Doorbraak in Amsterdam: 'Drie keer benaderd, hadden het geld niet nodig'

Doorbraak in Amsterdam: 'Drie keer benaderd, hadden het geld niet nodig'

27-04-2017 17:13
17

De directie van de Arena heeft in de afgelopen jaren een aantal keer een aanbod gehad van een commerciële partij. Inzet was een gesponsorde naam voor de thuishaven van Ajax. Dat vertelt directeur Henk Markerink donderdag in NRC Handelsblad. 

Eerder deze week werd bekendgemaakt dat de Arena vernoemd gaat worden naar clublegende Johan Cruijff. Drie jaar geleden werd er met het oog op het EK 2020 een verbouwing aangekondigd. Toen werd een commerciële naam voor het stadion ineens een optie, stelt Markerink. 

"Tot die tijd is daar nooit serieus werk van gemaakt. De afgelopen tien jaar zijn we misschien drie keer benaderd, maar we hadden het geld niet echt nodig. De gemeente vond het ook prettig, de naam Amsterdam bij de Arena. Rond de verbouwing werd de mogelijkheid interessanter", zegt hij. 

"We koesterden de naam als een stille reserve. Een halfjaar voor Cruijff's dood ben ik nog serieus benaderd door een partij uit Londen. Die onderhandeling is gestopt, ik weet niet of we eruit waren gekomen."

Lees ook: Witte rook uit Amsterdam: Ajax gaat officieel in Johan Cruijff Arena spelen