'Ajax moet flink deel van eventuele transfersom Younes afstaan'

'Ajax moet flink deel van eventuele transfersom Younes afstaan'

donderdag 18 mei 2017 om 11:14

Ajax moet een flink deel van een eventuele transfersom van Amin Younes afstaan aan Borussia Mönchengladbach. Volgens BILD incasseert de Duitse club twintig procent bij een doorverkoop van de flankspeler.

Younes wordt donderdag door dezelfde krant met RB Leipzig in verband gebracht. In de zomer van 2015 kocht Ajax Younes voor 2,5 miljoen van Gladbach. De Bundesliga-club stemde in met een verkoop, op voorwaarde dat bij een nieuwe transfer twintig procent van de inkomsten naar Gladbach zouden gaan.

De 23-jarige Younes kent een wisselvallig seizoen bij Ajax. In de eerste seizoenshelft noteerde de Duitser in de Eredivisie geen enkel doelpunt of assist, maar na de winterstop is Younes beter op dreef, vooral in Europees verband. Zo maakte hij belangrijke doelpunten tegen Schalke 04 en Olympique Lyon.

In Duitsland is dat niet onopgemerkt gebleven. Joachim Löw heeft Younes opgenomen in de selectie voor de Confederations Cup, die deze zomer in Rusland wordt gespeeld.

Poll

Moet Ajax Younes verkopen bij een bod van rond de 10 miljoen euro?

(3513 stemmen)

Plaats een reactie

Bengelino +1678
donderdag 18 mei 2017 om 11:18
Hou je toch nog 80.000.000 over bij een verkoop van 100.000.000

prima rendement
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:20
Gaat jou toetsenbord niet verder als 100.000.000........;-)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:22
Verder 'dan'
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:29
Neeee, béter hè
Vind ik leuk
Mad Max +1842
donderdag 18 mei 2017 om 11:47
Haha, Dumpert-reaguurders hier.
Vind ik leuk
Mad Max +1842
donderdag 18 mei 2017 om 11:47
Hopla, dat wilde ik net typen. Je was me voor. Chapeau.
Vind ik leuk
yuuup +2903
donderdag 18 mei 2017 om 12:11
Hij mist de komma toets denk ik.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 12:11]
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 09:08
*jouw
Vind ik leuk
666 +2184
donderdag 18 mei 2017 om 13:01
mwah hij is veel meer waard dan bale hoor.
Vind ik leuk
ihvmmdk +911
donderdag 18 mei 2017 om 11:19
Het kan erger. Je kunt ook veertig procent kwijt zijn bij een doorverkoop zoals PSV met Bruma :D
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:24
PSV werkt dan ook met geld van de gemeente, miljoentje meer of minder maakt hen niets uit ;)
Vind ik leuk
reggie +196
donderdag 18 mei 2017 om 11:27
PSV zit behoorlijk vast in je hoofd.
Vind ik leuk
ihvmmdk +911
donderdag 18 mei 2017 om 11:29
Nee, Ajax zit vast in het hoofd van Brands :D
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:38
Geen woord aan gelogen.
Vind ik leuk
SJA +397
donderdag 18 mei 2017 om 11:27
Daarom is Brands ook zo een top TD volgens hun.
Vind ik leuk
3ziz +720
donderdag 18 mei 2017 om 12:28
word dit jaar bij psv winkelen voor junken prijzen. die moeten wel verkopen anders kunnen ze straks geen salaris meer aan spelers uitbetalen hahahaha.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:42
Ook dat klopt. Dan willen ze 20 miljoen of meer voor Propper? Wat heeft die gepresteerd dan, nationaal en internationaal. Hebben ze nog meer toppers die nationaal en internationaal iets gepresteerd hebben? Nee, alle spelers zijn alleen maar slechter geworden. Helemaal niets in Eindhoven. Ze hebben zoals gewoonlijk niet eens eigen jeugd.

Wellicht schiet de Gemeente weer bij, zelf kunnen ze niets.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:55
Jonguhhh , je klets uit je nek.
Geen eigen jeugd,gemeente die bijspringt, spelers die slechter zijn geworden, je lult alleen maar bullshit!!!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 14:01
Ik zie geen eigen jeugd die echt doorbreekt. Gemeente die altijd een belangrijke rol speelt en spelers die minder waard zijn geworden door nationaal en internationaal falen. Ik zal het maar wat minder kinderachtig houden als jouw reactie, maar het is gewoon de realiteit, ofwel het zijn gewoon feiten. Dag Spaanse boer!
Vind ik leuk
dhrwobo +2706
donderdag 18 mei 2017 om 17:45
Volgens 'hen'
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:37
Reactie op ihvmmdk. Inderdaad en dan ook nog met een zeer beperkte marge.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 13:45]
Vind ik leuk
younited +1826
donderdag 18 mei 2017 om 11:21
Heeft Onana zo'n zelfde constructie?
Vind ik leuk
SJA +397
donderdag 18 mei 2017 om 11:26
Nope onnana was gratis geweest als barca hem niet in de winter liet komen
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 11:26]
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:46
Nee transfervrij zonder constructies. Zo doe je zaken als bedrijf.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:22
Boeie, geld genoeg. Sportief gaat boven geld.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:30
Je doet je naam geen eer aan.......
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:25
Zonder geld geen club !
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:24
Younes gewoon houden! Hoe makkelijk hij zijn tegenstanders steeds voorbij speelt, ik zie dat graag! De backs van Schalke en Lyon thuis voor hun was het een hel, hadden geen grip op Younes, ja zijn rendement moet omhoog, maar die potentie is er ook, na de winterstop ging dat goed, als hij diezelfde cijfers ook voor de winterstop zou hebben dan is dat gewoon heel goed. Het liefst zie ik hem dus bij Ajax blijven! Uit bij Schalke ook belangrijk met zijn goal!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:32
Alleen goed renderende voetballers spelen in de Johan Cruijff Arena en goochelaars in Carré.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:37
Younes kan zeker goed renderen, dat zagen we in de EuropaL ook, zeer belangrijk was hij.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:46
Ik denk dat je een speler moet waarderen over een hele competitie en dan zakt hij compleet door het ijs....
Is ook aantoonbaar: Ajax verlangt minimaal 9 doelpunten van haar voorhoede vleugelspelers per seizoen in de Eredivisie en 9 assists ( dat laatste aantal weet ik niet zeker ).
Hij werkt zich rot, heeft het twee keer zo goed gedaan in de tweede helft van het seizoen, aardige positieve man maar als ik Ajax was en kon 6 miljoen verdienen aan een speler die niet rendeert aantoonbaar.......lekker Neres en Kluivert inzetten en die 6 miljoen in een goede fysiek sterke verdediger(s) investeren.
Vind ik leuk
BigBoi +1780
donderdag 18 mei 2017 om 12:01
Ja ik denk dat ik het wel met je eens ben maar als je kijkt naar het middenveld ben ik van mening dat Van de Beek en Nouri nu op de meest ideale manier gebracht worden. Kluivert is 18 en die zou kunnen rouleren met zowel Neres als Younes om nog een extra jaartje evaring te plakken. Het rendement van kluivert is momenteel ook niet om over naar huis te schrijven namelijk.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:28
Ja, inderdaad v.d. Beek en Nouri meer laten spelen m.a.w.:Bosz moet meer rouleren, lost ook iets van het conditioneel probleem op, hoop ik.....90 minuten jagen hou je niet vol constant. Younes scoort te weinig, heeft aantoonbaar niet aan de verwachtingen voldaan, heeft twee seizoenen de kans gekregen en gefaald.
Als of Younes de enige linksbuiten "in de hele wereld is" ,
of kan je hem niet verkopen....tsja, maar komt er een leuk bod, doen.
Kluivert is te jong om 100% te eisen, kan me je twijfels wel voorstellen, dus de conclusie zou ook kunnen zijn om nog 1 vleugelaanvaller ( inzetbaar op rechts en links ) aan te trekken.....? na verkoop van Younes. Kijk, Ajax moet een stapje hoger en dus niet blijven steken maar doorpakken met kwalitatief betere spelers voor een beter resultaat.
Vind ik leuk
3ziz +720
donderdag 18 mei 2017 om 12:32
jullie zijn gek. younes speelt een belangrijk rol binnen het team. het is een vaste kracht nu al 3jr. passeert 1 man net of die er niet staat. hou soms 3 of 4 man bezig waardoor andere steeds vrij staan. ik zie namand die het beter dan younes kan doen voor een bedrag van 20mlj. noem ze maar op als jullie ze kennen? vooral hij nu internation word.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:47
Wat jij daar schrijft is gewoon z'n werk.......
Simpel, nog 1 keer; Ajax verlangt van zijn buitenspelers minimaal 9 doelpunten per seizoen in de Eredivisie, hij doet dat niet, dus hij voldoet niet aan de verwachtingen van AJAX !


Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:37
Als hij de winnende maakt in de finale hoor je niemand over de rest van het wisselvallige seizoen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:41
en als mijn oma een piemeltje had gehad was het mijn opa geweest
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:48
Zet het op een tegeltje en hang het boven je bed
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:51
Ik ga er meteen mee aan de slag ! en ik hoop voor jou dat Younes de winnende maakt woensdag.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:55
Dat hoop voor heel Nederland :)
Vind ik leuk
JCJWZ +5446
donderdag 18 mei 2017 om 12:28
Als Younes die laatste stap kan zetten en beter afrond danwel een assist geeft dan is hij onthoudbaar voor Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:52
Hij zal na "die laatste stap" behoorlijk wat aan waarde inboeten,vrees ik.......
Vind ik leuk
Johan_D +1555
donderdag 18 mei 2017 om 11:25
2,5mil gekost en gaat er min. 20mil opleveren.

4mil aftikken en dus 16mil overhouden aan de transfer , dan heb je het als Ajax toch weer prima gedaan.


Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:36
Ik weet niet wat "inkomsten" betekend in bovenstaand stukje, of dat "winst" betekend - het verschil tussen in en verkoop - of "verkoopprijs".
Vind ik leuk
dhrwobo +2706
donderdag 18 mei 2017 om 11:26
Middelmatige speler, 10 miljoen is handjes dicht knijpen en verkopen. 20% af staan of niet..
Vind ik leuk
SJA +397
donderdag 18 mei 2017 om 11:28
Hahaha zure boer
Vind ik leuk
dhrwobo +2706
donderdag 18 mei 2017 om 11:33
Met zo'n opmerking is er maar één zuur SJA.

Als ik een zure boer zou zijn, zou ik me dan nog lovend uitlaten over Dolberg en Klaassen bijvoorbeeld? Precies. Maar Younes is gewoon een middelmatige speler. Hij haalt dit seizoen bij Ajax het maximale uit z'n kunnen, maar ik zie Ajax als zijn plafond. En diverse Ajacieden zijn het daar volgens mij mee eens, dus pak een snoepje en word zelf iets minder zuur SJA.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 11:33]
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:46
Daarom is deze middelmatige speler geselecteerd voor Duitsland zure boer omdat hij niet kan voetballen!!!
En daarom zijn er elke week scouts op de bank voor meneertje middelmatig zure boer!!
Je zou willen dat jullie z,n middelmatige speler had in jullie" zure basis hadden staan ZURE BOM!

Luuk de Jong is lekker opdreef!! Ook zn zuur Purim 1e Klas
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 13:36]
Vind ik leuk
dhrwobo +2706
donderdag 18 mei 2017 om 11:53
Hij is geselecteerd omdat hij het gezien z'n capaciteit zeker goed doet, EN omdat de bondscoach VEEL Duitse vedettes NIET mee neemt naar de confederations cup.

