Franse pers complimenteus over dynamisch AZ-duo en kritisch op Krul

Franse pers complimenteus over dynamisch AZ-duo en kritisch op Krul

vrijdag 17 februari 2017 om 10:16

De Franse kranten zijn complimenteus over het optreden van Olympique Lyon tegen AZ (1-4). Opgemerkt wordt ook dat de uitslag ietwat geflatteerd is. VoetbalPrimeur zet de reacties op een rij.

L'Equipe schrijft dat Lyon, gezien de slechte resultaten in eigen land, zijn seizoen in de Europa League moet zien te redden. 'De 1-4 uitslag is wat hard, gezien de vele kansen die de mannen van Bruno Genesio weggaven', begint de krant. 'In het bijzonder vleugelverdedigers Jallet en Rybus hadden het ongelooflijk moeilijk met de actieve Bel Hassani, die na 53 minuten onbegrijpelijk miste.'

'Het lukte de Nederlanders uiteindelijk toch om Lopes (doelman Lyon, red.) op een voor hem geweldige avond te kloppen toen Jahanbakhsh een discutabele penalty benutte', vervolgt L'Equipe. 'Maar daarvoor had Lyon zich al dramatisch effectief getoond. De enige twee kansen in de eerste helft waren raak. Zelden gebeurt het dat bij een ploeg die met 4-1 wint de keeper de beste speler is, maar Anthony Lopes verdient die eer.'

Complimenten voor AZ-duo
Ook Le Figaro vond dat AZ goed voor de dag kwam. 'Maciej Rybus was de hele avond aan het lijden tegen de Iraanse Jahanbakhsh. Bel Hassani bevestigde daarnaast dat er goed over hem wordt gesproken in Nederland. Jallet en Rybus kwamen amper aan aanvallen toe en dat had natuurlijk alles te maken met de spelers van AZ.'

Eén speler wordt eruit gepikt door de krant: Tim Krul: 'Vier doelpunten tegen krijgen is nooit lekker voor een keeper. En het is nog vervelender als je twee keer wordt uitgespeeld door de spits van de tegenstander. Precies dát gebeurde met Tim Krul donderdag. De doelman zal zich niet op z'n gemak hebben gevoeld tegen Lyon.'

Perfecte wedstrijd
Alle Franse media openen overigens met de broederstrijd tussen Florentin en Paul Pogba. Verderop krijgt Lyon de ruimte. De Franse editie van Eurosport is complimenteus. 'Lyon speelde bijna de perfecte wedstrijd in Alkmaar. Ondanks een lastig duel, kan de ploeg zich dankzij Alexandre Lacazette gaan opmaken voor de achtste finales.'

Plaats een reactie

vrijdag 17 februari 2017 om 10:42
Veel eer voor AZ. Toch vreemd als je thuis met 1-4 verliest. Zo zonde dat de kansen niet werden afgemaakt en dat AZ verdedigend zoveel steken laat vallen.
Vind ik leuk
mchollie +1448
vrijdag 17 februari 2017 om 10:53
AZ verdedigt de NL eer in Europa al tijden, ze zijn strijdend ten onder gegaan, misschien te naïef maar ze spelen wel EL.

Utrecht niet, alhoewel de supporters van de Bunnik side dat wel denken. Ik vind het een grote schande dat Utrecht supporters eerst gaan rellen in de stad samen met Lyon om daarna dood leuk een groot spandoek op te hangen in het uitvak.

AZ haalde pas na een half uur ofzo het weg, nee dan als wij een spandoek willen mee nemen, als die te negatief voor AZ is dan komt ie het stadion niet eens in.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:22
Ik heb niets met figuren die rellen. Ik zag het spandoek ook hangen gisteren.

Ik vind het prima dat AZ de Nederlandse eer verdedigd in Europa. Fijn dat ze zover gekomen zijn! Alleen zonde dat ze opgelegde kansen missen en verdedigend veel steken laten vallen.

Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:43
Krul maakt op mij een hele, hele matige indruk. Hij is er nog niet klaar voor zo lijkt het.
Vind ik leuk
mchollie +1448
vrijdag 17 februari 2017 om 10:54
Vind ik ook, maar wij AZ-ters vinden dat hij 2 wereld potten moet spelen, te beginnen op 2 maart.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:08
Oke.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:22
Een potje is toch voldoende, AZ zal toch geen problemen hebben met Cambuur?
Vind ik leuk
hantayo +362
vrijdag 17 februari 2017 om 11:55
Het was al opmerkelijk dat ie gelijk in de basis stond na maanden van afwezigheid. Heel matig en grotendeels verantwoordelijk voor de grote uitslag. Of zijn trainer dan.
Vind ik leuk
bits +1599
vrijdag 17 februari 2017 om 12:44
Hij lijkt nog niet fit, lijkt amper te kunnen duiken en mist nog snelheid.
Vind ik leuk
Eusebio +801
vrijdag 17 februari 2017 om 13:14
Tim heeft toch genoeg naar Onana kunnen kijken, lijkt me.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 13:15]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 16:38
zie daar de oorzaak van zijn slechte presteren
Vind ik leuk
Eusebio +801
vrijdag 17 februari 2017 om 16:55
Sorry, maar dan heb je geen verstand van voetbal, dat is echt kinnesinne, dat had zoetje gewild op 20 jarige leeftijd zo'n geweldige doelman te zijn.
Kleinzielig menneke.....
Vind ik leuk
AlbS +146
vrijdag 17 februari 2017 om 14:23
Situatie AZ is in mijn beleving simpel. 1. Zorg voor twee goede centrum verdedigers. 2. Zorg dat je een mannetje krijgt die in elke wedstrijd in de Eredivisie er een inschopt. En nog, belangrijker, zorg dat je in een wedstrijd voor komt te staan dat ontlast je verdediging. Twee, drie nul achter en je loopt steeds achter de feiten aan. Maar ondanks dit alles is en blijft het een kwestie van kwaliteit, dus geld. Ja en dat hebben clubs als Ajax, PSV en Fey. nu eenmaal meer in huis.
Vind ik leuk
pinkelman +1347
vrijdag 17 februari 2017 om 15:40
Bel Hassani en Jahanbakhsh, als die twee elkaar gaan vinden heeft AZ een mooi elftal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Franse pers complimenteus over dynamisch AZ-duo en kritisch op Krul