'Voor mij is dit een haalbare loting, Ajax kan op dit moment elke ploeg aan'

'Voor mij is dit een haalbare loting, Ajax kan op dit moment elke ploeg aan'

vrijdag 21 april 2017 om 14:27

Aad de Mos ziet het niet zo somber in voor Ajax in de halve finale van de Europa League. De Amsterdammers treffen Olympique Lyon, volgens De Mos een te pakken tegenstander.

"Het is een zeer goed voetballende ploeg", begint hij zijn analyse tegenover Voetbal International. "Maar dat is wel gunstig voor Ajax. Dat ligt ze wel. Tegen voetballende ploegen zijn ze altijd wat sterker dan ploegen die het van hun fysiek moeten hebben. Het is een zware loting, maar voor mij wel haalbaar, ook op basis van de wedstrijden die ik gezien heb tegen Besiktas."

"Ajax zal tegen deze tegenstander goed tot z'n recht gaan komen, want achterin zijn ze enorm kwetsbaar. We weten dat Valbuena en Lacazette het verschil kunnen maken, ook op stilstaande fases, maar Ajax kan elke tegenstander op dit moment aan. Alleen zullen ze in de uitwedstrijd nu toch beter moeten presteren dan tegen Kopenhagen en Schalke. Want zeker in Lyon ga je kansen krijgen", besluit De Mos.

Ajax begint op woensdag 3 mei met een thuiswedstrijd. Acht dagen later wacht in Lyon de return.

Lees ook: Dit is wat je moet weten over Olympique Lyon!

