikking over bijv videobeelden. Dat zit hem het meeste dwars en daarom wilde hij weg. Het zou mij niets verbazen als er meer volgden. De druk wordt steeds groter op de scheidsrechters omdat het over steeds meer miljoenen gaat. Wat hulp van technologie is dan wel iets wat je mag verwachten vind ik.
Vind ik leuk
Zippy +1731
donderdag 16 februari 2017 om 16:20
Oei,oei, ik moet nog 4 maanden wachten op de zon, hij heeft morgen al de zonnebril nodig.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 19:22
Scheidsrechters en geld, ik zie het niet graag samenkomen. Het einde van het voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:07
Daar heb je zeker een punt.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:03
ook als scheidsrechter kan je dus jezelf helemaal binnen fluiten...
Vind ik leuk
dhrwobo +3976
vrijdag 17 februari 2017 om 12:03
Wat verdienen die scheidsrechters relatief weinig. Zeker gezien het niveau van deze ref!
Vind ik leuk
Barbie +591
vrijdag 17 februari 2017 om 12:04
Wel een foute foto !
Vind ik leuk
BigBoi +1909
vrijdag 17 februari 2017 om 12:18
Iedereen die zegt dat hij gek is is zelf niet helemaal lekker. Van 100k bruto naar 500k netto. Dan fluit je daar een jaar of 3-5 en dan nog 3-5 in China en dan ben je opeens een multimiljonair en heb je aan niemand meer verplichtingen. Lijkt mij een vrij makkelijke keuze
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:51
Er zijn hier mensen die denken dat Clattenburg daar gaat fluiten. Even beter lezen, hij krijgt de (bureau-)funktie van hoofd scheidsrechterszaken. Vergelijk dat maar met: de baas van alle scheidsrechters in Saudi-Arabië, daar heeft hij geen fluit voor nodig. Misschien kan hij daar snel de doellijntechnologie doorgevoerd krijgen, geld zat daar en misschien een doorbraak voor de rest van de wereld.
Vind ik leuk
poklane +1059
vrijdag 17 februari 2017 om 12:53
Ook sowieso belachelijk dat een van de beste scheidsrechters ter wereld (hij fluit al die topwedstrijden niet voor niks lijkt mij) "slechts" 1 ton per jaar verdient in de grootste nationale competitie op aarde. Hij verdient dat per jaar maar ondertussen word hij omringt met spelers en coaches die dat per week verdienen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:00
Weet iemand waarom Webb daar stopt?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:49
Op zich begrijp ik hem wel, ben zelf recent ook overgestapt van werkgever omdat ik ruim meer kan verdienen, zie dan maar eens nee te zeggen.

Al is het in mijn geval dat ik daardoor vaker naar wedstrijden van Napoli kan gaan ;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 14:51]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: 'Clattenburg gaat er goed op vooruit met avontuur: salaris vervijfvoudigd'