Bosz overtuigd: Ik doe nu hetzelfde, alleen bij Ajax met betere spelers

Bosz overtuigd: "Ik doe nu hetzelfde, alleen bij Ajax met betere spelers"

donderdag 18 mei 2017 om 17:52

Naïef of niet, Peter Bosz wil ook tijdens de Europa League-finale tegen Manchester United mooi voetbal op de mat leggen. Dat zei de Ajax-trainer donderdag tijdens een persconferentie. 

"Natuurlijk gaat het om winnen, maar zoals in het hele seizoen willen we winnen op een attractieve manier. Dat is mogelijk", aldus Bosz. "Soms zeggen mensen: het is naïef als je aanvallend speelt en je verliest. Maar dit seizoen heeft aangetoond dat het ook mooi kan. Andere teams hebben eerder in Europa al laten zien dat het kan. Bayern München, Barcelona... Wij willen dat ook in de finale doen."

De coach weigert zijn visie te verloochenen. "Bij mijn vorige clubs speelde ik ook op deze manier, alleen met spelers met minder kwaliteit. Maar als ik het over de manier van spelen had, zei ik al dat dit de Ajax-manier van spelen is. Dat betekent creatief zijn, niet bang zijn om te voetballen. Ik doe nu hetzelfde, alleen bij Ajax met betere spelers."

Lees ook: Bosz countert Mourinho: 'Voor onze jonge ploeg is het woensdag de 56ste wedstrijd'

Lees meer over:Europa LeagueAjax

Poll

Wie gaat de EL-finale winnen?

(5933 stemmen)

Plaats een reactie

royco88 +3056
donderdag 18 mei 2017 om 17:55
Wij zijn ajax wij zijn de beste!!!!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:08
Ja leuk hoor, maar er is nu al een uur geen bericht over Dirk Kuijt meer geplaatst. Wat zou er aan de hand zijn?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:16
Kuyt krijgt afscheidswedstrijd he?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:20
jouw geboden zijn verhoort er is weer een nieuw topic over Kuyt.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:46
ein-de-lijk :)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:48
Misschien is ie gestopt? :-)
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 18:49]
Vind ik leuk
darmianto +7226
donderdag 18 mei 2017 om 19:22
Er komt ook nog een handtekeningensessie van 24 uur en een "raak Dirk Kuijt aan" dag heb ik gehoord ;-)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:09
Ah leuk, ik zit helaas vol tot 2020 dus ik laat het even voorbij gaan :-)
Vind ik leuk
darmianto +7226
donderdag 18 mei 2017 om 20:22
Op en top prof maar ik heb niks met Kuijt en Feyenoord dus Ik sla ook over :-P
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:22
haha verdomme die had ik willen bedenken, Darmianto :)
Vind ik leuk
BoomP +281
donderdag 18 mei 2017 om 18:03
Gewoon een goede trainer! Geen gekkigheid, geeft ook de credits aan anderen en oprecht en zeker geen bluffer of negatief persoon, chapeau !
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
donderdag 18 mei 2017 om 18:05
Ja prima! Dat is onze kracht aanvallen, aanvallen en aanvallen. En Derksen gaat dan zeggen dat Ajax in de tweede helft thuis tegen Lyon moeten verdedigen... sorry, maar daar is Ajax niet goed in Ajax moet domineren!
Vind ik leuk
Garrie +2039
donderdag 18 mei 2017 om 18:06
Een veel betere trainer dan Mourinho ooit zal zijn!
Vind ik leuk
Arvin +442
donderdag 18 mei 2017 om 18:07
Je kan het wel willen, maar dit man utd van mourinho speelt elke wedstrijd dood. Ik verwacht stiekem een saaie wedstrijd met man utd die geen actie vooruit doet tot de laatste 10 minuten van beide helften. Ik hoop natuurlijk op een offensieve en open wedstrijd.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:08
Waarneer je woensdag wint verdient hij een contract voor het leven ;)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:15
ja leuk hoor, ga je voor eigen roem Peter?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:00
Waarom denk je dat, RicardoCruz?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:55
Ik denk dat Peter resultaat wil behalen met mooi voetbal i.p.v. te kijken wat de beste manier is om ManU te verslaan. Natuurlijk is het meegenomen om mooi en resultaat voetbal te spelen. Maar resultaat staat voorop.
Vind ik leuk
14forever +6829
donderdag 18 mei 2017 om 18:18
Slaat hij toch ff de spijker op zijn kop
Vind ik leuk
mcmodd +11444
donderdag 18 mei 2017 om 18:27
We hebben helemaal geen kretologie nodig in het Nederlandse voetbal. Neem elkaar serieus, breng de nodige respect op voor al je medemensen, moedig je club enorm maar fatsoenlijk aan en weet dat je echt niet minder hoeft te zijn dan anderen in Europa. Leg dan wel je angst en schroom af, een gebrek aan zelfvertrouwen heeft nooit iets goed gebracht. Ajax, je bent niet mijn cluppie, maar o o o, wat hoop ik toch dat jullie die pot winnen. Dit is zo belangrijk, ook voor alle andere ED-clubs, daar moet je je chovinisme maar even voor opzij zetten.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:04
Enne, lokaal patriottisme opzij, chauvinisme mag hoogtij vieren :-)))
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:39
Wat ajax nu op t veld laat zien , dat is ongekend hoe zij nu voetballen zijn ze voor mij de favoriet en de kansen worden ook nog eens gescoort

Knap knap knap
Vind ik leuk
Johan.l +3958
donderdag 18 mei 2017 om 19:26
Mooi he heb je hem gisteren op tv gezien. Bijna allemaal Ajacieden die hem bedankten, 1 PSV,er Van Bommel de rest allemaal Ajax mannen
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:09
Bosz liet bij elke club waar hij zat aanvallend voetbal laten zien, en op de competitieranglijst is hij steeds hoger geëindigd dan de doelstelling was. Maar hij had bij vitesse toch minstens wel een keer de knvb titel kunnen pakken
Vind ik leuk
Harremans +1351
donderdag 18 mei 2017 om 22:40
Dit jaar is hij ook hoger op de ranglijst geeindigt. Knap hoor.

;)

(Vind m overigens echt een topvent met een goeie visie. Laat teams echt beter voetballen)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:48
Inderdaad, ben voor psv maar ik vind ajac veel mooier spel laten zien dan man utd
Vind ik leuk
rpaulp50 +3146
donderdag 18 mei 2017 om 21:28
Het probleem is dat je ook moet kunnen controleren in bepaalde situaties, dat is ook nuttig, het nuttige met het aangename ( aanvallen ) combineren zou ideaal zijn voor dit elftal.
Bij alles of niets voetbal, verlies je met 3-1 en win je met 3-1 en met geluk win je eens met 4-1, van continuïteit en betrouwbaarheid kan je niet spreken.
Dit elftal moet nog wat stappen maken volgend seizoen en zou moeten leiden dat bij een thuisoverwinning de uitwedstrijd beheerst en gecontroleerd gespeeld kan worden.
In de Eredivisie competitie is ook meer evenwicht nodig en moet dat "1 helft leuk spelen" er uit. Twee speelstijlen kunnen beheersen zijn onontbeerlijk naar mijn mening en met alle bewondering voor Bosz z'n revolutie, hij moet uitkijken zich niet blind te staren op slechts 1 aspect van het mooie voetbal spel; "het aanvallen", er is meer nodig,.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 21:30]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz overtuigd: "Ik doe nu hetzelfde, alleen bij Ajax met betere spelers"