Opvallend verhaal over Ziyech: 'Hij dronk, rookte te veel, gebruikte drugs'

    Opvallend verhaal over Ziyech: 'Hij dronk, rookte te veel, gebruikte drugs'

    Gepubliceerd: donderdag 11 mei 2017 om 07:40do 11-05-2017 om 07:40

    Hakim Ziyech lijkt het inmiddels keurig op een rijtje te hebben, maar in zijn jeugd dreigde het mis te gaan. Zijn mentor Aziz Doufakar vertelt dat de Marokkaanse middenvelder van Ajax het zwaar had na het verlies van zijn vader.

    "Hij was zeven toen ik hem voor het eerst ontmoette", zegt Doufakar, de eerste Marokkaan die doorbrak in de Eredivisie, op een Marokkaanse conferentie, geciteerd door France Football. "Hij verloor zijn vader op jonge leeftijd. Daardoor deed hij dingen die strafbaar zijn. Hij kon ook niet overweg met zijn broers. Ik deed wat ik kon om hem van het slechte pad te houden en was zijn mentor, zijn vader, zijn trainer."

    "Ik nam Ziyech onder m'n hoede voor hij op het slechte pad terecht kwam", vervolgt Doufakar. "Hij dronk, rookte te veel, gebruikte drugs. Hij had veel problemen. Ik merkte dat hij bang was om voetbal te spelen. De enige kans die ik had was om hem mee te laten doen aan zaalvoetbaltoernooien. Met een hoop geluk kreeg ik hem in het voetbalwereldje."

    Het is helemaal goedgekomen met Ziyech. De middenvelder kwam in 2012 bij sc Heerenveen terecht en maakte vervolgens de transfer naar FC Twente. Die club was hij na twee jaar ontgroeid. Nu is hij wekelijks bepalend bij Ajax.

    Plaats een reactie

    Aal +22509
    donderdag 11 mei 2017 om 07:44
    Nu snap ik t
    Vind ik leuk
    De Wijsheid +2510
    donderdag 11 mei 2017 om 10:47
    Nu snap je het waarom het zo'n goeie voetballer geworden is?
    Vind ik leuk
    Diamant07 +4360
    donderdag 11 mei 2017 om 07:45
    Tsja... Die culturele verschillen he... Het is geen Davy of Joel... Daarom zal hij ook nooit de top halen, maar straks de dollarroute volgen.
    Vind ik leuk
    Hyena +30562
    donderdag 11 mei 2017 om 07:49
    Als iemand nadenkt over het nemen van verstandige beslissingen is het Ziyech wel. Heeft bij elke overstap eerst bekeken of hij aan spelen toe zou komen, nooit stond de hoeveelheid geld voorop.

    Onzin dus.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31511
    donderdag 11 mei 2017 om 07:58
    Vond het anders behoorlijk dom dat ie voor Marokko is gaan spelen.

    Twijfelachtig dus.
    Vind ik leuk
    Hyena +30562
    donderdag 11 mei 2017 om 08:15
    Dat was dom van onze voormalige bondscoach, niet van Ziyech. Overigens is dat sowieso een beslissing die je op basis van gevoel en sentiment neemt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31511
    donderdag 11 mei 2017 om 08:17
    Dus als jij te hard rijdt dan is het de schuld van de minister van Verkeer?! Wat een flauwekul.
    Vind ik leuk
    Hyena +30562
    donderdag 11 mei 2017 om 08:25
    Wat is dit voor een ongelooflijke kulvergelijking? Ik rij niet te hard vanwege mijn gevoelens en sentimenten en de minister van Verkeer kan ook niet direct voor mij bepalen waar ik wel en niet ga rijden.

    De bondscoach heeft wel directe invloed op waar ik wel en niet ga spelen. Omtrent de situatie van Ziyech was dat dus niet in Oranje, want hij kreeg nog niet eens een belletje van de heer Blind.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31511
    donderdag 11 mei 2017 om 08:27
    Iedereen is gewoon verantwoordelijk voor zijn of haar eigen keuzes.

