Droomstart voor Oranjevrouwen op EK: 1-0 overwinning op Noorwegen

Droomstart voor Oranjevrouwen op EK: 1-0 overwinning op Noorwegen

zondag 16 juli 2017 om 19:53

De Oranjevrouwen zijn zondagavond uitstekend begonnen aan het EK in Nederland. Noorwegen, op papier de lastige tegenstander in groep A, werd in Utrecht met 1-0 verslagen.

In een volgepakte Galgenwaard maakten de Oranjevrouwen er een aantrekkelijke wedstrijd van tegen Noorwegen, dat in het verleden het EK, het WK en de Olympische Spelen won. De Noorse vrouwen werden echter in grote delen van de wedstrijd met de rug tegen de muur gedrukt.

Het was een wonder dat in de eerste helft én in het eerste deel van de tweede helft geen doelpunt viel. Een kwartier voor tijd kwam het alsnog goed. FC Barcelona-aanwinst Lieke Martens gaf de bal strak voor en rechtsbuiten Shanice van der Sanden knikte de verlossende openingstreffer binnen.

In de slotfase kwam de Nederlandse voorsprong niet meer in gevaar, mede door Jackie Groenen die de hele wedstrijd heerste op het middenveld. De Oranjevrouwen spelen op 20 juli in Rotterdam de tweede groepswedstrijd tegen Denemarken, waarna vier dagen later België (in Tilburg) op het menu staat.

Lees ook: Oranje-vrouwen gaan met sterren van Arsenal, PSG, Bayern en Barça voor titel

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

zondag 16 juli 2017 om 19:54
Keurige overwinning.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:09
Keurige goal ook. Zowel assist als loopactie als manier van inkoppen.
Vind ik leuk
Hyena +17010
zondag 16 juli 2017 om 19:55
WE WORDEN WERELDKAMPIOEN!!

Zonder dollen, het was nog redelijk aan te gluren. Met name die Martens (zij heeft nu mijn hart al veroverd) en Groenen kunnen lekker ballen. Die Miedema bakte er overigens helemaal niks van, had er minimaal twee moeten maken.

[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 19:56]
Vind ik leuk
Santi +13432
zondag 16 juli 2017 om 19:56
Mee eens, alleen het viel me tegen dat er regelmatig een schwalbetje in zat.
Vind ik leuk
Farmer +4550
zondag 16 juli 2017 om 20:14
Ik vond de Matchwinner anders ook positief opvallen, die Shanice van de Sanden. Had vaak een goede loopactie of uitbraak(gelijk na 20 seconden al! ha, zette wel gelijk een toon voor de wedstrijd).

Er zit rek en groei in deze selectie. Martens was ook best goed, ja, die 1-2tjes met Groenen, maar ook dát kan beter, en váker/uitgekookter. Ze weten elkaar iig goed te vinden. Miedema kán idd veel beter, móet ook beter.

Al met al, een redelijke wedstrijd, tegen een stroeve tegenstander: flap die Noren niet weg! Nederland was de bovenliggende partij, maar de Noren hadden ook knappe kansen(van Veenendaal was dr goed bij elke keer!)

Dít kon nog wel eens een leuke belevenis worden in deze 'saaie komkommertijd' :)
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 20:15]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:16
Heb je iets anders gezien? Dit leek toch helemaal nergens op.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:25
Het is een EK slimmerd Whaha
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:39
Kiepster en linker verdediger klasse van de Sande bakt er weinig van ondanks die mooie goal de rest met Martens een 7 behalve Miedema maar die komt nog wel !!!!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:55
Lekker begin en overtuigend en verdiend gewonnen
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:56
Goede wedstrijd van het Dames team.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:59
Prima overwinning dames!!!!

Veel foutieve passes, maar volgens de analitici was er goed gespeeld, dus dan moeten we dat maar geloven.

