'Over de slechtste speler van Feyenoord waren ze het wel eens'

'Over de slechtste speler van Feyenoord waren ze het wel eens'

maandag 20 maart 2017 om 07:19

Willem van Hanegem is om: Feyenoord wordt kampioen. De 1-2 zege van de Rotterdammers op sc Heerenveen heeft hem volledig overtuigd. In de eerste helft had Van Hanegem echter zijn twijfels.

'Na rust stond Feyenoord alsnog op', schrijft De Kromme in zijn column voor het Algemeen Dagblad. 'Dat was in mijn ogen vooral te danken aan Tonny Vilhena, die de ploeg bij de hand nam. Dan heb ik niet over zijn doelpunt, waar niets mis mee was natuurlijk. Maar hij schakelde als eerste naar een hogere versnelling. Hij was gewoon de beste speler op het veld.'

Ondertussen wil Van Hanegem ook nog wat rechtzetten. 'Over de slechtste speler waren veel aanhangers van Feyenoord het volgens mij snel eens. Miquel Nelom kreeg bakken vol kritiek. Natuurlijk speelde hij niet geweldig, maar ik krijg al veel langer het idee dat deze jongen niet veel goed kan doen bij zijn eigen supporters. Dat vind ik vreemd. Nelom is een zelf opgeleide speler. Bovendien iemand die ik nooit hoor zeuren, die bescheiden is en nooit nare trekjes vertoont.'

'Ik praat niets goed hoor, maar als Feyenoord slecht speelt, moet je niet opeens allemaal naar Nelom wijzen. Waar was Botteghin dan voor rust? En Kuyt als rechterspits? En Berghuis en Van der Heijden? Wat dat betreft heeft Nelom geluk dat hij een trainer heeft die zijn oren niet laat hangen naar de schreeuwende massa. Van Bronckhorst zet zonder met zijn ogen te knipperen ook de populairste spelers op de bank.'

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Gaat Feyenoord kampioen worden?

(2807 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 07:38
Nelom misschien opleiden tot voorstopper/stofzuiger die de tegenstander helemaal kapot speelt
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:40
Het kan ook zo zijn dat Nelom gewoon ook heel onzeker is in zijn eigen spel daarom hij zo bescheiden is dan zou ik als speler ook nooit zeuren als ik het zou moeten doen met inval beurten.
Maar ik vind het gewoon geen Feyenoord matriaal vind dat we beter kunnen of met Kongolo en woudenberg op die positie.

[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 07:41]
Vind ik leuk
T&T +2082
maandag 20 maart 2017 om 07:48
Zo slecht is Nelom echt.niet.
Verdedigend kan hij iets scherper, maar hij werkt hard en aanvallend doet hij het goed.
Benut Nelom op zijn sterke punten, laten we hem niet als pispaal kiezen.
Dat deden we met Leerdam ook.
En dat vind ik niet terecht.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:59
Ik weet soms niet hoe of wat ik van hem moet vinden soms heb ik zoiets van jaaa hij heeft het in zich om een goeie speler te worden en soms heb ik het gevoel deze jongen is maar een natte krant.
Zo wisselvalig af en toe en dat kunnen we juIst niet hebben achterin willen spelers hebben met hun borst vooruit en zekerheid uitstaalt .
Vooral op verdedigend positie.;-)
Vind ik leuk
T&T +2082
maandag 20 maart 2017 om 08:04
Ja dat wil ook graag... Maar ik kan niet aanzien hoe een eigenspeler tot pispaal word gebombardeerd.
Dat verdient Nelom niet.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 08:36
Het ziet er een beetje flegmatiek uit, maar ik vind het voor de eredivisie gewoon een prima back hoor.
Vind ik leuk
DubRtd +3114
maandag 20 maart 2017 om 09:17
Leerdam liep te miepen dat ie geen rechtsback meer wilde spelen en ging ook daarom naar Vitesse.
Om daar .... rechtsback te gaan spelen
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:52
hij zeurt niet, omdat hij geen kwaliteiten heeft en het dus heel vreemd zou zijn als ie wel zou zeuren.
Hij beseft heel goed dat feyenoord een godsgeschenk is voor hem.
Vind ik leuk
Metal +1387
maandag 20 maart 2017 om 10:23
Tuurlijk, zonder kwaliteiten speel je in de top van Eredivisie. Beste stuurlui staan aan wal, toch? Of is het jaloezie dat jij nooit zover bent gekomen?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:58
Denk je dat je alles hebt gehad! Wat een reactie weer, wat een niveau.

Daar gaat het toch totaal niet om?!!

Deze jongen komt uit de eigen jeugd, heeft een redelijke periode gekend (zij het zeer kort) en kreeg toen contractverlening. Hij komt echter tekort voor het niveau dat Feyenoord na zou moeten streven. Heeft niets met jaloezie te maken (Dat ik daar nog serieus op in ga). Maar niemand mag hier reageren, omdat de meesten van ons niet op dit niveau hebben gespeeld! Teveel met je head gebanged?
Vind ik leuk
Korm +11192
maandag 20 maart 2017 om 08:09
eens, vilhena was de beste man op het veld. Wat ik wel mijn vraagtekens bij heb is dat het bij de KNVB allemaal zo lang duurt voordat een speler geschorst/vrijgesproken wordt. In geval van een schorsing riekt dit natuurlijk wel naar competitie vervalsing
Vind ik leuk
666 +1896
maandag 20 maart 2017 om 09:14
Ok en met competitie vervalsing bedoel je nu natuurlijk dat als het op tijd was doorgegaan, en er was 1 wedstrijd vanaf gegaan, dat hij tegen ajax weer erbij kon zijn.

Nu wacht men bij de knvb zo lang dat alleen vrijspraak er nog voor kan zorgen dat hij in de belangrijke wedstrijd tegen ajax kan meedoen.
En alles anders hem gewoon die wedstrijd kost.

Die competitie vervalsing bedoel je toch zeker he??
Vind ik leuk
Korm +11192
maandag 20 maart 2017 om 09:26
Ook! gewoon dat het in totaal raar is, zowel in het voordeel van feyenoord als in het nadeel.
Bovendien vind ik dat dit soort straffen niet zo'n verschil mag hebben tussen 1 en 4 wedstrijden schorsing. daar moet de knvb onderscheid in maken, kopduel met elleboog 1 wedstrijd en een bewuste duel elleboog 2 (of zoiets). dan heb je daar ook geen discussie over!
Vind ik leuk
666 +1896
maandag 20 maart 2017 om 09:49
dat hele systeem van die aanklager slaat nergens op.
Het is een tombola welke strafeis je gaat horen.
Totaal geen vastigheid.

En ja dan kunnen ze het ook nog niet voor elkaar krijgen om alles snel afgehandeld te krijgen.
Dan wordt de schuld maar gelegd bij die club.
Hoe durven ze in beroep te gaan en het de knvb organisatorisch zo moeilijk te maken.
Vind ik leuk
Korm +11192
maandag 20 maart 2017 om 10:23
snap je reactie, maar die van mij was totaal niet naar feyenoord gericht :)
Vind ik leuk
DubRtd +3114
maandag 20 maart 2017 om 09:15
Het zit Nelom ook niet mee.
Ligt al onder een vergrootglas natuurlijk/
Veroorzaakt ie eerst een penalty en vervolgens krijgt ie minuten later een gele kaart voor een perfecte tackle.

In thuiswedstrijden heb ik er nooit moeite mee dat ie speelt. Zeker als, zoals vorige week tegen AZ, Elia er niet is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Over de slechtste speler van Feyenoord waren ze het wel eens'