De Jong baalt bij PSV: 'Dat vind ik heel raar als aanvoerder. Mag toch wel?'

De Jong baalt bij PSV: 'Dat vind ik heel raar als aanvoerder. Mag toch wel?'

maandag 13 maart 2017 om 07:15

Luuk de Jong kreeg afgelopen zaterdag al de vierde gele kaart van dit seizoen. De PSV-spits protesteerde bij Kevin Blom, omdat zijn broer Siem op zijn enkel werd geraakt. Blom wilde van de protesten van Luuk niets weten en gaf hem geel.

De Jong vraagt zich af waarom hij regelmatig geel krijgt. "Ik zeg nooit heel gekke dingen. Ik zeg alleen wat ik heb gezien en wat ik ervan vind", zegt De Jong in gesprek met De Telegraaf. "Dan vind ik het raar dat ik direct de gele kaart krijg, al ging ik nu misschien wel iets te lang door. Deze is nog wel te begrijpen, maar tegen Feyenoord vond ik het helemaal gek."

Toen kreeg hij ook geel vanwege protesteren. "Ik liep naar Nijhuis toe en zei: Mag ik je wat vragen? Hij zei: nee. En toen vroeg ik het nog eens en kreeg direct geel. Dat vind ik heel raar als aanvoerder. Dan mag je toch met ze praten over dingen die gebeuren in het veld, als je dat netjes doet."

Plaats een reactie

maandag 13 maart 2017 om 07:15
Keihard iemand onderuit schoppen: geen gele kaart
Reageren: gele kaart
Vind ik leuk
2cents +20283
maandag 13 maart 2017 om 07:21
Hendriks verdiende een dikke kaart, maar dat De Jong na afloop z'n excuus aanbood bij de scheidsrechter voor hetgeen waarvoor hij geel kreeg zegt mij dat die kaart terecht was.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 maart 2017 om 07:21]
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 07:27
Weet ik. Ik vind de vergelijking alleen wel opvallend tussen "iemand keihard op z'n enkel trappen" en "reageren daarop" gezien de straf die je krijgt.
Vind ik leuk
2cents +20283
maandag 13 maart 2017 om 07:52
Het ene is blijkbaar niet gezien of niet goed beoordeeld. Een fout.

Het gevolg is wél goed beoordeeld.

Al snap ik dat je bij het tweede liever had dat de scheids het door de vingers had gezien (marchanderen?).
Vind ik leuk
masterpsv +1219
maandag 13 maart 2017 om 08:40
Das meten met twee maten heet dat noudyo, Hendrix had eraf gemoeten!
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 07:37
Vervelend mannetje.Had een neefje van Weghorst kunnen zijn.
De hele wedstrijd maar klagen tegen de scheids.T
Terecht een gele kaart.
Vind ik leuk
masterpsv +1219
maandag 13 maart 2017 om 08:42
Vervelend of niet vaak heeft hij wel gelijk, scheidsrechters zijn om te janken laatste tijd ze maken veel fouten!
Vind ik leuk
Sazzz +5575
maandag 13 maart 2017 om 09:56
Dan nog mag hij niks zeggen, of hij nou gelijk heeft of niet
Vind ik leuk
Cappie +2936
maandag 13 maart 2017 om 11:20
Want je mag niets zeggen tegen scheidsrechters? Waar staat dat in de spelregels?
Vind ik leuk
Sazzz +5575
maandag 13 maart 2017 om 11:52
Staat in de spelregels ja. Maar een aanvoerder mag wel wat vragen aan de scheids, maar beschaafd. Als de scheids duidelijk aangeeft dat Luuk zijn mond moet houden, dan dient Luuk dat dus te doen.
Vind ik leuk
Cappie +2936
maandag 13 maart 2017 om 14:28
Nou, pak de spelregels er maar even bij en laat mij maar zien waar letterlijk staat dat je als speler niks mag zeggen.
Vind ik leuk
Sazzz +5575
maandag 13 maart 2017 om 14:28
Staat er wel hoor
Vind ik leuk
Cappie +2936
maandag 13 maart 2017 om 14:29
Nou, dat zeg ik, laat maar eens zien dan. Zoek het maar op en vertel mij waar het precies staat. Op de KNVB site zijn de spelregels te vinden. Ik ben benieuwd.
Vind ik leuk
masterpsv +1219
maandag 13 maart 2017 om 15:53
Hhahaa wanneer houden de scheidsrechters dan aan de regels die maken iedere week fout na fout!
Vind ik leuk
robery +532
maandag 13 maart 2017 om 09:17
Even voor de duidelijkheid... Wat zijn de spelregels? Mag iedereen "klagen" bij de scheidsrechter of mag dat alleen de aanvoerder? Verklaar jij maar waarom De Jong een vervelend mannetje is. Of is het omdat hij voor PSV speelt dat jij hem vervelend vind? Ben jij ook zo'n kansloze hater?
Vind ik leuk
Sazzz +5575
maandag 13 maart 2017 om 09:58
Alleen de aanvoerder mag communiceren met de scheidsrechter.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 17:43
Wat is Luuk dan??? Ik vind dat een aanvoerder (mits normaal taalgebruik) gerust om uitleg mag vragen bij een scheids. Ik vind een scheids incompetent als hij daar niet voor open staat.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 07:53
Wees vooral je zelf Luuk dan doe je al gek genoeg ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 13 maart 2017 om 07:53]
Vind ik leuk
Jerome +251
maandag 13 maart 2017 om 08:11
Doellijntechnologie kan fouten maken toch De Jong.Jij zegt heel gekke dingen wijsneus. Je lult en jankt continue.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 maart 2017 om 12:51]
Vind ik leuk
robery +532
maandag 13 maart 2017 om 09:19
Tja... Het is bewezen dat Hawkeye niet op de mm nauwkeurig is. En volgend de KNVB was de bal er een mm over de lijn. Wie lult er nu?
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 11:44
Die fout marge is allang verwerkt in t resultaat!
Was en blijft een zuiver doelpunt.
Vind ik leuk
robery +532
dinsdag 14 maart 2017 om 06:35
Als deskundige mensen het niet met zekerheid kunnen zeggen dan is het niet 100% nauwkeurig. Hetzelfde systeem werkt bij Tennis niet 100% nauwkeurig. We praten hierover een marge van een mm terwijl dat ding niet op een mm nauwkeurig kan zijn. De overwinning was terecht dan zeg ik niet maar als je dit soort technologieën gaat toepassen dan moet het wel 100% nauwkeurig zijn en niet met een afwijking van een cm. Rest my case.
Vind ik leuk
Jerome +251
maandag 13 maart 2017 om 12:52
Nee, niet op de mm nauwkeurig. Maar dat was niet wat jankmans bedoelde lulijzer.
Vind ik leuk
robery +532
dinsdag 14 maart 2017 om 06:36
Zeg pipo wie noem jij een lulijzer? Waar slaat dat op? Doe normaal of reageer niet.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 08:46
Als een scheidsrechter nee zegt en je haat door dan is het niet raar dat je geel krijgt luukie.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 08:55
Bij Blom ging hij inderdaad wat lang door, dus dan pak je een kaart. Zal wellicht ook meegespeeld hebben dat de overtreding op zijn broer was. En die heeft natuurlijk wel een blessuregeschiedenis achter de rug.

