Monaco slaat weer toe op transfermarkt: gewilde middenvelder 'van 8 miljoen' komt

Monaco slaat weer toe op transfermarkt: gewilde middenvelder 'van 8 miljoen' komt

zaterdag 17 juni 2017 om 17:55

AS Monaco heeft weer toegeslagen op de transfermarkt. De Franse kampioen presenteerde zaterdag met Soualiho Meïté alweer de vierde aanwinst voor het komende seizoen.

De 23-jarige middenvelder komt voor naar verluidt zo'n acht miljoen euro over van Zulte Waregem. Hij tekent een contract tot medio 2020 bij de club uit het prinsendom. Monaco versterkte zich eerder al met de Belgische middenvelder Youri Tielemans (Anderlecht), de Zwitserse keeper Diego Benaglio (VfL Wolfsburg) en de Franse verdediger Jordy Gaspar (Olympique Lyon).

In de strijd om de handtekening van Meïté troeft Monaco verschillende Europese clubs af. Onder meer Borussia Dortmund, Red Bull Leipzig en Crystal Palace werden gelinkt aan de Franse jeugdinternational. Ook Anderlecht toonde lang interesse in Meïté, maar de middenvelder bleek onhaalbaar voor de Belgische kampioen.

Zulte Waregem huurde Meïté sinds vorige zomer van Lille. In februari lichtte de Belgische club de koopoptie voor slechts 300.000 euro. Wel gaat nu liefst zestig procent van de transfersom naar de Fransen, zo'n 4,8 miljoen. 

Plaats een reactie

zaterdag 17 juni 2017 om 17:57
Zou dat zn echte haarkleur zijn?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:06
Dat is kleurnummer 5001.
Wat ben jij een dom mens zeg.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:19
Hahahahahahahahahaha
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 18:19]
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:14
Weet jij welke kleur het veerhuis in Amsterdam is dan?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:08
Staat weer een leuk en talentvol elftal te trappelen . Heb wel een zwak gekregen voor Monaco.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:12
Als ze net zo spelen als vorig seizoen wel ja. Leuk om naar te kijken
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:14
Moeilijk te evenaren nu maar bij een top 3 is het al knap.

Maar superleuk om naar te kijken.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:15
lijkt erop dat Monaco het overneemt van PSG. Leuk en aanvallend. Daar houden we wel van.
Vind ik leuk
Dicky +4973
zaterdag 17 juni 2017 om 18:22
Hoewel ze toch wel een koopclub zijn, zijn ze zeker in de Champignons league altijd wel een underdog. En ja, daar juichen mensen toch vaak voor.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:23
Ja dat wel maar dat doen ze allemaal tegenwoordig. Kopen wel veel jonge talenten en geven ze ook de kans. Het mooie is dat het ook word uitbetaald met prijzen. Heb echt genoten van ze.
Vind ik leuk
Dicky +4973
zaterdag 17 juni 2017 om 18:39
Ik ook.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:56
Je hebt koopclubs en je hebt KOOPCLUBS.
Daar waar PSG echt met het geld gooit vind ik Monaco dat op een iets verantwoordelijke manier doet.
8M voor een speler van Zulte-waregem. Ik zie het PSG niet gauw doen.
Vind ik leuk
Dicky +4973
zondag 18 juni 2017 om 10:10
Nee dat klopt.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:29
Goh denk dat het toch wel effe gaat duren eer ze goed voetbal gaan spelen. Denk ook dat Monaco het heel moeilijk gaat krijgen 1e seizoenshelft en dat ze waarschijnlijk zelfs 3e of 4e gaan eindigen dit seizoen en dat Marseille volgend seizoen mee gaat doen voor de titel
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:53
Zolang Lemar en Mpappe blijven voorspel ik weinig problemen hoor.
Bernanke Silva is een groot verlies maar met Saint Maxime staat er alweer een groot Frans talent klaar
Falcao blijft ook waarschijnlijk dus de aanval moet niet onderdoen voor bv PSG.
Monaco even goed titelkandidaat denk ik
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:14
Even offtopic: Jammer dat de vp hier geen artikel voor maakt, maar hebben jullie ook de domme ideeën gezien die de IFAB heeft voorgesteld om het voetbal te veranderen?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:16
Ben je bang dat Barça geen prijzen meer pakt?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:51
Grappemakertje, als je even naar de ideeën kijkt voordat je iets onzins uitroept, zie je dat het niks ermee te maken heeft
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:33
Bedoel je dit?
http://www.bbc.com/sport/football/40311889

Ben er is snel doorgegaan en stopte bij het stuk waar ze van 90 naar 60 minuten wouden gaan maar dan wel met de klok op stil. Het argument was dat er veel tijd verloren gaat en ze maar eigenijk 60 min spelen. Dat van die klok op stil zetten is een goed idee maar een wedstrijd van 60 min is echt belachelijk, als ze zoveel dingen willen veranderen moeten ze maar lekker een eigen sport gaan verzinnen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:49
Idd, echt te belachelijk voor woorden. Zelfs van basten zou zulke ideeën niet voorstellen.

Ze kwamen ook met het idee dat je vrije trappen naar je zelf mag passen en dat het eindsignaal wordt gegeven wanneer de bal buiten lijnen is. Dus eigenlijk willen ze zeggen als er 3 minuten extra tijd is en je krijgt in de 93ste minuut een corner, dan wordt er gewoon afgefloten. Dit maakt natuurlijk niet uit als je voor staat, maar als je achter staat..:|

Zo zijn er trouwens nog meer ideeën
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 22:50]
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:19
Lijkt mij weer zo'n krachtpatser. Ik denk dat Monaco beter zou scouten op wat creatievere spelers zoals Bernardo Silva dat was.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Monaco slaat weer toe op transfermarkt: gewilde middenvelder 'van 8 miljoen' komt