'Werkloze Nederlanders mogen klagen. Niet ik, als ik reserve sta bij Feyenoord'

'Werkloze Nederlanders mogen klagen. Niet ik, als ik reserve sta bij Feyenoord'

zaterdag 12 augustus 2017 om 07:28

Jens Toornstra prijst zich elke dag gelukkig met het feit dat hij mag voetballer. De 28-jarige middenvelder van Feyenoord ziet dat allerminst als een vanzelfsprekendheid.

Toornstra werd pas op latere leeftijd profvoetballer en kent dus ook de andere kant van de maatschappij. De geboorte van zijn dochter Faye (2) heeft hem nog nuchterder gemaakt. "Stel: de trainer stelt me niet op tegen FC Twente, dan zou ik verschrikkelijk balen. Alleen zul je me dan niet horen roepen dat het een schande is", zegt Toornstra in het Algemeen Dagblad.

"Als ik Faye zie, weet ik wat écht belangrijk is. Bovendien: ik voetbal bij de mooiste club ter wereld. Er zijn miljoenen Nederlanders die geen leuk werk hebben, of zelfs werkloos zijn. Zij mogen klagen. Niet ik, als ik een keertje reserve sta."

Toch gaat de nuchterheid soms overboord in het heetst van de strijd, beaamt Toornstra. "Weet je, nadat ik vorig seizoen had gescoord tegen FC Utrecht, ging ik van pure gekheid op de reclameborden staan. Heeft Michiel Kramer me nog lang mee gepest, want het past helemaal niet bij mijn nuchtere aard. Maar dít is dus wat Feyenoord in me losmaakt."

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 07:32
Jens komt vast elke dag naar de training met een viool en een roos tussen zijn tanden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:36
Goeie prof. Zoals het hoort
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:36
Wat een geweldige prof vind ik hem. Heeft zijn carriere mooi opgebouwd en koestert wat hij heeft. Was vorig jaar natuurlijk super belangrijk. Nu nog in de uitwedstrijden gaan scoren ;)

Jens past perfect bij Feyenoord en Feyenoord bij jens!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:41
Ik klaag alleen dat ik elke dag moet werken..
Vind ik leuk
darmianto +7837
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:51
Ik verdien misschien een bescheiden loon vergeleken met deze voetballers maar ik heb een superleuke baan en het betaalt prima (werken ook heel veel mooie vrouwen :-P )
Vind ik leuk
mcmodd +12067
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:05
Daar kunnen wij ook vrijwilliger worden?
Vind ik leuk
Woudo +7796
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:57
Welk bordeel is dat dan? ;)
Vind ik leuk
United +39347
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:31
Dat weet je zelf wel... Je bent er al vaker geweest. ;)
Vind ik leuk
Woudo +7796
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:41
Sssst! Dat zouden we tussen ons houden United ;)
Vind ik leuk
darmianto +7837
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:18
Oke dat was een voorzet voor open goal hahaha, nee ik werk bij een bekende webshop :-)
Vind ik leuk
Woudo +7796
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:20
Hahaha was idd ook maar een geintje, ben er graag om open deuren in te trappen ;)
Vind ik leuk
Roekoe +4395
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:54
Supporter in het veld. Houden we van! Rick karsdorp en Justin bijlow(waar we nog minder van hebben gezien) zijn ook mooie voorbeelden. Topper die jens hoop nog lang te genieten van hem
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:59
Een verademing die jongen. Wat een verschil met die over het paard getilde jochies die na één redelijke wedstrijd denken dat ze de nieuwe Messi zijn en meer bezig zijn met hun nieuwe tattoo, hun kekke hoedjes of feminine tasjes.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:08
Met 180.000 vacatures in NL mogen werklozen ook niet echt klagen...
Vind ik leuk
Stranger +1751
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:48
Moet je wel uitgenodigd worden.

En dat is voor een groot aantal bevolkingsgroepen geen van zelfsprekendheid!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:12
Wat een karakter. Toornstra laat zien dat hij ook over hele andere kwaliteiten beschikt. Hij weet dat miljoenen niet de mens maken, dat een imago zeer beperkt houdbaar en dat uiteindelijk betekenis aan je leven geeft wat je voor anderen wilt betekenen. Chapeau.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:14
Goed om het ook een keer zo te horen, na al die verwende voetballers die zich niet meer melden omdat er een andere club op de stoep staat, of omdat ze geen genoegen nemen met 500.000 per week....
Vind ik leuk
pico323 +3449
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:26
Ach de doelman van Vitesse meld zich ziek. Wat een loser ben je dan.
Vind ik leuk
pico323 +3449
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:26
Niet alleen mensen die werkeloos zijn , maar ook mensen die inde zorg of voor een klas staan. Met veel verantwoordelijkheid. En inderdaad al die jonge gasten met hun overdreven tattoos walgelijk. Chapeau voor deze jongen die normaal blijft doen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:31
Ik heb sinds afgelopen seizoen echt gaan waarderen bij feyenoord nuchter en reële jongen
Vind ik leuk
Forza u +1256
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:04
Goeie gast.
Vind ik leuk
Wurmpie +191
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:07
Kan hij nu mooi zeggen nu hij het mooi voor elkaar heeft
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:20
Jens we zijn als Feyenoorders trots op jouw Hoe jij je echt ontwikkeld hebt bij ons.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:51
Is hij soms de nieuwe Kuijt? Lijkt er wel op met dit soort uitspraken...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 09:51]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:09
Kan jou het xelen joh.
Vind ik leuk
Stranger +1751
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:50
Bescheidenheid siert de mens!
Vind ik leuk
mcmodd +12067
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:11
Ik ben blij dat ik hem in zijn Utrechtse periode heb leren kennen. Dit is Jens ten voeten uit, ingehouden enthousiast maar met constant glimmende ogen als hij blijk geeft van zijn maatschappelijke betrokkenheid. In het kinderziekenhuis, met ploeggenoten in het kader van die maatschappelijke taak die ook bij FC Utrecht hoorde, was hij net zo enthousiast met haast ongeneeslijk zieke kinderen als op het trainingsveld, waar hij een jeugdspeler feliciteerde met een mooi doelpunt uit een omhaal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Werkloze Nederlanders mogen klagen. Niet ik, als ik reserve sta bij Feyenoord'