Ajax laat zicht op Feyenoord vertroebelen met duur puntenverlies in Rotterdam

Ajax laat zicht op Feyenoord vertroebelen met duur puntenverlies in Rotterdam

zondag 19 maart 2017 om 16:18

Ajax gaat over twee weken met zes punten achterstand de Eredivisie-topper tegen Feyenoord in. Excelsior bleek zondagmiddag een onneembare horde voor de Amsterdammers: 1-1.

Zo goed als Ajax donderdag speelde tegen FC Kopenhagen, zo slecht ging het drie dagen later op Woudestein. De ploeg van Peter Bosz speelde pover en had het aan zichzelf te wijten dat Excelsior in de eerste helft op voorsprong kwam.

Oranje-klant Matthijs de Ligt, die de voorkeur kreeg boven Nick Viergever, ging vreselijk in de fout, waarna Mike van Duinen via Kenny Tete de 1-0 aantekende. De Ligt had even daarvoor nog een Excelsior-goal voorkomen met een grandioze tackle.

Nog voor rust kwam Ajax weer op gelijke hoogte via Justin Kluivert, die zijn eerste doelpunt in de Amsterdamse hoofdmacht maakte. Precies tien jaar en één dag na de laatste goal van zijn vader Patrick. Het leek de voorbode voor een tweede helft waarin Ajax afstand zou nemen. Dat scenario kwam echter niet uit.

Excelsior was na rust niet de mindere van Ajax, dat er niet in slaagde een gaatje te vinden in de Kralingse defensie. De nummer twee van de Eredivisie lijdt daardoor duur puntenverlies. De achterstand op koploper Feyenoord groeit naar zes punten. Over twee weken staat een rechtstreeks duel in de Arena op het menu.

Poll

Haakt Ajax nu af in de titelrace?

(5059 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 19 maart 2017 om 16:20
Terecht resultaat. Geen twijfel over mogelijk
Vind ik leuk
Hyena +14972
zondag 19 maart 2017 om 16:20
Gefeliciteerd Feyenoord, de terechte kampioen. Wat een wanprestatie van mijn ploeg, schandalig slecht.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:21
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Vind ik leuk
Gizmo +3319
zondag 19 maart 2017 om 16:22
Ik heb net mijn Feyenoord vriendje al geappt om hem te feliciteren met het kampioenschap.

Alle Feyenoorders hier ook gefeliciteerd.
Vind ik leuk
United +40767
zondag 19 maart 2017 om 16:26
Ho en mo? ;p
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 16:26]
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:30
Al zou dat zo zijn. Dat is geen probleem voor je hoop ik? :p
Vind ik leuk
United +40767
zondag 19 maart 2017 om 16:33
Haha nee hoor!
Vind ik leuk
T&T +8525
zondag 19 maart 2017 om 16:33
Hahahaha... Zeker geen probleem, maar zeker wel grappig!
Vind ik leuk
Ruud40 +5090
zondag 19 maart 2017 om 16:35
Ach

Elk nadeel heb z'n voordeel

Ajax kan zich volledig richten op de EL

Beetje geluk, zien dat je het niveau van donderdag tegen Schalke wel haalt, nog een keer mazzel met de loting en je kunt in de finale staan.

Dat moet dan maar het nieuwe doel voor dit jaar zijn.
Is meer reeel dan dat je nog kampioen wordt
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:28
Ik zou het Ajax van harte gunnen. Alleen gun ik ze dan weer niet de tweede plek (of eerste) :-P
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:24
Ik zou een derde plek en EL winst ook helemaal prima vinden, maar denk niet dat het reeël is om daadwerkelijk in het winnen van de Europa League te geloven.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:26
Alles is mogelijk, Jasper.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:50
Iedereen afgelopen seizoen nu al vergeten? PSV werd toch nog kampioen op de slotdag. Ik gun het Feyenoord van harte maar er zijn nog voldoende wedstrijden te spelen. Niemand zag toch ook een gelijkspel van Ajax bij Excelsior aankomen?
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 16:50]
Vind ik leuk
Diamant07 +3623
zondag 19 maart 2017 om 17:37
Mooi dat Ajacieden ruim voor 't einde de handdoek gooien. Lijkt de arena wel.
Vind ik leuk
Hyena +14972
zondag 19 maart 2017 om 17:56
Het verschil is 6 punten (7 inclusief het doelsaldo) met nog maar 7 potjes te gaan. Ajax krijgt PSV, Feyenoord en Heerenveen nog. PSV en Heerenveen zijn ook nog eens na Europese wedstrijden. Het is dit seizoen alweer 5 keer misgegaan na een Europese wedstrijd. Ik acht de kans dus heel klein dat Ajax alle resterende wedstrijden gaat winnen.

En dan zal Feyenoord dus ook nog 2 wedstrijden moeten gaan verliezen en er eentje gelijkspelen. Dit kan voor de Rotterdammers echt niet meer misgegaan, een beetje realisme mag naar mijn idee best.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 17:56]
Vind ik leuk
Teo Smith +10408
zondag 19 maart 2017 om 19:02
Kijk respect, als het andersom was geweest had ik hetzelfde geschreven, ook al doe je dat niet met alle plezier.
Vind ik leuk
Gwadt +2457
zondag 19 maart 2017 om 16:20
Erg sympathiek, blijkbaar gunt werkelijk iedereen Feyenoord de titel dit jaar.
Vind ik leuk
Gizmo +3319
zondag 19 maart 2017 om 16:23
Ikke niet, maar helaas valt er niet aan te ontkomen vrees ik
Vind ik leuk
Gizmo +3319
zondag 19 maart 2017 om 16:24
Trouwens een beetje gun ik het jullie wel.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:47
bedankt vriend ,dat is een gemeende reactie
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:20
Gefeliciteerd Exelsior en Feyenoord met het aankomende kampioenschap :)
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 16:20]
Vind ik leuk
T&T +8525
zondag 19 maart 2017 om 16:21
Jaaaa dankjewel vriend en jij veel succes in Alkmaar
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 16:31]
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:20
Hij moet er even uit : hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
sorry
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:22
San Miguel tijd?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:23
Dat was het al toen ik vanochtend om 5 voor 12 wakker werd maar nu zet ik nog een tandje bij.....
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:31
Ik voorzie voorronde CL voor psv!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:37
ach er is nog vanalles mogelijk maar het is alleen al lekker dat wij na al in oktober te zijn afgeschreven nu nog maar 2 puntjes achter staan op die verschrikkelijke "goei".....

Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:48
Ja feyenoord is er ook nog niet. Maar het schema van ajax is wel wat moeilijker nu met psv uit ook nog te gaan. Psv heeft het weer in eigen hand. Zie siem die belangrijke wel nog een keer maken tegen zn oude club.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:18
daar hoop ik ook op
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:22
Ik begrijp je heel goed Stratum.
Vind ik leuk
T&T +8525
zondag 19 maart 2017 om 16:22
Heel begrijpelijk... Een prima weekend voor jullie of niet?
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 16:34]
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:28
dat dacht ik wel.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:25
Gelukkig zie je mij dat nooit doen na een minder resultaat van Psv, mij een eer te na..
Vind ik leuk
Cappie +4027
zondag 19 maart 2017 om 16:28
Nooit onder deze naam misschien, maar onder je vorige account namen heb je dat echt diverse keren gedaan. Geen probleem overigens verder.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:42
Nee ik ben nooit afgunstig geweest naar clubs, soms ging ik te ver tegen de trollen, daten is wat anders
Vind ik leuk
Cappie +4027
maandag 20 maart 2017 om 09:54
Sorry Bluf, maar ook jij hebt je wel eens schuldig gemaakt aan een "hahahaha". Nogmaals, geen probleem. Hoort er wel een beetje bij en ik vind met hetgeen stratumseind doet ook niet zo erg. PSV-fans zijn natuurlijk ook gewoon heel erg blij met het puntverlies van Ajax. Die tweede plek is best belangrijk nog.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:29
doe ik het wel voor ons 2 samen goed ? ik heb namelijk geen last van eer.
Vind ik leuk
T&T +8525
zondag 19 maart 2017 om 16:36
Ja...Is nu misschien een beetje kut , maar wel een hele menselijke reactie toch.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:26
Stratum: Dat gaat toch nog de tweede plaats worden vent !!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:26
gas erop zeg ik je , er vol voor gaan .
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:34
Ik ga er zo nog eentje open trekken.
Die zal zeker goed smaken !
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:35
ik laat het niet bij eentje vandaag, of het moet zijn dat je in kratjes denkt.....
Vind ik leuk
Garinsha +2027
zondag 19 maart 2017 om 16:35
Je lacht wel maar jij bent nog verder weg van het kampioenschap kleuter
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:41
net zo ver als jullie : onbereikbaar maar ja wij werden al in oktober afgeschreven omdat jullie veel te goed zijn........
Ach je moet maar zo denken volgend jaar weer een kans doen wij ook.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
zondag 19 maart 2017 om 16:45
Laten we het maar daarop houden ja. Volgend jaar nieuwe kansen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:49
JAWEL STRATUM ZOIETS MAG ER OOK UIT !! PSV OP 2 PUNTEN WORT NOG SPANNEND
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:24
het bier werkt bij Stratum hij begint al te stotteren
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:43
hahahaha x 3 miljoen
Vind ik leuk
Lemon +1005
zondag 19 maart 2017 om 19:47
doekje nodig??? wat een opperjankaap bericht is dit dan???
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:20
Wie had dat gedacht.
Van 2-0 tegen Kopenhagen
Naar dit niveau verlagen.

T was erg slecht. Verdiend gelijkspel. Al kan ik me voorstellen dat de Rotterdammers voor de 3 punten gingen. Leuk voor Feyenoord en PSV dit.
Dan de EL maar winnen :')
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 16:21]
Vind ik leuk
United +40767
zondag 19 maart 2017 om 16:25
Jij kan zo meedoen in de Telfort reclames!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:25
Da kenne ze niet betalen.
Vind ik leuk
Cappie +4027
zondag 19 maart 2017 om 16:29
Mooi rijmpje. :)

En ja, gewoon de EL winnen, maar gun dan die 2e plek toch ook nog maar aan PSV. Iedereen blij.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 08:40
Lijkt me iets te optimistische;) maar goed stel he dat het gebeurt Ajax kan zich nog wat verder knokken in de EL en wint dit toernooi.

Je krijgt dan rechtstreeks toegang tot de cl toch? is het dan niet zo dat PSV sowieso voorronde cl gaat spelen ongeacht of ze tweede of derde worden?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:54
Tja, van een kolkende Arena naar de fietsenstalling van Kralingen. Het contrast kan bijna niet groter. Desalniettemin had Ajax gewoon moeten winnen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:20
En daar gaat het kampioenschap. Wat een stelletje prutsers!
Vind ik leuk
Gizmo +3319
zondag 19 maart 2017 om 16:20
Matig matig matig .. dit kost de titel helaas
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:21
Moeten zich kapot schamen. Gefeliciteerd feyenoord. Wedstrijd in de arena een formaliteit.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:43
Celine Dion presteert nog beter :P
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:19
Die presteert altijd gelukkig :)
Vind ik leuk
Leeuw +2076
zondag 19 maart 2017 om 16:21
YES! Excelsior. Rotterdam rocks.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:21
Wat een prachtige zondag is het zo!
Vind ik leuk
Niellie078 +19735
zondag 19 maart 2017 om 16:21
Goed gedaan boys !! Volgend jaar nieuwe kansen dit jaar gaat hem niet meer worden 6 punten is eigenlijk 7 punten achter
Vind ik leuk
Foebele +26742
zondag 19 maart 2017 om 16:21
Gefeliciteerd Feyenoorders met de titel, Ajax moet nog oppassen dat we niet 3e worden, man wat is dit slecht zeg, zelfs onder de Boer was het nog niet zo slecht als vandaag.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:29
Onder De Boer hebben we ook wel een aantal van dit soort potjes gespeeld hoor.

Het deed me overigens gelijk terugdenken aan begin dit seizoen, toen speelden we precies zoals vandaag. Echt Ajax onwaardig.
Vind ik leuk
Foebele +26742
zondag 19 maart 2017 om 16:31
Onder de Boer hebben we zeker ook zeer slechte wedstrijden gehad, maar hier zat echt helemaal niets in. Ajax onwaardig is nog een understatement, dit is prof club onwaardig, een bierteam wat gisteravond door het geluid gegaan is in een kroeg had nog meer pit gehad!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:52
Helemaal eens Foebele.
Vind ik leuk
Cappie +4027
zondag 19 maart 2017 om 16:21
Klaar, Feyenoord kampioen. Ajax moet nog op gaan passen voor plekje twee. Als PSV-er zijnde hoop ik nu helemaal dat Feyenoord in de Arena wint.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:23
Volgens mij maakt die uitslag niet zoveel uit.

