VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: centrale verdedigers

VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: centrale verdedigers

vrijdag 19 mei 2017 om 12:00

De Eredivisie zit erop en dus is het weer de hoogste tijd om het VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar samen te stellen. Dat doen we met hulp van onze bezoekers. Vandaag: de centrale verdedigers. 

De komende periode krijgen jullie per positie/linie de kans te stemmen op de door ons genomineerde kandidaten. De speler met de meeste stemmen in de onderstaande poll krijgt een plekje in het VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar. In het geval van de centrale verdedigers zijn we op zoek naar twee kandidaten. De twee winnaars van de poll krijgen een plekje in de beste XI. De acht genomineerden, in willekeurige volgorde: 

Davinson Sánchez (Ajax)
Verkozen tot Speler van het Jaar door de supporters van Ajax. De twintigjarige Sánchez heeft een verplettende indruk gemaakt tijdens zijn debuutseizoen in Europa. Ajax zal alle moeten bijzetten om de stopper uit de handen van buitenlandse topclubs te houden. 

Justin Hoogma (Heracles Almelo)
Marathonman van Almelo. Indrukwekkend: de achttienjarige Hoogma speelde dit seizoen elke minuut van de 34 Eredivisie-duels die Heracles afwerkte. Onder meer Feyenoord zou de jeugdinternational op de korrel hebben. 

Jan-Arie van der Heijden (Feyenoord)
Vorig jaar nog verguisd door kenners en zelfs zijn eigen achterban, dit seizoen één van de dragende krachten van landskampioen Feyenoord. Van der Heijden vormde samen met Eric Botteghin een ijzersterk duo in de Rotterdamse achterhoede. Kreeg zelfs een heuse bijnaam: Jan-Scharie. 

Héctor Moreno (PSV)
Eén van de lichtpuntjes in een teleurstellend PSV-seizoen. Moreno miste slechts twee competitieduels en was daarmee een belangrijk onderdeel van de minst gepasseerde defensie van Nederland. Net als Ajax incasseerde PSV maar 23 doelpunten. Moreno scoorde bovendien zeven keer. 

Guram Kashia (Vitesse) 
Sinds jaar en dag de trotse aanvoerder van bekerwinnaar Vitesse. Speelde dit seizoen in alle 34 competitieduels mee, miste slechts 45 minuten. Vorig seizoen was-ie even zijn basisplaats kwijt, maar Henk Fraser vertrouwde volledig op de Georgiër. 

Matthijs de Ligt (Ajax)
Het jaar 2017 als een achtbaan omschrijven is eigenlijk nog een understatement in het geval van De Ligt. De zeventienjarige verdediger speelde een paar maanden geleden nog voor de A1 van Ajax. Nu heeft hij zijn Oranje-debuut achter de rug, is de stopper uitgegroeid tot basiskracht en publiekslieveling en gaat hij volgende week op voor het binnenslepen van de Europa League. Ongekend. 

Eric Botteghin (Feyenoord)
De trouwe kompaan van Van der Heijden in het hart van de Feyenoord-verdediging. Botteghin had het tijdens zijn debuutseizoen in De Kuip soms wat lastig, dit jaar heeft de Braziliaan alle criticasters overtuigd van zijn kwaliteiten. Over een paar maanden debuteert de 29-jarige Botteghin in de Champions League. 

Willem Janssen (FC Utrecht)  
Ooit was Willem Janssen bij Roda JC en FC een middenvelder die regelmatig zijn doelpuntjes meepikte. De routinier is inmiddels in een nieuwe fase van zijn carrière aanbeland. Als captain van FC Utrecht geeft hij leiding aan de achterhoede van de nummer vier van de Eredivisie. Het team van tactisch brein Erik ten Hag presteerde ook dit seizoen weer fantastisch. 

Wie waren dit seizoen de beste centrale verdedigers van de Eredivisie? Laat je stem horen in de poll! 

Stem ook op:
Doelman
Rechtsback
Linksback

Poll

Welke centrale verdediger verdient een plek in het Elftal van het Jaar?