    Bovendien, iedereen weet toch hoe het werkt in de voetballerij? Bondscoaches komen en gaan, ook in Nederland... beetje naïef van hem. En de verkeerde keuze.

    Maar verder ben ik wel klaar met dese discussie. Ik ga mijn standpunt toch niet wijzigen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 mei 2017 om 08:31]
    Vind ik leuk
    Hyena +30562
    donderdag 11 mei 2017 om 08:29
    Ziyech koos toch in eerste instantie voor Oranje, heeft gewacht op het belletje. Dit gebeurde niet en mede daarom koos hij voor Marokko.

    En overigens, hoeveel beter is het Nederlands elftal op dit moment?
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    donderdag 11 mei 2017 om 09:57
    Da's ook de exacte reden waarom hij uiteindelijk voor MA heeft gekozen ipv NL. Al roept hij dat hij met zijn hart heeft gekozen, in de eerste instantie heeft hij voor Oranje gekozen, omdat hij hier is geboren en getogen. Maar meneer Blind heeft 'm genegeerd en dan denkt Ziyech, ja doeiii. MA is maar 2,5 uur vliegen hiervandaan, dus de keuze is wel makkelijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 06:33
    Een jaar later. Uitstekend beslissing van Ziyech. Succes op het WK
    Vind ik leuk
    danny117869 +2323
    donderdag 11 mei 2017 om 08:21
    Waarom? Je kiest voor je land waar je je thuis voelt of soms voor het land waar je het meest kan bereiken. Marokkanen voelen zich vaak thuis in Marokko. En als hij voor het land heeft gekozen waar hij het meest mee kan bereiken heeft hij ook gelijk gehad, het ziet er niet bepaald uit dat Nederland in de komende 12 jaar nog iets gaat bereiken en die kans is er bij Marokko een stuk meer.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31511
    donderdag 11 mei 2017 om 08:25
    Marokko wordt vast wereldkampioen ja.... Of ze halen de halve finale. Hij heeft gewoon een foute keuze gemaakt.
    Vind ik leuk
    danny117869 +2323
    donderdag 11 mei 2017 om 08:43
    Nee waarschijnlijk niet maar Marokko kan wel de Afrika cup winnen. Die kans is in iedergeval groter dan de kans dat Nederland het EK wint.
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    donderdag 11 mei 2017 om 10:06
    Niet alleen Marokkanen, ook Turken, Surinamers, Antilianen, allen die hier geboren of getogen zijn, zijn door het Nederlandse leven beïnvloed en zijn een beetje vervreemd van het land van herkomst. Daarom had je Boussata, Boulahrouz, Maher en Affelay die voor Oranje hadden gespeeld en Ziyech net een keer niet. Het is een gevoelskwestie, de een speelt liever voor Oranje, ivm afstand, familie en de taal. De ander liever voor Marokko, als reactie op de negativiteit over Marokkanen in de media en politiek. Een ander krijgt gewoon geen kans bij Oranje en bij Marokko weer wel. Verschillende redenen, verschillende keuzes die we moeten respecteren.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5837
    donderdag 11 mei 2017 om 08:26
    Hij koos pas voor Marokko toen hij geen uitzicht meer had op een selectie voor Oranje. ( niet eens voorselectie)
    en toen oranje geen uitzicht meer had op een hoofdtoernooi. ( wie weet 2020 (!)weer)
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    donderdag 11 mei 2017 om 09:20
    Als je het gevoel hebt dat je alleen gebruikt wordt als het hun uitkomt, dan zou ik ook over een ander alternatief denken.
    Vind ik leuk
    Barbie +1027
    donderdag 11 mei 2017 om 13:23
    Precies. Wie gaat er nu voor Marokko voetballen? Dan heb je wel erg weinig respect voor het land waaraan je zo veel te danken hebt en hebt mogen opgroeien.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    donderdag 11 mei 2017 om 15:36
    Als een land je graag wil hebben, waarom niet.
    De Nederlandse bondscoaches, Basten en ook Blind hadden geen interesse. Marco stelde hem bij Heerenveen al vaak niet op.
    Vind ik leuk
    donderdag 1 november 2018 om 15:58
    Ben jij een handicap dat je dat dom vindt. Marokaan speelt voor Marokko, Nederlander speelt voor Nederland. Waarom zou een jonge marokaanse voetballer die gweldig is voor een zielige land gaan willen spelen als zijn vader land zelf mee speelt. Echt waar jullie Hollanders zijn niet normaal dom.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31511
    zondag 4 november 2018 om 09:30
    Ga maar lekker naar Marokko verhuizen en met je nicht trouwen.
    Vind ik leuk
    dezrr +28
    donderdag 11 mei 2017 om 07:54
    Voor Joel is Ajax al te hoog gegrepen, zijn max is een middemoter in een grote competitie.