Plaats een reactie

Bengelino +4728
vrijdag 21 april 2017 om 14:30
Zo hoor ik het graag Aad
Vind ik leuk
Nashua +4360
vrijdag 21 april 2017 om 15:01
Als Aad zegt dat Ajax het kan redden dan slaat de twijfel om je hart
Vind ik leuk
JurreB +128
vrijdag 21 april 2017 om 14:39
Je kunt beter hebben dat Aad wat negatiefs zegt. Zijn voorspellingen komen namelijk nooit uit.
Vind ik leuk
Jur74 +1669
vrijdag 21 april 2017 om 14:40
Heeft Aad zijn afkoopsom van ajax binnen gehad of zo?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:42
Van de week zei die nog dat ajax punten gaat verspelen tegen psv en nu kan ajax elke tegenstander aan? De mos is het padje echt kwijt...
Vind ik leuk
666 +5066
vrijdag 21 april 2017 om 14:43
Eigenlijk was Lyon gewoon de makkelijkste tegenstander die ze zouden kunnen loten.....
Vind ik leuk
Kwikwek +2328
vrijdag 21 april 2017 om 15:00
Zo vroeg begonnen met de pilsjes?
Vind ik leuk
666 +5066
vrijdag 21 april 2017 om 15:21
Ik weet, het is niet voor iedereen even makkelijk te spotten...
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:46
"Ajax kan op dit moment elke ploeg aan" gewoon even met beide voetjes op de grond blijven staan! Geweldige prestatie natuurlijk gisteren, maar voor het zelfde geld had iedereen Bosz vandaag neergesabeld.
Vind ik leuk
Zippy +2540
vrijdag 21 april 2017 om 14:46
De finale is gekend: Olympique - United.
Uitslag kan ik ook reeds meegeven: 1-3
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:52
Ajax kan voor het Nederlandse voetbal zo'n grote stap maken.
Kom jij met de vooruitziende blik.
Jammer .....
Vind ik leuk
Eusebio +1437
vrijdag 21 april 2017 om 14:55
Ja, Zip zo lusten we er nog wel èèn!
Eerste zou Ajax volgens jou de poule fase niet door komen, (je dacht aan PSV zeker), vervolgens zouden ze uitgeschakeld worden door Legia Warscha, lukte niet, vervolgens uitschakeling door Kopenhagen, lukte niet, en de volgende door wie ze uitgeschakeld zouden worden was Schalke, lukte niet!
Zip, ga maar gauw bij de kringloop een ander glazenbolletje kopen!
Vind ik leuk
Mitchy10 +1848
vrijdag 21 april 2017 om 15:37
In dat geval laat Zippy dan nog maar lekker voorspellen. Gaat prima zo..
Vind ik leuk
fr1963 +1103
vrijdag 21 april 2017 om 14:59
Lijkt de meest voor de hand liggende en nuchtere voorspelling obv aanwezige kwaliteit.
Maar, de bal is rond en verrassingen maken het spelletje soms ook zo leuk.
Vind ik leuk
United +39600
vrijdag 21 april 2017 om 16:52
Als Ajax het niet haalt dan hoop ik dat wel :D
Vind ik leuk
Sigma +1550
vrijdag 21 april 2017 om 14:52
Ook ik denk dat Lyon de makkelijkste tegenstander is om te loten....Celta de Vigo is een gevaarlijke outsider heeft in de competitie van zowel Barca als Real Madrid gewonnen en heeft nog een appeltje te schillen met Ajax hahahaha......Tja en United is ook niet meer wat het geweest is....
Vind ik leuk
fr1963 +1103
vrijdag 21 april 2017 om 14:58
Gisteren nog een flapdrol, nu weer een held.
Wind van links, wind van rechts, he Aadje?
"Ajax kan elke tegenstander op dit moment aan", hahaha, wat een lolbroek.
Niet de eerste 2 minuten gekeken gisteren?
Of gezien hoe ze met 3-0 achterkwamen? Tegen een matige Duitse vechtploeg?
Laat iedereen nou gewoon met beide voetjes op de grond blijven. Ajax is een leuk voetballende jeugdige ploeg die het tegen ELKE Europese topper en subtopper gaat afleggen. Niets meer en niets minder.
Met mazzel kan er iets meer worden bereikt, zoals gisteren.
Ik schaar ajax in de middenmoot van de subtop, Schalke daar nog onder. Lyon en ManU zitten bovenin de subtop qua kwaliteit, zo realistisch moet je zijn.
Heeft niets te maken met wensen of gunnen.
Natuurlijk zou het leuk zijn als ajax weet te verrassen tegen Lyon, want daar praat je dan over als ajax de finale bereikt.
Vind ik leuk
Kwikwek +2328
vrijdag 21 april 2017 om 15:03
Wie zou feyenoord dan kunnen verslaan in Europa denk je?
Vind ik leuk
666 +5066
vrijdag 21 april 2017 om 15:25
Eigenlijk is je onnozele opmerking heel vermakelijk.

Je kunt door je dikke gekleurde bril niet eens inzien dat dat hele stukje puur gebasseerd is op realisme.
En niet eens een anti ajax post is maar juist nog wel complimenteus.

Geeft aan hoe klein dat volkje is :))
Vind ik leuk
Kwikwek +2328
vrijdag 21 april 2017 om 15:34
Ik stel een serieuze vraag jochie, wat heeft feyenoord dan te zoeken in de CL als ajax de subtop niet eens aan kan volgens hem..
Vind ik leuk
Mitchy10 +1848
vrijdag 21 april 2017 om 15:39
Ik vond de 1-1 bij Zorya Luhansk toch bijzonder knap voor een club die voor het eerst sinds jaren weer in Europa actief was.
Vind ik leuk
666 +5066
vrijdag 21 april 2017 om 15:54
Wauw....nog onnozeler dan ik dacht....

De NL kampioen mag CL spelen, maar zijn daarom ineens alle NL clubs die kampioen worden echte kanshebbers en dus top in Europa!???

Kom op kerel je kunt niet echt zo dom zijn als mitchy10 hierboven?
Die kan zichzelf niet helpen dat is gewoon een kind.

Of je nou CL of EL speelt de NL clubs zijn europees subtop at best.

Waarom doe ik me de moeite eigenlijk.
Zal toch wel weer een antwoord op terugkomen van welke club Feyenoord heeft gewonnen in Europa.

