Bizar: Van Wolfswinkel omsingeld door fans van Sporting Portugal na oefenduel

Bizar: Van Wolfswinkel omsingeld door fans van Sporting Portugal na oefenduel

zondag 16 juli 2017 om 07:10

De fans van Sporting Portugal zijn Ricky van Wolfswinkel duidelijk niet vergeten. De kersverse spits van FC Basel moest na een oefenduel met zijn Portugese ex-werkgever (3-2 zege) van het veld worden geholpen.

In Delley-Portalban – op ongeveer 150 kilometer van Basel - bestormden zo'n honderd Sporting-fans het veld na het laatste fluitsignaal. Van Wolfswinkel bleek een van de populairste spelers. Hij werd van vele kanten vastgegrepen voor een selfie of een handtekening.

"Zag je hoe ik van het veld ging? Ik kon niet eens lopen. Wat een gekkenhuis", lacht Van Wolfswinkel in gesprek met De Telegraaf. "Het blijkt nu ook maar weer. Waar je ook speelt, met Sporting speel je altijd een thuiswedstrijd." De goaltjesdief was tussen 2011 en 2013 actief in Lissabon. In 55 competitieoptredens scoorde hij 28 keer.

Overigens werd Bas Dost na 45 minuten gewisseld bij Sporting, waardoor hij geen last had van de faninvasie. De Oranje-international opende de score uit een strafschop. Van Wolfswinkel versierde in het vervolg een strafschop voor Basel, dat hem deze zomer overnam van Vitesse.

Plaats een reactie

Haarbal +1108
zondag 16 juli 2017 om 07:23
Portugal, het land waar zelfs Van Wolfswinkel zich als een ster kan voelen.
Vind ik leuk
Roekoe +4408
zondag 16 juli 2017 om 07:26
Nederland, het land waar zelfs Roy Donders zich een ster kan voelen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 07:47
Nederland, het land waar mensen Dirk Kuijt en Ron Jans als helden zien
Vind ik leuk
J Kiprich +8554
zondag 16 juli 2017 om 08:18
De 1e enkel en alleen omdat hij stelselmatig met zijn handen boven z'n hoofd klapt!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 08:53
Haha ja dat speelt een grote rol :)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 09:31
Hij is ook in Engeland een held. Dirkie is gewoon de eindbaas.
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 12:43
Wie is Dirk?
Vind ik leuk
Woudo +7384
zondag 16 juli 2017 om 09:43
Dirkie is een legend!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:56
Dirkie is een engerd
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:54
Wel een raar paardengebit aangeschaft
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:13
Hahaha. I agree
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:34
En terecht ook.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:32
Ron Jans is ook een held
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:52
Het land waar een moordenaar en een verkrachter aanbeden wordt door voetbalfans
Vind ik leuk
darmianto +7197
zondag 16 juli 2017 om 07:49
Je bedoelt denk ik: Nederland, het land waar zelfs Roy Donders zn ster kan voelen :-P
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 08:35
Hahaha!
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 12:42
Opdonderen!!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:29
Nederland het land waar zelfs Gerard Joling bestaansrecht heeft. Laten we ons niet beter voelen dan de rest aub.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:55
En raspoot Gordon op tv gaat trouwen
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 08:07
BIZAR.
Vind ik leuk
Maxidi +2729
zondag 16 juli 2017 om 08:07
Nederland, Het land van apart rellen, samen huilen....
Vind ik leuk
Vak-DD +7743
zondag 16 juli 2017 om 08:11
Mooi voor Ricky, jammer dat hij niet meer bij ons speelt.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 08:54
Jemig wat bizar. Zoiets bizars heb ik nog nooit gezien
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 09:39]
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 12:52
Heeel bizaar.
Vind ik leuk
Teo Smith +13115
zondag 16 juli 2017 om 09:26
Had daar ook nooit weg moeten gaan.
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 12:41
Haha er wordt ook echt aan alle kanten aan hem getrokken.
Vind ik leuk
Rtbos79 +153
zondag 16 juli 2017 om 13:52
Haha wat een gekkenhuis
Vind ik leuk