    Zou zo maar kunnen wat je zegt, kijk naar Boussoufa. Echter vind ik Ziyech heel slim ogen, en de stap Heerenveen > Twente om vervolgens naar Ajax te gaan is helemaal niets mis mee. Daarnaast goede en realistische teksten achter de camera en voetbaltechnisch enorm vebeterd laatste 6 maanden. Ik zie het nog wel gebeuren!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 mei 2017 om 07:54]
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    donderdag 11 mei 2017 om 10:08
    Ik vind hem vooral fysiek flink verbeterd.
    Vind ik leuk
    Redondo +905
    donderdag 11 mei 2017 om 08:01
    Jouw reactie slaat echt helemaal nergens op haha
    Culturele verschillen, wellicht kan je het ook omdraaien en het positieve eruit halen dat Ziyech ondanks dat het dreigde fout te gaan, zich nu een van de betere voetballers van de Eredivisie mag noemen.
    "Hollandse" jongens naast Davy en Joel, die ook in die situatie hebben gezeten hoor je niks meer over omdat die er aan onder door zijn gegaan.
    Daarnaast heb je het over de Dollar route. Elke route naar het buitenland is een Dollar route omdat Nederland tov andere landen het minst betaald.
    Waarom denk je dat spelers naar de MLS vertrekken? Of de 1e divisie Engeland? Middenmoot Turkije?
    Ziyech heeft aangetoond een topper te zijn bij Heerenveen, daarna bij Twente en nu wederom bij Ajax.
    Als je weet dat je met jouw kwaliteiten ergens anders (wekelijks) op een hoger niveau kan voetballen en 3-dubbele kan verdienen, moet je dan heel romantisch in Nederland blijven?

