Grote verrassing in voorselectie Oranje: Ik hoorde het van mijn vriendin

Grote verrassing in voorselectie Oranje: "Ik hoorde het van mijn vriendin"

vrijdag 19 mei 2017 om 12:34

Hij is misschien wel de meest verrassende naam in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal: Sergio Padt. De doelman van FC Groningen ziet een droom uitkomen.

"Het klinkt cliché maar hier droom je van", zegt Padt, na Jasper Cillessen (FC Barcelona) en Jeroen Zoet (PSV) de derde keeper in de voorselectie van Oranje-bondscoach Dick Advocaat, tegen RTV Noord. "Het is een stap in de goede richting."

De doelman Groningen vernam het mooie nieuws donderdagavond. "Ik hoorde van mijn vriendin dat ik in de voorselectie was opgenomen. Ik was er zelf niet echt mee bezig. Ik heb wel gekeken wie eventueel de concurrenten zijn en dan heb je stiekem een beetje hoop. Maar zoiets spreek je niet hardop uit."

Op 25 mei wordt de definitieve selectie bekendgemaakt. Padt weet nog niet of hij de laatste schifting overleeft. "Er zijn maar drie keepers geselecteerd, maar je weet niet of de bondscoach ze uiteindelijk alle drie wil meenemen of dat er een afvalt. Voorlopig richt ik me eerst nog op de play-offs. Pas later ga ik me met Oranje bezighouden."

Lees ook: Advocaat verrast met Padt en Aké in eerste voorselectie Nederlands elftal

Poll

Is het logisch dat Padt is opgenomen in de voorselectie van Oranje?

(1229 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 19 mei 2017 om 12:39
Ik zeg even niets nu.
Vind ik leuk
Garinsha +2696
vrijdag 19 mei 2017 om 12:51
ik ook niet.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:40
Hij heeft geluk dat Lamprou geen Nederlands paspoort heeft, anders had Dickie hem zeker geselecteerd
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:43
Terecht.
Vorig jaar vond ik hem niet de baas genoeg in het 5m gebied maar dat is sterk verbeterd. Op de lijn is geen enkele andere Nederlandse keeper beter dan Padt.
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 19 mei 2017 om 12:45
Ja het is zeker logisch .dit omdat Advocaat Johan derksen hiermee te kijk zet.
Vind ik leuk
Kwikwek +2412
vrijdag 19 mei 2017 om 12:45
Triest.. dat oranje spelers van dit kaliber selecteert. Ik gun het Padt van harte, maar toch.. triest. Kon je beter van Leer selecteren.
Vind ik leuk
Thobar +2669
zaterdag 20 mei 2017 om 01:25
Net als van Leer is Padt één van de betere subtoppers en aangezien Nederland maar weinig toppers heeft is het ergens wel logisch ook al heeft Van Leer meer potentie maar die heeft wel wat anders aan zijn hoofd op dit moment
Vind ik leuk
DubRtd +14994
vrijdag 19 mei 2017 om 12:46
Ik vraag me af hoe vaak Dick hem echt aan het werk heeft gezien dat ie tot deze conclusie is gekomen.
maar goed, er zijn 8 keepers die je kan selecteren die elkaar weinig ontlopen. Puur omdat er geen topkeeper meer is sinds Van de Sar.
Het is allemaal aardig maar op allemaal is wel wat aan te merken.
Als je mazzel hebt heb je net de juiste gekozen die in de vorm van zijn leven is, zoals Stekelenburg in 2010 Zuid-Afrika.
Vind ik leuk
Itsese +1777
vrijdag 19 mei 2017 om 12:54
Zoet is gewoon een top keeper;)
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 13:14
Grapjas die is dit jaar niet echt in vorm.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 13:15]
Vind ik leuk
Itsese +1777
vrijdag 19 mei 2017 om 13:16
Hahah het was ook een grapje! Zal wel 1e keeper zijn;)
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 13:19
Dacht ik al. Vond hem de laatste wedstrijden echt matig in Oranje.
Vind ik leuk
Itsese +1777
vrijdag 19 mei 2017 om 13:21
Maar toch 1e keeper Oranje. Ik zou zelf liever Cillessen zien in Oranje de volgende wedstrijden, maar echt ritme heeft die niet, nog niet, misschien met 2-3 jaar dan zal die 1e keeper FCB zijn dan hebben we weer een topkeeper.
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 13:22
Laten we hopen. Ik ben zelf niet zo'n fan van Zoet. Keepte vorig seizoen sterk maar vind hem dit seizoen matig.
Vind ik leuk
Itsese +1777
vrijdag 19 mei 2017 om 13:24
Maar Zoet kan wel keepen, dus mag hij mag het volgend seizoen weer laten zien. Dit seizoen was niks inderdaad.
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 14:20
Misschien is het voor hem ook wel tijd om te gaan bij PSV. Op een gegeven moment kom je in de Eredivisie ook niet meer verder.
Vind ik leuk
N24 +385
vrijdag 19 mei 2017 om 12:56
Het is bizar dat Stekelenburg geen toptransfer heeft gemaakt na dat WK. Als hij zijn vorm kon doortrekken bij een nieuwe club, een nieuwe uitdaging, hadden we wellicht geen gezeik gehad over het gebrek aan een topkeeper in Nederland. Maargoed: 'als'.
Vind ik leuk
michelhx +2097
vrijdag 19 mei 2017 om 12:46
Die zag ik niet aankomen.
Al vind ik het wel meer dan terecht dat bv. Krul niet is geselecteerd, die heeft afgelopen half jaar totaal geen indruk op me gemaakt.
Toch vind ik eigenlijk dat bv. een Van Leer meer recht op een uitnodiging had gehad, gezien zijn vorm de laatste tijd.
Maar goed, het zijn wedstrijden die nergens om gaan, dus Dickie wil zich even breed oriënteren om te zien hoe het niveauverschil is.
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 13:13
Menen ze dit? Kom op met alle respect naar Padt maar Nederland heeft toch wel betere keepers dan Padt.
Vind ik leuk
scRzorz +585
vrijdag 19 mei 2017 om 13:13
Zoet. Cillissen goed. Maar had nog liever krul gezien ondanks zijn zwakke seizoen wel ervaren keeper.
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 13:16
Hadden ze beter voor Vorm of Stekelenburg kunnen kiezen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:25
De KNVB is van het padje af...
Vind ik leuk
zomer +537
vrijdag 19 mei 2017 om 13:27
Die Dickie Dik is wel van het Padtje
Vind ik leuk
mcmodd +11444
vrijdag 19 mei 2017 om 13:49
Zo, waarom denk ik nu ineens aan Fred Grim in een adviserende rol? Zou het zijn omdat Advocaatje 'leef-je-nog' het zo ontzettend druk had in (de heilsstaat?)Turkije?
Vind ik leuk
Koeien +1550
vrijdag 19 mei 2017 om 16:15
Ik denk dat veel zich niet beseffen dat keepers (en verdedigers) bij topclubs het doorgaans minder zwaar te verduren hebben dan die bij lager geplaatste clubs.

Dus als je de keeper van Feyenoord gaat vergelijken in de statistieken is het niet raar dat die vaker de nul houdt ivm een club die dit jaar een triest zwakke verdediging heeft en de keeper veel meer wordt aangesproken.

Padt is een sterke keeper en houdt ook nog wel's een penal tegen. En ik vind dat op dit moment keepers als Padt, Hahn of van Leer eerder in aanmerking zou moeten komen dan bv Zoet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Grote verrassing in voorselectie Oranje: "Ik hoorde het van mijn vriendin"