Als PSV op 23 april wint in Eindhoven passeren ze Ajax sowieso
Vind ik leuk
Cappie +4027
zondag 19 maart 2017 om 16:26
Ja, dat is zo. Maar aangezien Feyenoord teveel voorligt op PSV (daar geloof ik echt niet meer in, jij nog wel?) hoop ik dat Ajax ook van Feyenoord verliest. Nog iets meer buffer voor die tweede plek is nooit weg.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:28
Nee het kampioenschap is voor Feyenoord.
En ja ik zou nog een keer een 'krul in mijn lul' lachen als Feyenoord in de Arena wint.

Dan vieren we feest in het zuiden.
Vind ik leuk
T&T +8525
zondag 19 maart 2017 om 16:42
Hahahahaha leuk.
Vind ik leuk
frankn27 +3109
zondag 19 maart 2017 om 16:21
Zouden ze daarom de competitie opzet willen veranderen? De kleintjes eruit zodat Ajax weer eens kampioen zou kunnen worden?
Vind ik leuk
Mallerd +780
zondag 19 maart 2017 om 16:27
Weer eens?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:30
om dat te bereiken kunnen ze beter al die 17 anderen eruit halen, misschien dat ze dan kans hebben....
Vind ik leuk
Cookee +2051
maandag 20 maart 2017 om 19:10
Leedvermaak past je niet Stratum,
je weet wat een gifbeker is,
leef even mee met de redacteuren van VP,
elke dag een stukje dat een Ajacied 60 miljoen waard is
dat Ajacieden zelfs getipt worden bij Barca
dan is het leven een makkie en relaxed
en nu hebben ze niks om ons mee te verbazen.
Cocu Houdini?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:35
"Weer eens"

Tel de sterren op het shirt !
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:45
tel ze maar in de voorruit van die spelersbus want dat worden er in rap tempo meer en meer
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:52
Zielige reactie van een supporter met 2 sterren op zijn shirtje.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:07
ach als je jezelf voor lul zet tegen excelsior en je komt met "tel de sterren op het shirt" dan is dat natuurlijk niet zielig?
Vind ik leuk
frankn27 +3109
zondag 19 maart 2017 om 21:33
Hadden er meer kunnen zijn maar de kleintjes blijken een te lastige horde... vandaar ongetwijfeld de nieuwe opzet
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:21
Afgelopen.
Gefeliciteerd aan alle Feyenoord supporters met de verdiende titel.
Vind ik leuk
buddha +3332
zondag 19 maart 2017 om 17:30
zou je mij niet eens feliciteren met dat ene punt ? hadden er ook zomaar 3 kunnen zijn .
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:21
Wat kan het toch raar lopen. Om half twee was het nog Ajax op 1 puntje. Het zijn er zes. :-)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:31
Nou he. Myn levensverwachtig is weer aardig ingekort.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:21
De supporters in Kralingen "helemaal niets in A'dam" :P
Vind ik leuk
Ricky +4155
zondag 19 maart 2017 om 16:21
Wat een spanning...jeetje..Excelsior knok zicht voor een punt.
PSV is aan het lachen want ze ruiken de 2de plaats.

Tot over 2 weken
Vind ik leuk
Dee79 +1441
zondag 19 maart 2017 om 16:21
.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 16:22]
Vind ik leuk
poklane +1656
zondag 19 maart 2017 om 16:22
6, maar we hebben ook een veel beter doelsaldo (+51 tegenover +39).
Vind ik leuk
2cents +28820
zondag 19 maart 2017 om 16:21
En die passie die Feyenoord overduidelijk wel had, die ontbrak bij Ajax. Het zoveelste zaadpotje na een Europese wedstrijd levert nu weer eens duur puntverlies op.

Het lag niet aan De Ligt, die een zeer goede wedstrijd speelde buiten die ongelooflijk domme pass. Vooral de middenvelder en Traoré lieten het weer afweten. Terwijl juist zij op dit soort dagen op moeten staan.

En dan is het nog niet eens het laatste potje dit seizoen na een Europese wedstrijd...
Vind ik leuk
Morris +11606
zondag 19 maart 2017 om 17:46
Laten we niet vergeten te benoemen dat Excelsior prima speelde voor hun doen.

Bizar dat onze beste verdediger gewisseld moest worden. Die jongen weet niet wat hem overkomt met dat kunstgras.
Vind ik leuk
2cents +28820
zondag 19 maart 2017 om 18:18
Niet normaal hoeveel moeite Sanchez had met dat plastic.
Vind ik leuk
Mallerd +780
zondag 19 maart 2017 om 16:21
Bedankt Bosz, wat erger ik me toch kapot aan de keuzes die hij af en toe maakt. Hoe kan je in godsnaam Sinkgraven nog op linksback laten staan en Younes de hele wedstrijd laten staan.
Vind ik leuk
buddha +3332
zondag 19 maart 2017 om 17:33
iedereen zeikt om tete erin . nu staat ie erin en nu roepen jullie weer om een andere voor sinkgraven .
Vind ik leuk
Mallerd +780
zondag 19 maart 2017 om 20:12
Ik zie niet hoe dat relevant is? Sinkgraven is gewoon geen linksback en hij komt ook fysiek tekort voor het middenveld. Bosz is gewoon een eigenwijze lul die niet kan toegeven wanneer iets niet werkt. Donderdag was een voorbeeld van hoe het wel moet. Met Viergever op linksback i.p.v centraal staat er een veel sterkere verdediging. Sinkgraven wordt door menig eredivisiespeler al voorbij gelopen, hoe moet dat straks in de Europa League? Het is jammer voor die jongen, maar hij komt gewoon tekort voor dit huidige Ajax.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 20:13]
Vind ik leuk
Lemon +1005
zondag 19 maart 2017 om 16:22
Hola, waar zijn alle mensen die beweren dat de KNVB Ajax voortrekt!? Ajax zeer pover, maar had toch zeker één strafschop moeten hebben.. zeker als je kijkt waar er de laatste tijd voor minder pingels worden gegeven.

