Vitesse door het stof na 'Feyenoord-inval': Daarvoor bieden wij onze excuses aan

Vitesse door het stof na 'Feyenoord-inval': "Daarvoor bieden wij onze excuses aan"

maandag 24 april 2017 om 15:27

Joost de Wit gaat maandag, een dag na de nederlaag tegen Feyenoord, door het stof voor de fans van Vitesse. De directeur begrijpt het onbegrip onder de achterban.

Veel Vitesse-fans zijn boos, omdat de Gelredome zondag werd gedomineerd door supporters van Feyenoord. Door het hele stadion was Rotterdam vertegenwoordigd, wat duidelijk te horen was na beide doelpunten. "De grote aanwezigheid van Feyenoord-supporters afgelopen zondag op de Just Göbel-tribune (West) was ongewenst en onacceptabel", aldus De Wit tegen Omroep Gelderland.

In principe is alleen het uitvak bedoeld voor supporters van de bezoekende clubs, maar met dank aan zakenrelaties werd dat vakkundig ontweken. Vitesse is daar zelf schuldig aan, omdat de club op de West-tribune tien extra kaarten per supporter beschikbaar stelde. De Wit: "Daarvoor bieden wij onze excuses aan."

De Vitesse-directeur belooft dat zoiets dergelijks niet nog niet een keer zal gebeuren. "Een aantal van onze Vitesse-fans heeft zelfs aangegeven zich daardoor afgelopen zondag niet thuis te voelen in ons stadion. Een situatie die wij betreuren en zeer serieus nemen. We zullen er dan ook op toezien dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren en daarvoor de nodige maatregelen nemen."

Lees meer over:EredivisieVitesse

Plaats een reactie

Senna +3705
maandag 24 april 2017 om 15:32
Ja dan hadden ze zelf de kaartjes moeten kopen .
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:10
Wie?
Vind ik leuk
Senna +3705
maandag 24 april 2017 om 16:12
JIJ?
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:17
Nee hoor. Heb daar niks te zoeken.
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 20:27
idd... nou zat t daar ook ns n keertje vol

feyenoord is overal:)
Vind ik leuk
666 +2074
maandag 24 april 2017 om 15:35
Haha vitesse supporters zijn boos....
Kom dan zelf naar jullie stadion en/of verkoop die kaartjes niet aan Feyenoorders.

En ze zaten niet alleen op die west tribune maar het hele stadion rond!
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 15:38
En weer reageer je zonder het artikel te hebben gelezen.
Het worst wel een tikkeltje zielig...
Vind ik leuk
666 +2074
maandag 24 april 2017 om 15:42
Jouw worst interesseer mij niet.

Wat beetje zielig wordt is het feit dat jij onzin komt verkopen op reacties die gewoon legitiem zijn.

Beetje recalcitrant na de deceptie dit weekend....
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 15:52
Nogmaals. Lees het artikel eens. Gelukkig zit er een wijzig knop onder je bericht.
Vind ik leuk
666 +2074
maandag 24 april 2017 om 15:55
Probeer het zelf een begrijpend te lezen.
En dan mijn reactie begrijpend te lezen.
Succes!!
Vind ik leuk
Vak-DD +3127
maandag 24 april 2017 om 15:50
Beste jongen, de kaarten waren gekocht door de businessleden van feyenoord. Dat terwijl de clubkaarthouders van ons geen kaarten konden kopen. Dit is een a-sociaal beleid van het waardeloze bestuur, waar onze supporters niks aan kunnen doen. En die gasten die met een grote mond op de west tribune voor feyenoord liepen te schreeuwen tussen gewone gezinnen, durfden na de wedstrijd het stdion niet uit omdat er een woedende menigte hun op stond te wachten.
Vind ik leuk
666 +2074
maandag 24 april 2017 om 15:54
En je punt is?
Die kaartjes waren toch over?