De sterkste tegenstander in de groep verslagen, hopelijk gaat dit een mooi toernooi worden!
Vind ik leuk
stollie38 +12293
zondag 16 juli 2017 om 19:59
Mooie overwinning Dames. En hopelijk krijgt Kelly Zeeman een kans. ;-)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:04
Die zou van mij echt wel een kans krijgen hoor. Enorm veel talent, niet alleen binnen de lijnen :p
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 20:05]
Vind ik leuk
stollie38 +12293
zondag 16 juli 2017 om 20:08
Hahaha prachtig. Collega van mijn broer he,maar werkt nu in een andere vestiging. ;-)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:09
Gelukkig is ze niet mijn collega, ik weet niet of ik me dan nog veel op mijn werk concentreer. ;)
Vind ik leuk
stollie38 +12293
zondag 16 juli 2017 om 20:12
Haha kan ik me voorstellen rugdekking zeker. :-P
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:15
Ik zou in ieder geval flink pijn in nek krijgen denk ik ;)
Vind ik leuk
stollie38 +12293
zondag 16 juli 2017 om 20:16
Hahaha. :-D
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:17
Heerlijk af en toe lekker plat gelul :p
Vind ik leuk
stollie38 +12293
zondag 16 juli 2017 om 20:20
Absoluut dan het getrol of aso gedrag. :-P
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:23
We kunnen gewoon lekker discussiëren of slap ouwehoeren.
Wij zijn gewoon erg gezellig en niemand tot last :)

Dan mogen we best gewoon off-topic houden zo af en toe. Inderdaad beter dan alleen maar op elkaar zeiken. :D
Vind ik leuk
stollie38 +12293
zondag 16 juli 2017 om 20:26
Daarom goed gezegd. ;-)
Vind ik leuk
United +40196
zondag 16 juli 2017 om 22:24
En de hele dag met een bobbel in je broek lopen zeker ;p
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:24
Dat kan gefikst worden ;)
Vind ik leuk
Blindsy +2412
zondag 16 juli 2017 om 20:01
Hoor die leeuwinnen eens brullen! Een van de sterkst mogelijke tegenstanders meteen verslaan. Met een fanatiek publiek er achter, kan deze ploeg hopelijk nog ver komen!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:03
Netjes, knap gedaan hoor dames!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:03
Het zag er weer goed uit
Vind ik leuk
Quareck +1824
zondag 16 juli 2017 om 20:04
Nederland speelde wel vals, er speelde duidelijk een man mee, met lippenstift op, dat wel
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:16
Jezus wat een flauwe zak ben jij
Vind ik leuk
Quareck +1824
zondag 16 juli 2017 om 20:43
Enige humor is u vreemd? Ik hoop niet ooit zo verbitterd door het leven te moeten gaan! Maar ik zal nogmaals reageren maar nu naar uw goedkeuring: potjandikkie wat een fraaie overwinning onzer leeuwinnen. Hijs de vlag en uit allen uwer euforie door middel van een driewerf hoera!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:06
Prima gedaan meiden!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:06
Lekker hoor (-;
Vind ik leuk
United +40196
zondag 16 juli 2017 om 20:10
Hup Holland Hup!
Vind ik leuk
Jefah +225
zondag 16 juli 2017 om 20:12
Belangrijke 3 punten !
Het tempo mag wel iets omhoog.
Verder oke !
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:18
Dit was het hoogste tempo.....
Vind ik leuk
wolfie +362
zondag 16 juli 2017 om 20:19
Goede overwinning, sterk spel van Groenen...nu deze lijn doorzetten en wie weet eindigt het op 6 augustus met een titel
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:21
Vrouw voetbal next of mag ik dat niet zeggen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:29
reageer dan de volgende keer gewoon niet...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:51
Je mag in principe alles zeggen hoor, alleen hoef je het ook niet te lezen als het je niet interesseert. ;)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:25
Kan er nog steeds niet naar kijken.
Kan er niks aan doen.
Vind ik leuk
Butsbal +3372
zondag 16 juli 2017 om 20:36
U bent van de mannen ? Mag hoor
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:58
Op voetbalgebied wel ja;)
Vind ik leuk
Tgv +11
zondag 16 juli 2017 om 20:26
Knappe overwinning!!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:29
lekker man! prima goal ook!
Vind ik leuk
mcmodd +9673
zondag 16 juli 2017 om 20:30
Het zag er meestal goed uit, er werd effectief verdedigd en de Noorse vrouwen wisten van wat doorbraakjes niet te profiteren. Miedema miste niet allen veel kansen, een heel stel van die kansen had ze ook niet moeten proberen te verzilveren, ze verspeelde dan meer de bal dan gewoon een assist naar een medespeelster te geven. Zelf kreeg ze de mooiste passes, maar die gunde ze blijkbaar de anderen niet. Egoïstisch gedrag wordt zelden beloond dus ik was blij dat Shanice die voortreffelijke voorzet van Martens zo goed inkopte. Vrouw v.d. wedstrijd wat mij betreft Jacky Groenen met Lieke Martens als heel goede tweede.
Vind ik leuk
Butsbal +3372
zondag 16 juli 2017 om 20:35
Jammer dat die sportbeha's die tieten zo plat douwen
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:35
Wat een boel seksistische opmerking hier... ik ben blij dat ik zo niet ben....
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:00
Ja natuurlijk stratumseind, dat geloof ik ook direct van jou hahahaha
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:00
Ja natuurlijk stratumseind, dat geloof ik ook direct van jou hahahaha
Vind ik leuk
Libero +2275
zondag 16 juli 2017 om 20:37
Van der Sanden zal wel koppijn hebben nu met zoveel kopgoals. Oh wacht het is een gifbestand. :P
Vind ik leuk
Pukstra +505
zondag 16 juli 2017 om 20:37
Top gedaan. Mooie overwinning van de dames.Goed om het dames voetbal meer op de kaart te zetten. Is nu na gym. Hockey de grootste sport voor dames in nederland
Vind ik leuk
United +40196
zondag 16 juli 2017 om 22:26
Paardrijden?
Vind ik leuk
Lemon +1236
zondag 16 juli 2017 om 20:38
Laat aanhangers van snorremans en co alsjeblieft buiten beschouwing. Je moet het vrouwenvoetbal op een andere manier 'waarderen' dan mannenvoetbal. Het tempo en de zuiverheid valt niet te vergelijken, maar al met al een vermakelijke wedstrijd. Op z'n Nederlands gespeeld, wat Cruyf zou goeddunken.