Wees dan nu ook zo sportief, Ajax heeft het aan zich zelf te danken, maar had met wat geluk gewoon vanaf de stip de 1-2 kunnen maken.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:26
Je zegt het goed....kunnen maken. Haha zou hem natuurlijk gewoon stoppen. ;-)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:27
Hahn
Vind ik leuk
T&T +8525
zondag 19 maart 2017 om 16:29
Die is nu al een( kleine) held.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:27
Voor geluk moet je in rotterdam zijn.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:28
Want?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:07
ha ha ha
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:07
ha ha ha
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:12
Of een optreden van Celine Dion toch?
Vind ik leuk
johan01 +220
zondag 19 maart 2017 om 16:29
Onzin. .. wanneer dan? Bij de schwalbe van traore? Doe die bril is af
Vind ik leuk
Lemon +1005
zondag 19 maart 2017 om 16:36
Ik zou zeggen zet je bril op en wees eens objectief.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:06
heb jij een andere wedstrijd gezien
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:06
heb jij een andere wedstrijd gezien
Vind ik leuk
buddha +3332
zondag 19 maart 2017 om 22:46
en klaassen die een stoot uitdeelt mag dan ook na de beelden bestraft worden toch ?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:22
Boeruuuhhhhh!!!!!
Vind ik leuk
utreg1971 +1162
zondag 19 maart 2017 om 16:22
Een zwak Ajax..Feijenoord kampioen en ajax psv mogen gaan uitmaken wie 2e wordt..ps zie liever de ligt dan viergever ondanks zijn fout
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:22
Tja, als je zo zwak speelt verdien je niet beter.

FEYENOORD KAMPIOEN en PSV wellicht nog wel 2e !!!
Vind ik leuk
Snake +151
zondag 19 maart 2017 om 16:22
Trieste vertoning. Feyenoord gefeliciteerd met de titel.
Vind ik leuk
Diamant +373
zondag 19 maart 2017 om 16:22
Ontzettend zwak, dat je het tegen Excelsior laat liggen islam gewoon onacceptabel.
Vind ik leuk
Diamant +373
zondag 19 maart 2017 om 16:22
*is gewoon onacceptabel
Vind ik leuk
T&T +8525
zondag 19 maart 2017 om 16:28
Heel wat clubs hebben moeite met al plastiek velden.
Dat hou je..
Vind ik leuk
Diamant +373
zondag 19 maart 2017 om 17:01
Het is gewoon competitievervalsing.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:14
Net als de Juup!
Vind ik leuk
T&T +8525
zondag 19 maart 2017 om 18:00
Nee.. dat valt volgens mij onder spel bederf.
Want alle clubs hebben last van deze velden. Ook Feyenoord.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:22
Hahahahahahahah. YES YEA YES YES!! Wat ben ik blij zeg en nog dik verdiend ook! Waar ik bang was voor de omgekeerde situatie krijg je nu ineens dit. Hoe moet ik zo nog kunnen leren man ik heb geen concentratie meer :p jammer amsterdammers. Nu maar de europa league proberen te winnen en de titel een keertje aan ons laten. Al zijn we er nog absoluut niet. Als we ajax niet verliezen 2 april dan zijn we er wel denk ik!!
Vind ik leuk
United +40767
zondag 19 maart 2017 om 16:23
Jammer einde oefening!
Vind ik leuk
Drobtine +1467
zondag 19 maart 2017 om 16:23
Volkomen terecht gelijkspel als je zo weinig laat zien verdien je het niet om kampioen te worden. Je moet nu volgende week winnen van feyenoord om nog wat druk te zetten. Hopelijk geeft die 6 punten feyenoord een vals gevoel van veiligheid en worde ze te makkelijk maar ik verwacht dat niet. Je kunt zeggen dat Feyenoord voor 80% kampioen is
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:23
Lag het deze keer weer aan de scheids volgens de ajaxcieden jankerds? want ik heb persoonlijk geen zin om dat gehuil weer hele week aan te horen!
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 16:23]
Vind ik leuk
Lemon +1005
zondag 19 maart 2017 om 16:39
Je mag alleen op de scheidsrechter huilen als het jou uitkomt zeker? Mafkees, provoceer je ouders eens even lekker.
Vind ik leuk
410hhw +1126
zondag 19 maart 2017 om 16:23
Wat een drama!
Echt ongelofelijk slecht.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:23
De dikke darm bij Ajax zal nu wel vol zitten :-0)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:23
Wat zijn al die miljoenen nou waard dan?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:27
Kwart finale Europacup.

En geld wint geen titels, Feyenoord heeft gewoon een goed seizoen, dus beetje erg flauw om over het geld te beginnen, Ajax kreeg meer geld binnen dan het uitgaf.............
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:35
En het levert niet veel op, ja klopt de kwartfinale maar nou ook geen tegenstanders van formaat gehad. Maar ik gun het jullie wel als je de EL zal winnen. Wat wel lastig zal worden maar voor het Nederlands voetbal zal het mooi zijn.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:23
Feyenoord proficiat, jullie zijn de winnaar van het weekend.

Ajax is dit keer niet goed uit hun Europese duel gekomen, het was slecht groot verschil met Donderdag. Deze punten verlies wegdrinken, en weer door, ik praat pas weer over een titel als we tegen Feyenoord winnen, maar voor nu, geen enkele reden om daar over te praten!

Ajacieden, we hebben vaker met deze teleurstellingen te maken gehad, kin omhoog en er in de Arena een vol erachter staan, ik ben er bij, voor voor dat, ff geen titel praatjes nu.

Ajax mijn club, mn ideaal voor mij de allermooiste club van allemaal
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:30
Ik ben er ook bij. Ik zeg alleen niet waar ik zit. ;-)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:23
BOEM!
wat een heerlijke dag!
ben helemaal door het dolle,toppie Excelsior
Vind ik leuk
FSCeara +1963
zondag 19 maart 2017 om 16:24
Ajax komt nog goed weg. wat een zwakke tweede helft. Nu weer wachten op de visie van Sjaak deze week waar de fout ligt. Aan de bus parkeren van Excelsior of de scheids. Ajax heeft niets laten zien en begrijp de keuzes van Bosz niet als je moet winnen dan zet je er Neres toch in ipv viergever en speel je achter 1 op 1.nu word het nog een heel karwei om 2de plaats vast te houden. Jullie moeten alles zetten op de EL. is enige kans om nog iets van seizoen te maken dit jaar.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:11
Sjaak zwart zal de scheidsrechter wel weer de schuld geven
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:11
Sjaak zwart zal de scheidsrechter wel weer de schuld geven
Vind ik leuk
T&T +8525
zondag 19 maart 2017 om 16:24
@budda... Vriend waar ben je!?)heel erg bedankt en gefeliciteerd.
Vind ik leuk
flipper +598
zondag 19 maart 2017 om 16:25
terecht verloren wat een instelling. traore en younes mogen maar in de basis beginnen. Neres 12 miljoen gekost mag in de JL ballen .te gek voor woorden.
Vind ik leuk
Gerro +2192
zondag 19 maart 2017 om 16:25
ja we kunnen Feyenoord wel vast feliciteren,denk dat Ajax nu beter op EL in kunnen zetten.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:25
Regelrechte wanprestatie. Volgens mij heeft alleen Onana goed gespeeld?