En nee je kunt mij niet wijsmaken dat al die honderden extra Feyenoorders daar waar door alleen maar kaartjes van business relaties......beste jongen.
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 15:56
Je begrijpt het artikel en de reactie van de Wit echt niet he.
Wow.
Vind ik leuk
666 +2074
maandag 24 april 2017 om 15:58
Jij hoeft je niet druk te maken over wat ik niet begrijp.
Zolang jij keer op keer blijkt geeft alleen maar hete lucht te spuien neemt niemand je serieus.
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:10
Druk maken? Nee.
Verwondering? Ja.

Check trouwens even je spelling voortaan. Het komt iets te vaak voor...
Vind ik leuk
666 +2074
maandag 24 april 2017 om 16:12
Als ik iets over spelling wil weten zal ik je worst vragen....

Het standaard zwakte bod wanneer iemand het niet meer weet :)
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:13
Hey 666, je blijft wel van Arie af, anders krijg je met mij te doen........
Vind ik leuk
666 +2074
maandag 24 april 2017 om 16:15
Laat ik nou van jou totaal niet onder de indruk zijn.....

:)
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:17
Ik neem jou niet serieus, en denk dat dat voor de meerderheid hier geldt. Je snapt gewoon niet dat uit supporters van welke club dan ook niet horen op de thuistribune van de tegenstander.
Het feit dat het nu Feyenoorders zijn zal der ook wel voor zorgen dat het bij jou niet helemaal goed binnen komt. Hypocriet noemen ze dat. Want ik denk dat als er Ajacieden in de kuip zitten op de thuistribune dat er ook moord en brand geschreeuwd zou worden. En terecht.
Vind ik leuk
666 +2074
maandag 24 april 2017 om 16:18
ergerlijk die schoolvakanties....
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:09
Die woedende menigte viel wel mee denk ik. Ik geloof niet dat er enig Feyenoordsupporter van onder de indruk was.
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:19
Ik snap hem ook nog niet. De 10 kaartjes per persoon zijn toch beschikbaar gesteld aan de leden van de businessclub van Vitesse, kortom supporters van Vitesse. Deze Vitesse-supporters hebben ze dan toch doorverkocht aan Feyenoorders? Die hadden ze dan toch ook kunnen gebruiken voor Vitesse supporters?

Bovendien was het stadion nu nog steeds half leeg...
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 15:59
De Vitessesupporters die in het stadion zaten, zijn boos. Die supporters kunnen zich niet in tweeën delen om het stadion te vullen en hebben alle recht om boos te zijn op de club die heeft meegeholpen aan de situatie van gisteren.

Je reactie raakt dus kant noch wal.
Vind ik leuk
666 +2074
maandag 24 april 2017 om 16:02
Zeker wel want ik heb het niet over alleen de supporters die er zaten!

Het gaat erom dat Vitesse zijn eigen stadion niet eens vol krijgt (zelfs niet tegen de top 3).
Zeik daarop ipv boos te zijn dat je gvd eens extra inkomsten hebt omdat er honderden extra fans (weliswaar van Feyenoord) zijn.

Sorry hoor maar zo moeilijk was mijn reactie niet te begrijpen.
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:05
Je reactie is inderdaad niet moeilijk te begrijpen. Jij hebt blijkbaar wel moeite om het artikel te begrijpen.

Je maakt allerlei aannames die nergens op gebaseerd zijn en gaat voorbij aan de feiten.
Vind ik leuk
666 +2074
maandag 24 april 2017 om 16:08
Tsja...ik heb m'n best gedaan.....

Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:25
Ik hoop oprecht voor je dat dat niet je 'best' was.
Vind ik leuk
666 +2074
maandag 24 april 2017 om 16:26
Heb me er bij neer gelegd dat ik nooit zo 'best' zal worden als jaspertjekoos.....
Vind ik leuk
EddyT67 +1512
maandag 24 april 2017 om 16:09
Wat heeft het feit dat er overal feyenoord supporters zaten, tegen de regels in, te maken met het feit dat Vitesse het stadion niet vol krijgt. Het gaat om de veiligheid. En met die tokkies heb je die niet. Ja als ze winnen is het leuk en gezellig. Maar met de bekerwedstrijd tegen Feyenoord had je al verschillende opstootjes omdat er her en der feyenoordsupporters zaten. En als ze verliezen zijn ze niet meer zo leuk en gezellig. Let maar op. Straks op jullie kampioensfeestje wordt het nog knokken en slopen. Helaas hoort dat ook bij het "geweldige" legioen. In elk stadion waar ze komen is bijna trammelant. Wees er maar trots op.
Vind ik leuk
666 +2074
maandag 24 april 2017 om 16:10
Tuurlijk zijn wij er trots op.
Het is jammer voor jullie dat jullie al jaren niks meer hebben om trots op te zijn.....
Vind ik leuk
Simpel +52
maandag 24 april 2017 om 16:13
Jij komt in elk stadion? knap zeg
[Reactie gewijzigd op maandag 24 april 2017 om 16:13]
Vind ik leuk
Grijs +190
maandag 24 april 2017 om 16:35
Jij komt ook nooit van je veilige zolderkamertje hè? Weet je wat jij moet doen? Je moet lekker wereldvreemd blijven en doen alsof de rellen van Beverwijk van gisteren zijn. Dan gaan wij weer verder met het leven (dat doen we overigens al zo'n 15 jaar).

In de meeste stadions waar het Legioen komt, is het gewoon een gezellige voetbalmiddag. Maar er zitten altijd een paar zuurpruimen in het thuispubliek die het niet kunnen hebben dat er andersgezinden zijn, of laat staan dat die andersgezinden het naar hun plezier hebben.

Tegenover die zuurpruimen van het thuispubliek zitten er ook regelmatig provocerende gasten van het uitpubliek tussen. We kunnen blijven wijzen wie de schulddoener is bij deze opstootjes (de waarheid zal in het midden liggen), maar ál deze supporters zijn we liever kwijt dan rijk toch? Jammer (en typerend) dat je alleen naar de helft van deze mensen wijst...

Het merendeel van alle uitsupporters in het thuisvak gedraagt zich gewoon normaal. Maar ja, dat valt niet op, want ze vallen pas op als er iets gebeurd.

