Kuyt krijgt testimonial en komt tóch nog een keer in actie: Zeer respectvol

Kuyt krijgt testimonial en komt tóch nog een keer in actie: "Zeer respectvol"

donderdag 18 mei 2017 om 14:10

Dirk Kuyt plakt er nog één wedstrijd aan vast. De Feyenoord-captain, die woensdag zijn voetbalpensioen aankondigde, krijgt van de Rotterdamse grootmacht een afscheidswedstrijd. Kuyt zelf maakte dat donderdag bekend op een persconferentie. 

Wanneer de wedstrijd wordt gespeeld en welke ploeg de tegenstander wordt in De Kuip, is nog niet bekend. Volgens RTV Rijnmond vindt Kuyt het 'zeer respectvol' dat Feyenoord meewerkt aan een testimonial. 

Voor het oog van de massaal toegestroomde pers ging de 36-jarige aanvaller ook nog kort in op de beweegredenen achter zijn afscheid. "Ik kan er niet tegen als ik niet speel, of dat nou terecht is of niet. Dat was ook de reden waarom ik stopte bij Liverpool en Oranje", aldus de routinier. Op het veld is-ie niet meer te zien. "Ik ga niet bij de amateurs spelen, ook niet bij mijn oude club Quick Boys. Het is mooi zo."

TD
Verder opvallend: Kuyt, die zich in de toekomst gaat richten op een technische functie achter de schermen, verrichtte de afgelopen maanden al wat werk op dat vlak. "Ik heb al wat werkzaamheden als technisch directeur verricht. Zo was ik betrokken bij de gesprekken met Berghuis, Vilhena en Jones."

Poll

Zie jij in Kuyt een technisch directeur?

(1464 stemmen)

Plaats een reactie

dhrwobo +5013
donderdag 18 mei 2017 om 14:15
Die wedstrijd is toch al lang gepland? Thuis tegen Vitesse voor de JC schaal? :P
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 14:53
Dat is geen afscheidswedstrijd. Het zou toch heel triest zijn dat kuyt die wedstrijd dan als invaller er in komt en vervolgens na 5 min uit moet door een blesure. In een afscheidswedstrijd wordt er rustig gespeeld en gaat het alleen om kuyt.
Vind ik leuk
Korm +15645
donderdag 18 mei 2017 om 14:28
Zo'n afscheid verdiend kuyt wel! als het net zo mooi wordt als van Bommel dan zal hij er vol van genieten :)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 14:28
Terecht en het is deze man meer dan gegund! Is een voorbeeld voor velen zowel binnen als buiten het veld, dat je met heel hard werken ook heel ver kan komen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 14:31
Ha mooi gebaar van Feyenoord. Dan kan Dirk de hele middag lekker in zijn handen klappen, en dat is toch wat hij het allerliefst doet
Vind ik leuk
Mad Max +2845
donderdag 18 mei 2017 om 14:31
Hij zat al bij de gesprekken met 3 (op dat moment) ploeggenoten. Is het niet vreemd dat hij op dat moment de salarissen en contractvoorwaarden van zijn ploeggenoten uitonderhandelde ?
Vind ik leuk
mcmodd +5066
donderdag 18 mei 2017 om 14:53
Dat hij die uit onderhandelde is niet gezegd. Hij zat erbij... en keek hoe dat ging. Misschien heeft hij zijn eigen salaris genoemd als voorbeeld wat je bij Feyenoord kan verdienen... als je eerst nog in de absolute Europese top hebt gespeeld.
Vind ik leuk
mcmodd +5066
donderdag 18 mei 2017 om 14:51
Denken jullie wat ik denk? Dat wordt een wedstrijd tegen Liverpool, wat ik je brom.
Vind ik leuk
michelhx +1806
donderdag 18 mei 2017 om 16:22
Lijkt me mooi als er een afscheidswedstrijd komt Feyenoord - Liverpool met de huidige teams plus oud gedienden en vrienden van Kuyt. Qua sfeer zal het dan ook wel goed komen. Opbrengsten naar de Dirk Kuyt Foundation.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:27
Met zijn allen You never walk alone zingen.
Vind ik leuk
Feye1908 +3317
donderdag 18 mei 2017 om 18:28
Tja er is dan maar 1 tegenstander mogelijk...Liverpool! Mooie wedstrijd om het nieuwe seizoen mee te openen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kuyt krijgt testimonial en komt tóch nog een keer in actie: "Zeer respectvol"