Blijkbaar gaat één goede wedstrijd dan gelijk al in de koppies zitten bij die jongens.

Ik zeg alvast maar, Feyenoord gefeliciteerd, als er geen gekke dingen meer gebeuren zijn jullie terecht kampioen geworden.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:26
Tot zover de vaak benoemde "Titelstrijd tussen de 2 klassiekers"
Het is weer een overbruggingsjaar aan het worden bij onze vrienden.
Maar ach ze zijn er bedreven in.
Vind ik leuk
Olfie +2083
zondag 19 maart 2017 om 16:31
Het woordje 'overbruggingsjaar' vind jij echt geweldig he?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:32
hahaha nee daar heeft bluf ons al een maand of 8 mee kapot gegooid.
Vind ik leuk
Olfie +2083
zondag 19 maart 2017 om 16:33
Aha vandaar
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:36
Ging toch tussen Ajax en Feyenoord, nee ff niet, pas als we in de Arena winnen dan weer een kans, maar leuk dat jij zo mee luld met een puberale jochie die elke dag alle tijd neemt om zijn afgunst over Ajax te etaleren hier
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:39
oeps ...bespeur ik hier de ouwe bluf weer?

De waarheid is wederom kei en keihard .
Gisteren maar weer eens gewaarschuwd voor je hoogmoed.......
Gewoon nooit luisteren dan blijf je deze reacties houden.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:47
Ik dacht dat we zouden winnen ja, denk jij ook elke week met Psv, is dat hoogmoed?

Beetje kinderachtig hoe je nu weer allemaal reageert, vooral dat meelullen met die kind brabo, ik ben gelukkig niet afgunstig en mij zie je nooit zo doen in Psv topics.

Maar ga vooral door, wie het laatst lacht........
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:54
ik weet hoe zuur je je nu voelt , dat had ik in maart vorig jaar ook een uur.....
Nu ik je voor de zoveelste keer maar weer op je eigen woorden terug pak is het ineens kinderachtig.

Iets van de ouwe bluf zit er toch nog recht overeind in zie ik wel.

Daar kan het traditionele gespeelde proficiat dit proficiat dat niks aan veranderen.
Een vos verliest wel zijn haren...

Dit in jouw ogen "gekut" slik ik al 8 maanden , zie er mee te leven doe ik ook.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:58
De manier waarop is wel kinderachtig ja, en het is nu zuur maar datik duurt bij mij nooit zo lang, vind eerder het gedrag van sommige Psvers hier zuur, je zou maar zo zijn

Jij zegt elke week dat Ajax niet wint, nou dan zit je soms goed, geweldig hoor
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:01
hij zit echt diep zie ik , ik zal je maar sparen deze keer.....
(of misschien ook niet.)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:03
Nee Ajax zit diep bij jou en brabo, alen had ik gezegd we gaan niet winnen van Excelsior, wat natuurlijk raar is, dan nog hadden we dit gedrag van jou gezien, dus niet zo slap lullen

Maar ga gerust je gang, en dan weer over mensen vallen die dat bij jouw club doen...
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:05
nee hoor die dien ik gewoon van repliek iedere keer en er waren wat zeperds bij ons dit jaar.
maar ja voor ons is het een overbruggingsjaar . Hoe noemen ze dat als je dat al 3 jaar hebt ?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:10
Idd een overbruggingsjaar wat ik inhoudelijk heb uitgelegd, en jij dat als een aanval ziet ofzo, je kon en kan er iig niet zo goed tegen, jij vond Psv dus wel goed dit seizoen, en denkt niet dat er veel gaat veranderen in de zomer, enz, ik denk daar anders over en zie het idd als een overbruggingjaar voor jullie, voor Ajax ligt dat anders, geen titel winnen is niet de maatstaf van een overbruggingsjaar, daar zitten veel meer factoren aan vast.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:12
in de top bestaan geen overbruggingsjaren , hoe vaak moet ik je dat nog zeggen?

Het gaat er naar uit zien dat je met je club al 3 jaar niks pakt , wanneer gaan ze bij jullie dan eens aan die brug beginnen?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:44
Overbruggingsjaar wil je niet, maar het overkomt je, vooral door de gemaakte keuzes transferperiode vooraf.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:53
Je bedoelt zoiets als in de voorronde cl uitgeschakeld worden en dan onder de publieke druk te laat een speler halen voor de hoofdprijs?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:11
Hij kwam te laatmaken, ergerde ik me ook over, maar dat maakt het nog geen overbruggingsjaar, dat werd het ook niet, een grote goede selectie, gelukkig in de Kwart finale, als we de titel mislopen, zeer jammer, Feyenoord verdiend het wel
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:52
Oewwwwwww
Vind ik leuk
JAG89 +373
zondag 19 maart 2017 om 16:26
Au!
Vind ik leuk
Ginovanni +14549
zondag 19 maart 2017 om 16:26
Er zat niet meer in. Terechte uitslag.
Dat zag je eigenlijk al vanaf de 1ste minuut.

De titel is wat mij betreft definitief uit het zicht met 6 punten achterstand en veel slechter doelsaldo.
De Klassieker is min of meer van zijn spanning beroofd.
Tuurlijk is er de prestige en de 2e plek om voor te gaan. Nu naar beneden kijken en proberen zo ver mogelijk te komen in de EL.

Helaas Ajacieden.
Kan het niet mooier maken dan het is.

Feyenoord van harte!
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 16:28]
Vind ik leuk
Olfie +2083
zondag 19 maart 2017 om 16:30
Genoeg spanning, al is het maar voor de voorronde Champions League
Vind ik leuk
Ginovanni +14549
zondag 19 maart 2017 om 16:44
Zeg ik idd ook Olfie.

Maar de Klassieker had extra mooi geweest als er nog sprake was van enige titelspanning.