Ik vond het opvallend dat dit Spitse zelfs reserve-aanvoerdster is. Die heeft echt opvallend minder handelingssnelheid dan haar medespeelsters, op haar positie als centraal verdedigende middenveldster toch wel belangrijk. Die vertraagd het spel van dit team dusdanig, dat ik nogal verbaasd ben dat zij zo belangrijk is. Ze zal wel duelkracht hebben, maar voor de '6' is ze echt ondermaats.

Mooi dat er meer aandacht voor het vrouwenvoetbal ontstaat. Een mooi toernooiverloop zou daar alleen maar aan bijdragen.
Vind ik leuk
Butsbal +3372
zondag 16 juli 2017 om 21:30
Gelukkig. De goedkeuring van Cruyff. Jonge jonge wat is het yoch verschrikkelijk om alles afgemeten te zien aan de man die ons de wereldtitels in 74 en 78 heeft gekost. Schei daar eens een keer mee uit man.
Vind ik leuk
Lemon +1236
zondag 16 juli 2017 om 22:27
Afgemeten? Gekost? Hallo, waar heb jij dan last van?
Vind ik leuk
Butsbal +3372
zondag 16 juli 2017 om 23:41
Jij zal wel te jong zijn om die twee WKs te hebben meegemaakt. Onze grote JC (niet die van 2017 jaar geleden) heeft er persoonlijk voor gezorgd dat vd Kuylen en v Beveren niet meededen. Denk maar eens aan de finale tegen Duitsland hoe die zoutzak van Jongbloed de 2-1 doorlaat. Met Jantje in de goal was dat nooit gebeurd. Maar nee, alles wordt in Nederland gerefereerd naar de Verlosser. Die voor Nederlands op school nog geen 3 had gehaald. 8 VI's achter elkaar helemaal vol met die vent toen hij overleden was. Hup zo bij t oud papier nog in de plastic.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:53
Goed gedaan poesjes!....euhh leeuwinnen..
Vind ik leuk
United +40196
zondag 16 juli 2017 om 22:27
Miaaauw!
Vind ik leuk
Wally g +221
zondag 16 juli 2017 om 20:55
Knappe prestatie veel Suc6 dames !
Vind ik leuk
5697956 +1263
zondag 16 juli 2017 om 20:56
Het vrouwenvoetbal mag dan wel in de lift staan en zo zoetjes aan meer in de schijnwerpers komen te staan. Het vrouwenvoetbal zal nooit hetzelfde aanzien krijgen als dat het mannenvoetbal heeft. Voor mannenvoetbal maak je tijd, blijf je thuis, voel je innerlijke emoties en spreek je op zijn tijd af in de kroeg.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:22
Vandaag heb ik de eerste helft bekeken om te kijken of het voetbal beter is geworden bij de dames. Ik kan zeggen dat het inderdaad beter is dan drie jaar geleden. Maar het is nog steeds een bedroevend niveau. Eerste tien minuten werd de bal constant naar voren getrapt. Miedema moet zich maar redden met die hoge ballen. Dan wordt van de Sanden een tig keer langs de lijn gestuurd. 50% van die ballen gaan over de lijn, 20% staat van de sanden slecht opgesteld en 20% gaat goed maar dan worden de ruimtes niet altijd goed gebruikt door de spits en linksbuiten. Niet dat dat uitmaakt want die bal komt nooit aan. De rest, oftewel 10%, heb ik eigenlijk geen idee wat het idee was bij de spelers en of de uitvoering goed was. Het raarste vind ik hoe de dames zich bewegen met rennen. Het lijken wel een stel poppen die zich voort bewegen doordat iemand met touwen hun bewegingen laat maken. Maar wel gefeliciteerd dames! Hoewel wij kansen hadden had die topspits van lyon de grootste kansen met hun uitbraken.
Vind ik leuk
robm +320
zondag 16 juli 2017 om 21:03
Leuke chickies maar daar houd het dan ook op.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:14
De Noorse dames wel...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:10