(8014 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 19 mei 2017 om 12:10
beugelsdijk?
Vind ik leuk
younited +3503
vrijdag 19 mei 2017 om 12:10
Zou het niet begrijpen als het iemand anders dan Sanchez moet zijn, dus sluit deze topic maar direct af..

Vind ik leuk
HJR +4396
vrijdag 19 mei 2017 om 12:35
hebben er 2 nodig he :)

In mijn ogen Sanchez en Moreno, kan ook wel leven met Botteghin ipv Moreno, waar het nu naar uit gaat zien
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:11
Sanchez heerser en baas
Vind ik leuk
Garinsha +2696
vrijdag 19 mei 2017 om 12:18
Sjaak polak!!

die man komt zomaar in me hoofd..

nee 100 % Sanchez.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:24
Goed lezen vrienden. Er worden er TWEE gevragd.
Sanchez is duidelijk, maar het gaat ook om nummer twee.
Ook dat lijkt me vrij simpel.
Botteghin.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:26
Sánchez moet er 100% zeker in, groothouder bij Ajax achterin. Daarnaarst hoort Eric Botteghin er ook bij, speelde bij ons al goed maar heeft zich fantastisch ontwikkeld bij Feyenoord!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:28
Deze vraag is dezelfde als ' wie heeft als schilder de voorkeur Rembrandt of Herman Brood'. Tja, er is maar een die in aanmerking komt voor de positie en dat is Sanchez. Wellicht een idee om deze kanjer te laten naturaliseren tot Nederlander !
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:29
heeft al wedstrijden voor zijn land gespeeld dus dat gaat helaas niet meer lukken voor oranje
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:29
ben Ajacied, maar dan nog, dat kan er maar 1 zijn.

onze held die hopenlijk nog 1 of 2 jaartjes in de Arena blijft spelen om dan de overstap naar Barca of Real te maken.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:31
ze vragen er 2 en je kan maar 1x stemmen beetje vreemd
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:41
Ja is inderdaad een beetje raar
Vind ik leuk
michelhx +2097
vrijdag 19 mei 2017 om 12:32
Zelfs als PSV supporter zeg ik Sanchez. Goede 2e in mijn ogen Moreno, vooral vanwege zijn doelpunten. Botteghin 3e.
Vind ik leuk
Bizzy +7762
vrijdag 19 mei 2017 om 12:45
1 Sanchez
2 Moreno
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:50
1. Sánchez
2. Hoogma
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:02
Sanchez en moreno zijn voor mij de besten maar vind dat botteghin een beter seizoen heeft gehad dan moreno. Dus laat ik zeggen sanchez - botteghin als duo.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:05
Keurig van VP dat Justin Hoogma er ook tussen staat. Erg leuke speler, zie hem graag naar Rotterdam trekken komende zomer. Een stuk liever dan de gehypte St. Juste.

Maar de winnaars horen uiteraard Sanchez en Botteghin te zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:08
Botteghin en sanchez prima zo
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:11
waar kan je stemmen? ik zie namelijk nergens een link of poll
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:11
Ja, ehh....Sanchez toch echt wel.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:13
sanchez en moreno
Vind ik leuk
Nvd006 +162
vrijdag 19 mei 2017 om 13:16
#1 Sanchez
#2 Botteghin
#3 Moreno
Vind ik leuk
Dobbel +488
vrijdag 19 mei 2017 om 15:01
Zet Sanchez en Moreno achterin en je hebt een killer-tandem achterin waar menig spits bang van wordt. Beide killers. De een vol lef, tanden erin, harde werker, bikkelhard. Moreno offensief sterk, goede kopper, bijzonder vaardig in slidings en tackles.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:59
Zelfs ik heb voor sanchez gekozen!
Botteghin de goede 2e...derest maakt wat mij betreft geen kans
Op basis van dut jaar..moreno ook wel een baas
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 16:02]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:10
Lijkt me duidelijk..
Vind ik leuk
wil +512
vrijdag 19 mei 2017 om 22:02
sanchez
Vind ik leuk
RM15 +13
maandag 22 mei 2017 om 13:06
Waar is westermann?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: centrale verdedigers