Monaco slaat weer toe op transfermarkt: gewilde middenvelder 'van 8 miljoen' komt

Monaco slaat weer toe op transfermarkt: gewilde middenvelder 'van 8 miljoen' komt

zaterdag 17 juni 2017 om 17:55

AS Monaco heeft weer toegeslagen op de transfermarkt. De Franse kampioen presenteerde zaterdag met Soualiho Meïté alweer de vierde aanwinst voor het komende seizoen.

De 23-jarige middenvelder komt voor naar verluidt zo'n acht miljoen euro over van Zulte Waregem. Hij tekent een contract tot medio 2020 bij de club uit het prinsendom. Monaco versterkte zich eerder al met de Belgische middenvelder Youri Tielemans (Anderlecht), de Zwitserse keeper Diego Benaglio (VfL Wolfsburg) en de Franse verdediger Jordy Gaspar (Olympique Lyon).

In de strijd om de handtekening van Meïté troeft Monaco verschillende Europese clubs af. Onder meer Borussia Dortmund, Red Bull Leipzig en Crystal Palace werden gelinkt aan de Franse jeugdinternational. Ook Anderlecht toonde lang interesse in Meïté, maar de middenvelder bleek onhaalbaar voor de Belgische kampioen.

Zulte Waregem huurde Meïté sinds vorige zomer van Lille. In februari lichtte de Belgische club de koopoptie voor slechts 300.000 euro. Wel gaat nu liefst zestig procent van de transfersom naar de Fransen, zo'n 4,8 miljoen. 

Plaats een reactie

zaterdag 17 juni 2017 om 17:57
Zou dat zn echte haarkleur zijn?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:06
Dat is kleurnummer 5001.
Wat ben jij een dom mens zeg.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:19
Hahahahahahahahahaha
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 18:19]
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:14
Weet jij welke kleur het veerhuis in Amsterdam is dan?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:08
Staat weer een leuk en talentvol elftal te trappelen . Heb wel een zwak gekregen voor Monaco.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:12
Als ze net zo spelen als vorig seizoen wel ja. Leuk om naar te kijken
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:14
Moeilijk te evenaren nu maar bij een top 3 is het al knap.

Maar superleuk om naar te kijken.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:15
lijkt erop dat Monaco het overneemt van PSG. Leuk en aanvallend. Daar houden we wel van.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:14
Even offtopic: Jammer dat de vp hier geen artikel voor maakt, maar hebben jullie ook de domme ideeën gezien die de IFAB heeft voorgesteld om het voetbal te veranderen?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:16
Ben je bang dat Barça geen prijzen meer pakt?
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:51
Grappemakertje, als je even naar de ideeën kijkt voordat je iets onzins uitroept, zie je dat het niks ermee te maken heeft
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 18:19
Lijkt mij weer zo'n krachtpatser. Ik denk dat Monaco beter zou scouten op wat creatievere spelers zoals Bernardo Silva dat was.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Monaco slaat weer toe op transfermarkt: gewilde middenvelder 'van 8 miljoen' komt