ik heb niet gekeken maar zaten er nog mooie dames tussen? :P
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:22
wel jammer dat er zo weinig info is over ek in eigen land.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:24
bedoel eingelijk er wordt veel geschreven en gezegd over nietszeggende voetballers dan over onze oranjeleeuwinnen.
Vind ik leuk
Nick Kools +11620
zondag 16 juli 2017 om 21:32
Speelde goed, hadden meer moeten scoren maar wel soms verrassend mooie combinaties.
Ik hoop dat ze bij t Nederlands elftal goed hebben mee gekeken, kunnen ze nog wat van opsteken :)
Vind ik leuk
ihvmmdk +3198
maandag 17 juli 2017 om 01:41
De mannen zouden hun met vijftig nul naar huis sturen :D
Vind ik leuk
Cfc +863
zondag 16 juli 2017 om 21:35
Dit is toch geen voetbal meer. Vrouwen kunnen niet voetballen en dat is niet erg maar we moeten niet met zn alle doen of het wel zo is. Mensen kijken topsport om unieke prestaties te zien en te bewonderen . Dit is alsof ze een ek organiseren van plaatselijke bierteams
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:46
Je moet vrouwen ook niet vergelijken met mannen, dit ek is voor vrouwen het beste wat er is. En dat ek voor bierteams lijkt me een prima idee eigenlijk!
Vind ik leuk
ihvmmdk +3198
maandag 17 juli 2017 om 01:40
Ze spelen toch voetbal of niet?
Vind ik leuk
ihvmmdk +3198
zondag 16 juli 2017 om 21:37
Was niet om aan te zien, leek wel een willekeurig g team. :D
Vind ik leuk
Het Brein +1832
zondag 16 juli 2017 om 21:51
Miedema vond ik wederom teleurstellend. Ik heb toch al aardig wat wedstrijden bekeken van haar, maar ik zie het talent niet. Ze was zo slordig! Martens en Van de Donk waren de beste twee op het veld. Van de Sanden was wel WOTM. Haar mentaliteit was geweldig vandaag!
Vind ik leuk
kees ee +181
zondag 16 juli 2017 om 22:03
het zal altijd een beetje treurig blijven, de kracht van het vrouwenvoetbal het is tenslotte maar . . juist !!, . . wel leuk om naar te kijken trouwens !! en laten we dan hopen dat ons het mooie van de wedstrijden bijblijft, ipv hoeveel geld dat 't straks allemaal op gaat brengen. want die kant moet het wat mij betreft niet op, dat zien we bij mannenvoetbal te veel en da's eigenlijk al triest genoeg !!
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 14:00]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:43
Veel fouten, maar de tweede helft was aantrekkelijk. Als de snelle en hard werkende Van der Sanden haar bril opzet en betere voorzetten gaat geven, gaan er meer goals vallen. Miedema krijgt nu amper aanvoer. Valt me op dat er diverse speelsters zijn met een acceptabele techniek. En hard werken doen ze allemaal. Kortom: ik blijf voorlopig kijken.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 05:58
Makkelijk om te zeggen dat het niet om aan te gluren was maar ik heb bij tijd en wijlen genoten. Er gingen dingen goed en er gingen dingen niet goed. Er zaten best een aantal leuke aanvallen bij. En ach zoals elk team moet je groeien in het toernooi.

Maar er zijn ook genoeg wedstrijden van de heren die niet om aan te gluren zijn wat zeuren, zeiken en alles wat maar niets met voetballen te maken heeft.

Komop meiden het damesvoetbal staat nog redelijk in de kinderschoenen en hoeft ook absoluut niet vergeleken te worden met mannenvoetbal.

Hopelijk winnen 'we' het EK want zou een goede boost zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Droomstart voor Oranjevrouwen op EK: 1-0 overwinning op Noorwegen