Zonde!
Vind ik leuk
cj_fey +2185
zondag 19 maart 2017 om 16:52
Vandaag is voor Feijenoord niet slecht, maar ik hef het glas alleen nog maar op de 2 punten uitlopen.... Feesten doe ik toch echt pas als het gat definitief is ;)

Maar de EL halve finale voor Ajax is niet onmogelijk wat loting betreft, mits ze met de overtuiging spelen die ze tegen Kopenhagen hadden!
Vind ik leuk
Ginovanni +14549
zondag 19 maart 2017 om 18:04
Proficiat cj met jullie overwinning vandaag en met jullie 'voorgenomen' titel!

Bij Ajax zat het er niet in vandaag, hebben het volledig aan zichzelf te wijten.

Focus is nu op de 2e plek, maar leuker en boeiender nog is de kwartfinale van de EL.

Daarmee zullen we het moeten doen na vandaag!;-).
Vind ik leuk
cj_fey +2185
zondag 19 maart 2017 om 18:33
In de EL leef ik positief met jullie mee ;)
Vind ik leuk
Ginovanni +14549
zondag 19 maart 2017 om 20:35
Thnx man!

Iig tot 2 april.

Blijft de Klassieker, blijft een prestige duel!;-).
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:26
Lekker de titel verspelen tegen een tweederangs clubje. Alléén bij AFC Ajax.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:29
Waarschijnlijk dachten de spelers vandaag hetzelfde als jij.... en dat kost dus punten!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:31
Nou, dat waren mijn gedachten zeker niet. Had een keertje degelijk voetbal de hele wedstrijd verwacht namelijk.
Vind ik leuk
poklane +1656
zondag 19 maart 2017 om 16:40
Wij hebben ook gewoon verloren van GAE en Sparta, PSV laat punten liggen tegen Heracles en Roda JC. Het overkomt iedereen.
Vind ik leuk
John M. +2158
zondag 19 maart 2017 om 16:27
De in Rotterdam aanwezige spionnen van Schalke kunnen met een gerust hart naar huis rijden. Dat wordt een makkie in de EL. Ik ga nu naar de tweede helft van Mainz - Schalke kijken
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 16:28]
Vind ik leuk
Olfie +2083
zondag 19 maart 2017 om 16:29
Goed verhaal, veel plezier met kijken.
Vind ik leuk
John M. +2158
zondag 19 maart 2017 om 16:38
Dank je. Pauzestand is 0-0 en op dit moment maakt Schalke 0-1.
Vind ik leuk
flipper +598
zondag 19 maart 2017 om 16:27
Feyenoordets proficiat met jullie kampioenschap. Tis verdient
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:29
Thanks! En ik ben het helemaal met je eens!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:27
Om half2 denkt heel nederland dat feyenoord punten gaat verspelen bij heerenveen naar een werkelijk verschrikkelijke eerste helft.
Nu 3uur later lijkt het niet meer mis te kunnen gaan voor feyenoord.

Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:27
Wat waren wij slecht, terechte uitslag en gezien de 2e helft die Fnoord speelde gaan we het met deze instelling niet redden
Vind ik leuk
FSCeara +1963
zondag 19 maart 2017 om 16:28
Al weken zeg ik als niet Ajacied, viergever , sinkgraven , younes en traore zijn niet Ajax waardig.
Voorin moet je Kluivert ,die als een van de weinige aan Ajax kant zijn best deed, opstellen met Neres.
En achterin met Riedewald en Tete spelen. heb je tenminste voetballend iets te brengen.
Feyenoord gefeliciteerd met kampioenschap !!!! Als Ajax zo tegen Feyenoord en PSV speelt dan speel je niet eens voorronde CL komend jaar
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:30
Achteraf is mooi wonen....
Vind ik leuk
FSCeara +1963
zondag 19 maart 2017 om 16:32
Kijk naar mijn commentaar , ook in de weken dat Ajax won heb ik dat geroepen. is dus geen achteraf gelul.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:34
Was zeker ook na de wedstrijd ;-))
Vind ik leuk
FSCeara +1963
zondag 19 maart 2017 om 17:44
ja dat ook... maar ik ben geen Ajacied .... dus mag je mss zelf invullen of die goed genoeg zijn voor Ajax ;)
Vind ik leuk
Olfie +2083
zondag 19 maart 2017 om 16:28
Veel te slap Ajax, vandaar dat het Feyenoord haast niet meer kan ontgaan.

Toch vond ik de scheids wel erg 'mannelijk fluiten'. Ik vond dat er 2x rood getrokken had kunnen worden en het moment bij Kluivert is simpelweg een pingel.
Desalniettemin heeft Ajax zelf niets afgedwongen, speelde traag en slordig, waardoor het resultaat terecht is.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:31
Ik denk dat Feyenoord het meer aan zichzelf te danken heeft dan aan slap spel van jullie...

Maar dat terzijde.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:28
Nou de race is beslist, wat een instelling zeg,
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:29
Bij deze zal ik hoogst persoonlijk een fles champagne af geven op woudenstijn proficiat !!!!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:34
With my compliments !!

Ik begreep dat Ferry de Haan meer een bier man is.....
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:59
Valt te regelen 1 kratje zit goed :-0)
Vind ik leuk
Foebele +26742
zondag 19 maart 2017 om 16:29
Wat mij betreft gewoon tijd voor Bosz om te wieberen, zoals ik al zei is hij hard op weg naar een prijsloos seizoen en dat is weer een stapje dichterbij gekomen vandaag.

Onbegrijpelijk ook als je ziet hoe we zonder Dolberg niemand hebben die in de spits iets kan, Traore is centraal nog zwakker dan op rechts en Cassiera is al helemaal een matige spits, hoezo hebben ze daar 5 miljoen voor betaald?

Ook vind ik het vrij vreemd dat Neres weer niet mag invallen, waarom hebben we precies 12 miljoen uitgegeven als de speler in kwestie kennelijk nog lang niet toe is aan het eerste?

Ook vraag ik me af waar Klaassen vandaag was, die moet toch fit en scherp zijn geweest aangezien hij donderdag niet heeft gespeeld, maar ik heb hem niet 1x iets goeds zien doen.