Ach laat ik me toch nog ff verleiden.
Feyenoord won dit seizoen nog van Manchester United.
Wie weet met de nodige mazzel mag jouw cluppie daar dit seizoen ook nog tegen spelen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 15:55]
Vind ik leuk
Kwikwek +2328
vrijdag 21 april 2017 om 15:57
Sorry op het Europese voetbal gebied van dit seizoen heb jij totaal geen been om op te staan dus de opmerking over Manchester laat ik aan me voorbij gaan. Ik vind Ajax ook een subtopper daar ben ik het met je eens. Maar fr1963 beweerde dat ze ook daar onder vielen. Dan zouden ze nu niet in de halve finale staan :-).
Vind ik leuk
666 +5066
vrijdag 21 april 2017 om 16:00
Nee want die wedstrijden tellen niet....eigenlijk zijn ze niet eens gespeeld.....man man man.....

En begrijpend lezen....of ja eigenlijk gewoon lezen is niet aan je besteed.
Speciaal voor jou de letterlijke zin van fr1963:
"Ik schaar ajax in de middenmoot van de subtop, Schalke daar nog onder."

Kun je het zelf zien of zal ik nog even helpen?
"middenmoot van de subtop"

Niks mis mee lijkt me.
Of denken ajacieden dat ze met dit europees seizoen opeens weer op dezelfde hoogte staan als barca, real, bayern?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 16:01]
Vind ik leuk
Kwikwek +2328
vrijdag 21 april 2017 om 16:04
Over begrijpend lezen gesproken ik citeer fr1963 speciaal voor jou: '' Ajax is een leuke jeugdige voetballende ploeg die het tegen ELKE topper en subtopper zal afleggen"

Dus bij deze heb je geen been om op te staan als het over Europees voetbal gaat en nu ook niet meer in deze discussie :').

Fijne middag!

Proost op ajax en hun prachtig behaalde halve finale !!!!
Vind ik leuk
666 +5066
vrijdag 21 april 2017 om 16:16
Hoezo onnozel....

Die zin staat VOOR de zin waarin hij zegt dat ajax europese subtop is.
Dus ja mijn opmerking over jouw begrijpend lezen kwaliteit blijft prima van kracht.

Je opmerkingen over op benen staan is dan weer heerlijk kinderlijk net als de wannabe emoticon die je probeert na te bootsen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 16:16]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:58
Zou toch iets minder enthousiast zijn, gisteren was natuurlijk niet echt goed te noemen, maar het karakter waarop men gespeeld heeft is te prijzen. Gewoon weer van wedstrijd naar wedstrijd.....
Vind ik leuk
BigBoi +2318
vrijdag 21 april 2017 om 15:09
Gisteren was voornamelijk heel naief. Als jij in de 52e minuut een corner krijgt en je gaat met heel je hebben en houden naar voren terwijl je virtueel 2-0 voor staat en een goal van Schalke betekent samen geknepen billen dan ben je niet heel slim bezig. Ook bij de 2-0 worden ze verrast in de omschakeling. Dat is gewoon heel naief voetballen. De eerste 45 min was er geen vuiltje in de lucht. Schalke kreeg een paar kansjes en ajax een paar. Bosz had sowieso met Tete moeten starten (voor verdedigende kwaliteiten) en hij had bij standaardsituaties een overtal situatie moeten hebben. Het was namelijk ook van Bosz heel naief om te denken dat Ajax, gezien de eerste helft, schalke weer helemaal vast zou zetten. Tipje voor de volgende uitwedstrijd op dit niveau kijk even naar Barcelona vs Juventus. Dat is een wedstrijd uitspelen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:12
Helemaal eens.
Vind ik leuk
BigBoi +2318
vrijdag 21 april 2017 om 15:16
Ze gingen het veld in om weer mooi te winnen. Juventus gaat het veld in met het idee wat er ook gebeurt maar die lui gaan onze voorsprong niet inhalen ook al lopen er 11 messi's.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:25
Nou ja, ik zou wil willen dat ze het zouden kunnen als Juventus maar dat gaat niet met dit jonge team en coach. Bosz is aanvallend ingesteld en dat gaat ten koste van het resultaat.
Vind ik leuk
BigBoi +2318
vrijdag 21 april 2017 om 15:26
Nee het niveauverschil is groot maar het zijn wel wijze lessen. Vanuit underdog een wedstrijd professioneel uitspelen. Dat kunnen wij NL teams helemaal niet.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:27
Ik denk niet dat het naief is, meer weten waar je eigen krachten liggen maar ook vooral waar ze niet liggen. Ajax is geen team dat 90 minuten op de verdediging kan leunen om rustig een wedstrijdje uit te spelen. Als je 1 keer scoort moeten zij er 4 maken, logisch dat je bij een corner volle bak probeert te scoren. Ajax scoort juist dit seizoen veelvuldig uit corners.

