Fraser weet van interesse in 'sleutelspeler' van Vitesse: 'Heeft een hoog plafond'

Fraser weet van interesse in 'sleutelspeler' van Vitesse: 'Heeft een hoog plafond'

vrijdag 19 mei 2017 om 08:17

Marvelous Nakamba is de afgelopen maand bedolven onder de complimenten. Volgens Henk Fraser is dat volkomen terecht. De trainer van Vitesse steekt de loftrompet over zijn middenvelder.

"Marvelous vervult een sleutelrol bij Vitesse", vertelt Fraser in de Gelderlander. Hij ziet een modelprof in de Zimbabwaan. "In alles wat hij doet. We hebben bij Vitesse niets te klagen over professionaliteit en overgave. Maar Marvelous gaat nog wel een stap verder. Het is echt niet zeuren, maar poetsen."

Fraser haalt een mooi voorbeeld aan. "Marvelous werd met Zimbabwe uitgeschakeld in de Afrika Cup. Hij pakte meteen het vliegtuig, reisde via Parijs naar Nederland en stond een dag later op het veld voor de kwartfinale van de beker tegen Feyenoord. Hij was er meteen klaar voor. Die wedstrijd opende voor ons wel de weg naar de bekerfinale."

Fraser weet dat de verrichtingen van Nakamba niet onopgemerkt zijn gebleven. De interesse in de balafpakker is groot. "Marvelous heeft een hoog plafond", zegt de coach. "Maar dit soort spelers, zoals ook Matt Miazga moet vooruit kijken. Besef kweken. Bij Vitesse krijgen ze de tijd door te groeien. Ik denk dat Nakamba echt nog een jaar of twee bij Vitesse moet blijven."

Poll

Is Nakamba al toe aan een stap hogerop?

(387 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 19 mei 2017 om 08:31
Lekker jaar bij Vitesse blijven, dan klaar voor Engelse subtop.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:36
Is een Mokotjo al voorbij en Tiote haalt ie ook in.
Wat een groei dit seizoen, wat een strijder!
Vind ik leuk
Tafkaz +3811
vrijdag 19 mei 2017 om 08:55
In mijn ogen 1 van de besten op zijn positie in de ED.

Zou echt niet veel minder zijn dan wat er bij de top-3 rondloopt. Echter kan hij zich wel nog veel verder ontwikkelen.
Vind ik leuk
vos199 +647
vrijdag 19 mei 2017 om 11:30
Als ik Leicester city was wist ik het wel.. Zoeken een nieuwe type Kanté, nou in de vorm van Nakamba heb je een waardige opvolger. Laat hem langzaamaan wennen in Leicester en je hebt na de winterstop een zelfde stofzuiger
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:37
Al ik bij Feyenoord had gezeten had ik deze jongen gehaald.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:43
Lijkt me iets voor Feyenoord. Aan hem heb je meer dan bijvoorbeeld het huren van Clasie. Als Feyenoord hem nu vastlegt en hij doet het goed in de CL kan je veel geld verdienen. Type Kante.
Vind ik leuk
Vak-DD +6608
vrijdag 19 mei 2017 om 13:59
Lekker nog een jaartje bij Vitesse blijven en verder ontwikkelen, een keiharde werker waarvan je er weinig vind hier.
Vind ik leuk
Aramius +334
vrijdag 19 mei 2017 om 14:57
Lekker een jaar blijven!
Daarna mooie stap maken, maar Vitesse moet dan wel een goed bedrag vragen en zich niet laten afschepen met een fooi.
Vind ik leuk
Fristie +432
vrijdag 19 mei 2017 om 17:11
Zal ie eerst moeten bijtekenen. Anders loopt ie gratis weg volgend seizoen als ik me niet vergis.

Ik hoop dat ie een nieuw contract wil tekenen. Ik vind Marvelous zo'n eindbaas
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 10:21
top 3 in NL betaald geen 7 miljoen voor een speler uit NL cpmpetitie, dus nog 1 jaar Vitesse met EL en dan naar Engeland.

doei top 3!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Fraser weet van interesse in 'sleutelspeler' van Vitesse: 'Heeft een hoog plafond'