Update: Van de Looi bevestigt: overbodige AZ-speler komt naar Tilburg

Update: Van de Looi bevestigt: overbodige AZ-speler komt naar Tilburg

zondag 13 augustus 2017 om 15:25

Willem II lijkt zijn droomversterking te pakken te hebben. Het Brabants Dagblad meldt dat de middenvelder van AZ een akkoord heeft bereikt met de Tilburgers over een huurtransfer en dat hij na het weekend aansluit bij de selectie.

De Tricolores zelf willen het nieuws echter nog niet bevestigen, aangezien men eerst de wedstrijd tegen Excelsior van zondagmiddag tot een goed einde wil brengen. De club wilde de transfer eerst nog zo snel mogelijk afronden, maar lijkt nu toch nog even geduld te moeten hebben. Mede doordat Rienstra op het punt stond om vader te worden, is het nog niet tot een akkoord gekomen.

Hoewel Rienstra nog een contract tot medio 2020 heeft in Alkmaar, wilde hij graag vertrekken. De middenvelder hoefde onder trainer John van den Brom niet op veel speeltijd te rekenen en werd gezien als 'stoorzender' binnen de selectie.

Update 13.8 15.25: Rienstra maakt definitief de overstap van Alkmaar naar Tilburg. Willem II-trainer Erwin van de Looi heeft dat zondag bevestigd. Rienstra wordt voor één seizoen gehuurd van AZ. Maandag meldt hij zich op het trainingsveld. Zondagmiddag is de controlerende middenvelder toeschouwer bij het competitieduel tussen Willem II en Excelsior. Bij rust staat de thuisploeg op een 0-1 achterstand. 

Plaats een reactie

goekie4 +938
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:55
Succes na het 'wekend'! Hopelijk optie tot koop bedongen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:58
Nou dat is ook weer helder. Laten wij dan maar voor Bel Hassani gaan?
Vind ik leuk
Jur74 +1668
vrijdag 11 augustus 2017 om 18:02
Hoe willen jullie dat betalen?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:58
Rienstra een droom versterking.. Nou, succes dit seizoen tricolores! Gaat lang en zwaar worden..
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:47
Waar baseer je dat op?? Wij zelf weten niet eens waar we precies staan met al deze jonge talenten. Misschien krijg je gelijk maar mocht het allemaal klikken zou je ook rond plek 8 kunnen uitkomen
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:14
Ik ben persoonlijk geen fan van Rienstra.. Als dat de gedroomde versterking is, heb je het hard te halen. Ik hoop dat er een paar pareltjes zitten tussen de jonge talenten die zijn aangetrokken!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:17
We zullen het zien.. ik denk dat er weinig kwaliteitsverschil tussen rienstra en kali zit... en ik hoop met je mee over die eventuele pareltjes ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:26
Kali is voetballend sterker.. We gaan het allemaal weer meemaken dit seizoen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:18
Dat vond ik juist zijn zeer zwakke punt. Bal afpakken als de beste maar voetballend eigenlijk niks toevoegen....

Succes komend seizoen. Begin is iig goed
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:59
Edit VP: aangepast
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 18:00]
Vind ik leuk
Het Brein +1953
vrijdag 11 augustus 2017 om 18:04
Prima speler voor Willem II. Vraag me af of hij zoveel minder is dan Kali...
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 18:48
Ja, overschatte voetballer, voor de subtop tenminste. Ik vind Kali een klasse beter
Vind ik leuk
Manus +387
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:09
Qua gedrag ontlopen ze elkaar volgens mij ook niet veel, Kali en Rienstra.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:34
Kali is zonder twijfel sterker dan Rienstra.(-
Vind ik leuk
Manus +387
zondag 13 augustus 2017 om 23:50
Die breekt zo z'n kaak. Haha!
Vind ik leuk
FCKip +295
vrijdag 11 augustus 2017 om 18:42
Een stoorzender. Meende hij dat hij de bomb is? Zo'n speler als hij moet allang blij zijn dat hij de bank kan warmhouden in Alkmaar. Of zie ik dat verkeerd?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:56
Wat een slecht artikel dit weer. Verifieer de feiten!
Dat van stoorzender is door AZ uitdrukkelijk ontkend....
Vind ik leuk
wil +498
zondag 13 augustus 2017 om 22:10
Blij dat Rienstra komt. Zo'n speler hebben we echt nodig.
Vind ik leuk
wil +498
zondag 13 augustus 2017 om 22:10
Blij dat Rienstra komt. Zo'n speler hebben we echt nodig.
Vind ik leuk
wil +498
zondag 13 augustus 2017 om 22:10
Blij dat Rienstra komt. Zo'n speler hebben we echt nodig.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Van de Looi bevestigt: overbodige AZ-speler komt naar Tilburg