Denk hier voortaan maar aan voordat je iedereen weer als tokkie over één kam scheert.
Vind ik leuk
EddyT67 +1512
maandag 24 april 2017 om 18:00
Je kan mooi alles proberen recht te lullen. We hebben het pas gezien in de beker. Zolang feyenoord wint is alles leuk en aardig. Zo niet draait de sfeer 180 graden om. Ik heb ze zelf om me heen gezien tijdens de bekerwedstrijd. En dat zijn geen incidenten. Was het maar waar. Maar steek je kop maar in het zand. Als feyenoord niet gewonnen had gisteren was het leed niet te overzien geweest. En natuurlijk doet niet elke feyenoord supporter daar aan mee. Maar het zijn er steeds genoeg om voor andere, de thuis supporters, de boel te verzieken.
En daarbij ben ik als "andersgezinde" wel eens in de Kuip geweest in een neutraal vak. Daar moet je het niet proberen te juichen als de uitpartij scoort. DUs kijk eerst eens even in die spiegel (niet schrikken)
[Reactie gewijzigd op maandag 24 april 2017 om 18:02]
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 18:17
Laat dat geweldige maar weg hoor. Het waren weer een hoop zwakzinige bij elkaar gister. Na de huldiging slopen ze de hele stad weer.
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:11
Dat leuke Gelredome was toch wel erg leeg hoor! als het niet voor de beste supporters van Nederland was dan was dat stadion toch bijna leeg hoor!!!
Vind ik leuk
T&T +2475
maandag 24 april 2017 om 16:17
Zonder sarcastisch over te komen... MAar ik denk toch dat Vitesse dit gewoon heeft laten gebeuren.
Het is lang geleden dat ze daar vol stadion hebben gezien.
Toch weer een financiële meevaller.
Achteraf sorrie zeggen ...Maar voorlopig is het geld al binnen.
Vind ik leuk
Noord +24
maandag 24 april 2017 om 17:05
Het is heel lang geleden inderdaad, wel 2 hele weken....poeh poeh
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 15:35
Ik heb ook wel eens bij FC Eindhoven op de thuistribune gezeten toen ze tegen PEC speelde. Maar als je zoiets doet, besef je toch wel dat je daar in principe een gast bent, een vreemde die zich gewoon in hoort te houden en eigenlijk indringt in het vak van de tegenstander.. Ik snap niet dat je dan als een dwaas kan gaan staan zwaaien en juichen. Best schandalig eigenlijk.
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 15:42
Niks mis met een beetje zwaaien! Beetje flauwe reactie.... het is toch allemaal prima gegaan. Geen rellen, geen matpartijen, helemaal niks... Bovendien hebben 15.000 Vitesse-aanhangers zelf hun kaarten verkocht aan die zwaaiende "hooligans".....
Vind ik leuk
666 +2074
maandag 24 april 2017 om 15:43
hij is gewoon zuur. Bij zijn cluppie (en nee das niet pec) komen er niet eens zoveel bij thuiswedstrijden ;-)
Vind ik leuk
Vak-DD +3127
maandag 24 april 2017 om 15:54
Ten eerste hebben de gewone supporters geen kaarten verkocht aan feyenoorders, daarvoor krijg je namelijk een S.V ! Deze kaarten kwamen van de zogenaamde business leden van feyenoord (lees hooligans met stropdassen). Die hebben de kaarten doorgegeven aan allerlei gajes. En ik vraag me af dat als Vitesse had gewonnen, wat er dan was gebeurd ? Dus geen onzin schrijven als je er totaal niks van weet.
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 15:58
Hebben de Feyenoordsupporters zich gisteren in het stadion misdragen? Of valt juichen, zwaaien en springen daar tegenwoordig ook al onder?
Vind ik leuk
Vak-DD +3127
maandag 24 april 2017 om 16:05
Ze provoceerden de Vitesse supporters op de andere tribunes, en veel gewonnen mensen die op west zaten zijn ergens anders gaan zitten omdat ze zich bedreigd voelden. En we zijn zeker de bekerwedstrijd niet vergeten waar op drie tribunes rellen uitbraken door feyenoord supporters. En dat is niet de eerste keer.
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:00
15000 hebben hun kaart verkocht, zeg je??? Tikkie uit z'n verband gerukt. En het is denk ik slechts goed gegaan omdat Vitesse Feyenoord geen haarbreed in de weg is gelegd. Sterker nog, ze hebben behoorlijk meegewerkt aan een Rotterdams feestje. Zelfs in de business lounge werd You'll Never Walk Alone gezongen. Tenenkrommend voor elke Vitesse supporter in het stadion en opnieuw een stukje wanbeleid van het Vitesse-bestuur. Als Feyenoord op achterstand was gekomen, wil ik nog wel eens zien of het allemaal zo vriendelijk was gebleven. Ik weet het, het is gissen maar feit is dat er eigenlijk elk jaar wel rotzooi in Arnhem als Feyenoord op bezoek komt. Niet om te generaliseren hoor en niet elk jaar even heftig, maar toch. Punt is gewoon dat het bestuur in Arnhem jaar in, jaar uit op diverse punten faalt in hun beleid. Gisteren was opnieuw een mooi voorbeeld.
[Reactie gewijzigd op maandag 24 april 2017 om 16:12]
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:21
Geen idee hoeveel het er waren.... ik riep maar een aantal dat redelijk overeen kwam met het aantal Feyenoorders dat er gisteren zat.

You'll never walk alone is geen Feyenoord-lied maar een voetballied.