Algehele wanvertoning!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:39
Aan de andere kant is niet hij maar de TD degene die Ziyech en Neres hebben gehaald. Kan me er wat bij voorstellen daar waar het gaat om de plannen die Bosz in zijn hoofd heeft. Moet toch weer een en ander aanpassen in een belangrijke fase van het seizoen. Die wedstrijd in Kopenhagen is in ieder geval wel goed afgelopen! Overigens zijn je argumenten prima hoor, maar op basis van deze ene wedstrijd drie man afserveren is in mijn optiek "unsportsmanlike".
Vind ik leuk
WZPWZDB +349
zondag 19 maart 2017 om 16:32
Hahahaha lekker dit zeg, nu Feyenoord over 2 weken nog winnen van Ajax en wij zijn tweede. Lekker hoor dit.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:32
Het is nu wel afgelopen. Feyenoord, gefeliciteerd met het kampioenschap. Over het gehele seizoen hebben jullie beter gespeeld, dus het is gewoon verdiend. Dan maar de Europa League winnen. Is ook wel een leuke prijs.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:32
Aan t einde van de 1e helft in Heerenveen dachten ze bij Ajax wel ff op 1 punt te komen :)
Ondertussen zijn t er 6 en voelen ze de hete adem van PSV in de nek.
Aangezien wij in Amsterdam gaan winnen staat Ajax over 2 weken 3e.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:38
Laatste 13 wedstrijden in de Arena 11x winst Ajax, 2x gelijk, ga er maar niet zo makkelijk vanuit, proficiat met dit weekend, in de Arena vecht Ajax voor zijn laatste kans
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:00
Behaalde resultaten in t verleden bieden geen garantie voor de toekomst :)

En dank je.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:39
Dat zit er dik in ja!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:32
Die klootviool van een Traoré hoeft ook niet meer opgesteld te worden hoor, wat waardeloos is die vent toch.
Vind ik leuk
Bobbi04 +429
zondag 19 maart 2017 om 16:32
Gefeliciteerd Feijenoord, dit zullen jullie toch niet meer weggeven. Overmars en Van de Sar, misschien is Bosz gewoon te licht voor AJAX....
Vind ik leuk
Dorzon +1973
zondag 19 maart 2017 om 16:33
in rotterdam de landstitel verspelen, best zuur

Waarschijnlijk gaat Sjakie morgen roepen dat hij hoopt dat Excelsior degradeert
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 16:42]
Vind ik leuk
Teo Smith +10408
zondag 19 maart 2017 om 16:34
Ehm, Excelsior is de club van Rotterdam?

Haha. Na mijn kleine auto ongelukje is dit een fijne afsluiter van mijn weekend.

Als we het nu nog weg geven.....
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:39
Teo,

Jullie geven het echt niet meer weg.
Indien je verliest in de Arena, (wat overigens niet gaat gebeuren hoor), maar dan heb je altijd het vangnet in Eindhoven nog.

PSV wil 2e worden en zal dus moeten winnen van Ajax.

Gefeliciteerd met je kampioenschap!, gewoon verdiend dit jaar !
Ik pak er vast al eentje op jullie !
Vind ik leuk
Teo Smith +10408
zondag 19 maart 2017 om 16:41
Sportieve reactie, Chapeau.
Maar we gaan niet te vroeg juichen, dat deden ze in een andere stad vorig jaar ook he...
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:35
Waarom lees ik niet over Bosz?
Die vent is de ziekte van Ajax.

Net als alle supporters die hier feyenoord feliciteren, doe normaal.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:35
Die volgens had never nooot mogen spelen. Dan maar doe boeren met 0-4 naar huis sturen. Denk dat dat het minimale is wat je kan doen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:36
heerlijk
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:36
Prutsers! Mocht Ajax alsnog kampioen worden dan is het totaal niet verdient.
Psv op 2 punten achter. Dus next game verliezen Ajax. Sta je 3e.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:37
In Rotterdam en Eindhoven wordt volgend seizoen (voorronde) Champions league gespeeld....
Vind ik leuk
Drobtine +1467
zondag 19 maart 2017 om 16:45
Rotterdam is bijna zeker, maar in Eindhoven zal er toch eerst iets moeten verbeteren PSV was gisteren dramatisch en wint van JL waardig Vitesse
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:37
Ben nu al weer benieuwd naar de reactie van Sjaakie.

Wie gaat er nu de zwarte piet toegespeeld krijgen..............
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:37
PSV zit er nu wel erg dicht achter.......spannend.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:37
Eens jan Vertonghen. Dat die boeren het doen ala, maar wij zouden dat nooit doen. Dan maar winnen in arena met 5-0 wordt het nog spannend.
Vind ik leuk
E.N.Y +41
zondag 19 maart 2017 om 16:38
Die de Ligt is inderdaad terecht opgeroepen voor het Nederlands eftal! Hij kan niet alleen slidings maken maar ook assist geven!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:38
Wanneer je op deze manier speelt verdien je het ook niet om te winnen!
Vind ik leuk
Drobtine +1467
zondag 19 maart 2017 om 16:42
Excelsior gefeliciteerd met het punt het is verdiend
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:45
schande het spel vandaag
maar elk nadeel heeft zijn voordeel
dit zou het einde van ratje moeten worden onder hem worden we hooguit 3e
maar dat hebben met mij veel fans al geroepen bij zijn komst
wie moet hem gaan opvolgen als trainer?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:45
Jammer jongens! Eerste plek lijkt er dit jaar niet meer in te zitten. Mooi om te zien dat onze enige echte rivaal Feyenoord dit jaar kampioen wordt. Volledig verdiend! Chapeau!
Vind ik leuk
flipper +598
zondag 19 maart 2017 om 16:46
waar blijft Neres nou? 12 miljoen en niet spelen in Ajax 1 onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:46
GVD, ik hooo dat Exelsior gedradeerd dit seizoen!!!! :)
Vind ik leuk
Leeuw +2076
zondag 19 maart 2017 om 16:46
'De ligt' uit Oranje. Blind heeft het toch niet goed gezien.
Vind ik leuk
Chloe +412
zondag 19 maart 2017 om 16:47
Ge Ligt als international hmmmmm
“Hij is slechte dan ik gedacht had,” Ik ben van mening dat je alleen spelers moet roepen die echt wat bereikt heeft.
Maarja dat kan natuurlijk niet als Blind verBlind is door Ajax bril
Vind ik leuk
Kayzer +1064
zondag 19 maart 2017 om 16:49
Dit bewijst maar weer eens dat Blind zijn beleid kortzichtig en naïv is. De Ligt oproepen, belachelijk! Oranje is geen talentenpool.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:53
Altijd grappig en sneu om te zien, hoe sommige Psvers hier, een gelijkspel van Ajax uitbundiger vieren dan een overwinning van hun eigen club.