En JA, ik wou dat de PSV-spelers het maximale uit hun kunnen hadden gehaald. Maar dat staat er helemaal los van, dipshit. Jezus, je mag bij Ajax ook totaal niet kritisch zijn op welke speler dan ook. Maar als ik complimenteus ben over Klaassen of Dolberg dan zijn we weer vriendjes... het zal wel.

En zielige kerel, wat heeft Luuk de Jong er nu weer mee te maken. Als je een beetje de forums leest, dan zie je dat ik altijd kritisch ben op De Jong.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 11:55]
Vind ik leuk
yuuup +2903
donderdag 18 mei 2017 om 12:15
Dipshit. Haha die heb ik een tijdje niet gehoord.
Vind ik leuk
dhrwobo +2706
donderdag 18 mei 2017 om 12:26
Uit de oude doos ;-)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:52
Ik heb gehoord dat hij inmiddels voor een twee kwartjes en een Mars op te halen is. Geen kwaliteit, geen mentaliteit. Het ligt altijd aan anderen, Luuk doet niets fout.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 13:55]
Vind ik leuk
SJA +397
donderdag 18 mei 2017 om 11:53
Ja zure boer we zullen zien dit liedje hebben we eerder bij milik ook gehoord.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:00
Je weet inderdaad nooit vooraf wat de gek ervoor geeft
Vind ik leuk
yuuup +2903
donderdag 18 mei 2017 om 12:16
En er lopen wat gekken rond.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 14:20
Meer los dan dat er vast zitten zelfs
Vind ik leuk
SJA +397
donderdag 18 mei 2017 om 13:06
Ach dat kan je natuurlijk altijd wel als reden geven als je concurrent continu spelers duurder verkoopt.


Alleen dan puur om je zelf op te vrolijken natuurlijk
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 14:19
ik ben iedere dag vrolijk dus dat slaat als een slappe l op een drumstel wat je nu zegt ,,, maar what else is new??
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:12
@ Stratum: Ga jij ook bieden dan?
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 13:13]
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 14:18
3 euro 50
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:02
Ik denk dat als er een bod van 10 zou komen niet onwelwillend tegenover wordt gestaan, hoewel ik denk dat het rond de 13 zal zijn ALS het al zover zou komen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:55
Dat is niet veel.
Vind ik leuk
United +13526
donderdag 18 mei 2017 om 11:56
Het is niet anders. Slim van Gladbach,
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:56
klasse toch een Duitser die in de Nederlandse comp. speelt en opgegeroepen wordt voor het nationale team....
Vind ik leuk
Zooitje +657
donderdag 18 mei 2017 om 12:04
Dat probeert Ajax toch ook bij iedere transfer. Dat gladbach dit doet lijkt mij niet zo raar. Het doorverkoop percentage gaat omlaag als je meer transfer geld betaalt. Een hoge transfersom was een veel groter risico geweest, dus ik denk dat dit een prima deal is geweest voor Ajax.
Vind ik leuk
Teo Smith +6543
donderdag 18 mei 2017 om 12:40
Goed gezegd, eventuele haha
Vind ik leuk
Senna +3703
donderdag 18 mei 2017 om 12:48
Ik zie hem niet zo snel vertrekken bij Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:36
Prima, Ajax kan nu 25 miljoen vragen. Leipzig wil hem toch zo graag en hij heeft ze in de onderlinge wedstrijd behoorlijk zoek gespeeld. Dan houdt Ajax gewoon 20 miljoen over voor een speler die 2,5 miljoen gekost heeft. Tel uit je winst wederom.
Vind ik leuk
14forever +1759
donderdag 18 mei 2017 om 14:50
europees van waarde geweest en zeker na de winterstop veel meer variatie kunnen leggen in zijn spel. 15mil is een goede prijs!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:45
Meer waard 20 miljoen
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 17:21
Zou Ajax ook wat vaker moeten doen bij het verkopen van hun spelers... Suarez ging toen bv volgens mij voor zo'n 60 naar Barca, had Ajax daar 20% van gevangen was dat wel een fijne opkrikker geweest.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax moet flink deel van eventuele transfersom Younes afstaan'