Verder boeit t me weinig.
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 15:39
Is dat een normale gang van zaken bij Vitesse, 10 extra kaarten per supporter beschikbaar stellen, of was dat alleen tegen Feyenoord?
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 15:39
Ja de club straffen Feyenoord 5 punten aftrekken, dit gebeurt elke keer !! :p


Voor alle haters, dit is een grapje natuurlijk
Vind ik leuk
Forza +178
maandag 24 april 2017 om 15:45
Iedereen weet dat Feyenoordfans in grote aantallen uitwedstrijden bezoeken. Daarom stel je 10 extra kaarten per supporter beschikbaar. Geld is binnen en nu janken...............
Vind ik leuk
poklane +968
maandag 24 april 2017 om 15:46
Een excuses naar alle Feyenoord fans zou ook wel op z'n plaats zijn. 1200 kaartjes terwijl dat stadion nooit vol zit, rot toch op man.
Vind ik leuk
Vak-DD +3127
maandag 24 april 2017 om 15:56
Een excuus omdat ze zich overal en altijd misdragen. Gisteren wonnen jullie, maar wat was er gebeurd als jullie hadden verloren. Trouwens de meeste kaarten kwamen van jullie business leden af. Zelfs die denken niet na aan wie ze de kaarten geven, totdat het uit de hand loopt.
Vind ik leuk
Senna +3705
maandag 24 april 2017 om 15:50
Door het stof .deense stoere nilfisk stofzuiger jorgenson
Vind ik leuk
slaski +1103
maandag 24 april 2017 om 15:57
De enige club met echte sypporters, en echte supporters weten altijd wel een manier te vinden om binnen te komen.
Vind ik leuk
Vak-DD +3127
maandag 24 april 2017 om 15:59
De Wit en de rest van het bestuur moet gewoon aftreden. Ze hebben niks geleerd van de rellen tijdens de bekerwedstrijd ! Hun eigen supporters aanpakken en geen kaarten geven, maar wel veel kaarten aan die zogenaamde business leden van feyenoord geven. Als feyenoord had verloren dan hadden die gasten op west die tussen gezinnen zaten het flink uit de hand laten lopen. En dan zich maar afvragen waarom de eigen supporters wegblijven.
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:15
Volledig eens! Ik ben die herhaaldelijke brevetten van onvermogen van De Wit en consorten al een tijdje echt spuugzat. Totaal geen binding met de supporter, noch met de club... Weg ermee!
Vind ik leuk
Simpel +52
maandag 24 april 2017 om 16:16
aannames,
Dus veel business leden en relaties zijn relschoppers?

En de eigensupporters blijven dus sinds jaar en dag weg vanwege die rellen afgelopen beker wedstrijd anno 2017?

oke ja inderdaad
Vind ik leuk
Hammie +176
maandag 24 april 2017 om 16:01
Super mooi man

Dan is dat stadion ook is gevult.

Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:07
De Wit, je mag gaan.
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:12
Dat leuke Gelredome was toch wel erg leeg hoor! als het niet voor de beste supporters van Nederland was dan was dat stadion toch bijna leeg hoor!!! Waarschijnlijk beste sfeer die er dit jaar is geweest in dat stadion
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:24
gebeurd overal
Vind ik leuk
Dicky +3565
maandag 24 april 2017 om 16:54
Jongens, Zeg het maar!!! Joost je bent een eikel!!!
[Reactie gewijzigd op maandag 24 april 2017 om 18:01]
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 16:56
Dat zeggen meestal de mensen, na een financiele meevaller. "Sorry, we konden dit niet voorkomen".
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 17:16
Het moet gewoon kunnen, om met mekaar naar de wedstrijd te kijken. Zie real v s barca zat ook door elkaar heen
Vind ik leuk
wil +361
maandag 24 april 2017 om 17:22
Alsof ze niet wisten dat dit ging gebeuren. Onprofessionele club. Een ander woord is er niet voor.
Vind ik leuk
mvr +67
maandag 24 april 2017 om 23:17
Wat een gezeur in het buitenland zoals Duitsland, spanje en nog meer landen zitten alle supporters door elkaar. En zelfs in de europese wedstrijden zitten supporters door elkaar en ook bij de wedstrijden van landen teams zitten supporters bij elkaar op 1 vak . als er niks gebeurt dan moeten de clubs niet zeuren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vitesse door het stof na 'Feyenoord-inval': "Daarvoor bieden wij onze excuses aan"