En Brabo nee je kan niet meer ontkennen dat je hier elke dag veel tijd besteed om sneren, om domme berichten te plaatsen in Ajax topics, apart dat Stratum die een eeuwigheid ouder is met zo'n dom kind meeluld, wat een kinderachtige vertoning weer hahaha


Ajacieden! Kin omhoog! Onze kin kan wat hebben! een klein stootje op de kinnen van de trollen hier als wij weer winnen, en hun club niet, en ze breken weer uit in jank berichten, middels veel afgunst berichten naar Ajax toe..


Ajacieden Proost! In de Arena gaan we weer er flink tegenaan!!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:57
Kijk hij is definitief weer de ouwe , welkom terug bluf
Vind ik leuk
PSVKRK +342
zondag 19 maart 2017 om 16:58
Pover Ajax, zeg. Benieuwd wat Sjaak te zeggen heeft, excelsior moet degraderen en hij heeft zeker 14 penaltymomenten gezien
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:59
Erger mij nog meer aan mijn mede "ajacieden" dan aan brabopsv.

Wist niet dat het kon.

Ga maar lekker proosten bluf, top dagje, gek.

Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:12
Met joi zou ik ook niet proosten, dat weet je, ik had het over Ajacieden, niet over jou. Ik proost niet op een nederlaag, ik proost op de toekomst we zijn nog niet verslagen!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:33
Ben als ene kind zo blij dat je met mij niet wil proosten.
Maar als ik geen Ajacied ben, wat ben ik dan?
Vind ik leuk
lcl +0
zondag 19 maart 2017 om 17:03
Tjonge jonge!!!! Ik hoor ze weer zeggen; dat moet beter de volgende week. Bekende woorden van onze helden. Nou, dat wordt dan 3e achter Feyenoord en PSV en over maand uitgeschakeld in EL door Schalke. Een jaar waarin aankomend talend wordt weggegooid en gehuurde spitsen worden opgesteld die voor open doel missen. Nu maar hopen dat Neres niet zoveel in de watten gelegd wordt, dat ie pap in de benen krijgt.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 17:04]
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:32
Speciaal een account voor aangemaakt naar 18 jaar?
Vind ik leuk
lcl +0
zondag 19 maart 2017 om 17:35
Nee hoor Henkie. Ben Ajaxied hoor.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:51
Ajax speelde gewoon een goede pot doordeweeks die lijn moeten ze doortrekken.
Maar Nederlandse clubs kunnnen niet 2 wedstrijden spelen in de week daar hebben ze de uithoudings vermogen niet voor, we lopen zwaar achter op de Europese top.
Dit heeft gewoon met mentaliteit te maken.
Excelsior had hier gewoon met 110% aandacht aangepakt moeten worden en met 0-7 achter moeten blijven.
Mietjes voetbal is het geworden.
Vind ik leuk
Aal +10714
zondag 19 maart 2017 om 17:09
Heerlijke zondag!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:10
pakt Ajax toch de uefa cup, 18 jaar geen kampioenschap is kut, maar die uefa cup van 2002 maakt een hoop goed hoor
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:20
En dan willen jullie Ajacieden van Schalke winnen...droom lekker verder.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:30
Er zijn clubs die dit seizoen niet eens de kans krijgen om in de el tegen schalke uit te komen...
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 19:32]
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:25
Oa De Ligt kost Ajax hier toch ws het kampioenschap. Laten we hopen dat De Ligt volgende week niet met een fout oranje het WK gaat kosten. Al is dat dan puur Blind 's fout. Net als de vorige keer dat Blind Riedewald enzo liet spelen. Weg EK...
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:30
Het is gedaan Feyenoord word kampioen.
Je moet je afvragen als zelfs Feyenoord kampioen kan worden waar moet het dan heen met het Nederlands voetbal ;-)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:36
Proficiat Feyenoord met de titel ! Ik had niet meer verwacht dat we met PSV 2e werden ! Niet dat dat wat uitmaakt maar 2e is toch voorronde CL.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:40
Kan niets anders dan de titel uit mijn hoofd zetten, ik zie Ajax in de resterende 7 wedstrijden geen 7 punten meer inlopen hoor.
Ja ik weet dat het er 6 zijn maar ik zie het als 7, Feyenoord heeft een doelsaldo van +12 meer wat ik ook als een extra punt beschouw.
Al win je over twee weken van Feyenoord, dan nog loopt Ajax het niet in.
Ze moeten ook nogal naar PSV...

Vanmiddag was het vooral ook aan mentale kwestie, vermoeidheid tegen Kopenhagen zal ook mee hebben gespeeld maar denk ook dat het komt door het verschil in entourage.
Je gaat van een fantastische wedstrijd tegen Kopenhagen met een uitzinnig publiek in De ArenA naar een wedstrijdje op Woudestein op dat akelige kunstgras wat ook nog niet eens gesproeid was.

Krijg het bijna niet over mijn lippen maar Feyenoord-fans, gefeliciteerd met kampioenschap!
Eindelijk kunnen jullie na 1999/2000 weer eens die schaal bewonderen op de Coolsingel.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:01
Feyenoord kampioen
Vind ik leuk
pdavie +237
zondag 19 maart 2017 om 18:13
Heerlijk! Al die psv'ers die denken en hopen dat ze 2e worden! Dream on! Als Feyenoord kampioen wordt, dik verdiend! Hoop nog steeds op Ajax, maar wordt moeilijk!
Vind ik leuk
Starkoo +186
maandag 20 maart 2017 om 00:00
Feyenoord gefeliciteerd ook al word het volgend jaar in de CL 6 gespeeld 0 punten dat maakt niet uit, want Ajax en PSV, AZ kunnen dan mooi punten vergaren in de EL.

Denk dat de CL voor alle Nederlandse ploegen niet te doen is.

Maar ja Ajax kan natuurlijk ook vol voor de EL titel gaan pak je die prijs dan kunnen we misschien met 3 team in de CL spelen.

Maar ja Ajax moet wel zorgen dat ze tweede blijven: voorronde CL is Ajax al zeker van 2 keer geplaatste status en de kans is heel klein dat het winnen van de EL gaat lukken!
Vind ik leuk
pico323 +2266
maandag 20 maart 2017 om 09:44
het bekende spreekwoord. wie het laatst lacht ....... dus psvers oppassen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax laat zicht op Feyenoord vertroebelen met duur puntenverlies in Rotterdam