    Als laatste Culturele verschillen? De Nederlandse cultuur is een mix van diverse culturen van Nederlands, Marokkaans, Surinaams, Turks, Indonesisch/Moluks, Italiaans, Antilliaans en weet ik het allemaal. Juist dat, maakt(e) Nederland zo mooi..
    Of eet jij elke week gekookte aardappelen, boontjes en een gehaktbal?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 mei 2017 om 08:26
    juist..zo erg nederlands is het niet meer,dat kan ik beamen als italiaan,iedereen eet italiaans,chinees,turks noem maar op,praat naast het nederlands een andere taal enzo...
    Vind ik leuk
    Diamant07 +4360
    donderdag 11 mei 2017 om 09:02
    Gaaaap
    Vind ik leuk
    Garinsha +4841
    donderdag 11 mei 2017 om 09:16
    Davy en joel zeker wel ? De top halen.. ha ah ha
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    donderdag 11 mei 2017 om 09:18
    Als dat zo was, had hij nu niet voor Ajax gespeeld.
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    donderdag 11 mei 2017 om 09:19
    Jij denkt dat Joel de top gaat halen??
    Weet je wie de top haalden? Romario, Ronaldo, Pele, Maradona, want die kwamen uit een arme omgeving, in een getto , waar drugs en criminaliteit de normaalste zaak van de wereld is. Dit is een te hoog gegrepen onderwerp voor jou, waar je totaal geen benul hebt waar het over gaat. Hou jij het maar bij de eredivisie en playstation.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9722
    donderdag 11 mei 2017 om 07:56
    En nu is jullie vriendschap voorbij omdat je zo nodig zijn hele privé-leven op straat moet leggen voor je 5 seconds of fame, egoïst.
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    donderdag 11 mei 2017 om 10:13
    Nou, dat hoeft niet persé. Dit zegt hij eigenlijk tegen de jongeren die graag naar rapper Boef of zo luisteren en volgen. Hij wil de jongeren duidelijk maken, dat iedereen wel strijdt in zijn leven en dat drugs niet de juiste weg is. Door hard te werken en te geloven in je kwaliteiten kom je heel ver, zoals bijv. Ziyech. Op zich wel een mooie boodschap.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9722
    donderdag 11 mei 2017 om 10:18
    En wat heeft dat precies te maken dat Ziyech zijn prive-leven op straat ligt?
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    donderdag 11 mei 2017 om 10:26
    Niet overdrijven, er was al een keer een programma over Ziyech's jeugd, waarin Ziyech zelf één en ander over zijn jeugd vertelde en toen kwam die Doufikar ook in beeld. Dus da's echt geen geheim meer. Dat dit weer als nieuws terug is gekomen is mij een raadsel, want dit verhaal is al eerder op tv uitgezonden. Hier heb je een youtube-filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=XYU_-7KCUxI
    Vind ik leuk
    Youri99 +9722
    donderdag 11 mei 2017 om 10:44
    Ik vind het nogal verschil maken of iemand zegt dat je drugs gebruikt hebt of zegt dat je een zware jeugd hebt gehad. Maar ik zal wel een verouderde opvatting hebben over de belangrijkste kernwaarden van de maatschappij.
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    donderdag 11 mei 2017 om 11:43
    Nee, je hebt geen verouderde opvatting, je hebt gewoon gelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 mei 2017 om 07:58
    In zijn periode als jeugdspeler bij Sc Heerenveen stal hij ook regelmatig van zijn medespelers en van de club. Was een erg moeilijke jongen, maar wat een voetballer..
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22035
    donderdag 11 mei 2017 om 08:20
    Ben benieuwd naar het aangifte rapport.
    Vind ik leuk
    De Wijsheid +2510
    donderdag 11 mei 2017 om 10:54
    Bron? Heb je niet he? Verspreid hier geen onzin dan!
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    donderdag 11 mei 2017 om 08:01
    De Franse media gaan op de Engelse toer om Ajax uit balans te brengen?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22035
    donderdag 11 mei 2017 om 08:14
    Alles om Zyech uit zijn concentratie te halen. Wat een klootzak is meneer de mentor. Bah
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 mei 2017 om 08:19]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 mei 2017 om 08:24
    Waarom moet deze man nu Ziyech het zo goed doet opeens dit verhaal naar buiten brengen? Prima dat je zegt dat hij het moeilijk had, maar om juist nu ook over drugs te beginnen.. deze man geilt gewoon op aandacht, en daar zou VP eigenlijk weer geen aandacht aan moeten geven imo.
    Vind ik leuk
    Peb +88
    donderdag 11 mei 2017 om 08:50
    Welke fout heeft hij gemaakt door voor Marokko te kiezen... ? Kijk eens wat voor puinhoop het is in Nederland.
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3852
    donderdag 11 mei 2017 om 09:14
    Waarom moet zo iemand dit nu gaan vertellen? Wil hij zichzelf op zijn schouder kloppen hoe goed hij wel niet is dat hij dit voor iemand gedaan heeft?
    Wat is het nut om dit verhaal de wereld in te helpen?

    Edit: zie nu pas dat AZ Alkmaar hetzelfde zegt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 mei 2017 om 09:15]
    Vind ik leuk
    elmetre +33
    donderdag 11 mei 2017 om 10:42
    fijn dat zijn mentor dit even deelt zal hij blij mee zijn :P
    Vind ik leuk
    De Wijsheid +2510
    donderdag 11 mei 2017 om 10:51
    Precies wat @Hyena zegt: als iemand nadenkt over het nemen van verstandige beslissingen is het Ziyech wel. Heeft bij elke overstap eerst bekeken of hij aan spelen toe zou komen, nooit stond de hoeveelheid geld voorop.

    Onzin dus, wat al die haters op dit forum weer te melden hebben!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws