'Ajax moet flink deel van eventuele transfersom Younes afstaan'

'Ajax moet flink deel van eventuele transfersom Younes afstaan'

donderdag 18 mei 2017 om 11:14

Ajax moet een flink deel van een eventuele transfersom van Amin Younes afstaan aan Borussia Mönchengladbach. Volgens BILD incasseert de Duitse club twintig procent bij een doorverkoop van de flankspeler.

Younes wordt donderdag door dezelfde krant met RB Leipzig in verband gebracht. In de zomer van 2015 kocht Ajax Younes voor 2,5 miljoen van Gladbach. De Bundesliga-club stemde in met een verkoop, op voorwaarde dat bij een nieuwe transfer twintig procent van de inkomsten naar Gladbach zouden gaan.

De 23-jarige Younes kent een wisselvallig seizoen bij Ajax. In de eerste seizoenshelft noteerde de Duitser in de Eredivisie geen enkel doelpunt of assist, maar na de winterstop is Younes beter op dreef, vooral in Europees verband. Zo maakte hij belangrijke doelpunten tegen Schalke 04 en Olympique Lyon.

In Duitsland is dat niet onopgemerkt gebleven. Joachim Löw heeft Younes opgenomen in de selectie voor de Confederations Cup, die deze zomer in Rusland wordt gespeeld.

Poll

Moet Ajax Younes verkopen bij een bod van rond de 10 miljoen euro?

(3523 stemmen)

Plaats een reactie

Bengelino +2137
donderdag 18 mei 2017 om 11:18
Hou je toch nog 80.000.000 over bij een verkoop van 100.000.000

prima rendement
Vind ik leuk
666 +3232
donderdag 18 mei 2017 om 13:01
mwah hij is veel meer waard dan bale hoor.
Vind ik leuk
ihvmmdk +2099
donderdag 18 mei 2017 om 11:19
Het kan erger. Je kunt ook veertig procent kwijt zijn bij een doorverkoop zoals PSV met Bruma :D
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:24
PSV werkt dan ook met geld van de gemeente, miljoentje meer of minder maakt hen niets uit ;)
Vind ik leuk
reggie +318
donderdag 18 mei 2017 om 11:27
PSV zit behoorlijk vast in je hoofd.
Vind ik leuk
ihvmmdk +2099
donderdag 18 mei 2017 om 11:29
Nee, Ajax zit vast in het hoofd van Brands :D
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:38
Geen woord aan gelogen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:37
Reactie op ihvmmdk. Inderdaad en dan ook nog met een zeer beperkte marge.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 13:45]
Vind ik leuk
younited +3512
donderdag 18 mei 2017 om 11:21
Heeft Onana zo'n zelfde constructie?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:46
Nee transfervrij zonder constructies. Zo doe je zaken als bedrijf.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:22
Boeie, geld genoeg. Sportief gaat boven geld.
Vind ik leuk
rpaulp50 +1031
donderdag 18 mei 2017 om 11:30
Je doet je naam geen eer aan.......
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:25
Zonder geld geen club !
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:24
Younes gewoon houden! Hoe makkelijk hij zijn tegenstanders steeds voorbij speelt, ik zie dat graag! De backs van Schalke en Lyon thuis voor hun was het een hel, hadden geen grip op Younes, ja zijn rendement moet omhoog, maar die potentie is er ook, na de winterstop ging dat goed, als hij diezelfde cijfers ook voor de winterstop zou hebben dan is dat gewoon heel goed. Het liefst zie ik hem dus bij Ajax blijven! Uit bij Schalke ook belangrijk met zijn goal!
Vind ik leuk
rpaulp50 +1031
donderdag 18 mei 2017 om 11:32
Alleen goed renderende voetballers spelen in de Johan Cruijff Arena en goochelaars in Carré.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:37
Younes kan zeker goed renderen, dat zagen we in de EuropaL ook, zeer belangrijk was hij.
Vind ik leuk
rpaulp50 +1031
donderdag 18 mei 2017 om 11:46
Ik denk dat je een speler moet waarderen over een hele competitie en dan zakt hij compleet door het ijs....
Is ook aantoonbaar: Ajax verlangt minimaal 9 doelpunten van haar voorhoede vleugelspelers per seizoen in de Eredivisie en 9 assists ( dat laatste aantal weet ik niet zeker ).
Hij werkt zich rot, heeft het twee keer zo goed gedaan in de tweede helft van het seizoen, aardige positieve man maar als ik Ajax was en kon 6 miljoen verdienen aan een speler die niet rendeert aantoonbaar.......lekker Neres en Kluivert inzetten en die 6 miljoen in een goede fysiek sterke verdediger(s) investeren.
Vind ik leuk
BigBoi +1975
donderdag 18 mei 2017 om 12:01
Ja ik denk dat ik het wel met je eens ben maar als je kijkt naar het middenveld ben ik van mening dat Van de Beek en Nouri nu op de meest ideale manier gebracht worden. Kluivert is 18 en die zou kunnen rouleren met zowel Neres als Younes om nog een extra jaartje evaring te plakken. Het rendement van kluivert is momenteel ook niet om over naar huis te schrijven namelijk.
Vind ik leuk
rpaulp50 +1031
donderdag 18 mei 2017 om 12:28
Ja, inderdaad v.d. Beek en Nouri meer laten spelen m.a.w.:Bosz moet meer rouleren, lost ook iets van het conditioneel probleem op, hoop ik.....90 minuten jagen hou je niet vol constant. Younes scoort te weinig, heeft aantoonbaar niet aan de verwachtingen voldaan, heeft twee seizoenen de kans gekregen en gefaald.
Als of Younes de enige linksbuiten "in de hele wereld is" ,
of kan je hem niet verkopen....tsja, maar komt er een leuk bod, doen.
Kluivert is te jong om 100% te eisen, kan me je twijfels wel voorstellen, dus de conclusie zou ook kunnen zijn om nog 1 vleugelaanvaller ( inzetbaar op rechts en links ) aan te trekken.....? na verkoop van Younes. Kijk, Ajax moet een stapje hoger en dus niet blijven steken maar doorpakken met kwalitatief betere spelers voor een beter resultaat.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:37
Als hij de winnende maakt in de finale hoor je niemand over de rest van het wisselvallige seizoen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +1031
donderdag 18 mei 2017 om 12:41
en als mijn oma een piemeltje had gehad was het mijn opa geweest
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:48
Zet het op een tegeltje en hang het boven je bed
Vind ik leuk
rpaulp50 +1031
donderdag 18 mei 2017 om 12:51
Ik ga er meteen mee aan de slag ! en ik hoop voor jou dat Younes de winnende maakt woensdag.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:55
Dat hoop voor heel Nederland :)
Vind ik leuk
JCJWZ +6141
donderdag 18 mei 2017 om 12:28
Als Younes die laatste stap kan zetten en beter afrond danwel een assist geeft dan is hij onthoudbaar voor Ajax.
Vind ik leuk
rpaulp50 +1031
donderdag 18 mei 2017 om 12:52
Hij zal na "die laatste stap" behoorlijk wat aan waarde inboeten,vrees ik.......
Vind ik leuk
Johan_D +2401
donderdag 18 mei 2017 om 11:25
2,5mil gekost en gaat er min. 20mil opleveren.

4mil aftikken en dus 16mil overhouden aan de transfer , dan heb je het als Ajax toch weer prima gedaan.


Vind ik leuk
rpaulp50 +1031
donderdag 18 mei 2017 om 11:36
Ik weet niet wat "inkomsten" betekend in bovenstaand stukje, of dat "winst" betekend - het verschil tussen in en verkoop - of "verkoopprijs".
Vind ik leuk
dhrwobo +5014
donderdag 18 mei 2017 om 11:26
Middelmatige speler, 10 miljoen is handjes dicht knijpen en verkopen. 20% af staan of niet..
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:02
Ik denk dat als er een bod van 10 zou komen niet onwelwillend tegenover wordt gestaan, hoewel ik denk dat het rond de 13 zal zijn ALS het al zover zou komen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:55
Dat is niet veel.
Vind ik leuk
United +36084
donderdag 18 mei 2017 om 11:56
Het is niet anders. Slim van Gladbach,
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:56
klasse toch een Duitser die in de Nederlandse comp. speelt en opgegeroepen wordt voor het nationale team....
Vind ik leuk
Zooitje +1183
donderdag 18 mei 2017 om 12:04
Dat probeert Ajax toch ook bij iedere transfer. Dat gladbach dit doet lijkt mij niet zo raar. Het doorverkoop percentage gaat omlaag als je meer transfer geld betaalt. Een hoge transfersom was een veel groter risico geweest, dus ik denk dat dit een prima deal is geweest voor Ajax.
Vind ik leuk
Teo Smith +9348
donderdag 18 mei 2017 om 12:40
Goed gezegd, eventuele haha
Vind ik leuk
Senna +4851
donderdag 18 mei 2017 om 12:48
Ik zie hem niet zo snel vertrekken bij Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:36
Prima, Ajax kan nu 25 miljoen vragen. Leipzig wil hem toch zo graag en hij heeft ze in de onderlinge wedstrijd behoorlijk zoek gespeeld. Dan houdt Ajax gewoon 20 miljoen over voor een speler die 2,5 miljoen gekost heeft. Tel uit je winst wederom.
Vind ik leuk
14forever +4561
donderdag 18 mei 2017 om 14:50
europees van waarde geweest en zeker na de winterstop veel meer variatie kunnen leggen in zijn spel. 15mil is een goede prijs!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:45
Meer waard 20 miljoen
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 17:21
Zou Ajax ook wat vaker moeten doen bij het verkopen van hun spelers... Suarez ging toen bv volgens mij voor zo'n 60 naar Barca, had Ajax daar 20% van gevangen was dat wel een fijne opkrikker geweest.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax moet flink deel van eventuele transfersom Younes afstaan'