Het verdedigen zit nou eenmaal niet in ons bloed, dat kan je niet van de 1 op andere dag veranderen. Die Italianen leren niet anders. Ik denk dat je dat als Ajax ook niet moet willen. Ik ben blij dat Bosz laat zien dat je met deze speelstijl het publiek kan vermaken én de halve finale EL kan halen.

Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:15
Die heeft dezelfde cake gevreten als Sjaak Swart.
Vind ik leuk
United +39600
vrijdag 21 april 2017 om 17:06
Amsterdamse space cake :P
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:22
Laat ik vooropstellen dat ik Lyon een goede ploeg vindt. Maar Ajax staat niet voor niks in de halve finale en kan op een goede dag een hoog niveau bereiken. Ze zullen twee keer een zeer hoog niveau moeten halen om Lyon te verslaan.

Feit is dat Lyon dit seizoen in de competitie al 12x verloren heeft. Ze verloren een paar weken geleden thuis met 4-1 van een degradatiekandidaat. Ajax is zeker niet kansloos :)
Vind ik leuk
Kwikwek +2328
vrijdag 21 april 2017 om 15:46
En ik vond AZ gewoon verschrikkelijk verdedigen tegen Lyon net als tegen Ajax en tegen Feyenoord. Ik denk dat door die wedstrijd Lyon-AZ ons beeld van Lyon enorm is veranderd. Maar gister tegen Besiktas vond ik ze ook reuze mee vallen. En precies zoals je zegt, iedereen in de halve finale maakt kans op de cup!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:51
"ook op basis van de wedstrijden die ik gezien heb tegen Besiktas"

Weer zo'n mooi verhaaltje.
Aad heeft MAXIMAAL één wedstrijd van Lyon Besiktas gezien want gister stond ie als analist langs de lijn bij Ajax.
Vind ik leuk
United +39600
vrijdag 21 april 2017 om 16:50
Het is te hopen Aad!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 17:18
Nou ja....Je weet dat je in de eindfase alleen maar sterke tegenstanders kunt treffen en als Lyon dan misschien de sterkste is, dan moet dat maar.
Je kunt niet eerst blijven roepen dat er een goede kans is om de Europa League beker te winnen en dan vervolgens gaan piepen als de loting tegenvalt. Maak je jezelf belachelijk. Dus kom op jongens, wij met z'n allen positief blijven en hopen dat Ajax een goed moment heeft. En grappen maken over Ajax mogen de "vijandige" supporters nu natuurlijk. Geeft toch niet, hoort erbij en doen wij ook andersom.
Vind ik leuk
redknap +657
vrijdag 21 april 2017 om 17:40
Tegen Schalke zou vooraf ook een makkie zijn maar dat ging maar net goed, want Schalke kon er niet veel van.
Maar ja, Aad de Mos die heeft er wel verstand van dat bleek ook tegen S 04 wel.
Ik verwacht er niet veel van tegen Olympique Lyon.
Vind ik leuk
Foebele +32423
vrijdag 21 april 2017 om 19:04
Lyon is een vervelende loting, United had ik de mooiste loting gevonden! Maar het is nu zoals het is, dan maar revanche nemen op Lyon!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Voor mij is dit een haalbare loting, Ajax kan op dit moment elke ploeg aan'