Nijhuis was gewoon lachwekkend. Als je als scheidsrechter 'mannelijk' wil laten spelen, moet je zelf ook tegen een stootje kunnen. Wel vrolijk allerlei overtredingen wegwuiven, maar als iemand in de rust er iets over wil vragen ga je als een kleuter met een kaart staan wapperen. Lekker voor het fanatieke Feyenoord vak om daar ook nog even wat punten te scoren. "Kijk mij eens stoer met mijn kaarten zwaaien". Denk je dat Nijhuis Kuyt een kaart had gegeven op dat moment? Weet wel zeker van niet...
Vind ik leuk
mylife +344
maandag 13 maart 2017 om 09:30
In vervolg dus gewoon je mond houden en op het veld je stinkende best doen Luuk! krijg je geen gele kaart maar doelpunten voor terug!
Vind ik leuk
Sazzz +5575
maandag 13 maart 2017 om 10:04
Kennelijk denkt dhr De Jong dat er een democratie heerst op het veld, maar dat is uiteraard niet het geval. En misschien zei je idd niet veel verkeerd, maar het gaat natuurlijk ook over de manier waarop. Plus dat de scheidsrechter heel duidelijk aangeeft dat je je mond moet houden. Als je dan toch doorgaat, krijg je dus geel. En aangezien je dat wel vaker krijgt, moet je misschien maar gewoon je mond houden.

Wat dat betreft zijn de broers heel anders, Siem is veel rustiger en minder emotioneel dan Luuk. Zou dus ook een betere aanvoerder zijn
Vind ik leuk
zwollie +1510
maandag 13 maart 2017 om 10:12
blijf maar lekker janken, dan doe je je naam van jankerd de jong veel eer aan.
Vind ik leuk
darmianto +2587
maandag 13 maart 2017 om 10:18
Tja Luuk, je loopt zo vaak te huilen, dan krijg je een reputatie, of je nou aanvoerder bent of niet. Natuurlijk moet elke scheids elke situatie op zichzelf beoordelen maar hij zou toch wel beter moeten weten inmiddels?
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 11:42
Het is helemaal niet belangrijk wat jij ervan vind Luuk.
Word tijd dat je dat in de gaten krijgt :)
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 11:42
Afgelopen weekend ging je zeker te lang door.
Maar Nijhuis is zo'n rare snuiter. Die trekt alleen kaarten voor praten en de smerigenovertreding op van Ginkel is onbestraft. Maar dat vind de KNVB allemaal goed.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 maart 2017 om 13:19]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Jong baalt bij PSV: 'Dat vind ik heel raar als aanvoerder. Mag toch wel?'